|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 15:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
boe666 |
#419797 Wysłany:
07 Gru 2010, 01:42; Temat postu: coś stuka pod zegarami |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lis 2010, Posty: 42
|
Zawieszenie ok, brak luzów. pRZY wolnej jeździe np. po kostce, coś stuka w okolicy jakby pod zegarami. Pytam bo może jest to jakaś znana przypadłość punta. może jakaś rada gdzie szukać?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#419803 Wysłany:
07 Gru 2010, 08:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
krzyzak w kolumnie kierowniczej,
szukaj byly takie tematy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#419809 Wysłany:
07 Gru 2010, 10:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
boe666 dokładnie były takie przypadki, może być to krzyżak.. choć u mnie po wymianie dalej czasem dochodzą te delikatne stuki. Ja stawiam na luz gdzieś w tym naszym zawikłanym wspomaganiu, a z tym zabawa już jest droga a stuki naprawde delikatne i tylko w tych specyficznych warunkach.
Dodam że ja mam to odkąd kupiłem auto i wogóle sie to nie nasila, cały czas tak samo delikatnie (mechanicy i znajomi nic nie słyszą  ), nawet jak założyłem twardsze zawieszenie.
|
|
Góra |
|
 |
boe666 |
#419959 Wysłany:
07 Gru 2010, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lis 2010, Posty: 42
|
zakładam że wspomaganie jest ok. Gdy samochód stoi i sobie kręce i w lewo i w prawo i na city i bez żadnych stuków i luzów. Jeśli jadę po równiej drodze to również. nawet jeśli jadę 30-40 na nierównościach to również jest ok. Ale jak wjadę na kostkę 15-10km/h to wówczas stuka jakby pod zegarami. Odkręcałem już pokrywę bezpieczników. Nic tam nie lata (silnik wspomagania, kostki, kable itp - wszystko się trzyma). Czy krzyżak kolumny jakoś można zobaczyć? jest w kabinie? (w uno jest). Można samemu wymienić ?
_________________ PII 5D 1.2 16V HLX - sprzedany Punto MY2012, 1,4 8V S&S 57kW Modus 2005 1,6 65KW Kia Ceed 2007 1,6 CRDI 66 KW
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#419971 Wysłany:
07 Gru 2010, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
boe666 napisał(a): zakładam że wspomaganie jest ok. Gdy samochód stoi i sobie kręce i w lewo i w prawo i na city i bez żadnych stuków i luzów. Jeśli jadę po równiej drodze to również. nawet jeśli jadę 30-40 na nierównościach to również jest ok. Ale jak wjadę na kostkę 15-10km/h to wówczas stuka jakby pod zegarami. Odkręcałem już pokrywę bezpieczników. Nic tam nie lata (silnik wspomagania, kostki, kable itp - wszystko się trzyma).
wszystko sie zgadza, ale już o tym dyskutowalićmy na forum poszukaj.. i wyszło że moće być malutki luz jakby w środku kolumny wspomagania.
Krzyżaki są 2 na dwóch końcach wałka kierowniczego. Da sie wymienić samemu, mam nawet dobry do sprzedania jak chcesz  , odkręcasz na dole obok pedałów i u góry za wspomaganiem.
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#419981 Wysłany:
07 Gru 2010, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#420005 Wysłany:
07 Gru 2010, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
sebus1981 w którym miejscu?
ja już słyszałem dużo pomysłów jak np. niedokręcone nadkole dobrze czy osłony pod silnikiem. 
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#420013 Wysłany:
07 Gru 2010, 20:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
trzeba bedzie zdjac plastik z podszybia "3 wkrety gwiazdkowe" bo tak ciezko sie dostac do mocowania calego mechanizmu
ze ja to juz przechodzilem stad napisalem, ale wcale nie musi to byc to...
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
PrzemyslawOstr |
#420015 Wysłany:
07 Gru 2010, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 776 Pomógł: 1
|
Podłącze się pod temat.
Ja także mam ciekawe stuki  . Występujące jedynie w zimie przy niedużych obrotach. Tak jak by plastik drgający, uderzał o plastik. Ustępuję gdy się w środku rozgrzeje troszkę. Nie przeszkadzające stukoty, ale zawsze stukoty  .
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#420017 Wysłany:
07 Gru 2010, 20:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
sebus1981 a jak poszarpie coś bez rozkręcania to moge uzyskać ten stuk?
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#420034 Wysłany:
07 Gru 2010, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
boe666 |
#420112 Wysłany:
07 Gru 2010, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lis 2010, Posty: 42
|
sprawdziłem dokładnie. Jadąc na rondzie, nic nie puka (kierownica skręcona). Stuka pod zegarami przy jeździe na wprost. Żadnych luzów nie wyczułem ani na kierownicy ani na silniku wspomagania, no nigdzie. Czy jest to objaw konieczności wymiany maglownicy czy może coś w kolumnie? Stuki są ewidentnie w środku pojazdu. Jadąc starałem się dotknąć krzyżaka przy podłodze - łatwe to nie jest, jednakże wydaje mi się coś tam stuka.
_________________ PII 5D 1.2 16V HLX - sprzedany Punto MY2012, 1,4 8V S&S 57kW Modus 2005 1,6 65KW Kia Ceed 2007 1,6 CRDI 66 KW
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#420147 Wysłany:
08 Gru 2010, 00:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
boe666 szukaj szukaj jak znajdziesz daj znać, bo na forum sporo osób szukało iii nieznalazło. Ktoś tylko mówił że znalazł mały luzik gdzieś w środku kolumny (nie oprzyżądowaniu.. obejżyj dokładnie budowe wspom.) i po usunięciu go stuki zniknęły.. ale to kuupa roboty, trzeba wytargiwać całą kolumne a np. umnie jest to tak delikatne że w 99% jazdy tego niema. U ciebie chyba mocnej stuka bo bardziej sie skarżysz?
ps. jeśli przy skręcie kierownicą stuki nie występujeą to rzeczywiście może być luz na krzyżaku, jak go przy skręcie dociskasz to luz sie niweluje.
|
|
Góra |
|
 |
boe666 |
#420167 Wysłany:
08 Gru 2010, 08:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lis 2010, Posty: 42
|
jeśli jadę po kostce prosto to wali tym głośniej im wolniej jadę. Jeśli natomiast podczas jazdy jadąc tą samą drogą robię kierownicą raz w lewo raz w prawo (tak by nigdy nie była nieruchomo prosto), wówczas nic nie słychać. Tak samo jak na rondzie. Na rondzie jest siła odśrodkowa i trzymając kierę w lewo koła ciągną w prawo. Luz się niweluje tylko gdzie? Kurczę dziwne to wszystko.
_________________ PII 5D 1.2 16V HLX - sprzedany Punto MY2012, 1,4 8V S&S 57kW Modus 2005 1,6 65KW Kia Ceed 2007 1,6 CRDI 66 KW
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#420196 Wysłany:
08 Gru 2010, 11:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
sprawdź ten wałek kier. z krzyżakami
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|