|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 00:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
zuqowski |
#425004 Wysłany:
26 Gru 2010, 21:45; Temat postu: w czasie jazdy nie reaguje na gaz |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
witam. wiem, ze podobnych tematow bylo ale nie do konca odpowiadaly moim objawom. tak wiec:
czasami w czasie jazdy, samochod przestaje mi reagowac na pedal gazu i w efekcie gasnie. po odpaleniu swieci sie kluczyk immo. jednak tym razem, jadac w wigilie, bedac na krajowej 8, jakies 80km od domu stalo sie to samo, tyle, ze tym razem juz nie odpalil, tzn krecil i juz prawie lapal ale nic wiecej. po kilku probach krecenie jak trzymalem z 20sek w koncu zalapal, polecial jak nigdy siwy dym z rury, ujechal z dwiescie metrow i znowu zgasl, tym razem juz na serio. musialem go laweta do wawy sciagnac. dzwonilem po znajomych i jeden z nich zasugerowal mi, ze moze to byc wina jakiejs kopulki czy cos. nie wiem. dodam jeszcze, ze dzialo sie to zawsze w deszczowa pogode. w tym dniu wyjezdzilem prawie caly bak, wiec nie sadze by to byla wina paliwa. powoli nie mam sily do niego. macie jakies pomysly co mu dolega?
pozdrawiam
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
|
|
nickoo |
#425043 Wysłany:
26 Gru 2010, 23:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#425753 Wysłany:
28 Gru 2010, 20:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
bardzo chciałem, żeby to była kopułka, ale znajomy mi zzasugerował najpierw odkręcenie świecy i sprawdzenie iskry, bo jeżeli jej nie ma, oznacza to wine kopułki. niestety iskra była. nie mam pojęcia co to może być.
p.s. jest jakiś sposób eliminacji immo? tzn. może da się odpiąć i bez niego odpalić. jesli tak, jak ono wygłąda i jak się za niego zabrac?
ja rozumiem, że lepiej byłoby zaprowadzić do mechanika, ale jjuz widze te koszta...podpięcie, diagnoza, potem naprawianie co się do bo były jakieś podejrzenia...
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#425763 Wysłany:
28 Gru 2010, 20:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#425888 Wysłany:
29 Gru 2010, 02:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
zuqowski męcze się z tymi samymi objawami od kwietnia
Zawsze w deszczową pogodę problemy z odpaleniem, podczas jazdy dławienie się silnika, nagle brak reakcji na pedał gazu i gaśnięcie... Czasem jak odpalił to palił jakby na 3 gary lub tak jakby na jednym był spóźniony zapłon
Powiem Ci tak, że czasem jak było sucho itd to jeździłem normalnie nawet i miesiąc czasu lecz problem zawsze powracał po opadach deszczu, aż w końcu w listopadzie nie odpalił rano wogóle
Zatargałem auto do mechaniora i okazało się że w baku oprócz jakichś 4 litrów paliwa miałem jeszcze z 6 litrów wody, przez co zardzewiała pompa paliwa i padła całkowicie. Wymieniłem pompę, odebrałem auto i śmigało aż miło... Jakież było moje zdziwienie gdy po ok 2-3 tygodniach gdy śnieg zaczął topnieć i zrobiła się ciapa auto znów się zaczęło dusić i dławić, powróciły nieraz problemy z odpaleniem, aż w końcu znów pewnego grudniowego dnia nie chciał odpalić wogóle. Pomyślałem że może znów woda, ale w baku samo paliwo. Powiedziałem sobie mam Cię w d***e i tak sobie stał ze 2 tygodnie aż do wczoraj. W końcu wziąłem się trochę, sprawdziłem wczoraj czy pompa podaje paliwo, no jest. Więc wykręciłem świece i okazało się że są zalane. Więc pojechałem kupić nowe świeczki (co nie było łatwe przy moim silniku) sprawdziłem czy na każdej jest iskra, wkręciłem i odpalił za pierwszym razem, ale fakt, nadal się dławiąc i nierówno. Po konsultacji z mechanikiem doszliśmy do wniosku że przez tą wodę w baku szlag trafił któryś wtryskiwacz i albo nie podaje paliwa albo zalewa... Tak więc w najprawdopodobniej w tym tygodniu zmienię wtryski i zobaczę czy to pomoże... Jeśli nie - to może Ty odnajdziesz problem albo złomuję tego rumpla ;P hehe oczywiście żaruję
Dałem Ci wskazówki gdzie szukać, może Ty odnajdziesz coś innego i pomożesz też mi, Pozdro.
|
|
Góra |
|
|
kolo99 |
#425890 Wysłany:
29 Gru 2010, 03:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 19 Paź 2010, Posty: 242
|
Lepiej napisać że Fiat i Ford Gó**o wort!!!!! Więc siejmy propagandę na wszystkich forach internetowych!! Sprzedać Fiata a kupić VW golfa II z 91roku Oczywiście żartuję! Kiedyś miałem taki przypadek i okazało się że do wymiany jest jakiś bezpiecznik za 10zł. i wszystko działało jak ta lala. Nie powiem Ci dokładnie o co chodziło, ale pojechałem do elektronika i od tej pory wszystko działa OK!!
_________________ Punto 1.1 55KM 97`
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#425965 Wysłany:
29 Gru 2010, 13:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
kolo99 a żebyś wiedział że coś w tym jest... Dokładnie od października do teraz zapłaciłem za naprawy kropa dokładnie (bez żadnych przegięć) 2100 zł (była skrzynia biegów, pompa paliwa, rozrusznik, altek, świece itd...) i to wcale nie znaczy że to koniec - czeka mnie przynajmniej jeszcze wymiana wtrysków i pompy wspomagania, widzę że akurat kończą się klocki z przodu i remont zawieszenia z tyłu, to tylko to co widzę... Tak więc za tą kasę to miałbym dwa albo trzy jeżdżące Golfy II ;P:D A i punciaka drugiego bym miał... A tak to ciągle bez kasy, ciągle coś nie działa, ciągle coś trzeba wymienić Miłość ślepa jest...
Ale bezpiecznik to raczej wątpię... Prędzej tak jak ktoś kiedyś pisał przekaźnik jakiejś pompy paliwa czy cuś... Moim zajmuje się chyba najlepszy elektryk (albo jeden z najlepszych) w mieście i w sumie to obstawia to co ja, czyli wtryski.
Zobaczymy, tymczasem
zuqowski daj znać jak się uporałeś z problemem
|
|
Góra |
|
|
puntolot |
#426203 Wysłany:
30 Gru 2010, 10:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
mi kiedys też szarpał w deszczowe dni i miałem straszny szum w cb radiu. wymieniłem świece i przewody - koszt ok 100 PLN i pomogło sprobuj od tego , a jak nie to chociażby wyczyść świece szczotką drucianą, też częściowo powinno pomóc. Swiece mają mieć kolor popiołu, wtedy jest ok, a jeśli są czarne, zasmolone to NOK
_________________ topic20970.html
Możecie się śmiać z naszych PUNCIKÓW i innych FIACIKÓW, ale wiedzcie, że jakbyście usiedli do jazdy za nasze "kółeczka" to wtedy KROPASKI nasze by się z was nieźle śmiały
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#426445 Wysłany:
31 Gru 2010, 09:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
zobacze te świece ale wątpię. były wymieniane z dwa miechy temu.
nie wiem czy chca mnie naciągnąć ale elektryk mi powiedział, że to może być moduł. wiecie jaki koszt? ok 1400zł za nowy, a regeneracja z 700zł, tak mi powiedział. jak wtryski sprawdzić, gdzie ich szukać. a bak, pewnie też tylko w garażu mogę zdjąć? musze się tym szybko zająć bo do roboty się autobusem nie chce jeżdzić dzięki wielki za namiaru
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#426464 Wysłany:
31 Gru 2010, 11:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
co do wtrysków to w książce jest podane, żeby na odłączonej wtyczce od kompa i odłączonej wtyczce złącza przekaźnika podwójnego (prawdopodobnie to złącze znajduje się pod plastikową osłoną po prawej stronie obudowy filtra powietrza) Należy wpiąć się miernikiem w 18 pin we wtyczce od kompa i 4 pin we wtyczce od przekaźnika. Wartość ma wynosić 16,2 Ohm.
tu jest schemat pinów we wtyczce od kompa, w złączu jest tak samo ale od 1-8 i drugi rząd 9-15. Wtyczka złącza ma być wycięciem do góry. Tak przynajmniej w książce podają
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#426474 Wysłany:
31 Gru 2010, 13:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
dzieki wielkie za schemat.
wstrzymam sie jeszcze chwilke, bo wróciłem od kolejnego mechaniora i
znowu inna opcja. "Strzela", że winna może być cewka...
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#426494 Wysłany:
31 Gru 2010, 15:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
to sprawdź cewki. Uzwojenie cewki 1-4 sprawdzasz przez wpięcie miernika w 1 pin we wtyczce od kompa i 1 pin we wtyczce od przekaźnika. Cewkę 2-3 sprawdzasz między 19 pinem wtyczki od kompa i 13 pinem przekaźnika. Wartości mają być 0,5-0,8 Ohm. Uzwojenie wtórne sprawdzasz podłączając miernik do wyjść cewki (tam co kable zapłonowe). Wartości mają być 6,66-8,14 kOhm
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#430343 Wysłany:
13 Sty 2011, 11:37; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
no i zrobione.
okazało sie, że byłyu zalane od świec jakiś czujnik połozenia wału czy coś...
tak czy siak machanik mówił do mnie jakby nie do końca wiedzia co.
pomimo tej naprawy, raz na jakiś czas mu tak odbije, tylko na chwile, że nie reaguje na gaz ale nie gaśnie. po chwili znów ok o co chodzi? nie wiem. grunt,że jeździ. zasugerował mi też uszczelke bo jest nalot w środku wężyka od odpowietrzenia silnika.
wniosek. samochód zrobiony ale nie do końca (tak uważam)
to tak jakby wstrząsy wtórne...
bedzie wieksza gotówka wstawie na jakiś dobry warsztat i niech go robią na tip top
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#430356 Wysłany:
13 Sty 2011, 12:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#430370 Wysłany:
13 Sty 2011, 13:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
właśnie nie.
To pewnie źle?
czy dobrze, bo jedno odeszło?
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#430374 Wysłany:
13 Sty 2011, 13:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#432045 Wysłany:
17 Sty 2011, 20:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
zabieram się za naprawę/ wyczyszczenie pompy paliwa.
teraz już się nic takiego nie dzieje ale czasami, na ciepłym silniku,
na luzie, obroty falują. czasami tak spadną, że prawie ma zgasnąć ale nie chce Podobno to też może być.
Krokowiec oczywiście też raczej do wymiany i powinno być git
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#432054 Wysłany:
17 Sty 2011, 20:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
zuqowski napisał(a): Krokowiec oczywiście też raczej do wymiany i powinno
zamiast go wymieniać najpierw go wyczyść wraz z przepustnicą
|
|
Góra |
|
|
zuqowski |
#432333 Wysłany:
18 Sty 2011, 19:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 04 Lip 2010, Posty: 18
|
przepustnica... na to nie wpadłem
a krokowiec, ostatnio, jakieś trzy miechy temu mi mechanior czyścił
bo ja nie mogłem go odkręcić, powiedział, że raczej już do wymiany by
się nadawał. Zreszta ile on kosztuje? całe 45zł to cena nie aż tak
odstraszająca
Lece szukać na forum jak się przepustnicę czyści.
thx za radę
_________________ Punto I, 1.2 ELX, 73kopyta:)
|
|
Góra |
|
|
Anzel |
#432338 Wysłany:
18 Sty 2011, 19:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Ceny nowych silników krokowych w mojej hurtowni to:
-30zł za zamiennik "no name"
-185zł za orginalny Magneti
Miałem tą taniochę i spisywał się nieźle,ale odstąpiłem go koleżance i obecnie mam fabryczną nówkę.
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|