|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Adas |
#453985 Wysłany:
22 Mar 2011, 18:13; Temat postu: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Classic |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Wymiana zderzaka, błotnika i reflektorów przednich Punto 2, 2FL, Classic.
Na wstępie, życzę wszystkim, by nie musieli tego robić, chyba, że na swoje widzi mi się ( nowe ładniejsze lampy itp.). Praca nie jest trudna, ale dość kosztowna-części, czas potrzebny na jej wykonanie to 7 godzin, nie śpiesząc się tyle mi to zajęło.
Wymianę reflektorów planowałem od dawna, bo były już strasznie zmatowiałe, chciałem też poprawić instalację do reflektorów, bo pierwszy właściciel był jak sami zobaczycie idiotą ( nie będzie miał mi za złe, że tak o nim pisze bo na bank taki burak jak On nie czyta na tym forum, i czy w ogóle cos czyta jest rzeczą wielce wątpliwą ). Przymiarka trwała prawie 4 lata, od bowiem tego czasu posiadam swego kropka. Dnia 22.10.2010r. miałem mała kolizję z Daewoo Lanosem, zderzyliśmy się przodem aut, pod kątem, ja prawą stronę w lewą jego na taki znak „>” uszkodzenia w obu autach te same, błotnik zderzak, u mnie w lampie popękały zatrzaski u niego także. Poszliśmy na układ, że każdy z nas robi we własnym zakresie, on nie chciał wzywać Policji ja też. Każdy o własnych siłach odjechał, ja jeździłem tak pukniętym „Kropkiem” miesiąc czasu. To przyśpieszyło wymianę reflektorów, ba nie tylko tego.
Naprawę wykonałem 26.11.2010r.
Trudność pracy: łatwa/średnio ciężka
Potrzebne nam będzie:
- zderzak – kupiłem zamiennik nowy, czarny wersja nie do malowania( powierzchnia jest delikatnie chropowata w porównaniu do wersji do malowania, w której powierzchnia jest idealnie równa). Koszt 140zł.
- błotnik – oryginał nowy Fiat Lancia Ricambi Orginali. Koszt 237zł.
- lampy przednie ( komplet ) – nowe zamienniki firmy DEPO – Koszt 380zł. BDB jakości.
- klucze, 10,8- tka oczkowa, płaska, nasadowa+ przedłużki, 13- nasadowa, imbusy (górne i dolne śruby zderzaka)
- uszczelniacz masa plastyczna do uszczelnienie połączenia między autem, a błotnikiem + pistolet do silikonu. – 18zł
- baranek w sprayu ( Boll, Novol i inne )
- lutownica, kalafonia, cyna, koszulki termokurczliwe do naprawy kostki reflektora ( o tym poniżej..)
- wkrętarka akumulatorowa – super się sprawdza do małych śrub  .
- garaż z kanałem
- kolega do pomocy ( dosłownie tylko w dwóch momentach potrzebna była druga osoba )
- wspomniany wyżej czas, około 7 godzin ( od 17 tej do 24 tej w piątek po pracy.. )
- pogoda, ja robiłem to gdy było minus 5, ale zamknąłem się w garażu i było całkiem ciepło.
Opiszę, jak wyglądała moja praca, czyli wymiana opisanych wyżej elementów. Wymiana samego zderzaka będzie najprostsza, bo w porywach zajmie do godziny czasu, by wyjąc lampy trzeba, mieć już wyjęty zderzak, ewentualnie, pobawić się górnym pasem.. Wymiana błotnika, wymaga pierw odkręcenia zderzaka.
Zaczynamy od wyjęcia przedniego zderzaka.
Na początku, podnosimy samochód od strony wymienianego błotnika, zdejmujemy koło, i wkładamy je pod autko jako dodatkowe zabezpieczenie w razie lewarek dałby ciała. Następnie, odkręcamy i wyjmujemy nadkole, potrzebny będzie śrubokręt gwiazdka, po jego wyjęciu. Odkręcamy dolne śruby zderzaka imbusem, a także dolne posługując się tym samym imbusem. Teraz musimy odkręcić po dwie śruby na klucz 10 tka, z każdej ze stron, miejsca połączenia błotników ze zderzakiem. Od strony akumulatora, napotkamy na trudne dojście do jednej ze śrub ta bliżej reflektora. Musimy także odkręcić przynajmniej przednią część nadkola z drugiej strony( akumulatora). Gdy to zrobimy, bierzemy płaski klucz ewentualnie oczkowy, i wsuwamy rękę daleko by złapać główkę śrubki, w tym czasie – potrzebna druga osoba bierze klucz 10 tka np. nasadowa na przedłużce i odkręca nakrętkę od spodu auta. Od strony pasażera, dostęp do śrub jest prostszy i poradzimy sobie w pojedynkę. Po ich odkręceniu, wyjmujemy zderzak, tak to już tyle jeśli chodzi o zderzak!.
Fotki z tej części operacji.(opisy także na zdjęciach)
Nowy zderzak, tylko czeka..
Teraz czas na błotnik, odkręcamy śrubę na dole auta, odkręcamy śruby na górze, zdejmujemy gumową uszczelkę na krawędzi szyba błotnik, pod nią są śrubki. Odkręcamy, także jedną śrubkę od środka nadkola, jest też jedna śrubka widoczna po otwarciu szeroko drzwi. Odkręcamy 2 śruby wspornika błotniak do auta(opisane na zdjęciach).
Mając nowy błotnik widzimy (otwory na śruby), gdzie idą śrubki i to nam pomoże w ich lokalizacji – sprytne czyż nie ?. Przy Okazji widzimy w okazałości pochłaniacz par paliwa, wyjmujemy także żarówkę od kierunków. Po odkręceniu wszystkich śrub, musimy błotnik oderwać, zerwać uszczelnienie-kit, ewentualnie użyć noża/śrubokręta i trochę go przeciąć. Po tych zabiegach wyjmujemy błotnik.
Poniżej fotki z demontażu błotnika (opisy na zdjęciach)
Z góry też trzeba przeciąć - kit.
Błotnik wyjęty
Demontaż reflektorów.
Wyjęcie lamp jest proste, odkręcamy po 3 śrubki, odpinamy kostki, mając już wcześniej wyjęty zderzak i błotnik wychodzą bez problemu. W moim wypadku konieczna była poprawa instalacji po poprzednim właścicielu, fotki poniżej. Pomyśleć, że od kupna (4 lata) jeździłem z taką instalką – ciężko z czasem i jakoś zapału nie było, żeby nie ta mała kolizja pewnie jeszcze bym z rok tak jeździł. Naprawa polegała na odcięciu kalki, z jednego reflektora do drugiego, naprawie przewodów idących do kostki. Po naprawie i podłączeniu nowych reflektorów wszystko idealnie zadziałało.
Fotki z demontażu lamp jak i naprawy instalacji, poniżej..(opisy na zdjęciach)
Kostka jak nowa
Teraz musimy złożyć kropka z powrotem. Na początku lampy, przykręcamy po 3 śrubki, podłączamy kostki. Muszę dodać, że zamienniki firmy DEPO idealnie pasują. (dodam w późniejszym „poście” ich dokładne zdjęcia). Teraz czas na błotnik, generalnie wkładamy go na miejsce starego. W pobliżu pochłaniacza par paliwa, jest śrubka regulacyjna, w tym momencie potrzebny jest nam kolega, która naciśnie na błotnik tak by nie był za mocno wklęsły do środka bryły auta, a także by nie wystawał od auta, a także ustawimy przerwę między błotnikiem a drzwiami, w tym celu pomocna będzie suwmiarka i pomiar szczeliny w drzwiach auta po stronie kierowcy. Dokręcimy śrubki górne by zachować daną szczelinę, a później kolega ustawi by błotnik nie wystawał poza linię boku auta, gdy to ustawi ( na oko, my też to widzimy ) dokręcamy śrubkę która jest pod pochłaniaczem par paliwa. Teraz dajemy kit po całej długości, najlepiej go ogrzać do +20-25stopni, szczególnie zimą (hehe) użyłem do tego opalarki Bosch. Nie zapominamy o dwóch śrubach wspornika błotnika idące do podłużnic y auta. Gotowe błotnik już jest jest na swoim miejscu. Mając baranka w sprayu ( Boll, Novol - tego miałem), można popsikać w szczeliny, dobra konserwacja. Teraz zostaje nam montaż zderzaka, analogicznie do wymiany, dajemy go na jego miejsce, przykręcając wszystkie śrubki, proponuję zacząć od tych śrubek 10tka co łączą zderzak z błotnikiem, zarówno prawa jak i lewa strona, a później przykręcamy nasze imbusy..
Poniżej zdjęcia z montażu..
Lampy..
Błotnik..
Dół błotnika trzeba potraktować barankiem, by się tak nie doznaczało
Przykręcamy górę błotnika po ustawieniu szczeliny: drzwi-błotnik
Wykańczanie, zderzak..
I jak ?
Światła - w prawdziwości to był silny strumień lumenów
To już wszystko, samochód wygląda super!! , o wiele lepiej niż przed małą kolizją, także widzimy, że samochód „bity” nie zawsze oznacza to samo.. Praca nie jest trudna ( mi nie była.. ), 95% można wykonać w pojedynkę.
Poradnik dla forumowiczów – wszystkie prawa zastrzeżone .. Adas
Autor poradnika: Adam Sokołowski – Adas Pacjent: Fiat Punto 2 1.2 8V 60KM - Rocznik 2001. P.S. Przeżył..
Pisząc poradnik myślałem o ...
[/b] [ Dodano: 22 Mar 2011 18:13 ]Obiecane, dokładne fotki lamp firmy DEPO (dla mnie bomba).

_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lioton |
#516317 Wysłany:
31 Paź 2011, 11:44; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Też mam jedną z lamp DEPO ( musiałem wymienić po lekkiej kolizji z bramą garażową ) i jak dla mnie jakość jej wykonania jest nie najlepsza Od razu widać, że to tani zamiennik, pomijając już to że ona w ogóle nie ma wybitej nigdzie homologacji  Zatrzaski trzymają ale w oryginale trzymają lepiej, regulacja jakaś rozregulowana, snop światłą drga na dziurach ... Przynajmniej jakość światła nawet Ok, choć trudno się dziwić po 2 latach, 5 razy straszy oryginał jest porównywalny, zobaczymy jak się będzie będzie spisywało do DEPO gdy będzie miało tyle co oryginał.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
Adrian-87 |
#516339 Wysłany:
31 Paź 2011, 13:10; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 30 Wrz 2011, Posty: 279
|
5+ za cały wykład z pewnością w niedalekiej przyszłości się przyda 
_________________ ZIELONY SX 1.2 8v
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#516357 Wysłany:
31 Paź 2011, 14:14; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#516378 Wysłany:
31 Paź 2011, 15:32; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
marioskarpa napisał(a): http://allegro.pl/fiat-punto-99-reflekt ... 27821.html
cena atrakcyjna, ale co z jakością? Poszukaj marioskarpa tematu n.t. oświetlenia 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#516461 Wysłany:
31 Paź 2011, 20:14; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Od mojej robotki minął rok. Lampy są całe i zdrowe, czyściutkie jak rok temu, żarówki założyłem, TUNGSRAM +90, i od roku palą się elegancko, ważne że się nie spaliły,więc można na plus żarówek dać ich żywtoność:). Reflektory świecą w porównaniu ze starymi dużooo lepiej, mi tam strumień nic nie drga, lampy po wymianie ustawiałem na oko... a dokładnie to mi ustawili pół roku po zabiegu, bo dopiero w maju..na badaniach technicznych. Żadnych problemów. Następnę żarówki jakie w nich wyladująto Osram Nighbreaker + 90 - Oryginał  . Leżą od roku, i czekaja aż tungsramy padną, ale te się bronią jak mogą [ Dodano: 31 Paź 2011 20:14 ]marioskarpa patrze, że te reflektorki z twego linku są z mojego miasta..  . Ale to Depo czy inne ? Bo ja za DEPO płaciłem 168zł za sztukę, a tu patrze 112zł.. Hmm..
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#516544 Wysłany:
31 Paź 2011, 23:03; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
Adas, no własnie strasznie tanio hmmm no tez widze ze na alledrogo sa po 150-168pln moje lampy, bo mi trza pod h1 ;/
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
szmejek |
#628196 Wysłany:
27 Lis 2012, 19:11; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Cze 2008, Posty: 12
|
To i ja się podczepię pod temat, bo ostatnio zdecydowałem się zrobić coś z moimi światłami. Punto 2 rocznik 2000 - stan reflektorów jednak zdecydowanie wskazujący na starsze auto  Z szybą/plastykiem reflektora (Valeo) było wszystko ok, nie był porysowany, zmatowiały itp., ale odbłyśniki były w stanie tragicznym. Po zdemontowaniu reflektora i wyjęciu żarówek, można było "wysypać" z niego złuszczone i ściemniałe tworzywo, które miało odbijać światło (może i aluminium). W praktyce, światła mijania oświetlały drogę w promieniu 10 metrów. Jako, że o zamiennikach się nie naczytałem niczego dobrego, postanowiłem naprawić swoje reflektory (w końcu Valeo  ). Za 80 zł za sztukę (nie licząc kosztów wysyłki) moje lampy świecą jak nówki (zregenerowane odbłyśniki). Wiem, że sporo właścicieli kropków ma z tą sprawą problemy, ale żeby nie robić reklamy, to może jak ktoś będzie zainteresowany sprawą to zapraszam na priw  Z tym, że moim zdaniem, sens ma naprawa oryginalnych reflektorów, które nie są zmęczone życiem, czyt. zmatowiałe, porysowane. Zamienniki do kosza! 
|
|
Góra |
|
 |
maestro |
#707738 Wysłany:
28 Gru 2013, 10:44; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1
|
Dzięki za świetny post. Jedno pytanie skoro masz już doświadczenie - czy demontaż samego reflektora bez demontażu błotnika i zderzaka jest wykonalny?
|
|
Góra |
|
 |
przemyslaw89 |
#707795 Wysłany:
28 Gru 2013, 15:21; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: ELE / WN Rejestracja: 21 Lut 2011, Posty: 103 Pomógł: 6
|
Zderzaka nie musisz całkiem zdejmować, wystarczy go opuścić kilka cm żeby wyjąć reflektor. Ale tak czy tak kilka śrubek przy zderzaku trzeba odkręcić.
_________________ Punto II 1.2 8V
zieleń 351/A - Verde Olimpo
|
|
Góra |
|
 |
adim44 |
#737985 Wysłany:
24 Lip 2014, 20:37; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Paź 2010, Posty: 26
|
Mam takie szybkie pytanie, do zdjęcia błotnika potrzeba zdejmować zderzak?
|
|
Góra |
|
 |
Ejsio |
#741685 Wysłany:
28 Sie 2014, 11:05; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 25 Cze 2014, Posty: 5
|
adim44 napisał(a): Mam takie szybkie pytanie, do zdjęcia błotnika potrzeba zdejmować zderzak? Podpinam się do pytania.
|
|
Góra |
|
 |
Crzycho |
#741727 Wysłany:
28 Sie 2014, 19:18; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko Rejestracja: 28 Gru 2012, Posty: 251 Pomógł: 2
|
nie nie trzeba =] jedynie nadkole
|
|
Góra |
|
 |
majkel_94 |
#741842 Wysłany:
29 Sie 2014, 23:24; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Paź 2013, Posty: 47
|
Ale torx 30 trzeba mieć, odkręcenie mocowania błotnika do zderzaka + zderzaka na dole przy kole, tyle wystarczy by nagiąć zderzak i wyciągnąć błotnik 
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#741847 Wysłany:
29 Sie 2014, 23:58; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
szamot666 |
#790454 Wysłany:
09 Gru 2015, 23:16; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
A powiedz mi bo u mnie na błotniku lewym pojawiła się dość mocna korozja także pewnie niedługo będzie dziura. Chcę wymienić ten błotnik. Tu pytanie: ty kupowałeś oryginalny błotnik i malowałeś czy on był już pomalowany? Ile za niego płaciłeś? Czy warto kupić używany błotnik i dać do lakiernika?
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
artekL |
#790816 Wysłany:
15 Gru 2015, 08:55; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb. Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 136 Pomógł: 6
|
Po stłuczce we wrześniu 2015 miałem dwie opcje przy wymianie błotnika: nowy do lakierowania 380 zł lub używany z demontażu wybrałem drugą opcję za 200 zł w kolorze nadwozia w miarę zdrowo wyglądający z fabrycznym ocynkiem.
_________________
Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
papieju |
#836630 Wysłany:
12 Kwi 2018, 14:12; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016, Posty: 305 Pomógł: 15
|
Mam pytanie o masę uszczelniającą. Będę zmieniał prawy błotnik w PII w sobotę i czy uszczelnienie da się odzyskać ze starego, czy też trzeba nowe - jakie? Masa, uszczelka gumowa?
|
|
Góra |
|
 |
artekL |
#836654 Wysłany:
13 Kwi 2018, 14:39; Temat postu: Re: Wymiana zderzaka, błotnika, reflektorów - Punto 2,FL,Cla |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb. Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 136 Pomógł: 6
|
Ja usunąłem prawie całą masę, która się rozerwała przy demontażu, na montaż użyłem terostatu firmy henkel.
_________________
Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|