|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 06:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
l_kisiel |
#454381 Wysłany:
20 Mar 2011, 09:09; Temat postu: Świeci się kontrolka ciśnienia oleju |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 01 Paź 2010, Posty: 8
|
Witam, mam problem z punciakiem 1,2 60 SX. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju powyżej 1000 obrotów gaśnie. Podczas jazdy na poszczególnych biegach się nie zapala. Czy może czeka mnie jakiś remont kapitalny silnika???? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
staH |
#454382 Wysłany:
20 Mar 2011, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
stan oleju jest prawidłowy
sprawdź też czujnik oleju
u mnie zaświecała się podczas jazdy nawet, okazało się, że kabel od czujnika się przerwał.
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
l_kisiel |
#454384 Wysłany:
20 Mar 2011, 09:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 01 Paź 2010, Posty: 8
|
Stan oleju w porządku, co do czujnika to też powinien być w porządku bo nie zaświeca się na stałe, przekraczając 1000 obrotów kontrolka gaśnie zapala się tylko poniżej 1000 obrotów.
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#454388 Wysłany:
20 Mar 2011, 09:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Ostatnio przez czujnik cisnienia skończyłem silnik w jednym z aut,także jestem na bierząco.Możliwe że osady zatykają smok pompy,na twoim miejscu sprawdziłbym czy pompa może swobodnie pobierać olej z miski.Roboty nie dużo a ryzyko całkiem spore.
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
l_kisiel |
#454390 Wysłany:
20 Mar 2011, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 01 Paź 2010, Posty: 8
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#454454 Wysłany:
20 Mar 2011, 12:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli oprócz świecącej kontrolki dochodzi duże zużycie oleju, to znak wyeksploatowania silnika. Konieczny remont. Można podjechać na stację diagnostyczną i pomierzyć ciśnienie oleju.
|
|
Góra |
|
 |
l_kisiel |
#454705 Wysłany:
21 Mar 2011, 07:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 01 Paź 2010, Posty: 8
|
Tylko chodzi o to że na razie oleju nie ubywa. Na razie zrobione z 200 km i stan oleju stoi w miejscu zobaczymy za kolejne 200. A powiedzcie jak można sprawdzić tą pompę oleju?? Może ona szwankuje.
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#454708 Wysłany:
21 Mar 2011, 07:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Smok pompy znajduje się w misce olejowej,możliwe że zgromadziły sie na nim zanieczyszczenia i uniemożliwia to swobodne zasysanie oleju a co za tym idzie smarowanie silnika na wolnych obrotach.Przy większym obciążeniu silnik zasysa więcej oleju i kontrolka gaśnie.Wyjęcie samej pompy nie jest już takie proste.Dodam że np. w Zaporożcu którego dosiadam w weekendy lampka ciśnienia zawsze świeci na wolnych obrotach.Pytałem mechanika i powiedział że w takim wynalazku to normalne  Włosi powinni brać przykład z braci kacapów i montować do Punto silniki V4 umiejscowione z tyłu 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
wloczykijziom |
#486183 Wysłany:
29 Cze 2011, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Pawel
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Wielkopolska Rejestracja: 10 Wrz 2007, Posty: 158
|
Podczepię się pod temat. U mnie kontrolka oleju świeci się wg, mnie za długo po odpaleniu zimnego silnika. Kiedyś gasła równocześnie z tą od akumulatora, a teraz świeci się przez 3-4 sekund po odpaleniu.
Olej wymieniłem, filtr nowy - przewód od czujniki wizualnie dobry. Co jeszczę mogę sprawdzić w domu?
_________________ Punto 1.1 55 SX 1996r
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|