|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
PinguVanEx |
#39258 Wysłany:
16 Sie 2007, 14:03; Temat postu: [Punto mk I] Czyszczenie silniczka krokowego ( 1.1 55KM) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 127
|
Witam, dzis czyscilem silniczek krokowy i postanowilem ze opisze jak to robilem, niestety zdjecia robione komem ( vga ;/ ).
1. Odlaczamy kleme od akumulatora
2. Zdejmujemy filtr powietrza:
a) sciagamy rure
b) odczepiamy przednia czesc filtra powietrza
c) odkrecamy 2 sruby 10 znajdujace sie na gorze filtra powietrza
d) bez gwaltownych ruchow zdejmujemy filtra powietrza
3. Lokalizujemy silniczek krokowy, po lewej stronie.
4. Zdejmujemy wtyczke ( zaczep z blokada )
5. Odkrecamy 2 srubki z gwiazdka i powoli wyciagamy silniczek
6. Delikatnie czyscimy silniczek przy pomocy np. benzyny
7. Czyscimy kanal w ktorym znajduje sie silniczek przy pomocy patyczka z wata, nie wpychamy nic do kanalow.
8. Nalezy chwile odczekac az silniczek i kanal bedzie suchy.
9. Skrecamy i cieszymy sie czystym silniczkiem krokowym
Pozdrawiam
_________________ -----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Krzycho90 |
#39275 Wysłany:
16 Sie 2007, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
spoko!
no a poprawiło się coś w autku?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
PinguVanEx |
#39309 Wysłany:
16 Sie 2007, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 127
|
prawie rowne obroty na jalowym biegu oraz jak przegazuje auto to obroty nie spadaja ponizej normy  tzn. predzej jak przegazowalem to obroty mocno spadaly i dopiero pozniej wracaly do normy 
_________________ -----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#39473 Wysłany:
17 Sie 2007, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
to dobrze, czas spróbować:)
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1151 |
#39539 Wysłany:
17 Sie 2007, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
dzis krok po kroku wyczyscilem swoj silnik krokowy i musze przyznac ze okropny byl tam syf . Dzis 2 razy na wolnych obrotach malo auto mi nie zdechlo  i obroty pulsowaly raz 900 raz 1100. Ale po czyszczeniu jest OK silnik pracuje rowno i spokojnie na biegu jalowym. Dzieku Pingu 
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
 |
PinguVanEx |
#39628 Wysłany:
17 Sie 2007, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 127
|
Spoko spoko przynajmniej sie na coz przyda ten temat
Jak cos bede jeszcze zmieniac/czyscic to zrobie fotorelacje ale nie wiem czy bede miec aparat przy sobie (koma zawsze mam ale ta jakosc ;/ ).
_________________ -----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl
|
|
Góra |
|
 |
mariuszeik |
#43703 Wysłany:
07 Wrz 2007, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 06 Wrz 2007, Posty: 4
|
dobrze że tu sie tak to prosto i szybko robi bo np. w eskorcie trzeba gada moczyć całego w benzynie ze 2dni by syf wypadł
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#43755 Wysłany:
26 Lis 2007, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
A ja niestety zjechałem śrubki bo małem lipny klucz  nie wiem co teraz robić [ Dodano: 26 Lis 2007 15:08 ]Może ktoś ma jakiś pomysł jak odkręcić te śrubki...zrobiłem wszystko żeby kropek lepiej pracował na wolnych obrotach ale wciąż problemem są te zjechane śrubki 
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#67492 Wysłany:
26 Lis 2007, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Też mam problem z poobkręcanymi i zapieczonymi tymi śrubami. Mam klucz żeby to odkręcić, ale poprzedni właściciel zjechał te śrubki że nie idzie tego odkręcić. Przyłączam się do prośby o jakiś patent na odkręcenie tego ustrojstwa.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
Mi5iek |
#70721 Wysłany:
09 Gru 2007, 13:55; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: ŁÓDŹ Rejestracja: 11 Lis 2007, Posty: 4
|
JA tez sprobuje przeczyscic a odrazu pytanie ? bo mi znajomy powiedzial i chce sie upewnic czy to moze miec wplyw na spalanie ?
_________________ Fiat PUNTO I 55 1,1 SX
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#73912 Wysłany:
22 Gru 2007, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Mi5iek ssanie się skończyło w epoce gaźników 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
saqqq |
#100346 Wysłany:
08 Mar 2008, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Wrz 2007, Posty: 64
|
Wymyślił ktoś patent na zjechane śrubki od krokowca? kombinerki tam nie podejdą;/.
_________________ topic8044.html
|
|
Góra |
|
 |
Xanthe |
#100647 Wysłany:
09 Mar 2008, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 24
|
Jest na to sposób - miałem identyczny problem. Trzeba (można  wyciągnąć silniczek krokowy razem z częścią w którą jest wkręcony. Następnie cienkim brzeszczotem nacinamy łebki śrub (tak żeby powstały solidne, głębokie rowki). Potem wystarczy już dobry śrubokręt i po problemie
Problemem nie jest mocne dokręcenie śrub, ale dostęp do nich i jakość użytych narzędzi. Po wyjęciu silniczka z obudową , w którą był wkręcony i nacięciu śrub bardzo łatwo dało się je odkręcić.
Może są inne sposoby, ale ten jest już przetestowany 
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#100678 Wysłany:
09 Mar 2008, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Ja narazie sie za to nie zabieram bo nic sie z obrotami nie dzieje ale dobey temat  Napewno sie przyda...
|
|
Góra |
|
 |
decadent |
#147341 Wysłany:
20 Lip 2008, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Cze 2008, Posty: 26
|
Wątpliwa przydatność tego poradnika jak dla mnie, ponieważ brak dobrego dostępu do śrubek powoduje że próba ich odkręcenia kończy się na wyrobieniu gniazda śrubki. Odkręcałem oczywiście od razu kluczem gwiazdkowym, śruba zaczęła się nawet kręcić, ale strasznie ciężko. Trzeba jednak odkręcić cały element w którym zamocowany jest silniczek, ale jak to zrobić ?
Czy ktoś mógłby opisać procedurę odkręcenia całego elementu w którym umowcowany jest silnik krokowy ?
_________________ punto 1.1 sx 97
|
|
Góra |
|
 |
wlodek373 |
#147833 Wysłany:
21 Lip 2008, 15:42; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zawiercie Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 69
|
|
Góra |
|
 |
decadent |
#148043 Wysłany:
22 Lip 2008, 08:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Cze 2008, Posty: 26
|
Ha...to Ci dopiero rada........
Nigdy nie zabieram się do odkręcania śrub zanim nie zaaplikuję wd-40 albo lepsze specyfiki, bo takowe też mam oraz zanim nie ostukam młotkiem.
A tak nawiasem mówiąc to wd-40 na zapieczone śruby nic nie daje, czasem nawet coca cola jest lepsza.
_________________ punto 1.1 sx 97
|
|
Góra |
|
 |
Mamut |
#171613 Wysłany:
21 Wrz 2008, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Lip 2007, Posty: 19
|
Też chciałem wykonać ten proces wyczyszczenia. Zatrzymałem się na odkręcaniu śrubek. Jak się ma Torxa 20 na odpowiednio długim trzonku to może się je nawet wykręci, ale nie wyobrażam sobie wkręcenia. Szczególnie kiepsko wygląda sprawa z śrubą od zasłoniętej strony.
Do autora topicu: Możesz zamieścić zdjęcia kluczy których użyłeś do wykręcenia tych śrub?
_________________ Punto SX Mk.I
|
|
Góra |
|
 |
<<Lukasz>> |
#202878 Wysłany:
29 Gru 2008, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 16 Lip 2008, Posty: 28
|
ostatecznym rozwiązaniem jest wiertarka  i narzędzia do wykręcania urwanych śrub, dostępne w sklepach z wyposażeniem warsztatów, a tak na marginesie jezeli juz uda się je wykręcic nie posiadając specjalnego klucza to nalezy je wyrzucic za płot i dac zwykłe na płaski śrubokręt. takie jest moje zdanie 
_________________ 55 SX B+LPG 1996
|
|
Góra |
|
 |
JVC_PL |
#270016 Wysłany:
05 Lip 2009, 14:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Namysłów,Kępno, Syców Rejestracja: 15 Mar 2009, Posty: 138
|
a robił ktoś to na poj. 1,6 bo ja chyba tez muszę tylko nie wiem jak
_________________ LANCIA DELTA PLATINIUM DODGE GRAND CARAVAN
|
|
Góra |
|
 |
jelosh |
#273406 Wysłany:
19 Lip 2009, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 04 Sty 2008, Posty: 60
|
Słuchajcie mnie sie tez śruba obrobiła. Mozolnie i długo to robiłem ale udało sie odkręcic. No wiec zrobiłem tak na główke śruby nabiłem nasadke o nr 7. Bardzo ciezko sie ją wbija ja nabiłem ją lekko młotkiem murarskim a pózniej przyłożyłem do nasadki kawałek rurki i nabiłem spokojnie nasadke. Szło bardzo cieżko ale jakos sie odkręciły. W miejsca starych srubek wkręciłem zwykłe sruby czwórki i smiga jak tralala. Troche roboty jest ale odkręca sie fachowo. Aha i jeszcze jedno do tej czynnosci musiałem sciągnąc tą obejme na którą nachodzi filtr powietrza. W razie pytań pytac 
_________________ FIAT PUNTO ELX 1.2 75 kucy :D
|
|
Góra |
|
 |
PREZES2323 |
#295468 Wysłany:
05 Paź 2009, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 16 Gru 2008, Posty: 27
|
decadentodkręć cały gaźnik i na spokojnie odkręcisz silniczek... ja rozpołowiłem gaźnik na 2 cz. (odczep czarne zartzaski) i polecam odkręcanie śrubokrętem imbusowym:)
|
|
Góra |
|
 |
dzana |
#296897 Wysłany:
10 Paź 2009, 18:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 393
|
reasumując mam pytanie - jakie narzedzia są niezbedne zeby odkrecic te przeklete śrubki, zakladajac ze dadza sie odkręcic bez problemow ?
imbus, torx...jaki nr?
_________________ Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#305292 Wysłany:
05 Lis 2009, 00:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
JVC_PL napisał(a): a robił ktoś to na poj. 1,6 bo ja chyba tez muszę tylko nie wiem jak
Przyłączam się do pytania o silnik krokowy w 1.6 MPI
Pozdro
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#389518 Wysłany:
20 Sie 2010, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
A ja mam takie pytanie, czy duże spalanie PB/LPG może być też m.in. przez zanieczyszczony silnik krokowy?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|