You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #428962 Wysłany: 09 Sty 2011, 02:03; 
 Temat postu: problem z alternatorem - kontrolka akumulatora
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
Witam, pojawil sie kolejny porblem, mianowicie brak ladowania.

Zaczne od tego ze wczesniej jak przekrecilem kluczyk to kontrolka aku gasla po kilku sekundach ( a wiem ze powinna sie swiecic do odpalenia silnika ) tak bylo juz w momencie kiedy nabylem kropka.

Pierwsze problemy zaczely sie pod koniec grudnia, Kontrolka zapalila sie na kilka sekund i zgasla. Zgasilem silnik kontorlka przy zapalonym silniku caly czas sie swiecila ale jak przekroczylem 4tys obrotow to zgasla. Dojechalem bezproblemu do domu, po 15 min chcialem jechac i d***, kontrolka caly czas sie swiecie, kiedy przekrece stacyjke i zapale silnik. Odstawilem auto bedac gotowym na wymiane alternatora ale po ok 5 godzinach cos mnie pokusilo i poszedlem sprawdzic, odpalilem kontrolka zgasla i tak jezdzilem do dzisiaj. Znowu sie kilka razy zapalila, zgasla ( dodam ze dzisiaj jest odwilz i jest duzo wody na ulicach i wtedy tez byla ) dojechalem do domu zgaslilem silnik po 5 min historia sie powtorzyla, ale z takim skutkiem ze kontrolka nie chce juz zgasnac.

Na FiatECUscan napiecie aku wynosilo 12.05 czyli brak ladowania

w takim przypadku nie wiem co robic czy poprostu kupic nowy altek, bo to moze szczotki, lozysko lub cos innego. pasek caly chociaz jak wypsikalem WD40 lozysko alternatora to bylo wyrazne slychac " ulge " w jego pracy.

Nie wiem moze po tym co napisalem bedziecie w stanie stwierdzic co to moze byc. Kupowac nowy, moze do regeneracji bo szczostki, moze reg napiecia sam nie wiem jakies pomysly ??

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #428964 Wysłany: 09 Sty 2011, 02:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Regeneracja alternatora opisana na forum, wymiana paska i samego altka również. regeneracja w jakimś zakładzie - nieopłacalna, najlepsze wyjście "na łatwiznę" zakup regenerowanego (czyli w zasadzie nowego) oryginalnego Magneti Marelli (koszt około 180zł).

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428967 Wysłany: 09 Sty 2011, 02:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
ale mi chodzi bardziej o wskazanie ( o ile jest to mozliwe ) o co chodzi bo znam kogos kto mi za darmo wymieni szczotki, ale nie mam pewnosci czy to napewno sa one.

Takie dodatkowe pytanie -
1. Masa alternatora to obudowa tak ?
2. czy ten gruby kabel czerwony idzie od altka do aku czy jeszacze idzie przez rozrusznik ?? ( czy jest mozliwosc poluzowania gdzies tego kabla )

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428968 Wysłany: 09 Sty 2011, 02:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
posti napisał(a):
Masa alternatora to obudowa tak ?


Nie, z alternatora wychodzi tez czarny cienki przewód i idzie gdzieś do wiązki.


posti napisał(a):
czy ten gruby kabel czerwony idzie od altka do aku czy jeszacze idzie przez rozrusznik ?

Składa się z 2 części, od alternatora do rozrusznika, z rozrusznika do akumulatora.


posti napisał(a):
czy jest mozliwosc poluzowania gdzies tego kabla

Skręcony jest przy rozruszniku na klucz 10, do alternatora przykręcony jest na klucz 8 (chyba).

[ Dodano: 09 Sty 2011 01:27 ]
Uruchom auto i sprawdź multimetrem napięcie na samym altku (potrzyj tam dobrze końcówkami kabli multimetru bo wszystko tam będzie zaśniedziałe mocno), jak na altku będzie dobre to jest strata na kablach, jak na altku złe to wiesz, że alternator.
posti napisał(a):
znam kogos kto mi za darmo wymieni szczotki

To jest 15min roboty wliczając wykręcenie alternatora. Szczotkotrzymacz jest "na wierzchu" alternatora, zdejmujesz plastikowa pokrywkę i masz szczotki jak na dłoni (u mnie po 90tys km było ich jeszcze z 1,5cm)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428969 Wysłany: 09 Sty 2011, 04:33; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
Nie, z alternatora wychodzi tez czarny cienki przewód i idzie gdzieś do wiązki.

To jest przewód odpowiadający za świecenie się lampki, masa to obudowa. Jakby była to masa to by musiał być tak samo gruby jak ten czerwony.


Jak na mój gust to padł regulator napiecia i nie wzbudza altka albo diody sie spaliły lub szczotki padły.

A pomiar napięcia wykonuj multimetrem ;)

[ Dodano: 09 Sty 2011 03:33 ]
Image

moze sie przydać ;) fot. buladag

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428985 Wysłany: 09 Sty 2011, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
posti Jeśli pasek alternatora jest dobrze naprężony, to opisane przez Ciebie objawy wskazują na kończące żywot szczotki alternatora. Pewnie są już krótkie i nie dotykają do pierścieni ślizgowych. Oczywiście dobrzej jest wcześniej sprawdzić wszystkie połączenia, zaciski i kable. Jeśli chodzi o sam regulator napięcia to najczęściej w przypadku jego uszkodzenia, napięcie podnosi się powyżej 14,4V ( 15 V nawet 17V). Oczywiście nie wolno jeździć z uszkodzonym regulatorem napięcia i należy go wymienić ( można uszkodzić akumulator i nie tylko).
Przy wymianie szczotek, proponuję ocenić również stan łożysk. Jeśli pasek alternatora jest już kiepski, to nie zaszkodzi i jego wymienić. Pozdrawiam.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429000 Wysłany: 09 Sty 2011, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
ipIV napisał(a):
To jest przewód odpowiadający za świecenie się lampki, masa to obudowa.

Bez tego przewodu nie da się uruchomić auta, ale może być tak, że to kabel odpowiadający za kontrolkę.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #429012 Wysłany: 09 Sty 2011, 15:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
tylko ze u mnie w 1.2 16v z klima strasznie ciezko tam wogole dojsc do tych kabli i wogole a tymbardziej wyciagnac go bez kanalu. Jak na ta chwile dziekuje za rady, jak wroce z pracy to postaram sie cos zrobic jeszcze w tym kierunku/

[ Dodano: 09 Sty 2011 14:09 ]
ja moge sprawdzic czy alternator jest pobudzany, wiem ze to ten maly czarny kabelek ale jak sprawdzic czy jest on pobudzany ? potrzebuje multimetr? jak go ustawic i gdzie przylozyc " paleczki " zapewne + do tego carnego kabla a minus do obudowy ??

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452049 Wysłany: 13 Mar 2011, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
słuchajcie koledzy a ja mam inny problem może coś poradzicie - mianowicie ładowanie jest w normie ale np. skręcając kołem kierownicy na postoju lub włączając od zera na 4 bieg wentylatora, opuszczając szyby(w momencie zatrzymania szyby na dole lub ostatni moment gdy zamykamy) zauważam takie zjawisko , że obroty spadają gwałtowanie w dół...chyba to nie normalne gdyż tego wcześniej nie miałem...gdzie szukać problemu alterantor, regulator napięcia, masa???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452110 Wysłany: 13 Mar 2011, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
rafał79 Gwałtownie w dół, tzn? Jak o 100-200obr wg. obrotomierza to normalne.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #452514 Wysłany: 14 Mar 2011, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
tak z 200-300obr ale to tylko na chwile i zaraz wraca do normy


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO