|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
macgregory |
#420428 Wysłany:
08 Gru 2010, 23:33; Temat postu: Problem z silnikiem 1.7 TD - gaśnie po przegazowaniu |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Witam
Mam mały problem z dieslem 1.7TD otóż po odpaleniu silnika czy to zimny czy ciepły jest wszystko ok. Silnik trzyma obroty gdzieś 750/800 obr/min. Ale po przegazowaniu lub krótkiej jeździe 100-200 m silnik gaśnie. Efekt jest taki jakby nie dostawał paliwa. Czy ktoś ma pomysł co to może być?
Dodam, że jak wyłączę pracujący równo silnik i po chwili odpalam to odpala bez problemu, ale jak go przegazuje i sam zgaśnie to muszę niestety trochę popiłować rozrusznikiem, żeby zaskoczył.
Chciałbym chociaż mieć jakiś pomysł, zanim oddam do mechanika.
Grzegorz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kriss022 |
#420926 Wysłany:
10 Gru 2010, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Sprawdzałeś filtr może coś przytyka jak dostaje kopa...
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#423423 Wysłany:
19 Gru 2010, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Sprawa się wyjaśniła. Woda w filtrze paliwa. Kontrolka niestety się nie zapaliła. Po wymianie filtra zapalił na dotyk.
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
kriss022 |
#423481 Wysłany:
20 Gru 2010, 09:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Jak woda w filtrze to proponuje wypompować całe paliwo z baku i go wyczyścić, bo na 99% bedziesz miał za pare dni to samo. Wiem z doświadczenia. I jak już bedziesz się zabierał za to warto przeczyścić filtr pompy paliwa.
I spuszczoną rope zostaw sobie na wiosne ,a zalej dobrej jakości. Spytaj sie na stacji jaka jest temp. blokady zimnego filtra.
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#423488 Wysłany:
20 Gru 2010, 10:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
kriss022 |
#423506 Wysłany:
20 Gru 2010, 11:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Jak bedzie tyle wody co u mnie to żaden środek nie da rady. Ale można spróbować. I naprawde warto przeczyścić ten filtr pompy ,bo u mnie masakra nie dziwiłem się że nie chciał odpalać
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
Karlik1 |
#423523 Wysłany:
20 Gru 2010, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 7
|
kriss022 napisał(a): Jak bedzie tyle wody co u mnie to żaden środek nie da rady. Ale można spróbować. I naprawde warto przeczyścić ten filtr pompy ,bo u mnie masakra nie dziwiłem się że nie chciał odpalać
Możesz coś więcej odnośnie filtra pompy - gdzie on się znajduje?
|
|
Góra |
|
 |
kriss022 |
#423545 Wysłany:
20 Gru 2010, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Pod tylna kanapą. A konkretnie podnosisz kanape jest taki dekiel na trzy śruby. Podnosisz go i jest pompa dwa przewody paliwowe (szybkozłączki) i jeden elektryczny połączony kostką odpinasz wszystko. Pompa przymocowana jest (dużą) plastikową nakretką. Wyciągasz pompe (uwaga na pływak). Na spodzie pompy (trzy zatrzaski) jest schowany filtr
Mam nadzieje ,że wszystko jasne jakby co to pisz jak będe wiedział to pomoge
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
Karlik1 |
#423685 Wysłany:
21 Gru 2010, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 7
|
OK. Wszystko jasne. Dzięki za podpowiedź.
|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#426410 Wysłany:
30 Gru 2010, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Jak na razie odpukać w nie malowane, ale po wymianie filtra i przeczyszczeniu przewodów, odpala prawie na dotyk
Co do środka zapobiegającego wytrącaniu się wody, stałem się lekkim sceptykiem, gdyż zbiegiem okoliczności cała awaria stała się po tym jak dolałem tego środka na cały bak paliwa.
Mechanik który naprawiał kropka powiedział, że przy tej konstrukcji silnika najlepiej wlać denaturat.
Pozdrawiam
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|