|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tomaszkowal89 |
#429907 Wysłany:
11 Sty 2011, 21:30; Temat postu: Polerowanie alufelg na lustro |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
Witam
Chciałbym spytać czy każdą alufelgę można wypolerować na lustro. Chodzi mi o polerke w warunkach domowych, aby jej wygląd zbliżyć do chromowanej.
Oto link czy polerował ktoś takie felgi? Czy uda wypolerować się je na lustro?
http://allegro.pl/oryginal-fiat-15-4x98 ... 02178.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#429918 Wysłany:
11 Sty 2011, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Dać się da, ale pierw należy zeszlifować lakier z felgi. Jest też jeden minus polerowania na lustro: szybko na felgach pojawia się warstwa tlenkowa, więc raz w tygodniu wypada szmatką z pastą je przepolerować.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
tomaszkowal89 |
#429922 Wysłany:
11 Sty 2011, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
Czyli po polerce nie da się ich zabezpieczyć aby nie powstawała ta warstwa tlenowa?
Słyszałem że są środki do osuwania starej farby z felgi no a później papier ścierny i polerka.
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#429923 Wysłany:
11 Sty 2011, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
Każdą da radę wypolerować. Jedną łatwiej drugą trudniej, ale wszystko jest do zrobienia. Jest to tylko kwestią czasu, bo naprawdę trzeba poświęcić sporo czasu, żeby otrzymać taki efekt.
[ Dodano: 11 Sty 2011 22:10 ] Jedynie musiałbyś malować, ale wtedy pogorszysz efekt.
[ Dodano: 11 Sty 2011 22:11 ] Co jakiś czas po prostu polerkę trzasnąć i tak będzie najlepiej.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#429934 Wysłany:
11 Sty 2011, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
tomaszkowal89 tylko tej felgi z linka nie wypolerujesz tak na a'la chrom jak piszesz 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
tomaszkowal89 |
#429935 Wysłany:
11 Sty 2011, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
a dlaczego tej felgi z linka tak nie wypoleruje?
To jaką tak wypoleruje a jaką nie ? Jak to odróżnić ?
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#429937 Wysłany:
11 Sty 2011, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
musiałbyś z niej lakier ściągnąć  tak jak to już domin45670 napisał
wypolerujesz taką jaka nie jest lakierowana 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
tomaszkowal89 |
#429939 Wysłany:
11 Sty 2011, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
chciałbym uzyskac taki efekt

|
|
Góra |
|
 |
LichuniU |
#430028 Wysłany:
12 Sty 2011, 02:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Kumpel polerował u siebie felgi z dość sporym rantem... Najpierw pozbywasz się oryginalnego malowania, (można użyć specjalnego środka) a później papierki coraz drobniejsze i mnóstwo wolnego czasu
Każdą da się na lustro, ale to naprawdę masa pracy... Kumpel który pracuje i robił to w wolnych chwilach polerował prawie 2 miesiące jedną felgę  I każdy weekend w garażu... Ale felgi były naprawdę jak lusterko...
Później raz na jakiś czas tak jak pisał Domin szmateczka i pasta do polerki felg (nie pamiętam jak się zwie ale delikatnie rozpuszcza aluminium) i trzeba je przetrzeć 
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#430030 Wysłany:
12 Sty 2011, 02:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
LichuniU napisał(a): Najpierw pozbywasz się oryginalnego malowania, (można użyć specjalnego środka) Scansol w żelu albo paintremover w sprayu. LichuniU napisał(a): Każdą da się na lustro, ale to naprawdę masa pracy
Nie każdą, sporo zależy od stopu - czasem zostaje delikatna satyna.
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#430031 Wysłany:
12 Sty 2011, 02:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
kolega z forum mojego klubu opisał to tak:
street-roulette.prv.pl napisał(a): Polerowanie Felg :
Potrzebujemy: -pędzel -Scansol (lub inny srodek do usuwania powłok lakierniczych koszt 16-25zł) -papiery scierne wodne 100-....-....-.....2500 (ja robiłem przeskoki o 100 i miałem papiery 100-200-300-400itp) -filc -szpachelka -pasta automax(lub inna pasta do polerowania aluminium ) -piwko , cola - co kto lubi
Polerowanie : 1.na miejsca które chcemy polerować nakładamy równa warstwę Scansola 2.piwko 3.Po ok 15-20 minutach jak stary lakier na feldze juz spuchł bierzemy szpachelke i dokladnie usuwamy , przy grubszych powlokach najprawdopodobniej zabieg trzeba bedzie powtórzyć 4.Jeśli mamy juz felge bez lakieru , usuwamy wszystkie niedoskonałosci papierem 100 5.Jedziemy felge papierem 100 na mokro bardzo dokladnie , jak juz cala bedzie zrobiona zmieniamy papierek na drobniejszy i powtarzamy operacje , trzeby do momentu az rysy z poprzedniego papieru nie beda widoczne 6.Tym sposobem mamy gladka felge przygotowana do polerki , teraz nalezy ja dokladnie umyc i wysuszyc ! 7. nakladamy filc na paste i przystepujemy do najprzyjemniejszego etapu - polerowanie , polecam uzywac polerki mechanicznej z regulacja obrotów ale recznie tez sie da 8. Cieszymy sie pieknie świecąca felgą
Uwagi : 1.uwaga na paluchy , zaopatrzcie sie w plastry 2.Jak felga jest juz na aucie to podczas kazdego mycia polecam filc + pasta i przetrzec felge , dzieki czemu efekt bedzie sie utrzymywał 3.powyzszy opis mozna zastosowac do innych elementow aluminiowych 4.Jesli polysk felgi nas nie zadowala polecam powtórzyć cala operacje bardziej sie przykladajac , po polerce nie powinno być widać zadnych rys
5 !! Im drobniejszy papierem uzyjemy na koncu tym bedzie "lepsze lustro"
i co najważniejsze napierać ciałem
http://www.youtube.com/watch?v=HMEyEUOdVYM
a ranty wygodnie na aucie i lewarku polerować jak się nie ma maszyny 
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#430033 Wysłany:
12 Sty 2011, 02:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
W sumie kolega sadoo wszystko podsumował.
Jedyne co można dodać:
- nie trzeba zaczynać od 100, najlepiej dobrać sobie papierek do stanu felgi, czasem wystarczy ruszyć od 400, (zazwyczaj najgrubszym papierem wystarczy zrobić same ranty)
- Scansolem warto zrobić nawet 2-3 razy, bo najciężej schodzi podkład (wiele zależy od tego w jaki sposób felgi były lakierowane)
- często płukać felgę z pyłu, żeby nie narobić kolejnych rys
- jak polerujemy i polerujemy i nie schodzą nam rysy z poprzedniej gradacji musimy wrócić do poprzedniego papierka, nic na siłę
- co do past to z tego co zauważyłem sporo ludzi chwali Aluchrom lub Alusol,
- najlepiej zrobić sobie próby maszynowe, bo nie każdą felgę da się spolerować na lustro! czasem zostaje satyna i można się mocno zdziwić
- uwaga na polerowanie filcem, bardzo łatwo można zrobić smugi (mówię o polerce mechanicznej), które ciężko usunąć
No to powodzenia
sadoo napisał(a): a ranty wygodnie na aucie i lewarku polerować jak się nie ma maszyny
A mechanizm różnicowy wkrótce powie bye bye 
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#430080 Wysłany:
12 Sty 2011, 12:14; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
tomaszkowal89 napisał(a): Czyli po polerce nie da się ich zabezpieczyć aby nie powstawała ta warstwa tlenowa?
I tu się pojawiają schody:
- lakieru bezbarwnego praktycznie nie napylisz, bo nie będzie się łapał do wypolerowanej na lustro felgi. Jeśli jednak będziesz miał nieco szczęścia i jednak powierzchnia się pokryje lakierem, to i tak bardzo szybko ów lakier zacznie schodzić (przyczepność farby/lakieru zależy od rzeczywistej powierzchni styku, a taka wypolerowana powierzchnia ogranicza ją do minimum) - przyleganie adhezyjne,
- woski i pasty nic nie dają i metal i tak się utlenia,
- dosyć skuteczną, ale nieestetyczną metodą by było pokrycie felgi smarem, ale przy pierwszym deszczu dosyć spora ilość by się zmyła. Wiadomo też, że wówczas efekt lustra bierze w łeb,
- dlatego też felgi poddaje się chromowaniu lub niklowaniu (oba pierwiastki zapewniają połysk i stanowią dodatki do stali kwasoodpornych), ale to już niestety są nieco większe koszta,
- często tzw. polerowane felgi, to tak na prawdę nie wypolerowana na lustro powierzchnia, lecz wyszlifowana papierem o granulacji ok 1000 i pokryta klarem, co skutkuje metaliczną barwą i połyskiem.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#430099 Wysłany:
12 Sty 2011, 15:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
domin siejesz niepotrzebnie defetyzm.
Jak się poleruje przynajmnije raz na tydzień nie ma żadncyh osadów i felgi cały sezon lśnią lustereczkiem.
domin45670 napisał(a): - dlatego też felgi poddaje się chromowaniu lub niklowaniu (oba pierwiastki zapewniają połysk i stanowią dodatki do stali kwasoodpornych), ale to już niestety są nieco większe koszta Popytaj chłopaków, którzy jeżdżą z lustrem, który ma chromowane felgi. Dotąd znam jeden przypadek uzasadnionej wizyty w galwanizacji i dotyczył od pozłacania rantów w TH Line'ach. domin45670 napisał(a): polerowane felgi, to tak na prawdę nie wypolerowana na lustro powierzchnia, lecz wyszlifowana papierem o granulacji ok 1000 i pokryta klarem, co skutkuje metaliczną barwą i połyskiem.
Tak się robi chinole właśnie.
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#430108 Wysłany:
12 Sty 2011, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Cytuj: Jak się poleruje przynajmnije raz na tydzień nie ma żadncyh osadów i felgi cały sezon lśnią lustereczkiem. domin45670 napisał(a): szybko na felgach pojawia się warstwa tlenkowa, więc raz w tygodniu wypada szmatką z pastą je przepolerować  _edi napisał(a): domin siejesz niepotrzebnie defetyzm.
W żadnym wypadku. Po prostu jest z tym od groma roboty i z tego sobie trzeba zdać sprawę jeszcze przed rzuceniem się z motyką na słońce. Efekt zajefajny, ale jeśli ktoś nie ma zamiaru właśnie co jakiś czas przepolerować felg, to się potem to kończy tragicznie dla takiego delikwenta. Wyżej podałem kilka rozwiązań  umożliwiających uniknięcie ciągłych prac  W przypadku felg produkcji chińskiej faktycznie polerowanie nie jest do końca prawdą o czym wspomniałem wyżej i Ty również o tym napomknąłeś. Miałem jednak przyjemność z felgami jeszcze przed zalaniem polskiego rynku przez produkty "wysokiej klasy" z Państwa Środka i w zasadzie one również fabrycznie miały wierzchnią warstwę z klaru. Jeśli mnie pamięć nie myli, to były to jakieś KBR'y 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#430126 Wysłany:
12 Sty 2011, 16:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
domin45670 napisał(a): Efekt zajefajny, ale jeśli ktoś nie ma zamiaru właśnie co jakiś czas przepolerować felg, to się potem to kończy tragicznie dla takiego delikwenta. Z tego trzeba sobie zdać sprawę zanim się rozpocznie jakąkolwiek zabawę. domin45670 napisał(a): Wyżej podałem kilka rozwiązań Szczerbol umożliwiających uniknięcie ciągłych prac
Rozwiązanie z minimalnym przepolerowaniem i klarowaniem to robota głupiego, bo ani efektu, ani wytrzymałości to to nie ma.
Oddanie felg do galwanizacji kosztuje majątek. Poza tym tak jak pisałem wcześniej jedyny uzasadniony przypadek jaki znam to złocenie rantów bądź chromowanie/złocenie śrubek do skręcanych felg:
Zwykła polerka i utrzymanie jej jest jak najbardziej do ogarnięcia dla przeciętnego użytkownika, który ma odrobinę samozaparcia.
Poza tym nawet zwykłe nie dziubane w żaden sposób alu są fajne tylko pod warunkiem, że są czyste i zadbane (tak jak auto zresztą), a to też wymaga wkładu pracy i wysiłku i z tym trzeba się niestety pogodzić.
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#430154 Wysłany:
12 Sty 2011, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
No dokładnie. Koledze kiedyś na lustro zrobiłem bardzo fajne stalówki (zupełnie inne niż znamy z Punto) i miał je polerować co tydzień szmatką. Nie posłuchał i piękny rant wyglądał tak ->
Z kolei w Vectrze A bardzo fajnie z kumplem urządziliśmy pokrywę zaworów (cud, miód  ). Zaniedbanie jej skończyło się nieco mniej nieprzyjemnie niż felgi stalowe, o których wspomniałem, ale też się zrobiła porażka 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#430159 Wysłany:
12 Sty 2011, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
Cytuj: Z kolei w Vectrze A bardzo fajnie z kumplem urządziliśmy pokrywę zaworów (cud, miód Smile). Zaniedbanie jej skończyło się nieco mniej nieprzyjemnie niż felgi stalowe, o których wspomniałem, ale też się zrobiła porażka Rolling Eyes
Ja swoją w Polo też spolerowaną sfajdałem , ale środkiem do mycia silników, bo się zwiesiłem i spryskałem komorę, a zapomniałem przykryć pokrywę - skutek -> plamy i poprawka polerki. No ale jak się ktoś nie przekona to się nie nauczy dbać. Generalnie nie jest to zabawa dla leniwych i "sezonowców". Chociaż jak ktoś włoży sporo wysyłku, żeby coś takiego zrobić to chyba będzie dbał, bo w przeciwnym wypadku nie poszanowałby własnej roboty, a to byłoby co najmniej dziwne.
Dobra EOT z mojej strony bo miało być o polerce, a nie ideologii z tym związanej hehe 
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
erbete |
#459026 Wysłany:
03 Kwi 2011, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: podkarpacie Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 61 Pomógł: 1
|
Polerka spokojnie wytrzymuje sezon na feldze i nie ma opcji że zniknie całkowicie, od mycia piasku itd może być widać rysy i delikatne utlenienie, żaden problem szmatka i jazda, ja polecam do polerowania autosol metal polish i ew na końcową polerkę jak ktoś potrafi uzyskać odpowiednią temperaturę pracy autosol aluminium polish
felgi w moim byłym golfie cabrio robiłem całą poprzednią zimę zabawy było ale efekt bardzo zadowalający
powodzenia
_________________

|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#459037 Wysłany:
03 Kwi 2011, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
erbete |
#460257 Wysłany:
07 Kwi 2011, 11:36; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: podkarpacie Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 61 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|