You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Maj 2025, 07:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #402892 Wysłany: 10 Paź 2010, 12:20; 
 Temat postu: Piszczący / szorujący tylny hamulec
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
witam
od niedawna jestem posiadaczem Punto 1.2 8V, po niewielkich naprawach (jak to przy każdym nowo zakupionym samochodzie) spisuje się bardzo dobrze. jednak od jakichś dwóch tygodni zaczął piszczeć mu tylny prawy hamulec. na początku było to delikatne popiskiwanie, jednak teraz to już bardzo mocno wręcz szoruje. nie jest to takie ciągłe, tylko wyraźnie słychać, że ociera tylko w jednym miejscu (im szybciej jadę tym odgłos się częstszy). po rozkręceniu i wyczyszczeniu bębna nic się nie zmieniło. niestety szczęk nie mogłem odkręcić, śruby które je trzymają są tak zgnite, że w grę będzie wchodziło chyba tylko ich rozwiercenie albo inne kombinacje (wtedy oczywiście wymienię cały bęben na nowy).
teraz mam pytania odnośnie tego piszczenia :
1) czy może to być spowodowane zbytnio zużytymi szczękami ? w bębnie który rozkręciłem były bardzo gładkie, a gdzieś obiło mi się o uszy, że powinny mieć rowki. porównać z drugim bębnem nie mogłem, ponieważ poprzedni właściciel coś tam namącił i jak bęben ściągnę, to już chyba go nie założę i będę musiał wymieniać.
2)druga hipoteza jest taka, że może linka hamulca ręcznego jest za mało naciągnięta. wyczytałem, że jedna część szczęk odpowiada za hamowanie nożnym hamulcem, a druga za hamulec ręczny. podczas wolnej jazdy, gdy nacisnę delikatnie na hamulec nożny, piszczenie nie ustępuje. natomiast, gdy zaciągnę lekko ręczny, o jeden albo dwa ząbki (te przeskoki) to piszczenie całkowicie ustępuje. dodam ,zę ręczny mogę później podnieść jeszcze o 5-6 ząbków, co razem daje 7-8. podczas jazdy nie da się także zablokować tylnych kół poprzez zaciągnięcie ręcznego, co w drugim moim samochodzie udaje się bez problemu.

przepraszam, że się mocno rozpisałem, ale inaczej nie potrafię :).

z góry dziękuję za pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #402902 Wysłany: 10 Paź 2010, 12:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
szczeki nie są przykręcane, trzymają się na zawleczkach, jeśli są z użyte będą popiskiwać ale jeśli piszczą (trą podczas jazdy ) winny może być nie odbijający cylinderek. jeśli w drugim kole poprzedni właściciel coś majstrował osobiście wolał bym zrobić tak aby było jak należy. To są hamulce i na tym się nie powinno oszczędzać.
co do ręcznego oprócz z użytych okładzin czy bębnów zostaje jeszcze sprawdzenie linki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #402933 Wysłany: 10 Paź 2010, 13:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 895
Pomógł: 3
mialem podobnie w PI wymieniłem szczęki i problem ustąpił.

_________________
Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było
Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było
Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było
Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji)
VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było
Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd ;)
topic20899.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #402936 Wysłany: 10 Paź 2010, 13:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
a jaką grubość powinny mieć szczęki, które nadają się już do wymiany ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #402948 Wysłany: 10 Paź 2010, 14:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
pamiętaj że bębny też się z używają
jak dobrze pamiętam to chyba 3mm i już okładziny do wymiany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #402953 Wysłany: 10 Paź 2010, 14:36; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Mam ten sam problem, piszczą mi oba. Pierwszy zaczął piszczeć (podczas jazdy, nie hamując) po dojechaniu na IIIOZ. Pomogło zdjęcie bębna i zmatowienie okładzin na szczękach. Jednak po paru miesiącach ponownie piszczenie powróciło. Po zimie, żeby było śmieszniej, zaczęła mi piszczeć na dokładkę druga strona. Wystarczy lekko pociągnąć hamulec ręczny i jest cisza. Jednak regulacja "ręcznego" nie skutkuje nastaniem ciszy :mysli: Ostatnio udało mi się tak wyregulować "ręczny", że jest nieco ciszej, ale jest to rozwiązanie doraźne. Po zimie zdejmuję oba bębny i przeprowadzam dogłębną analizę.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403043 Wysłany: 10 Paź 2010, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Mam to samo. Nawet w tym samym kole:) Ze względu, że mam 127000 na fabrycznym tyle temat biorę na przeczekanie- jak skończę obecne przednie klocki zmieniam razem z tarczami, tylnymi szczękami i być może cylinderki też. Jeśli wtedy będzie tarło, to się wkurzę:) A tak przy okazji- u mnie objawy zaczęły się podczas majowej powodzi, kiedy musiałem parę głębszych kałuż pokonać, może w końcu bęben rozkręcę i po prostu jakiś mały kamyczek znajdę?

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403096 Wysłany: 10 Paź 2010, 20:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
to od maja już z takim czymś jeździsz ? ja po tygodniu już siębałem, że auto mi się zaczyna rozsypywać :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403099 Wysłany: 10 Paź 2010, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Grzeją wam się po jeździe bębny lub felgi tylne?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403104 Wysłany: 10 Paź 2010, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
buladag napisał(a):
Grzeją wam się po jeździe bębny lub felgi tylne?

Mnie nie.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403133 Wysłany: 10 Paź 2010, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
A po podniesieniu auta koło obraca się w miarę swobodnie?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403143 Wysłany: 10 Paź 2010, 21:45; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
buladag napisał(a):
A po podniesieniu auta koło obraca się w miarę swobodnie?

Tak.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403153 Wysłany: 10 Paź 2010, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Nic się nie grzeje, nic nie blokuje. Zamierzam rozkręcić bęben, ale od maja albo zalatany jestem, albo pogoda do d... Auto ponadto zachowuje się super. Zresztą tak jak mówię- rewolucję w hamulcach planuję- oprócz ww rzeczy jeszcze płyn zmienić muszę:)

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403161 Wysłany: 10 Paź 2010, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jeśli dźwięk nie jest ciągły, to bęben mógł się zrobić owalny, stad równomierne szuranie, ale wtedy koło raczej nie kręciło by się swobodnie tylko po zakręceniu 1-2 obroty i staje.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403164 Wysłany: 10 Paź 2010, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
u mnie koło również obraca się zwobodnie, tylko co chwilę słychać takie "szrum szrum". ewidentnie ociera w którymś miejscu szczęka.
grzać to się za bardzo nie grzeje, ostatnio sprawdzałem to bęben był ciepły, ale to raczej normalne.

jutro po pracy wypatroszę bęben jeszcze raz i zobaczę jakie grube są szczęki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403175 Wysłany: 10 Paź 2010, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
demonique napisał(a):
u mnie koło również obraca się zwobodnie, tylko co chwilę słychać takie "szrum szrum". ewidentnie ociera w którymś miejscu szczęka.
grzać to się za bardzo nie grzeje, ostatnio sprawdzałem to bęben był ciepły, ale to raczej normalne.

jutro po pracy wypatroszę bęben jeszcze raz i zobaczę jakie grube są szczęki.

Zobacz jeszcze czasem czy nie zrobił się za duży niestarty i zardzewiały rant na bębnie od środka. Być może szczęka trze bokiem o niego :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403207 Wysłany: 10 Paź 2010, 22:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Tez może być, choć nie wiem czy nie czuć było by bicia, przy hamowaniu.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403307 Wysłany: 11 Paź 2010, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
hmm

podlacze sie pod watek,

pisalem w watku o tarczach i klockach o problemie z hamowaniem.
Teraz zauwazylem ze de facto problem moze lezec w hamulcach na tylnej osi. Teraz jak hamuje gwaltownie to dzwiek jest podobny troche do tego jak zostawi sie samochod na recznym na lekkim wzniesieniu. Przy hamowaniu z duzej predkosci dochodzi do tego lekkie dudnienie. Aczkolwiek musze przyznac ze jak kilka razy tak zahamowalem to objaw dudnienia zmalal znaczoco.
Teraz mam 126,5 k nalatane. Z tego co wiem to nic nigdy przy tylniej osi nie bylo robione (oprocz wymiany jendego cylinderka)
Co robic, szczeki, bebny, czy wszystko na raz ? :E
Idzie zima wiec hamulce trzeba miec dobre ...

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403353 Wysłany: 11 Paź 2010, 14:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
pieta Raczej wszystko naraz, z tyłu bicie może powodować bęben, który zrobił się owalny, jedź np. 100km/h i zaciągaj ręczny ostrożnie i powoli i na czystej asfaltowej nawierzchni, jak będzie biło to widomo co jest.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403964 Wysłany: 13 Paź 2010, 15:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Wrz 2008,
Posty: 11
Tez mam problem z hamulcami z tyłu , przynajmniej tak mi sie wydaje. Problem pojawił się wczoraj, podczas wolnej jazdy słychac z tylnego kola od strony pasażera ocieranie dosyc glośne, gdy wciskam hamulec ( tocząc sie powoli)robi sie cicho, puszczam hamulec i znow ociera, ocieranie nasila sie tez przy skręcaniu lub jzdzie po rondzie . Co moze być tego powodem? czy wymiana rozpieraka jest w tym przypadku konieczna?

[ Dodano: 19 Paź 2010 16:39 ]
problem zostal rozwiązany , okazalo sie ze to rozpierak szczęk byl do wymiany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403363 Wysłany: 13 Paź 2010, 16:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
buladag
dzisiaj sprawdze, tylko gdzie ja sie w miescie do setki rozpedze :E

[ Dodano: 13 Paź 2010 15:00 ]
pieta napisał(a):
buladag
dzisiaj sprawdze, tylko gdzie ja sie w miescie do setki rozpedze :E


testowalem w poniedzialek wieczor, moze nie do setki ale dzwiek przy zaciagnieciu recznego przypominal wycie konajacego co najmniej :E
nic nie bilo.
Krop wyladowal u mechaniora i szczeka z jednej strony sie prawie skonczyla wiec do wymiany tez i druga. Do tego jeszcze plyn hamulcowy i opony przy okazji przelozylem. Zaraz jade odebrac wiec sprawdze jak dziala :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404038 Wysłany: 13 Paź 2010, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
wczoraj rozkręciłem bęben i dobrałem się do szczęk. szczęki były jeszcze dosyć grube, więc poszedłem po sąsiada, który jest mechanikiem. rzucił okiem i powiedział, że na tych będnach i szczękach jeszcze spokojnie mogę jeździć i że to nie ich nadmierne zużycie jest przyczyną piszczenia. no ale mnie szlag trafia, jak jadę powoli a te hantle piszczą :). wziąłem drobny papier ścierny i lekko zmatowiłem szczęki. założyłem bęben i chwile pokręciłem kołem. ściągam bęben i na szczękach jak na dłoni widać wtedy w których miejscach bęben ociera. trochę pracy papierem ściernym w tych miejscach i tarcia prawie już nie ma, tak samo jak i piszczenia.
oczywiście warto wydmuchać te wszystkie śmiecy ze szczęk i papieru ściernego. jak ktoś ma sprężarkę to nią, ja wziąłem odkurzacz i rurę z drugiej strony włożyłem :).
jeszcze tylko jak będę miał czas to ręczny sobie wyreguluję, bo praktycznie mi nie hamuje.
pytanie tylko mam, na ile ząbków naciąga Wam się rączka od ręcznego ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404044 Wysłany: 13 Paź 2010, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
Pomogło zdjęcie bębna i zmatowienie okładzin na szczękach. Jednak po paru miesiącach ponownie piszczenie powróciło


Co do regulacji ręcznego, to jego "skok" zależy od siły kierowcy ;)
Ja się staram aby ręczny pewnie trzymał na 3, 4 ząbku.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404046 Wysłany: 13 Paź 2010, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 12
oczywiście mam na myśli normalne zaciągnięcie ręcznego, nie próbę wyrwania dźwigni z podłogi :).
u mnie pewnie trzyma dopiero na 8-9 ząbku, chyba jest za luźno.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404049 Wysłany: 13 Paź 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
W książce lub instrukcji jest zalecenie 4 ząbka (niedawno te pozycje przeglądałem). Mała uwaga: popielniczka, pod którą są linki i nakrętka regulująca naciąg linek jest przykręcona 1 torxem. Kręcąc w prawo (siedząc na kanapie) zwiększasz naciąg, w lewo - zmniejszasz.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO