|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kox |
#444562 Wysłany:
23 Lut 2011, 22:09; Temat postu: Przestroga dla kupujących samochody |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#444572 Wysłany:
23 Lut 2011, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
a co powiesz na salony aso zmniejszajace przebieg (znam przyklad wlasnie z opla),
nie ma co sie kierowac przebiegiem, przy zakupie auta
na tej stronie: https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
mozna po czesci poznac historie auta ze szwecji, wystarczy nr rejestracyjny
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#444576 Wysłany:
23 Lut 2011, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
no ja jak szukałem auta to oglądałem C4 w salonie forda w Gliwicach. 2007r, przebieg 42000km. Auto na tablicach WE a jedyna pieczątka z przeglądu w Gliwicach przy 10 tyś km w 2008r
"Wie pan ten samochód był wzięty w leasing,ale nie jezdził jako firmówka tylko jako 3 auto w rodzinie" 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#444584 Wysłany:
23 Lut 2011, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ja rozglądam się za autem, szukam kompaktowego kombi z lat 2000- 2004. Jakieś 70 % ofert to diesle z przebiegiem do 150000. Granica opłacalności diesla to jakieś 30000 km rocznie. Prosta matematyka. Ja szukam benzyny, ale nawet tu widać przekręty, np. Ford Focus kombi, biały z kratką, na tylnej szybie logo znanej firmy kurierskiej, rocznik 2004 i przebieg.... 69000 km:) Ogólnie rzecz ujmując przebiegiem się nie sugeruję.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#444686 Wysłany:
24 Lut 2011, 10:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 378
|
WLBN napisał(a): Granica opłacalności diesla to jakieś 30000 km rocznie. Prosta matematyka.
Ale nie każdy kupuje diesla dla ekonomiki. Ja wybierałem swojego dla przyjemności z jazdy. A w rok robię ok 15 tys.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#444704 Wysłany:
24 Lut 2011, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Wyjątek potwierdzający regułę. Z ogłoszeń wynika, że każdy diesla dla przyjemności kupuje (wg mnie wątpliwej), a więcej niż 20000 nikt nie przejeżdża.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#444709 Wysłany:
24 Lut 2011, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
emil napisał(a): WLBN napisał(a): Granica opłacalności diesla to jakieś 30000 km rocznie. Prosta matematyka. Ale nie każdy kupuje diesla dla ekonomiki. Ja wybierałem swojego dla przyjemności z jazdy. A w rok robię ok 15 tys.
O to ciekawa teoria, jak niby jazda dieslem jest przyjemniejsza od benzyny? Długie nagrzewanie, zapach spalin powodujący odruch wymiotny i charakterystyka silnika dla taksówkarza to niby ma być przyjemne? Nie to żebym się Ciebie konkretnie czepiał ale diesla kupuje się TYLKO i wyłącznie dla niższego spalania, dla niższych kosztów całkowitej eksploatacji to można już polemizować czy warto.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
kriss022 |
#444718 Wysłany:
24 Lut 2011, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
To jest ciekawy wałek polecam przeczytać:
http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/ne ... bmw,934377]
A co do diesla to jedyny plus to cena paliwa, bo koszty napraw to już całkiem wyższe ceny zwględem benzyny. I zimowe problemy przy dieslu, czasami garaż nie pomoże jak nie jest ogrzewany.
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#444728 Wysłany:
24 Lut 2011, 13:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Moim zdaniem kupować używane auto w PL można tylko od znajomego czy kogoś z rodziny, kiedy wiadomo co nieco o historii auta, jak również nawykach kierowcy
W życiu nie kupiłbym w Polsce auta od zawodowego handlarza. Kombinacje, przekręty i nic więcej. Niestety, ale Polak lubi być robiony na szaro - jest zapotrzebowanie na tanie igiełki, to są tanie igiełki. Każdy cwany chłopek-roztropek chce tedeika po dziadku i go dostaje
A drugi wątek dot. kosztów naprawy diesla - jakie to są koszty? Jestem ciekaw, bo miałem 2 fiaty z dieslami i psuło się w nich wszystko, poza silnikami.
Owszem, sam bym już diesla z dpfem i kołem dwumasowym nie kupił*. Ale co w zamian? Silnik turbobenzynowy w którym są i wrażliwe wtryskiwacze i turbina, która ma jeszcze trudniej niż w dieslu i koła dwumasowe.
Benzynowe 1,4 z turbiną jest tak samo narażone na awarie, jak uturbiony diesel 1,4 - ze względu na stopień komplikacji.
Czuwaj
--------
* Dlaczego? Powody są 2:
1) koszt i ryzyko awarii;
2) dlaczego ja mam przepłacać w salonie za filtry i normę euro5 a po drogach jeżdżą złomy gubiące/przepalające olej, szroty z powycinanymi katalizatorami i zaślepionymi zaworami egr? Jak państwo wyłapie tych kombinatorów i zezłomuje ich wraki a mi da zniżkę na auto eko, to się zastanowię 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#444732 Wysłany:
24 Lut 2011, 13:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 378
|
2rotor napisał(a): emil napisał(a): Ale nie każdy kupuje diesla dla ekonomiki. Ja wybierałem swojego dla przyjemności z jazdy. A w rok robię ok 15 tys. O to ciekawa teoria, jak niby jazda dieslem jest przyjemniejsza od benzyny? Długie nagrzewanie, zapach spalin powodujący odruch wymiotny i charakterystyka silnika dla taksówkarza
Jak nie, jak tak.
No porównując jazdę na trasie (nawet krótkiej) 1,9 do benzyny 1,4 (nawet 95KM) to uwierz mi jest różnica. 1,4 tjet jest od niedawna a dopiero tego mozna by porównywać do 1,9. Jednak przy podobnie dynamiczniej jeździe 1,4 turbo spali już sporo więcej.
Tylko do miasta to mi i 1,2 by wystarczył.
Niższe zuzycie paliwa i cenę za paliwo (chociaż tankuję tylko ultimate- czy to paliwo jest tańsze od Pb 95? ) traktuję jako gratisy, które odkładam na ewentualne naprawy.
Zapach spalin i "charakterystyka silnika dla taksówkarza"- nie kumam o co chodzi. Możesz wyjaśnić, szczególnie to drugie? Bo mi pasuje. Chodzi Ci, że ma wąski zakres obrotów? Po co mi kręcić wyżej ...jak ja dawno wyprzedziłem kogo chciałem.
Długie nagrzewanie-fakt.
Dla mnie więcej zalet niż wad.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#444735 Wysłany:
24 Lut 2011, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
emil napisał(a): 2rotor napisał(a): emil napisał(a): Ale nie każdy kupuje diesla dla ekonomiki. Ja wybierałem swojego dla przyjemności z jazdy. A w rok robię ok 15 tys. O to ciekawa teoria, jak niby jazda dieslem jest przyjemniejsza od benzyny? Długie nagrzewanie, zapach spalin powodujący odruch wymiotny i charakterystyka silnika dla taksówkarza Jak nie, jak tak. No porównując jazdę na trasie (nawet krótkiej) 1,9 do benzyny 1,4 (nawet 95KM) to uwierz mi jest różnica. 1,4 tjet jest od niedawna a dopiero tego mozna by porównywać do 1,9. Jednak przy podobnie dynamiczniej jeździe 1,4 turbo spali już sporo więcej. Tylko do miasta to mi i 1,2 by wystarczył. Niższe zuzycie paliwa i cenę za paliwo (chociaż tankuję tylko ultimate- czy to paliwo jest tańsze od Pb 95? ) traktuję jako gratisy, które odkładam na ewentualne naprawy. Zapach spalin i "charakterystyka silnika dla taksówkarza"- nie kumam o co chodzi. Możesz wyjaśnić, szczególnie to drugie? Bo mi pasuje. Chodzi Ci, że ma wąski zakres obrotów? Po co mi kręcić wyżej ...jak ja dawno wyprzedziłem kogo chciałem. Długie nagrzewanie-fakt. Dla mnie więcej zalet niż wad.
Oczywiście że miałem na myśli T-Jet Vs M-Jet żeby porównanie było sprawiedliwe. I gdzie tutaj wyższość diesla? W spalaniu chyba tylko. Dźwięk, kultura pracy, osiągi - benzyna jest pod tym względem bezkonkurencyjna.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444741 Wysłany:
24 Lut 2011, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
filip76 napisał(a): Benzynowe 1,4 z turbiną jest tak samo narażone na awarie, jak uturbiony diesel 1,4 - ze względu na stopień komplikacji. tja z tym, że sam CR jest tak skomplikowany że sie to w pale nie mieści (w porównaniu z układem wtryskowym benzyniaka) - tam jest delikatny majstersztyk inżynierii, z tym że to wychodzi na dużyy minus (dlaczego wymyślono CR? z powodu ekologii i zepsuli klekoty)  Iglica wtrysku pasowana z dokładnością do 1um, i taki to paproch potrafi ją zablokować a filtr paliwa ma granicę filtracji na poziomie 5um, bo inaczej nie dałoby rady paliwa przepchać, pompa wc smarowana paliwem sypie opiłkami aż miło - jak sie kręci wyżej co by "wyjechać" ciśnienie na railu rzędu 2000bar  ~200MPa (a to wszystko żeby przez wtrysk tak ciasny przepchać paliwo odpowiednio szybko (przy 5000rpm wtrysk ma ok 3ms na przepchanie odpowiedniej ilości paliwa) a wtrysk jest tak ciasny żeby je dobrze rozpylić i zredukować w ten sposób cząstki stałe)  Jak wtrysk sie zablokuje w nieodpowiednim momencie to silnik na złom możesz zanieść. Potem dochodzą inne numery jak zablokowanie sie pompy wc itd. Także jak ktoś chce przelatać 1 autem > 200kkm to weźmie benzyne bo w innym przypadku bedzie mieć nieruchomość, w szczególności jak lubi deptać. Przeciętna zywotność nowych klekotów to ~130kkm. Przedłużyć żywot skazanego od samego początku na agonię silnika można tylko w taki sposób - nie kręcic wysoko  Przy 2500rpm mamy niższe cisnienie rzedu 60MPa i pompa wc nie obrywa po tyłku tak i oczywiscie lać porządne paliwo. ...A benzyna przepali bez problemu jakiś syf ze stacji no name pana mietka, paprochy nie straszne bo wtrysk jest tak pasowany, że prawie wszystko przeleci przez to, wtryski w benzynce można bez problemu wymienić, a w klekocie właśnie przez taką dokładność spasowania trzeba kalibrować. A i jeszcze jedno układu zasilania paliwem nie da sie z tak małych paprochów wyczyścić  trzeba wszystko z bakiem wymienić i nikt nie da gwarancji, że nie bedzie po 30kkm powtórki z rozrywki aaa nie wspomniałem o tym że jak awarii ulegnie turbina i zacznie lać olejem w ukłąd zasilania powietrzem to benzyna co najwyzej kopcić zacznie i w najgorszym przypadku zdechnie a silnik wysokoprężny się rozbiegnie bardzo szybko i jak się prawidłowo i odpowiednio szybko nie zareaguje to sie rozsypie. A jak paliwo jest dobre i aku dobry to mrozy klekotowi nie są straszne  Więc to żaden argument. Ceny tajli itp kwestia dyskusyjna bo znowu tak cholernie drogie nie są (te eksploatacyjne  ), ale wtrysk np. jest baaardzo drogi  I nie da sie go od tak hop siup wymienić. [ Dodano: 24 Lut 2011 14:12 ]2rotor napisał(a): benzyna jest pod tym względem bezkonkurencyjna
no i pod względem awaryjności
----------
....a co do tematu  Dobra rada: Kup gorzej wyposażone ale nowe. I się problem rozwiązuje i na dokłądkę przez pierwsze 80kkm tylko olej&filtry i raz klocki zmienić. Aleee nieee bo w polsce auto nie służy do przemieszczania się jak w normalnym kraju, tylko do podkreślenia statusu społecznego  Więc typowy polak nie kupi np. gp nowego czy jakis tam odpowiednik innej marki tylko z reichu se szrota przechodzonego sprowadzi ale sąsiadowi tym bardziej ciśnienie podniesie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 24 Lut 2011, 15:31, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#444746 Wysłany:
24 Lut 2011, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ipIV napisał(a): Kup gorzej wyposażone ale nowe.
100% prawda.
Co do polemiki D vs. Pb to ja również wole D jeździć, o wiele przyjemniejsza jazda.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444747 Wysłany:
24 Lut 2011, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): Co do polemiki D vs. Pb to ja również wole D jeździć, o wiele przyjemniejsza jazda.
no bo nie jechałeś benzyną o podobnej mocy  tjet 120 vs mj 120 w tej samej budzie zgadnij kto bedzie pierwszy  1,1s różnicy do 100 (a ta sekunda jest dużo bardziej odczuwalna niż np. sekunda pomiedzy 13 i 14s F działajaca na "plecy"=ma, m=const, a=dv/dt, kto chce niech sobie przeliczy  ogólnie rzecz biorąc kierowca odczuje 2,5x większą różnicę przesiadając się z 10,0s do 100 na 8,9 niż przy przesiadce z 14 na 13  ... fizyki silnik wysokoprężny nie oszuka ale psychikę ze to "lata" tak.), cena ta sama, awaryjność mniejsza, frajda większa, części tańsze, bena droższa (niewiele w sumie cena praktycznie ta sama), pali więcej, ale oszczędny założy dobrą instalke lpg w dobrym serwisie i ma koszty eksploatacji klekota z właściwościami benzyniaka, może ciut słabszy będzie (nadal szybszy od mj120), a awaryjność i ceny części zachowane na tym samym poziomie.
Jeżdżąc 60konnym puntem to byle ciut mocniejsze auto wydaje sie zapierniczać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#444762 Wysłany:
24 Lut 2011, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
ipIV napisał(a): ... - jak sie kręci wyżej co by "wyjechać" ciśnienie na railu rzędu 2000bar  ~200MPa (a to wszystko żeby przez wtrysk tak ciasny przepchać paliwo odpowiednio szybko (przy 5000rpm wtrysk ma ok 3ms na przepchanie odpowiedniej ilości paliwa) a wtrysk jest tak ciasny żeby je dobrze rozpylić i zredukować w ten sposób cząstki stałe)  Jak wtrysk sie zablokuje w nieodpowiednim momencie to silnik na złom możesz zanieść. Potem dochodzą inne numery jak zablokowanie sie pompy wc itd. Także jak ktoś chce przelatać 1 autem > 200kkm to weźmie benzyne bo w innym przypadku bedzie mieć nieruchomość, w szczególności jak lubi deptać. Przeciętna zywotność nowych klekotów to ~130kkm. Przedłużyć żywot skazanego od samego początku na agonię silnika można tylko w taki sposób - nie kręcic wysoko  Przy 2500rpm mamy niższe cisnienie rzedu 60MPa i pompa wc nie obrywa po tyłku tak i oczywiscie lać porządne paliwo. ... Ale jak napisał kolega wyżej - po co kręcić diesla wysoko? Ja swoim 1,3 MJ kręciłem do 2,5 tys. rozpędzając auto, chyba że chciałem bardziej dynamicznie to do 3000. Na V biegu miałem 3000 rpm co odpowiadało prędkości 130 km/h (mam parę kilometrów autostrady codziennie). Szybciej jechałem może 3 razy - żeby sprawdzić V max, raz goniłem pociąg i tyle. Co do trwałości - o ile mnie pamięć nie myli, to trwałość 1,3 MJ wynosi 250 000 km - to są dane producenta. ipIV napisał(a): A benzyna przepali bez problemu jakiś syf ze stacji no name pana mietka, paprochy nie straszne bo wtrysk jest tak pasowany, że prawie wszystko przeleci przez to, wtryski w benzynce można bez problemu wymienić, a w klekocie właśnie przez taką dokładność spasowania trzeba kalibrować. A i jeszcze jedno układu zasilania paliwem nie da sie z tak małych paprochów wyczyścić  trzeba wszystko z bakiem wymienić i nikt nie da gwarancji, że nie bedzie po 30kkm powtórki z rozrywki aaa nie wspomniałem o tym że jak awarii ulegnie turbina i zacznie lać olejem w ukłąd zasilania powietrzem to benzyna co najwyzej kopcić zacznie i w najgorszym przypadku zdechnie a silnik wysokoprężny się rozbiegnie bardzo szybko i jak się prawidłowo i odpowiednio szybko nie zareaguje to sie rozsypie. Ha, a kiedyś nie wierzyłeś, że to możliwe  Spotkałem kiedyś byłego sąsiada i miał ten przypadek w jakimś starym dieslu  ipIV napisał(a): ... ....a co do tematu  Dobra rada: Kup gorzej wyposażone ale nowe. I się problem rozwiązuje i na dokłądkę przez pierwsze 80kkm tylko olej&filtry i raz klocki zmienić. ...
Nie potwierdzam. W moim punto padło wspomaganie przy 40 000 km, przy 105 000 km sprzęgło, pompa i siłownik.
Jak sprzedawałem wrak po kolizji, to na liczniku było 118 tys. Hamulce i zawieszenie było wciąż fabryczne, a latem zeszłego roku przeszedłem pierwszy przegląd (ten po 3 latach) i diagnosta mówił, że jeszcze starczą na długo  Z drugiej strony - wolałbym wymienić zawieszenie i hamulce zamiast wspomagania i sprzęgła 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444766 Wysłany:
24 Lut 2011, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
filip76 napisał(a): Ha, a kiedyś nie wierzyłeś, że to możliwe poszerzyłem swoją wiedzę ze tak powiem, kiedyś to byłem zielony z tematyki silników wysokoprężnych i że tak powiem doznałem negatywnego szoku niestety. Poszedłem do gościa na polibudzie co sie zajmuje tymi zagadnieniami i ....  filip76 napisał(a): Nie potwierdzam. W moim punto padło wspomaganie przy 40 000 km, przy 105 000 km sprzęgło, pompa i siłownik. Mi tylko alternator na gwarancji  Gdyby zamontowali regenerowany a nie ory to byłoby ok  Poza tym hmmm naprawy gwarancyjne mnie srednio obchodzą o ile nie przesiaduje sie non stop w serwisie 5mm okładziny na klockach to imo nadaje sie do wymiany  Mimo ze min grubośc to bodajze 1,5mm Zawieche robiłem właściwie niepotrzebnie, profilaktycznie że tak powiem bo ogarnia 110+km, ale jazda na amorach o sprawnosci poniżej 55% nie uśmiecha mi sie  Ale to były okolice właśnie 80kkm [ Dodano: 24 Lut 2011 15:45 ]filip76 napisał(a): Co do trwałości - o ile mnie pamięć nie myli, to trwałość 1,3 MJ wynosi 250 000 km - to są dane producenta.
to wiesz jak z tym jest  Jak się jeździ normalnie to i tyle przelata
Tylko, że stare silniki wysokoprężne potrafiły przekręcić licznik  A dla benzynki 1.2 fire 300-400kkm nie jest problemem
Podejrzewam, ze dużo kropków na forum ma okolice 300kkm tylko właściciele sa tego nie świadomi, bo w PII tak jak i w PI przebiegi sie zatrzymały w okolicach 150kkm
Jak ktoś depta ten pedał gazu bez opamiętania w cr to
Dziwna sprawa, ze ludzie sprzedają klekoty prawie nowe 20-40kkm  a raczej typowy user kupując klekota nie zamierza zrobić nim "aż" tyle km 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#444771 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Wygląda na to, że sporo ludzi kupuje diesla ze względu na jakąś modę. U mnie rachunek był prosty - 30 000 km rocznie, auto miało jeździć 5 lat czyli do 150 000 km.
Dziś jestem mądrzejszy o 2 kwestie:
1) nie ma sensu kupować auta na dłużej niż 3 - 4 lata - w moim przypadku chodzi o przebieg i dodatkowe koszty - kończy się zawieszenie, hamulce, sprzęgło - lepiej zostawić te problemy nowemu nabywcy  Już po 2 - 3 latach czułem niedosyt, że punto za małe, za ciasne, za słabe
2) Sądzę, że przepłaciłem. ~60 000 zł za auto klasy B - dziś bym tyle nie zapłacił. Sama eksploatacja nie była szczególnie droga, bo mało palił, przegląd co 30 000km a wspomaganie zrobili na gwarancji  ale cena wyjściowa była za wysoka.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444775 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
filip76 napisał(a): 1) nie ma sensu kupować auta na dłużej niż 3 - 4 lata - w moim przypadku chodzi o przebieg i dodatkowe koszty - kończy się zawieszenie, hamulce, sprzęgło - lepiej zostawić te problemy nowemu nabywc słusznie, chociaż jakby kupić użyke z pewnej ręki tylko pytanie czy pewna ręka istnieje  30-40kkm 2 letnie polatać 2 lata i narka też ma jakiś sens. Na pewno mniej sie traci jak się trafi na dobry egzemplarz ale pewności kurcze nie ma Cytuj: 2) Sądzę, że przepłaciłem. ~60 000 zł za auto klasy B - dziś bym tyle nie zapłacił. Sama eksploatacja nie była szczególnie droga, bo mało palił, przegląd co 30 000km a wspomaganie zrobili na gwarancji Smile ale cena wyjściowa była za wysoka.
No jeśli chodzi o nowe fiaty to ceny są przesadzone o 5k dla golasów i 10+ dla lepszych. Jak miałbym patrzeć na rzeczywistą wartość techniczną. Jedynie cena jest w miarę adekwatna do wartości technicznej auta przy przecenach - rok wstecz.
np. tu:
http://otomoto.pl/fiat-bravo-t-jet-dyna ... 46448.html
Cena pi*drzwi adekwatna do wartości technicznej  Chociaz 2-3kzł mogłoby być mniej. Lub pełne ubezp. gratis 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 24 Lut 2011, 17:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#444777 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): buladag napisał(a): Co do polemiki D vs. Pb to ja również wole D jeździć, o wiele przyjemniejsza jazda. no bo nie jechałeś benzyną o podobnej mocy
fail
buladag porownywal 115konna almere do 110 konnego klekota (pug 3008)
co wy z tym smierdzacym dieslem?
bardziej 'wali' benyzna na ssaniu (bogatatej mieszance) niz kopciuch 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444779 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:17; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): buladag porownywal 115konna almere do 110 konnego klekota (pug 3008) 308 chyba  a pug by oberwał baty od almery o ile auta zdrowe [ Dodano: 24 Lut 2011 16:17 ]greg505 napisał(a): co wy z tym smierdzacym dieslem? bardziej 'wali' benyzna na ssaniu (bogatatej mieszance) niz kopciuch
jadąc autem nie wącham spalin chyba ze jakiś star zakopci 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#444780 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ipIV napisał(a): 308 chyba
3008 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444781 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
uooo to jeszcze większe baty ze swiatełek  od punto 1.2 16V włacznie [ Dodano: 24 Lut 2011 16:27 ]Tylko że "piłować" trzeba 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#444782 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ze swiatelek tak, ale z rolki juz nie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#444784 Wysłany:
24 Lut 2011, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
greg505 napisał(a): ze swiatelek tak, ale z rolki juz nie
z rolki? tzn podczas jazdy?  Redukcja i do przodu
Duzo zależy od zestopniowania skrzyni, jakby dobrać rpm i bieg tak, żeby przy t=0 moc na kołach była taka sama to klekot znowu w tyle 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#444791 Wysłany:
24 Lut 2011, 18:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
tylko zanim zredukujesz, to klekot pusci dymka i odjedzie
koniec OT 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|