Witam wszystkich jestem to mój pierwszy manual
Stąd, że jest dużo tematów na temat montażu uniwersalnego podłokietnika do naszych kropków, które niestety nic nie pomagają postanowiłem się za to zabrać.
Należy kupić podłokietnik uniwersalny wąski (jego szerokość powinna być około 12 cm)
Posiada on duży główny schowek, mały przedni schowek oraz jeden tylny uchwyt na napój - po tym go rozpoznajemy.
Wymiary:
długość 29 cm
wysokość 15.5 cm
szerokość to tylko 11.5 cm
Mała szerokość pozwala zamontować go w małych samochodach - wystarczająca szerokość
przestrzeni między fotelami to tylko 12-13cm - nasz kropek Mk1 idealnie spełnia te kryteria.
Ja mam taki choć wygląd nie jest ważny tylko szerokość:
Trzeba odpowiednio wygiąć stelaże, a więc zabieramy się do roboty.
Bierzemy linijkę, miarkę coś co zmierzy i odmierzamy
NA PRAWYM STELAŻU (prawy - jak patrzymy od tyłu na hamulec ręczny) w miarę dokładnie 4,5 i 3 cm tak jak na zdjęciu poniżej:
Zdjęcie 1
1 gięcie:
Kładziemy stelaż tak jak na zdjęciu powyżej i wzdłuż lini numer 1 gniemy stelaż
DO SIEBIE. Robimy "schodek" mniej więcej 90 stopni - coś takiego:
2 gięcie:
Kładziemy stelaż tak jak na zdjęciu 1 i wzdłuż lini numer 2 gniemy stelaż
OD SIEBIE. Robimy kolejny "schodek" mniej więcej 90 stopni coś takiego:
Z lewym stelażem robimy tak samo tylko UWAGA! w odpowiednią stronę gniemy bo przecież on idzie na lewą stronę, a więc musi być lustrzane odbicie prawego stelaża. Jeżeli chcemy przy lewym stelaży wspomagać się zdjęciem prawego stelaża to musimy lewy stelaż obrócić o tak:
Gdy wygieliśmy odpowiednio oba stelaże, czas na przymiarkę, montaż podłokietnika i montaż całości do plastiku hamulca ręcznego.
WAŻNE!
Stelaże usadowią się trochę przodem skierowane w dół (pod lekkim kątem, tak jest podłoga i plastik od hamulca uformowany - pod kątem)
Z tym sobie też poradziłem w taki sposób, że przykręciłem podłokietnik również pod kątek do stelaża (dziurka pierwsza i dziurka druga):
Dzięki temu podłokietnik względem naszego łokcia, ręki jest prosto, nic nie jest przekrzywione
Bez przykręcenia (szczerze to trzyma się solidnie) wygląda to tak:
Tył
Przód
Szczerze to ja stelaże wyginałem młotkiem na progu wjazdu do garażu i trochę rękami. Linię numer 2 proponuję giąć rękami trzymając sobie stelaż nogami - da radę przy odpowiedniej pozycji
Podłokietnik nie przeszkadza w przesuwaniu foteli, problem jest przy regulacji oparcia ale...Przesuwamy fotel na max do przodu albo do tyłu i można kręcić - ale kto używa tego pokrętła codziennie?
Po zamontowaniu wygoda jest super, świetnie się zmienia biegi, jest gdzie łokieć położyć, są dwa schowki - świetna sprawa
Ręczny? Zaciąga się troszkę inaczej niż bez podłokietnika ale szczerze to jest na tyle miejsca, że robię to bez problemu
Na zimę zawsze można sam podłokietnik odkręcić zostawić stelaże i bawić się ręcznym do woli na śniegu lub lodzie
Mam nadzieję, że komuś się przyda mój manual