|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 06:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grzes2822 |
#437184 Wysłany:
04 Lut 2011, 11:30; Temat postu: Punto II 1.9JTD - zużyte sprzęgło? |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
Witam
Punto mkII 1,9JTD
Objawy:
- Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca. Jeśli się tego nie zrobi to ciężko wbić jakikolwiek.
- Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?
Co to może być?
Zużyte linki, wysprzęglik, tarcza, docisk czy całe sprzęgło do wymiany??
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#437187 Wysłany:
04 Lut 2011, 11:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
grzes2822 napisał(a): Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?
To na pewno nie jest zużyte sprzęgło, bo wtedy ciężko by było ruszyć
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
grzes2822 |
#437188 Wysłany:
04 Lut 2011, 11:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
STax napisał(a): grzes2822 napisał(a): Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko? To na pewno nie jest zużyte sprzęgło, bo wtedy ciężko by było ruszyć
w takim razie co?? wysprzęglik??
|
|
Góra |
|
|
STax |
#437190 Wysłany:
04 Lut 2011, 11:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
grzes2822 napisał(a): Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca.
A jak biegi wchodzą na wyłączonym silniku bez sprzęgła? Może to z samą skrzynią a nie ze sprzęgłem jest coś nie tak?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
grzes2822 |
#437253 Wysłany:
04 Lut 2011, 15:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
STax napisał(a): grzes2822 napisał(a): Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca. A jak biegi wchodzą na wyłączonym silniku bez sprzęgła? Może to z samą skrzynią a nie ze sprzęgłem jest coś nie tak?
Też się zastanawiałem czy linki się nie wyrobiły, ale na postoju, bez sprzęgła raczej dobrze wchodzą.
Ja już jeżdżę tym autem od prawie roku i jakoś się do tego przyzwyczaiłem, ale od niedawna moja kobieta zrobiła sobie prawko i mimo dociskania sprzęgła do końca masakrycznie jej wchodzą biegi.
Wiem, że to może kwestia przyzwyczajenia, ale i tak uważam w porównaniu do mojego poprzedniego punta I, że sprzęgło jest za krótkie. Tylko teraz co za to odpowiada
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#437260 Wysłany:
04 Lut 2011, 15:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
grzes2822 - na pedale sprzęgła jest większy luz?
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
|
grzes2822 |
#437261 Wysłany:
04 Lut 2011, 15:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
Zaq napisał(a): grzes2822 - na pedale sprzęgła jest większy luz?
luzu żadnego nie czuje, tyle tylko co jest krótkie w sensie, że przy wciśniętym pedale wystarczy z 2-3cm puścić.
W poprzednim benzyniaku miałem tak, że nie musiałem nawet do końca wciskać pedału, tylko tak do połowy.
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#437262 Wysłany:
04 Lut 2011, 15:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Jeśli nie ma luzu... zależy jaki przebieg ma to sprzęgło - może się już kończyć.
Przy zapowietrzonym, pedał byłby zdaje się bardziej miękki na początku.
A gdy sprzęgło się kończy, to przeważnie ciężej chodzi, i coś tam słychać.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
|
grzes2822 |
#437271 Wysłany:
04 Lut 2011, 16:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
Zaq napisał(a): Jeśli nie ma luzu... zależy jaki przebieg ma to sprzęgło - może się już kończyć. Przy zapowietrzonym, pedał byłby zdaje się bardziej miękki na początku. A gdy sprzęgło się kończy, to przeważnie ciężej chodzi, i coś tam słychać.
pedał jest w każdej fazie taki sam. Raczej nie stwierdzam, żeby ciężej chodził, wręcz podobnie jak w innych autach.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#437276 Wysłany:
04 Lut 2011, 16:35; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
grzes2822 napisał(a): przy wciśniętym pedale wystarczy z 2-3cm puścić.
W mk I dało się to regulować linką, ale w mkII przy hydraulicznym sprzęgle to nie mam pojęcia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#437278 Wysłany:
04 Lut 2011, 16:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Objawy zniekształconej tarczy - może sprężynować i nie rozłączać napędu jak należy. (może Koledzy jeszcze coś podpowiedzą)
_________________ Punto classic 2010
Ostatnio edytowany przez Zaq, 04 Lut 2011, 22:25, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
BolekPunto |
#437299 Wysłany:
04 Lut 2011, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Mam tak samo u siebie na postoju biegi chodzą leciutko i wogóle a jak już jade i wcisne sprzegło to jedynka i dwójka ciężko wchodzi szczególnie na zimnym silniku. Mechanik mi powiedział ze to docisk. I też u mnie po puszczeniu 2-3cm auto rusza tyle że u mnie jeszcze jak zrobie szybką redukcje z piatki na trójkę to jest prześlizg sprzęgła przez 3sekundy.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
|
grzes2822 |
#437303 Wysłany:
04 Lut 2011, 18:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
BolekPunto napisał(a): Mam tak samo u siebie na postoju biegi chodzą leciutko i wogóle a jak już jade i wcisne sprzegło to jedynka i dwójka ciężko wchodzi szczególnie na zimnym silniku. Mechanik mi powiedział ze to docisk. I też u mnie po puszczeniu 2-3cm auto rusza tyle że u mnie jeszcze jak zrobie szybką redukcje z piatki na trójkę to jest prześlizg sprzęgła przez 3sekundy.
wiesz ja bym sobie tak jeszcze jeździł bo się już przyzwyczaiłem, ale że moja narzeczona teraz zrobiła prawko to strasznie narzeka na to auto, dlatego wole coś z tym zrobić zawczasu.
Na razie to wielkie dzięki do wszystkich za sugestie. Będę musiał w najbliższym czasie podjechać do mechanika i się umówić, więc jak tylko dowiemy się co było winne to dam znać, żeby było info na przyszłość.
|
|
Góra |
|
|
lk73 |
#438189 Wysłany:
07 Lut 2011, 15:05; Temat postu: Re: Punto II 1.9JTD - zużyte sprzęgło? |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
grzes2822 napisał(a): - Ostatnio żeby wbić bieg należy pedał sprzęgła wcisnąć do samego końca. Jeśli się tego nie zrobi to ciężko wbić jakikolwiek. - Bieg wbity, pedał sprzęgła wciśnięty do końca i zaraz po popuszczeniu może z 2 czy 3 cm od razu auto rusza. Nie za krótko?
Ja mam podobnie, tzn. przy puszczaniu sprzęgła tak te 2-3cm auto rusza. Dodatkowo bardzo rzadko, ale zdarza się, że ciężko wchodzi mi piątka i ze zgrzytami bieg wsteczny. Z piątką to radzę sobie tak, że wrzucam z powrotem na czwórkę i znów na piątkę, i jest ok. Z kolei przed wrzuceniem wstecznego zawsze zapobiegawczo wrzucam dwójkę i też jest w porządku (do wstecznego już się przyzwyczaiłem ) Ciekawi mnie czy można jakoś podregulować ten pedał sprzęgła, aby nie brał tak nisko, praktycznie z samej podłogi ? Czyżby we wszystkich JTD sprzęgło brało tak nisko ? Dodam, że punto ma przejechane 217 kkm (ja osobiście 100 kkm), sprzęgło na 100% nie było jeszcze wymieniane, a te dolegliwości mam od dawna. Mnie osobiście za mocno nie przeszkadzają, ale jak ktoś inny wsiada do mojego Punta to czasami przy wrzuceniu wstecznego trochę się denerwuje
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
|
godzilla |
#438351 Wysłany:
07 Lut 2011, 22:57; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Kwi 2010, Posty: 19
|
mialem to samo p1 i to byl docisk, w koncu nie bedzies mogl wbic biegu bo ''braknie'' ci sprzegla
|
|
Góra |
|
|
marioskarpa |
#438425 Wysłany:
08 Lut 2011, 09:40; Temat postu: |
|
|
GPS |
|
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2786 Pomógł: 2
|
u mnie tyz zabiera z samego dołu
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
|
Soku |
#438430 Wysłany:
08 Lut 2011, 10:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czechowice-Dziedzice Rejestracja: 04 Lut 2011, Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
devolt |
#455219 Wysłany:
22 Mar 2011, 16:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Lut 2011, Posty: 13
|
Hej ja mam to samo w swoim Punto. Mam P2 1,9 JTD z przebiegiem 170 kkm.
Musze pamietać aby do konca wysprzęglić, w przeciwnym razie zawsze coś tam zgrzytnie. Tez już sie przyzwyczaiłem do tego, ale troche to kłopotliwe.
Przy okazji mam taki problem z lewarkiem, nie wraca mi do środkowego położenia po wyrzuceniu biegu 1, 2 lub 5.
Pewnie winą jest linka 55194774, tylko czy takie same są w benzyniakach jak w JTD??
Pozdrawiam
Devolt
|
|
Góra |
|
|
kater |
#494695 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:20; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Bunschoten Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 5
|
@grzes2822 i co było przyczyną? Ja nawet nie muszę puszczać 2cm, mi łapie od dosłownie 0,5cm. Biegi chodzą lekko, cały czas ale czasem nie umiem w ogóle wrzucić wstecznego i muszę zgasić silnik, wtedy problemu nie ma. Dodatkowo jeszcze przy przyspieszaniu na autostradzie (czy tam innej drodze) na 4 i 5 biegu, jak mocno wdepnę gaz coś zaczyna mocno wibrować, wrażenie mam, że z prawej strony przodu. Już nie mówię, o tym, że coś mi dzwoni na wolnych obrotach (tak do 1200obr/min), i przy zmianie biegu - słychać to przy otwartym oknie. Kropek ma przejechane 135kkm, z czego ja zrobiłem nim już 15kkm. Wymiana sprzęgła nie jest droga (z robocizną mogę mieć za mniej niż 700zł) ale czy te wibracje i dzwonienie nie są efektem "wybitej" dwumasy?
_________________
|
|
Góra |
|
|
grzes2822 |
#494716 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:59; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KNZ / LDZ Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 40
|
kater napisał(a): @grzes2822 i co było przyczyną? Ja nawet nie muszę puszczać 2cm, mi łapie od dosłownie 0,5cm. Biegi chodzą lekko, cały czas ale czasem nie umiem w ogóle wrzucić wstecznego i muszę zgasić silnik, wtedy problemu nie ma. Dodatkowo jeszcze przy przyspieszaniu na autostradzie (czy tam innej drodze) na 4 i 5 biegu, jak mocno wdepnę gaz coś zaczyna mocno wibrować, wrażenie mam, że z prawej strony przodu. Już nie mówię, o tym, że coś mi dzwoni na wolnych obrotach (tak do 1200obr/min), i przy zmianie biegu - słychać to przy otwartym oknie. Kropek ma przejechane 135kkm, z czego ja zrobiłem nim już 15kkm. Wymiana sprzęgła nie jest droga (z robocizną mogę mieć za mniej niż 700zł) ale czy te wibracje i dzwonienie nie są efektem "wybitej" dwumasy?
to ja nie miałem takich objawów jak u Ciebie. U mnie dochodziło jeszcze to, że nie raz trzeba było "szukać" biegów tzn. np jak z 5 na 4 chciałem wbić to musiałem idealnie pośrodku wbić.
Wymienione zostały linki (jedna 80 a druga 83zł) -łącznie z robocizną 293zł.
Biegi już lepiej wchodzą, ale i tak sprzęgło jest wciąż krótkie. Nieraz się jeszcze zdarzy, że wsteczny zgrzytnie (rzadko bo rzadko, ale...), natomiast wszystkie inne biegi już dobrze chodzą.
W porównaniu do innych aut jakimi mam okazję jeździć to jestem raczej na 99% pewny, że niedługo sprzęgło będzie się szykować do wymiany.
Tylko czy to sie zamknie w kwocie 700-800zł ??
Mój mechanik mówi, że można się szykować od razu na wymianę dwumasy, bo z nią też różnie jest. I wtedy koszt wzrasta z tych powiedzmy 700zł do niecałych 2 tys.
Ale może niech się wypowiedzą Ci co już w swoich JTD wymieniali u siebie sprzęgło, czy też koło dwumasowe musieli robić?
|
|
Góra |
|
|
And |
#495006 Wysłany:
03 Sie 2011, 02:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 24 Lip 2011, Posty: 119 Pomógł: 1
|
Jeszcze nie wymieniałem w swoim sprzęgła, ale będę robił to na dniach. Jak na razie, byłem popytać w ASO...
Mam JTD 85KM z roku 2003. Pytałem, czy w tym modelu jest dwumasa, to powiedzieli, że trzeba sprawdzić po VIN. Dałem im VIN i zaczęli sprawdzać w kompie. Za sprzęgło powiedział 700zł a za robociznę 400zł. Czyli wychodzi na to, ze nie ma dwumasy, tylko jest normalne sprzęgło.
Siedzę sobie teraz i przeglądam ePER. Wpisałem szukanie po VIN i znalazł mi 2 sztuki: 71729191 oraz 71734800 (te drugie za 900brutto). Niby to drugie było stosowane od 07/2003 a ja mam pierwszą rejestrację 16.07.2003 i nie wiem teraz które mam wybrać
Ogólnie, to chcę sam kupić sprzęgło i dać do wymiany w jakimś warsztacie, bo w ASO, to trochę drogo...
|
|
Góra |
|
|
kater |
#495723 Wysłany:
06 Sie 2011, 10:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Bunschoten Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 5
|
And - jeszcze mnie pociesz czy w moim była dwumasa, oby zwykłe sprzęgło z tłumikiem skrętnym! Był bym w 7dmym niebie. Można to jakoś samemu sprawdzić czy jest 2mas czy nie?
_________________
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#495743 Wysłany:
06 Sie 2011, 12:26; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Jest dwumasa w kazdym PII jtd. nawet w 1.3 mj jest [ Dodano: 06 Sie 2011 12:26 ]uroki jtd oszczędza sie na paliwie po czym wydaje na raz zaoszczędzone pieniądze przy naprawach niestety.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
And |
#496108 Wysłany:
07 Sie 2011, 23:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 24 Lip 2011, Posty: 119 Pomógł: 1
|
Dokładnie tak, sprawdzałem i jednak mam w swoim dwumasę. Mimo to ja nie będę jej wymieniał, bo nie mam objawów zużycia. Tylko sprzęgło.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|