You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #428415 Wysłany: 07 Sty 2011, 13:55; 
 Temat postu: 1.2 8V spadają obroty na jałowym,szarpie w czasie jazdy.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 11
Witam,

szukajkę męczę już od kilku godzin i znalazłem kilka podobnych problemów jednak chciałbym jeszcze dopytać by rozwiać moje wątpliwości.

Punto II 1.2 8V z 2002r. Czasem na biegu jałowym nagle silnik przygasa, obroty mocno spadają na sekundę i podnoszą się spowrotem do właściwych. Jak w tym czasie przygazuję i trzymam pedał gazu w miejscu to obroty szaleją - spadają i się podnoszą nierównomiernie i tak w kółko. W casie jazdy silnik traci chwilowo na mocy co się objawia bujaniem auta, szarpaniem.

Sprawdzilem silnik FiatECUSkanem - nie ma błędów. Check też się nigdy nie zapalił.

Świece Champion i kable NGK były wymieniane rok i niecałe 40kkm temu, cewki chyba nigdy.
Z tego co wyczytalem gdyby to była cewka to by pojawił się błąd w silniku. Obstawiać więc kable i świece czy może jeszcze co innego?
Posiadam własny kabel lecz nie wiem jakie parametry sprawdzić by dojść do sensownych wniosków - proszę o pomoc.
Pzdr DanielP.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #428419 Wysłany: 07 Sty 2011, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
sprawdź filtr powietrza i czystość przepustnicy

[ Dodano: 07 Sty 2011 13:29 ]
i napisz jaki masz przebieg

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428424 Wysłany: 07 Sty 2011, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 11
Jutro wymieniam olej, wszystkie filtry, świece i chcialem przeczyścić przepustnicę, akurat awaria zbiegła się z przeglądem. Tak się zastanawiam czy nie wymienić też kabli tylko czy roczne NGK juz by się posypały? Przebieg niecałe 160kkm. Punciak rano odpala od strzała jak jest ciepły to troszeczkę dłuzej ale też bez problemu - czy padnięte świece nie powodowały by problemów z odpalaniem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428484 Wysłany: 07 Sty 2011, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
danielp napisał(a):
Jutro wymieniam olej, wszystkie filtry, świece i chcialem przeczyścić przepustnicę, akurat awaria zbiegła się z przeglądem. Tak się zastanawiam czy nie wymienić też kabli tylko czy roczne NGK juz by się posypały? Przebieg niecałe 160kkm. Punciak rano odpala od strzała jak jest ciepły to troszeczkę dłuzej ale też bez problemu - czy padnięte świece nie powodowały by problemów z odpalaniem?


Wymieniaj tez kable. NGK nie znaczy, ze beda wieczne. Kabel jest ciety z metra., Wczesniej mialem dwa komplety NGK (pol roku jazdy na pierwszym, na drugim troche lepiej). Teraz jezdze rok na janmorach (tansze x2). Szczerze? Nie widze roznicy, a u nas na forum pisza, ze janmor to chlam i bubel.
Masz LPG?
A jak kable, swiece, czysczenie przepustnicy nie pomoze, to silniczek krokowy (czyli do wymiany przepustnica)... Ale nie bedzie tak zle;)
Jak komputer wtryskow pada, to sie pali marchewa. To samo sie dzieje jak odlaczysz jedna cewke (i wyskakuje na kompie blad tak jak piszesz: cewka A badz cewka B).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428491 Wysłany: 07 Sty 2011, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 11
LPG nie mam. Silniczek krokowy może faktycznie odpowiadać za opadające obroty na biegu jałowym, jednak u mnie obroty wariują także w czasie jazdy a tu już krokowiec nie ma znaczenia. Dodam, że nie ma problemu z wkręcaniem się na wysokie obroty ani z mocą. jak wduszę gwałtownie pedał to auto ciągnie aż do samej góry. Przy jednostajnej jeździe zaczyna przerywać. To by chyba eliminowało problemy z pompą paliwa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428496 Wysłany: 07 Sty 2011, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
klopot z pompka, utrudnialby tez rozruch auta, piszesz, ze pali dobrze, to pompka cala.
wymien swiece i przewody. zobacz jak tam filtr powietrza wyglada (wiem, ze 13 srub do odkrecenia nie zacheca do jego sprawdzenia, ale raz na rok mozna;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428751 Wysłany: 08 Sty 2011, 13:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wawa
Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 71
Może być to co ja miałem. Czyli zasyfione paliwo. Sprawdź to. Jeśli nie ma błędów na kompie i to szarpanie jest nieregularne, to powinno być paliwo. Tankowałeś ostatnio?

_________________
Fix It Again Tomorrow

Fehler In Allen Teilen


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428787 Wysłany: 08 Sty 2011, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 11
Paliwo tankowałem na Orlenie, tam gdzie zawsze. Fakt jest taki, że Punciak zaczął świrować na 2-gi dzień po tankowaniu więc może coś w tym jest. Dzisiaj wymieniłem świece, olej i filtry, kable wymienię jak nie pomoże i wtedy tez sprawdzę to paliwo. Jak na razie przejechałem może z 5km i jest spokój ale to o niczym nie świadczy... zobaczymy co będzie dalej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428948 Wysłany: 09 Sty 2011, 00:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wawa
Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 71
Mi też na drugi dzień po tankowaniu zaczął szwankować i też tankowałem na stacji gdzie zwykle... Oby Ci już nie doskwierał problem, aczkolwiek gdyby nie chciał ustąpić, to kieruję Twoją uwagę na to nieszczęsne paliwo.

_________________
Fix It Again Tomorrow

Fehler In Allen Teilen


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428983 Wysłany: 09 Sty 2011, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 131
przeczyść sobie wtryski kolego, pozdrawiam

_________________
Punto II 1.2 8v - bylo...
Seicento Abarth 1.2 16v 90Kkm - bylo...
Seicento 1.1 S LPG - bylo
Opel Astra G 1.6 8v - bylo...
Skoda Fabia 1.2 HTP LPG - bylo
Opel Astra H Sport Tourer 2006 Cosmo Sport IDS+ 1.9 CDTI 183km - jest nadal
Skoda Fabia III 2015 1.4 TDI 105km - jest nadal
Punto Evo 2010 1.4 8v LPG - jest... od niedawna


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428992 Wysłany: 09 Sty 2011, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
skoro masz ecuscan to sprawdz jak zachowuje sie sonda lambda

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430127 Wysłany: 12 Sty 2011, 16:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 11
Witam ponownie,

prawdopodobnie winne były świece, od ich wymiany silnik pracuje równo już kilka dni. Mam nadzieję, że już tak zostanie.

dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457804 Wysłany: 30 Mar 2011, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
Ja też mam ten sam problem i wymieniłem przewody, kable filtr i dziś nad ranem jechałem do Łodzi i było ok ale jak już tylko około 13-14 wracałem do Wawy to zaczeło się szarpanie autem tak jak u przedmówcy. Myślałem że mnie i mojej matuli głowę urwie.

POMOCY :(

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO