You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 18:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #430912 Wysłany: 14 Sty 2011, 16:32; 
 Temat postu: Punto II 1.2 8v, czasami trudno odpalic
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
czasami mam drobne trudnosci z odpaleniem,
i mam na mysli temperature powiedzmy +5 +10 stopni,

nie zalezy to od tego zbytnio czy silnik jest rozgrzany czy nie,
moze nawet troche pochodzic powiedzmy 5 minut,
zgasze go a pozniej i tak musi kilka razy pokrecic
zanim znowu odpali i najlepiej nieco gazu musze dodac,
aby latwiej zaskoczyl no i dlatego tez ze potrafi zgasnac,
a tak po 10 sekundach jest juz ok, i silnik pracuje juz w miare regularnie,
i mozna zupelnie zwolnic gaz

pasek rozrzadu zmienialem jakis czas temu
swiece i kable tez, swiece byly zuzyte
i bylo tez przebicie na kablach, po wymianie pomoglo

jednak nie jest idealnie wiec dlatego pytanie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #430913 Wysłany: 14 Sty 2011, 16:39; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
W jednostce 16v już jest gaz przez potencjometr, a w 8v chyba jeszcze linka (chociaż głowy nie dam). W 16v dodanie gazu raczej nic nie da, bo do czasu odpalenia raczej komp wszystkim steruje. W 8v z kolei jeśli dodanie gazu coś daje, to należy pamiętać, że jest to nic innego jak otwarcie przepustnicy. Co może zatem być nie tak? Albo silniczek krokowy, albo przepustnica. Wstępna diagnoza powstała w oparciu jedynie o pomoc w odpalaniu przez dodanie gazu. Świece, kable, cewki, rozrusznik i pompa paliwa zostały pominięte ;) Z racji na nieregularność zjawiska odrzucam filtr powietrza, chociaż na pewno nie zaszkodzi go sprawdzić :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430920 Wysłany: 14 Sty 2011, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
domin45670 napisał(a):
w 8v chyba jeszcze linka

tak jest linka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430921 Wysłany: 14 Sty 2011, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
nie rozumiem z tym silnikiem krokowym

w 1.2 8v jest linka do przepustnicy na 100%

a moze regulacja zaworow?
mechanik mi mowil mi ze automatycznie sie reguluja,
jednak ktos na furum pisal ze tylko w przypadku 16v tak jest
wiec juz sam nie wiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #430994 Wysłany: 14 Sty 2011, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
W silniku 16V sam się reguluje natomiast wersje 8V reguluje się ręcznie u mechanika
Nic nie napisałeś czy cewki są OK? Sprawdź na zasadzie zamiany od innego kropka i zobacz czy odpali na zapożyczonych.
Radze wyjąć przepustnice przeczyścić i umyć.
Silnik krokowy odpowiada za dostarczanie powietrza w przepustnicy do silnika i jeśli jest awaryjny to po części jest temu winny...
Przy okazji radze przeczyścić filtr powietrza...

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431078 Wysłany: 14 Sty 2011, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
No tak ale gdzie ja pozycze cewki, to nierealne.
Silnik do przepustnicy powietrza, ciekawe jak to stwierdzic
czy cos mu dolega.
Chyba kupie sobie ksiazke do napraw.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431093 Wysłany: 14 Sty 2011, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wawa
Rejestracja: 07 Wrz 2009,
Posty: 71
Mam "Sam naprawiam" w formacie pdf, mogę się podzielić.

_________________
Fix It Again Tomorrow

Fehler In Allen Teilen


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431222 Wysłany: 15 Sty 2011, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
no to nie ma jak tego sprawdzić poprzez zapożyczenie części to podjedź do elektryka i on Ci powie (ale nie jednego) i napisz jakie są odpowiedzi
Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza ujrzysz przepustnice, musisz ją odkręcić (było już jak się czyści przepustnice) i przeczyścić bo być może ona jest winna a jak nie to silniczek krokowy który jest w niej.
Książka "Sam naprawiam" nic Tobie nie powie jak wyczyścić przepustnice...


P.s. kristekk zapraszam 23 stycznia na spot - info w Mazowszu

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431430 Wysłany: 15 Sty 2011, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
dzisiaj zwrocilem uwage, po odpaleniu zimny silnik nierowno pracuje
tak jakby przerywal, i moze zgasnac, moze to cewki??
jak sie doda lekko gazu przez 5 sek to daje rady a pozniej juz jest ok

niedlugo postaram sie sprawdzic wszystko
i wtedy dam znac na forum


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431441 Wysłany: 15 Sty 2011, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
Rolce miałem identycznie tak z 2-1.5 roku temu jak kupiłem swojego, ale to raz na jakiś czas i wtedy miałem bardzo malutko paliwa w baku a w dodatku z jakiś dziwnych stacji. Teraz nigdy niemam 0,5% paliwa ;) i tankuje na dobrych stacja i jest wsi ok.
Weź zatankuj 98 dobre przegoń go do wysokich obrotów gdzieś na wolnej drodze i daj znać czy pomogło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #431448 Wysłany: 15 Sty 2011, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
do tego dolej czarny STP do czyszczenia wtrysków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437382 Wysłany: 18 Gru 2011, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Ostatnio mialem malo paliwa w baku,
wlalem cala butelke plynu Wynns Injector Cleaner For Petrol 325ml,
pozniej zatankowalem ponad polowe baku.

Przejechalem juz kilka kilometrow po miescie.
Zauwazylem ze silnik latwiej odpala
i tylko bardzo nieznacznie musze dodac gazu
na 2-3 sek i zaraz juz silnik pracuje stabilnie.
Tempertura ok 10 stopni.

Moze po czasie bedzie juz calkowicie dobrze,
a jesli nie to przeczyszcze jeszcze przepustnice.

[ Dodano: 06 Lut 2011 21:15 ]
Poki co nie musze czyscic przepustnicy,
naladowalem jeszcze tylko akumulator,
silnik odpala bez problemow,
pracuje bardziej regularnie i mam wrazenie ze ciszej pracuje
na wolnych obrotach.

Zanieczyszczone wtryski swoja droga, jednak to nie wszystko.

Mialem skorodowany i przerwany zwrotny przewod paliwowy co prawdopodobnie zapowietrzalo caly uklad (szczegolnie na postoju), ponadto przerwany byl tez odpowietrzajacy przewod (ten obok kola po stronie wlewu paliwa). Po naprawie juz nie odbija niepotrzebnie w trakcie tankowania.

Kolejna wazna sprawa to wymiana oleju i filtra. Wczesniej mialem kiepskiej jakosci przez co akumulator mial bardzo ciezko przy starcie wolno obracalo i raz na jakis czas trzeba bylo go ladowac. Po wlaniu Castrol Magnatec jest juz dobrze.

Kolejna bardzo wazna sprawa to brudny i zaolejony filtr powietrza i zanieczyszczona gardziel dolotu powietrza, po zdjeciu filtra jest latwy dostep do gardzieli i mozna ja przecyscic nawet bez odkrecania (wacikiem lub husteczka). Szczegolna uwage nalezy zwrocic na kanalik dla wolnych obrotow.

[ Dodano: 04 Lis 2011 13:10 ]

Osatatnio po przejechaniu 3 tys km w ciagu tygodnia silnik zaczal mi nieco szarpac a pozniej pojawily sie problemy z odpalaniem.
Dorazne docisniecie i poprawienie kabli wysokiego napiecia nieco pomoglo ale problemy nie ustaplily calkowicie.
Zauwazylem ze mialem przebicie w okolicach wtyczki kabla przy cewce wysokiego napiecia.
Z uwagi na to ze juz byl taki problem wczesniej a izolacja cewki byla nieco uszkodzona postnowilem wymienic 2 cewki na nowe.
Po wymianie bylo nieco lepiej szczegolnie przy odpalaniu i po docisnieciu kabli nie bylo juz przebicia ale w nocy przy zapalonym silniki bylo widac drobna niebieska poswiate od plazmy wzdluz jednego kabla wysokiego napiecia. Ponadto przy jezdzie czasami wystepowaly szarpniecia. Po wymianie kabli nie ma juz zadnych problemow.
Stwierdzilem ze dwa najdluzsze kable mialy skorodowane koncowki po stronie swiec.
Przy zdejmowaniu jeden nawet sie urwal przy wtyczce, tzn wtyczka zostala na swiecy.
Nie odkrecalem swiec bo przejechalem na nich tylko 12 tys km i wierzylem w to ze same sie oczyszcza w czasie jazdy jesli byly z nimi w ogole jakies problemy.
No i jest w porzadku.

[ Dodano: 17 Gru 2011 02:12 ]

Dodam jeszcze ze po wymianie cewek zauwazylem ze silnik po odpalaniu sam nieco podgazuje co wczesniej nie bylo praktycznie zauwazalne. Prawde mowiac to rola cewek moze byc trudna do ustalenia ale gdy sa juz nieco uszkodzone i sie je wymieni to mozna zauwazyc roznice. Czyscilem tez gardziel dolotu powietrza (bez odkrecania) do wolnych obrotow (waciki i WD40) wiec to tez moglo pomoc. Przy montazu nowych kabli wysokiego napiecia mozna nieco psiknac WD40 na cewki aby latwiej nacisnac ich koncowki a po stronie swiec po to aby zabezpieczyc zlacza przed korozja.
Kolejna sprawa zwiazana z odpalaniem to zwarcie na postoju 0.18A (przyczyna do ustalenia wkrotce) oraz slabe ladowanie z powodu slabej masy do skrzyni biegow (skorodowana sruba). Po postoju po 1 lub 2 tygodniach rozladowalo akumulator. Ze wzgledu na to ze slabo krecil zdarzaly sie problemy z odpaleniem. Wiec widac tutaj kilka problemow nakladajacych sie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO