You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 06:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #437184 Wysłany: 04 Lut 2011, 11:30; 
 Temat postu: Punto II 1.9JTD - zużyte sprzęgło?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
Witam

Punto mkII 1,9JTD

Objawy:

- Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca. Jeśli się tego nie zrobi to ciężko wbić jakikolwiek.
- Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?


Co to może być?

Zużyte linki, wysprzęglik, tarcza, docisk czy całe sprzęgło do wymiany??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #437187 Wysłany: 04 Lut 2011, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
grzes2822 napisał(a):
Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?

To na pewno nie jest zużyte sprzęgło, bo wtedy ciężko by było ruszyć ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437188 Wysłany: 04 Lut 2011, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
STax napisał(a):
grzes2822 napisał(a):
Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?

To na pewno nie jest zużyte sprzęgło, bo wtedy ciężko by było ruszyć ;)


w takim razie co?? wysprzęglik??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437190 Wysłany: 04 Lut 2011, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
grzes2822 napisał(a):
Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca.

A jak biegi wchodzą na wyłączonym silniku bez sprzęgła? Może to z samą skrzynią a nie ze sprzęgłem jest coś nie tak?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437253 Wysłany: 04 Lut 2011, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
STax napisał(a):
grzes2822 napisał(a):
Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca.

A jak biegi wchodzą na wyłączonym silniku bez sprzęgła? Może to z samą skrzynią a nie ze sprzęgłem jest coś nie tak?


Też się zastanawiałem czy linki się nie wyrobiły, ale na postoju, bez sprzęgła raczej dobrze wchodzą.
Ja już jeżdżę tym autem od prawie roku i jakoś się do tego przyzwyczaiłem, ale od niedawna moja kobieta zrobiła sobie prawko i mimo dociskania sprzęgła do końca masakrycznie jej wchodzą biegi.
Wiem, że to może kwestia przyzwyczajenia, ale i tak uważam w porównaniu do mojego poprzedniego punta I, że sprzęgło jest za krótkie. Tylko teraz co za to odpowiada


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437260 Wysłany: 04 Lut 2011, 15:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
grzes2822 - na pedale sprzęgła jest większy luz?

_________________
Punto classic 2010


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437261 Wysłany: 04 Lut 2011, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
Zaq napisał(a):
grzes2822 - na pedale sprzęgła jest większy luz?


luzu żadnego nie czuje, tyle tylko co jest krótkie w sensie, że przy wciśniętym pedale wystarczy z 2-3cm puścić.

W poprzednim benzyniaku miałem tak, że nie musiałem nawet do końca wciskać pedału, tylko tak do połowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437262 Wysłany: 04 Lut 2011, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
Jeśli nie ma luzu... zależy jaki przebieg ma to sprzęgło - może się już kończyć.
Przy zapowietrzonym, pedał byłby zdaje się bardziej miękki na początku.
A gdy sprzęgło się kończy, to przeważnie ciężej chodzi, i coś tam słychać.

_________________
Punto classic 2010


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437271 Wysłany: 04 Lut 2011, 16:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
Zaq napisał(a):
Jeśli nie ma luzu... zależy jaki przebieg ma to sprzęgło - może się już kończyć.
Przy zapowietrzonym, pedał byłby zdaje się bardziej miękki na początku.
A gdy sprzęgło się kończy, to przeważnie ciężej chodzi, i coś tam słychać.


pedał jest w każdej fazie taki sam. Raczej nie stwierdzam, żeby ciężej chodził, wręcz podobnie jak w innych autach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437276 Wysłany: 04 Lut 2011, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
grzes2822 napisał(a):
przy wciśniętym pedale wystarczy z 2-3cm puścić.

W mk I dało się to regulować linką, ale w mkII przy hydraulicznym sprzęgle to nie mam pojęcia.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437278 Wysłany: 04 Lut 2011, 16:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
Objawy zniekształconej tarczy - może sprężynować i nie rozłączać napędu jak należy. (może Koledzy jeszcze coś podpowiedzą)

_________________
Punto classic 2010


Ostatnio edytowany przez Zaq, 04 Lut 2011, 22:25, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #437299 Wysłany: 04 Lut 2011, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Mam tak samo u siebie na postoju biegi chodzą leciutko i wogóle a jak już jade i wcisne sprzegło to jedynka i dwójka ciężko wchodzi szczególnie na zimnym silniku. Mechanik mi powiedział ze to docisk. I też u mnie po puszczeniu 2-3cm auto rusza tyle że u mnie jeszcze jak zrobie szybką redukcje z piatki na trójkę to jest prześlizg sprzęgła przez 3sekundy.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437303 Wysłany: 04 Lut 2011, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
BolekPunto napisał(a):
Mam tak samo u siebie na postoju biegi chodzą leciutko i wogóle a jak już jade i wcisne sprzegło to jedynka i dwójka ciężko wchodzi szczególnie na zimnym silniku. Mechanik mi powiedział ze to docisk. I też u mnie po puszczeniu 2-3cm auto rusza tyle że u mnie jeszcze jak zrobie szybką redukcje z piatki na trójkę to jest prześlizg sprzęgła przez 3sekundy.


wiesz ja bym sobie tak jeszcze jeździł bo się już przyzwyczaiłem, ale że moja narzeczona teraz zrobiła prawko to strasznie narzeka na to auto, dlatego wole coś z tym zrobić zawczasu.

Na razie to wielkie dzięki do wszystkich za sugestie. Będę musiał w najbliższym czasie podjechać do mechanika i się umówić, więc jak tylko dowiemy się co było winne to dam znać, żeby było info na przyszłość.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #438189 Wysłany: 07 Lut 2011, 15:05; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.9JTD - zużyte sprzęgło?
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
grzes2822 napisał(a):
- Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca. Jeśli się tego nie zrobi to ciężko wbić jakikolwiek.
- Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?


Ja mam podobnie, tzn. przy puszczaniu sprzęgła tak te 2-3cm auto rusza. Dodatkowo bardzo rzadko, ale zdarza się, że ciężko wchodzi mi piątka i ze zgrzytami bieg wsteczny. Z piątką to radzę sobie tak, że wrzucam z powrotem na czwórkę i znów na piątkę, i jest ok. Z kolei przed wrzuceniem wstecznego zawsze zapobiegawczo wrzucam dwójkę i też jest w porządku (do wstecznego już się przyzwyczaiłem :lol: ) Ciekawi mnie czy można jakoś podregulować ten pedał sprzęgła, aby nie brał tak nisko, praktycznie z samej podłogi ? Czyżby we wszystkich JTD sprzęgło brało tak nisko ? Dodam, że punto ma przejechane 217 kkm (ja osobiście 100 kkm), sprzęgło na 100% nie było jeszcze wymieniane, a te dolegliwości mam od dawna. Mnie osobiście za mocno nie przeszkadzają, ale jak ktoś inny wsiada do mojego Punta to czasami przy wrzuceniu wstecznego trochę się denerwuje :(

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #438351 Wysłany: 07 Lut 2011, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Kwi 2010,
Posty: 19
mialem to samo p1 i to byl docisk, w koncu nie bedzies mogl wbic biegu bo ''braknie'' ci sprzegla


Góra
 Profil  
 
 
 Post #438425 Wysłany: 08 Lut 2011, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2786
Pomógł: 2
u mnie tyz zabiera z samego dołu ;)

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #438430 Wysłany: 08 Lut 2011, 10:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Rejestracja: 04 Lut 2011,
Posty: 102
jeżeli masz hydrauliczne to raczej się nie da. Możesz kupić sobie nowe, ale mój mechanik mówił że to jakieś 700 zl ;)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic26633.html --- moja kropa :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455219 Wysłany: 22 Mar 2011, 16:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Lut 2011,
Posty: 13
Hej ja mam to samo w swoim Punto. Mam P2 1,9 JTD z przebiegiem 170 kkm.
Musze pamietać aby do konca wysprzęglić, w przeciwnym razie zawsze coś tam zgrzytnie. Tez już sie przyzwyczaiłem do tego, ale troche to kłopotliwe.
Przy okazji mam taki problem z lewarkiem, nie wraca mi do środkowego położenia po wyrzuceniu biegu 1, 2 lub 5.
Pewnie winą jest linka 55194774, tylko czy takie same są w benzyniakach jak w JTD??

Pozdrawiam
Devolt


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494695 Wysłany: 01 Sie 2011, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bunschoten
Rejestracja: 05 Lut 2011,
Posty: 5
@grzes2822 i co było przyczyną? Ja nawet nie muszę puszczać 2cm, mi łapie od dosłownie 0,5cm. Biegi chodzą lekko, cały czas ale czasem nie umiem w ogóle wrzucić wstecznego i muszę zgasić silnik, wtedy problemu nie ma. Dodatkowo jeszcze przy przyspieszaniu na autostradzie (czy tam innej drodze) na 4 i 5 biegu, jak mocno wdepnę gaz coś zaczyna mocno wibrować, wrażenie mam, że z prawej strony przodu. Już nie mówię, o tym, że coś mi dzwoni na wolnych obrotach (tak do 1200obr/min), i przy zmianie biegu - słychać to przy otwartym oknie. Kropek ma przejechane 135kkm, z czego ja zrobiłem nim już 15kkm. Wymiana sprzęgła nie jest droga (z robocizną mogę mieć za mniej niż 700zł) ale czy te wibracje i dzwonienie nie są efektem "wybitej" dwumasy? :(

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494716 Wysłany: 01 Sie 2011, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KNZ / LDZ
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 40
kater napisał(a):
@grzes2822 i co było przyczyną? Ja nawet nie muszę puszczać 2cm, mi łapie od dosłownie 0,5cm. Biegi chodzą lekko, cały czas ale czasem nie umiem w ogóle wrzucić wstecznego i muszę zgasić silnik, wtedy problemu nie ma. Dodatkowo jeszcze przy przyspieszaniu na autostradzie (czy tam innej drodze) na 4 i 5 biegu, jak mocno wdepnę gaz coś zaczyna mocno wibrować, wrażenie mam, że z prawej strony przodu. Już nie mówię, o tym, że coś mi dzwoni na wolnych obrotach (tak do 1200obr/min), i przy zmianie biegu - słychać to przy otwartym oknie. Kropek ma przejechane 135kkm, z czego ja zrobiłem nim już 15kkm. Wymiana sprzęgła nie jest droga (z robocizną mogę mieć za mniej niż 700zł) ale czy te wibracje i dzwonienie nie są efektem "wybitej" dwumasy? :(


to ja nie miałem takich objawów jak u Ciebie. U mnie dochodziło jeszcze to, że nie raz trzeba było "szukać" biegów tzn. np jak z 5 na 4 chciałem wbić to musiałem idealnie pośrodku wbić.
Wymienione zostały linki (jedna 80 a druga 83zł) -łącznie z robocizną 293zł.
Biegi już lepiej wchodzą, ale i tak sprzęgło jest wciąż krótkie. Nieraz się jeszcze zdarzy, że wsteczny zgrzytnie (rzadko bo rzadko, ale...), natomiast wszystkie inne biegi już dobrze chodzą.
W porównaniu do innych aut jakimi mam okazję jeździć to jestem raczej na 99% pewny, że niedługo sprzęgło będzie się szykować do wymiany.
Tylko czy to sie zamknie w kwocie 700-800zł ??
Mój mechanik mówi, że można się szykować od razu na wymianę dwumasy, bo z nią też różnie jest. I wtedy koszt wzrasta z tych powiedzmy 700zł do niecałych 2 tys.
Ale może niech się wypowiedzą Ci co już w swoich JTD wymieniali u siebie sprzęgło, czy też koło dwumasowe musieli robić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495006 Wysłany: 03 Sie 2011, 02:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 24 Lip 2011,
Posty: 119
Pomógł: 1
Jeszcze nie wymieniałem w swoim sprzęgła, ale będę robił to na dniach. Jak na razie, byłem popytać w ASO...
Mam JTD 85KM z roku 2003. Pytałem, czy w tym modelu jest dwumasa, to powiedzieli, że trzeba sprawdzić po VIN. Dałem im VIN i zaczęli sprawdzać w kompie. Za sprzęgło powiedział 700zł a za robociznę 400zł. Czyli wychodzi na to, ze nie ma dwumasy, tylko jest normalne sprzęgło.
Siedzę sobie teraz i przeglądam ePER. Wpisałem szukanie po VIN i znalazł mi 2 sztuki: 71729191 oraz 71734800 (te drugie za 900brutto). Niby to drugie było stosowane od 07/2003 a ja mam pierwszą rejestrację 16.07.2003 :-) i nie wiem teraz które mam wybrać :?
Ogólnie, to chcę sam kupić sprzęgło i dać do wymiany w jakimś warsztacie, bo w ASO, to trochę drogo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495723 Wysłany: 06 Sie 2011, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bunschoten
Rejestracja: 05 Lut 2011,
Posty: 5
And - jeszcze mnie pociesz czy w moim była dwumasa, oby zwykłe sprzęgło z tłumikiem skrętnym! Był bym w 7dmym niebie. Można to jakoś samemu sprawdzić czy jest 2mas czy nie?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495743 Wysłany: 06 Sie 2011, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Jest dwumasa w kazdym PII jtd. nawet w 1.3 mj jest :lol:

[ Dodano: 06 Sie 2011 12:26 ]
uroki jtd :> oszczędza sie na paliwie po czym wydaje na raz zaoszczędzone pieniądze przy naprawach niestety.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #496108 Wysłany: 07 Sie 2011, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 24 Lip 2011,
Posty: 119
Pomógł: 1
Dokładnie tak, sprawdzałem i jednak mam w swoim dwumasę. Mimo to ja nie będę jej wymieniał, bo nie mam objawów zużycia. Tylko sprzęgło.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO