|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 02:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
AF |
#422156 Wysłany:
14 Gru 2010, 23:10; Temat postu: Likwidacja "automatyki" tylnej wycieraczki |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Od początku irytowało mnie automatyczne włączanie się tylnej wycieraczki przy włączonych wycieraczkach przednich i wrzuceniu biegu wstecznego.
Wreszcie postanowiłem to zlikwidować, czyli popsuć fabrykę
Potrzebny jest przekaźnik samochodowy, najlepiej z podstawką, kilka konektorków "żeńskich", ok. 1m kabla.
1. Zdejmujemy pokrywę klapy bagażnika. Śruba mocująca jest w uchwycie do zamykania, poza tym są zatrzaski mocujące. Wykręcamy śrubę i odciągamy pokrywę aż do wyskoczenia zatrzasków.
2. Przecinamy czarny kabel idący do silnika wycieraczek ( masa ).
3. + zasilania przekaźnika bierzemy ze złącza zasilania ogrzewania tylnej szyby.
4. Masę zasilania silnika wycieraczek puszczamy przez styki przekaźnika zwarte po jego włączeniu.
5. Jeśli w podstawce nie ma diody zabezpieczającej, to na wszelki wypadek wstawiamy byle jaką diodę krzemową, równolegle do cewki przekaźnika, oczywiście w kierunku zaporowym
6. Przekaźnik mocujemy koło silnika wycieraczek.
7. Montujemy pokrywę klapy bagażnika.
Przy takim połączeniu wycieraczka tylna działa jedynie po włączeniu ogrzewania tylnej szyby.
Oczywiście jest to jakiś kompromis, ale nie trzeba ciągnąć żadnych kabli przez całe auto, no i mamy panowanie nad tylną wycieraczką
Jeśli ktoś wie jak wyłączyć ten "luksus" przez body compa, to niech ujawni.
Koszt: 10 zł i 2 godz. roboty.
Tak to wygląda po założeniu:

_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rafal-pl |
#422169 Wysłany:
14 Gru 2010, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#422211 Wysłany:
15 Gru 2010, 04:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
AF napisał(a): 3. + zasilania przekaźnika bierzemy ze złącza zasilania ogrzewania tylnej szyby.
Oczywiscie przewód puszczamy owiniety taśmą a nie tak jak na foto  Przetrze się od wibracji o blachę i bum zwarcie i bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby ni ma i wycieraczka tylnej szyby również nie działa nawet jak bedziemy tego chcieli  Wiązka w klapie nie bez powodu jest dokładnie owinięta w przeciwieństwie do tej np. w progu.
Lepiej byłoby wziac zasilanie przekaźnika z żarówki wstecznego  Ale przeciaganie kabli z klapy do wiązki wstecznego będzie czasochłonne
Wiec też odpada
Najlepiej znaleźć przewód wstecznego wchodzący do bodykompa i przewód do silniczka wycieraczek też wchodzący do bodykompa  Zasilanie przekaźnika z zasilania zarówki wstecznego  i długość przewodów do przekaźnika maxxx 10cm  i przekaźnik jest w tym rejonie co powinien byc
Z tym, że w tym przypadku puszczamy zasilanie silniczka przez styk rozwierny. Wycieraczka nie działa tylko przy włączonym wstecznym 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#422220 Wysłany:
15 Gru 2010, 08:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
IMO izolowanie tego kabla nie jest to z konieczne, cała wiązka jest sztywna i nie ociera się o blachę.
Ale jak ktoś chce, to nie widzę problemu.
Można też wstawić bezpiecznik na zasilaniu przekaźnika.
Natomiast koncepcja braku możliwości włączenia wycieraczki po włączeniu wstecznego jest ta samo "sprytna" jak niemożliwość jej wyłączenia 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#422221 Wysłany:
15 Gru 2010, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
AF napisał(a): Natomiast koncepcja braku możliwości włączenia wycieraczki po włączeniu wstecznego jest ta samo "sprytna" jak niemożliwość jej wyłączenia
No tu bym polemizował  Bo cofając dużo łatwiej zrzucić na chwile wsteczny i odruchowo włączyć wycieraczkę niż odwrócić się i szukać knefla ogrzewania szyby  Tym bardziej, że nie pamietam, zeby kiedykolwiek zdarzyło mi się korzystać z tylnej wycieraczki cofając... a korzystać z ogrzewania zaparowanej tylnej szyby tak, gdy kropi deszcz a wtedy szyba bardziej paruje a z zewnątrz jest w 97% sucha i wycieraczka się włączy wiec trochę mija się to z celem... na domiar złego wtedy kiedy się najczęsciej korzysta z tylnej wycieraczki - jadąc do przodu trzeba za każdym razem przejść przez procedurę włączania tylnej wycieraczki a skupianie uwagi na włączaniu ogrzewania tylnej szyby podczas szybkiej jazdy do przodu powoduje odwrócenie uwagi od sytuacji na drodze (trzeba spojrzeć na tę konsolę i przycelować palcem w przycisk a włączanie tylnej wycieraczki jest pod ręką....) i w konsekwencji może dojść do niebezpiecznej sytuacji na drodze.
[ Dodano: 15 Gru 2010 07:43 ]
No ale jak kto woli 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#422224 Wysłany:
15 Gru 2010, 09:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Ale pragnę uprzejmie zauważyć, że kabel od ogrzewania tylnej szyby już jest w tylnej klapie i nie trzeba robić kombinacji alpejskich z ciągnięciem z innego miejsca
W pierwszym poscie zaznaczyłem, że jest to kompromis, chętnie zobaczę konstruktywne propozycje jak załatwić temat szybciej, taniej i bardziej elegancko
Ja akurat używam wycieraczki tylnej szyby praktycznie wyłącznie przy cofaniu.
ipIV napisał(a): [ Dodano: 15 Gru 2010 07:43 ]No ale jak kto woli 
I tej wersji będziemy się trzymać 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
Gebczak |
#422230 Wysłany:
15 Gru 2010, 10:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poręba/Zawiercie Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 77
|
AF napisał(a): Ja akurat używam wycieraczki tylnej szyby praktycznie wyłącznie przy cofaniu.
Właśnie po to jest ta automatyka włączenia tylnej wycieraczki wraz z biegem wstecznym 
_________________ MOJE GP
GP2008Dynamic+pakiet comfort czarny crossver
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#422241 Wysłany:
15 Gru 2010, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Gebczak napisał(a): AF napisał(a): Ja akurat używam wycieraczki tylnej szyby praktycznie wyłącznie przy cofaniu. Właśnie po to jest ta automatyka włączenia tylnej wycieraczki wraz z biegem wstecznym 
Ale to ja chcę decydowac kiedy włączyć wycieraczkę
Przecież nikomu nie nakazuję rezygnacji z fabrycznego rozwiązania
W wątku "Co mnie denerwuje w GP" już parę osób negatywnie się wypowiadało o tej automatyce.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#422303 Wysłany:
15 Gru 2010, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
AF napisał(a): w tylnej klapie i nie trzeba robić kombinacji alpejskich z ciągnięciem z innego miejsca
Żadna kombinacja dodatkowy przekaźniczek przy bodykompie a klapy nawet nie dotykamy
Ja tylko sugeruję inne rozwiązanie oczywiście  Jak ktoś woli tak a nie inaczej to żaden problem 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
SOMEONE007 |
#422312 Wysłany:
15 Gru 2010, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Szaman |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#422316 Wysłany:
15 Gru 2010, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
SOMEONE007 napisał(a): i teraz pytanie ile kroc zasniezone autko odpalasz ogrzewanie tylnej szyby i tu psikus.... wyceraczka smig...
Żeby było "śmig", to musiałbym jeszcze włączyć przednie wycieraczki
Wg mnie idea całkowitego pozbywania się tylnej wycieraczki przy cofaniu, zwłaszcza w intensywnym deszczu, jest średnia
Wycieraczka ma działać, ale nie wtedy kiedy samochód chce, lecz kierowca.
A poza tym, Panowie - zróbcie inaczej, pokażcie i będzie cacy.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#422426 Wysłany:
15 Gru 2010, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
AF napisał(a): Wycieraczka ma działać, ale nie wtedy kiedy samochód chce, lecz kierowca. Tak, na pewno nie włączy się tobie przy włączonym ogrzewaniu  AF napisał(a): pokażcie i będzie cacy. daj gp to nie ma sprawy [ Dodano: 15 Gru 2010 21:57 ]AF napisał(a): zwłaszcza w intensywnym deszczu
gdzie w polsce intensywny deszcz zdarzy się raz na rok  Ściana deszczu musi być żeby nie zdążyć wycofać przed zalaniem tak szyby, żeby nic nie było widać... natomiast dużo częściej będziesz mieć sytuację kiedy nie będziesz nic w lusterku wstecznym widzieć... nawet nie podczas deszczu a po deszczu  I cała procedura właczania wycieraczki bo normalnie nie działa wtedy kiedy ja chcę więc ... hmmm
Jak ktoś jest przyzwyczajony do jeżdżenia dostawczakami to nie będzie mu to przeszkadzać, ale mi bardzo 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#422500 Wysłany:
16 Gru 2010, 08:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Nie chce mi się już bić piany.
Od miesiąca tak jeżdżę i jest bardzo OK.
Happy NY 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|