|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
sebus1981 |
#413889 Wysłany:
19 Lis 2010, 18:33; Temat postu: Spadek mocy, kontrolka CHECK, silnik jak traktor |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
Witam.
Jak w temacie takie zachowanie ma moje auto...
Pewnego dnia podczas jazdy stracil moc i zaczal chodzic jak traktor, po przekroczeniu 2tys obr zapala sie CHECK, nie ma kompletnie sily..
Diagnostyka w warsztacie, sprawdzzenie wszystkiego i podlaczenie pod komputer, do wymiany cewka.
Cewka zakupiona 258zl poszlo, odpalamy auto i jest super, przez pierwsze 3 min i problem powrocil..
ponownie podlaczony pod kompuer jest jeden blad poduszki, kasacja bledow i kolejne podlaczenie poduszki (to nie ma nic wspolnego gdyz brakuje mi fotela) komputer wskazuje ze auto jest 100% sprawne i gotowe do drogi..
wsiadamy za kierownice ruszamy.. objaw po wcisnieciu gazu auto mysli, muli sie i nie ma mocy, w pewnym momencie puszcza i jedzie, zmiana biegu, mysli i muli sie, zapala sie kontrolka CHECK ok zawracamy i znow go pod kompa ... ... ... bledow zero, wszystko dziala
po niedlugim czasie jest spostrzerzenie tylko na jedno - katalizator zapchany....
Czy mial ktos z was mial jakies doswiadczenia w tej sprawie??
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#413893 Wysłany:
19 Lis 2010, 18:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
poczytaj o walniętej centralce wtryskowej, tam podobne obiawy były i też komp wskazywał na centralke.
walcz walcz i napisz jak tam idzie.
co do kata to sam niewiem, nie słyszałem żeby jeszcze komuś na forum sie zapchał.. ale kij wie, tak samo może tłumik któryś..
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#413895 Wysłany:
19 Lis 2010, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
no wlasnie jak sam napisales komp wskazywal  a u mnie komp juz nic nie wskazuje  wszystko jest tak jak nalezy, ale we wtorek beda sie dostawac do katalizatora wiec moze wyjdzie szydlo z worka tym czasem moze ktos cos dopomoze, albo cos...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#413897 Wysłany:
19 Lis 2010, 19:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
odepnij sonde lambda i zobacz jak sie wtedy zachowuje, ale rzeczywiscie wyglada na uszkodzona centralke
rozumie ze mechanik wykluczyl swiece i kable?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#413899 Wysłany:
21 Lis 2010, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
swiece i kable NGK ktore maja 2 tyg  sonda byla juz odlaczana i zachowanie to samo.. [ Dodano: 21 Lis 2010 15:30 ]Przyczyna zostala zlokalizowane
Otorz napisze tak krotko i na temat...
Padla Glowica
ogarnal mi auto jeden ze znajomych odpalilem go po diagnostyce 30sek. pada glowica, gdzies jest nieszczelny...
3min pozniej juz cale osiedle wiedzialo ze naprawiam auto, swiece z pierwszego cylindra wyjechalo tak ze znlazla sie na dach 5 pietra kamienicy, a przewody, he he przewody sie znalazly, nie dolecialy tak wysoko, ale swiecy do dzis nie ma
w poniedzialem rozbiorka silnika, planowanie glowicy itp.
cdn.
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
PshemoHGT |
#418343 Wysłany:
02 Gru 2010, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
sebus1981 ty mnie nie strasz, mi znajomy robił głowice i mam podobne objawy świeci się check. Po wpięciu do kompa pokazało coś złe uzwojenie cewki. Olałem to bo tą cewkę co mi pokazało wymieniałem wcześniej bo mi padła i nie wiedziałem czemu się świeci a z samochodem nic się nie działo .....do niedawna...najpierw tracił moc po 4 tys obrotów a teraz jest tak jak by miał przyczepę zapiętą. Nie wiem co najpierw robić
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#418351 Wysłany:
06 Gru 2010, 11:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
Moj odbiore jutro, robilem cala glowice, ale juz Ci mowie co zrob, wykrec i sprawdz wszystkie swiece, moze ktoras nie przepala, jesli tak bedzie zamien ktorys kabel, na cewce i swiecy i sprawdz czy to wina kabla czy swiecy, jesli tu wszystko bedzie git, to ... sa dwie rzeczy jakie moga byc, kolektor wydechowy-katalizator, badz komputer wtryskow  chyba ze juz ostatecznie tak jak u mnie glowica, moze gdzies uszczelka, moze cos, sprawdz to... [ Dodano: 06 Gru 2010 11:26 ]Ja uz po calym zabiegu, calosc wyniosla mnie 1230zl
PS.przewody ktore zakupilem dwa z nich mialy nizsze napiecie na mniejszych obrotac, nie wiem czym to moglo bys spowodowane, jak uslyszalem wada fabryczna  Nie sadzilem ze NGK moze tak dubla walnac..
Ech... zyje sie dalej..
Pozdrawiam
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#419530 Wysłany:
06 Gru 2010, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
napisz jak w końcu sie skończyło, co wymienione i co było winne.
te kable to z jakiejś promocji?
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#419538 Wysłany:
06 Gru 2010, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
Nie, nie byly z promocji, Zakupione w intercars i mialem do wyboru za 3 firmy wybralem NGK
Co zostalo wymienione i zrobine:
glowica byla planowana (co wiaze sie z remontem calego silnika)
Wymiana wszystkich uszczelek, uszczelniacze
wymiana oleju, wymiana plynu do chlodnicy
Dwoch przewodow zaplonowych z NGK na BOSH (naszczescie swiece NGK byly ok)
na koniec podlaczenie pod komputek kasacja bledow i sprawdzenie auta (ok 50km) przejechal mechanik
Mysle ze to chyba wszystko, chyba ze o czyms zapomnialem...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#419547 Wysłany:
06 Gru 2010, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
sebus1981 czyli powodem tych wariactw były co? kable? przedmuchane uszczelki w silniku?
[ Dodano: 06 Gru 2010 13:26 ] nie narzekał mechanik na robote na tym silniku 16v?
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#419550 Wysłany:
06 Gru 2010, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#419554 Wysłany:
06 Gru 2010, 13:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
sebus1981 napisał(a): swieczke mi wyjechalo w kosmos
ciekwe czemu
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#419562 Wysłany:
06 Gru 2010, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
No wlasnie, tu sa juz rozne teorie - gwint byl naruszony, badz przy zmianie swiec wykrecil sie gwint zze swieca i jeszcze cos slyszalem, ale tego nikt nie umial stwierdzic, a moja swieczka poleciala na dach 5go pietra kamienicy, czyli normalnie jakies 7-8pietro  niestety swieczka nie spadla, pewnie lezy w rynnie...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#419620 Wysłany:
06 Gru 2010, 17:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
Witam, mam podobny problem. Po wjechaniu w zaspę kropkiem, zaczął dziwnie się zachowywać: wolniej się rozpędza, dziwne odgłosy z silnika i dziwne "prychanie" z tłumika, pierwsze moje podejrzenia to kable WM po sprawdzeniu w nocy okazało sie że jeden jest walnięty. Dzisiaj wymieniłem owe kable, jest trochę lepiej ale dalej nie jest to samo co wcześniej. Macie jakieś pomysły  może świece 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#420220 Wysłany:
08 Gru 2010, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
Trudno mi bedzie doradzic, gdyz ja mialem robiona cala glowice, jednak wez kucz i sprawdz czy wszystkie przepalaja i czy sa dobrze dokrecone
to tyle ile moge pomoc  i daj znac czy cos znalazles...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#420285 Wysłany:
08 Gru 2010, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
wykręciłem świece i okazało się że 2 były wypalone masakryczne  już nigdy nie kupie świec w ASO (champion) wytrzymały 10kkm. Założyłem NGK i silnik pracuje jak nowy 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#420292 Wysłany:
08 Gru 2010, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#420307 Wysłany:
08 Gru 2010, 18:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
sebus1981 kurcze ja pamiętam też tyle za te świeczki dałem  , ja rutynowo wymieniałem i różnicy nie odczułem a poprzednie chyba ory. jeszcze były.
|
|
Góra |
|
 |
mario407 |
#427264 Wysłany:
03 Sty 2011, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 26
|
Witam! Mam podobny problem. Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka Check Engine, a auto zaczęło się dziwnie zachowywać (dusił się na niskich obrotach, wibracje silnika bardzo wyraźnie było czuć w nawet w kabinie, zupełny spadek mocy). Dzisiaj wymieniłem świece na NGK i niby silnik trzyma obroty, ale dziwnie pracuje (dziwne prychanie słychać z tłumika, w kabinie czuć wibracje) i nadal nie ma mocy i świeci się check. Ma ktoś pomysł co to może być?
Punto II SX 1.2 8v
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#427276 Wysłany:
03 Sty 2011, 22:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
mario407 moge napisac tak krotko i na temat firma NGK juz nie robi tego tak jak kiedys, na jakosc tylko na ilosc  u mnie byly dwie pary przewodow NGK i obydwie wadliwe i jedna swieca... teraz mam BERU i jestem zadowolony, jednakze cennik tego juz nie byl taki zadowalajacy
ale pochwale sie spalaniem wedlug kompa 15km na 1l  w zime w miescie 
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#427283 Wysłany:
03 Sty 2011, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
ja ma świece i kable NKG i nie narzekam,
mario407 zobacz jeszcze czy nie ma przebicia na Kablach WN
_________________
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#427291 Wysłany:
03 Sty 2011, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
mario407 |
#429528 Wysłany:
10 Sty 2011, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 26
|
Witam!
Sprawdziłem przewody wysokiego napięcia. Wygląda na to że sa dobre jednak na dwóch świeczkach 2 i 3 słaba iskra i swiece zakopcone a dopiero co wymieniłem. Dwie pozostałe czyściutkie. Poza tym silnik od czasu do czasu zaczyna pracować normalnie. Czy takie objawy mogą wskazywać na uszkodzenie cewki zapłonowej? Jak sprawdzic taką cewkę?
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#429561 Wysłany:
10 Sty 2011, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
najprostrzym sposobem to pozyczyc od kogos na chwile cewke, ale jesli mowisz ze dwie swiece czarne "moze byc wadliwa swieca" w moim przypadku byla to jedna sztuka.. jesli masz 8v kup dwie swieczki, to groszowa sprawa, jesli 16v to juz troszke zaboli Cie kieszen... he he teraz zobaczylem ze 8  wiec tak jak pisalem zacznuj od zakupu dwoch swieczek i zobacz co i jak 
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
mario407 |
#429576 Wysłany:
10 Sty 2011, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 26
|
Nie, nie. Świece były nówki dopiero co założone i 2 z nich się zakopciły ( 2 i 3 więc jedna i ta sama cewka). Dla pewności sprawdziłem od razu na innych i to samo. Więc to nie jest wina świecy na 100%. Więc albo cewka, albo coś co nią steruje, o ile to możliwe.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|