|
Obecny czas: 14 Maj 2025, 05:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kufell |
#408327 Wysłany:
30 Paź 2010, 14:58; Temat postu: Nie odpala po dłuższym postoju na zimnie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Tak jak w temacie sytuacja jest dość specyficzna, a wręcz chciało by się rzec zadziwiająca. Zeszłej zimy prowadziłem nierówną walkę z mrozami uświadczyło mnie to tylko w przekonaniu, że akumulator niedomaga i trzeba go będzie wymienić. Ale jako, że nadeszła wiosna i zrobiło się ciepło postanowiłem ten wydatek odłożyć w czasie i jeździłem sobie spokojnie na tym samym. Może nie zawsze odpalał od strzała ale dawał radę, byłem przekonany o tym, że to akumulator padał bo w zimie jak podłączałem kable to śmigał od strzała. Wczoraj podpiąłem nowy akumulator BOSCH nawet 42ah bo poprzedni był 40ah to odpalił bez spiny przy czym wymiana nastąpiła, że tak powiem 'pod sklepem' także silnik był rozgrzany. Po kilku minutach po wymianie wróciłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem ale już nie tak chętnie jak zaraz po podpięciu. Dzisiaj rano wsiadam do samochodu i kręcę raz, drugi, trzeci, czwarty i odpala. Nie powiem, że się nie poirytowałem nie mam już na to siły, Panowie co jest grane?
PII 1.2 8V, akumulator nówka, świece zapłonowe wymienione z kablami przy 90775 aktualnie 101000.
Streszczenie:Rozrusznik kręci samochód nie odpala (wyłącznie po dłuższym postoju na zimnie jak w temacie).
Pzdr.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#408335 Wysłany:
30 Paź 2010, 15:05; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Sprawdź pobór prądu na postoju przy wyłączonej stacyjce. To podstawa aby móc dalej szukać przyczyny 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#408406 Wysłany:
30 Paź 2010, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Hmmm pobór prądu nie jest jakiś nadmierny nie sprawdzałem go ale akumulator nie rozładowuje się bo jak jest ciepło samochód stoi 3 dni i odpala za pierwszym razem. Wystarczy jedna chłodna noc i już świruje!
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#408410 Wysłany:
30 Paź 2010, 19:35; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Kufell napisał(a): Hmmm pobór prądu nie jest jakiś nadmierny nie sprawdzałem go ale akumulator nie rozładowuje się bo jak jest ciepło samochód stoi 3 dni i odpala za pierwszym razem. Wystarczy jedna chłodna noc i już świruje!
W takim razie akumulator mógł nie być na bieżąco ładowany od czasu produkcji. Sprawdź jeszcze ilość elektrolitu w poszczególnych celach. Zmierz też jakie jest napięcie z rana (gdy nie odpala) i mimo wszystko zmierz czy gęstość elektrolitu jest prawidłowa (w razie gdyby był jakiś problem z samymi biegunami, do których się podpina klemy). Oba wyniki dadzą nam jasny wgląd czy to wina akumulatora czy nie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#408477 Wysłany:
30 Paź 2010, 23:45; Temat postu: Re: Nie odpala po dłuższym postoju na zimnie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Kufell napisał(a): PII 1.2 8V, akumulator nówka, świece zapłonowe wymienione z kablami przy 90775 aktualnie 101000.
Streszczenie:Rozrusznik kręci samochód nie odpala (wyłącznie po dłuższym postoju na zimnie jak w temacie).
Pzdr.
Założony wczoraj, stary akumulator leży w komórce. Jeżeli chodzi o alternator to ładnie ładuje tak jak powinien, sprawdzałem go z mechanikiem gdyż były pewne wątpliwości co do jego efektywności.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#408487 Wysłany:
31 Paź 2010, 00:02; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Wiem, że nówka, jednak w ostatnim AŚ (nr 44, str. 26) jest informacja n.t. sprzedawców akumulatorów informująca, iż w przypadku jeśli akumulator od czasu produkcji do chwili sprzedaży leżał pewien okres i nie był ładowany, to wpływa to znacząco na jego stan (a tak niestety jest w przypadku większości sprzedawców).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#647318 Wysłany:
22 Lut 2013, 00:10; Temat postu: Re: Nie odpala po dłuższym postoju na zimnie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Kufell, bardzo długo męczyłem się z tym problemem co ty masz- wystarczyło trochę chłodu i nie odpalał mi nawet na nowym akumulatorze, nie pomagało podłączenie na kablach drugiego akumulatora. U mnie był 2 przyczny: uszkodzone tuleje rozrusznika - wirnik ocierał o obudowę rozrusznika przez co ciężko było mu kręcić i dodatkowo winne było radio Pioneer DEH-2900MP - w Punto tak są ułożone kable w kostce ISO że radio "kradło" prąd podczas postoju co skutecznie rozaładowywało akumulator - pobór był 8 razy większy niż standardowo, wyłączam je na noc bezpiecznikiem. Po usunięciu usterek auto odpala w największe mrozy po kilku dniach stania Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#661969 Wysłany:
22 Kwi 2013, 14:29; Temat postu: Re: Nie odpala po dłuższym postoju na zimnie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#662789 Wysłany:
26 Kwi 2013, 11:00; Temat postu: Re: Nie odpala po dłuższym postoju na zimnie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Kufell, ja w ostatnim czasie zabrałem się za rozwiązanie tego problemu: miałem nawet zrobiony wyłącznik radia ale było to wkurzające że musiałem je ciągle na nowo programować po wyłączeniu i okazyjnie kupiłem od kolegi radio JVC KD-G341. Funkcjonalnie jest to takie samo radio jak ten mój Pioneer natomiast ten oto Pioneer brał na postoju gdy był wyłączony 70mA, tak to JVC bierze tylko 10mA także to zależy od firmy i teraz po wymianie radia nie muszę już nic odłączać Jakbyś chciał sprawdzić jakieś radio pod kątem poboru prądu na postoju to metoda jest bardzo prosta: montujesz radio w kieszeni, podłączasz wszystkie kable. Następnie wyjmujesz bezpiecznik odpowiedzialny za nie (u mnie to był jakiś w dolnym rzędzie oznaczony jako zamek centralny  ) i w jego miejsce wpinasz najprostszy amperomierz i po chwili masz wynik. Powinno to wynosić maksymalnie 30mA. Czasem jeszcze zdjęcie panela zmniejsza pobór prądu. Sprawna instalacja samego auta bierze na podtrzymanie zegarka i pamięci komputera ok. 10mA, całkowity pobór z akumulatora powinien wynosić maksymalnie 40mA (0,04A) także jeśli radio bierze więcej niż 30mA to jest marne, a Pioneer brał aż 70 
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|