|
Obecny czas: 28 Kwi 2025, 09:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
blackcamo |
#40071 Wysłany:
20 Sie 2007, 00:21; Temat postu: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: legionowo/kirkcaldy Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 42
|
wymiana pompy jest prosta, ale udało mi się ją wymienić bez ruszania rozrządu, więc jest trochę łatwiej...
najpierw- oznaki- grzał się nieźle, wiatrak się włączał kiedy chciał, pomimo odpowietrzania i tak był ciągle zapowietrzony. teraz jest z miejsca ok
1. zdejmujemy koło i plastikowe nadkole- zdjąłem całe bo było o wiele łatwiej, niż tylko ten kawałek...
2. zdejmujemy filtr powietrza i na wszelki wypadek czymś zawijamy dziurę
3.odkręcamy naszą centralną jednostkę obliczeniową magnetti marelli i kładziemy tak żeby nie przeszkadzała...
4. luzujemy alternator na obydwu śrubach i odkręcamy to zębate koło na dole, oznaczając jego położenie- ważne aby było tak jak było- jedna śruba powinna byc upaćkana na czerwono i gwint też, ale słabo to widać, lepiej jakoś zaznaczyć...
5.zdejmujemy osłonę paska rozrządu i ustawiamy wszystko zgodnie ze znakami, to się nam nie ruszy...
6. blokujemy pasek przy kole na dole czymś tam co nie uszkodzi paska, ja użyłem kawałka gumy...
... oraz blokujemy pasek do koła na górze, " żaba " jest do tego idealna... tylko zabezpieczyć trzeba czymś pasek, no i nie za mocno oczywiście....
7. luzujemy napinacz paska, i potem pociągamy za pasek przy pompie wody aby go poluzować z tej strony, ściągamy go i odsuwamy żeby nie przeszkadzał...
8. teraz lub wcześniej należy spuścić wodę z układu, czyli jakaś miska czy coś w tym stylu, odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego i zdejmujemy dolną rurę od chłodnicy...
9. wracamy do pompy. jest przykręcona na 4 śruby...
... potem fajny śrubokręt...
10. i czyszczenie ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) szmata do środka żeby nie napaskudzić, trzeba to oskrobać... i to dobrze, czytałem że pompy lubią przeciekać...
11. w nowej pompie jest taki rowek na silikon [jestem przeciwnikiem silikonu, ale do tej pompy nie da się kupić uszczelki, w aso powiedzieli- silikon... więc nakładamy takiego balaska w ten rowek... nie za dużo, nie za mało, tak około 4mm średnicy.
12. na czystą już i osuszoną powierzchnię zakładamy pompę, przykręcamy, zakładamy pasek...
13.dwa klucze imbusowe oraz duży śrubokręt płaski świetnie służą za przyrząd do naciągnięcia napinacza... tam są trzy dziury, więc w dwie z nich po imbusie, żeby było o co zaprzeć śrubokręt-dźwignię, i klucz 13 do dokręcenia napinacza. przydałaby się nam druga osoba teraz, gdyż pasek musi być odpowiednio naciągnięty, na najdłuższym kawałku[między górnym kołem a pompą] skręcenie max powinno być 90stopni.
14. sprawdzamy punkty na kołach dla pewności, składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.
15. wlewamy zwykłej wody i odpalamy silnik na chwil kilka, i spuszczamy wodę raz jeszcze. jak brudna to powtarzać do skutku, ja płukałem 3 razy
jak już wlejemy ten płyn ostatecznie to trzeba odpowietrzyć układ - niech sobie pochodzi silnik przy otwartym korku na zbiorniczku... jest też odpowietrznik na rurce przy nagrzewnicy, zapomniałem zrobić zdjęcia, ale łatwo go znaleźć. odkręcamy go - czekamy aż pocieknie woda i zakręcamy...
można trochę pogazować od czasu do czasu. temperatura ma stać na połowie wskaźnika, jeżeli rośnie powyżej to znaczy że jest ciągle zapowietrzony. ja tak miałem, nie wiedziałem za bardzo co dalej więc wyłączyłem silnik i jak odpaliłem potem jeszcze raz , to ładnie zabulgotało i jeszcze litra w zbiornik wlałem...
jest ok. na wszelki wypadek zapas wody w bagażnik i jazda próbna ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ błękitna kurde strzała... kropek 75
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#41000 Wysłany:
24 Sie 2007, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak długo czekałeś aż wyschnie silikon? [ Dodano: 24 Sie 2007 21:29 ]hmmm bo chce to zrobić tak, że jak 'przykleje' pompe przed południem, żeby wieczorem ~18 kropek śmigał czyli zaleje układ około 16 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#41161 Wysłany:
24 Sie 2007, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jak ja u siebie wymieniałem pompę, to też ją silikonem uszczelniałem, takim czerwonym termoodpornym, i odpalałem auto jak tylko złożyłem pompę i rozrząd i nic nie ciekło 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#208459 Wysłany:
15 Sty 2009, 15:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
Ciekawe czy u mnie nie trzeba zmienic tej pompy bo caly czas sie wlasnie zapowietrza i ubywa plynu zawsze do ponizej minimum i wiecej nie slabo grzeje i wogole
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#208780 Wysłany:
16 Sty 2009, 14:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
blackmoon napisał(a): Ciekawe czy u mnie nie trzeba zmienic tej pompy bo caly czas sie wlasnie zapowietrza i ubywa plynu zawsze do ponizej minimum i wiecej nie slabo grzeje i wogole
Kolego jedz do tadmotu na koszalińska,tam jest taki mechanik Pan Staszek jest mistrzem jeżeli chodzi o fiaty. Moment zdiagnozuje czy to pompa.Bardzo dobrze naprawia silniki i ogólnie fiaty.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
blackmoon |
#247616 Wysłany:
30 Kwi 2009, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: slupsk Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 38
|
no to była pompa:) problem zapowietrzania, gubienia plynu, chlodzenia zamknienty. nie ma co pisac teraz nic sie nie psuje he
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#311454 Wysłany:
10 Gru 2009, 18:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#316079 Wysłany:
10 Gru 2009, 18:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#316082 Wysłany:
10 Gru 2009, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#316226 Wysłany:
10 Gru 2009, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#316448 Wysłany:
11 Gru 2009, 21:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#316485 Wysłany:
11 Gru 2009, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
marcogal |
#316535 Wysłany:
12 Gru 2009, 01:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
Kupiłem pompe Hepu ale po rozpakowaniu widzę że ma ona inny układ łopatek wirnika niż na zdjęciach prezentowanych na forum.
Czy myślicie że taki typ tych łopatek będzie odpowiedni ?

_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
 |
jarosz19 |
#316865 Wysłany:
13 Gru 2009, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
jak będziesz kombinował z ta rurka to wez zrob jakies dkoladne fotki:))
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
 |
pielaa4 |
#317445 Wysłany:
15 Gru 2009, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow Rejestracja: 28 Wrz 2007, Posty: 264 Pomógł: 12
|
ta rurka normalnie jest wcisnieta bo na niej jest oring
|
|
Góra |
|
 |
czaxa |
#333302 Wysłany:
07 Lut 2010, 12:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#336276 Wysłany:
17 Lut 2010, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
mam pytanie czy w odpowietrzniku w nagrzewnicy ta plastikowa śrubka ma miec oring uszczelniajacy czy nie bo mi spadł na ziemie nieiewiem czy był ??
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#336497 Wysłany:
18 Lut 2010, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
U mnie nie ma. Przeczytaj mój post odnośnie łożysk.
|
|
Góra |
|
 |
minimetr |
#355562 Wysłany:
13 Kwi 2010, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
Czy wybadał ktoś z was już jakich wymiarów jest tam ten oring?? Dziś wymieniłem pompe wody a płyn dalej sobie kapie i wychodzi że to właśnie z tej rurki. Prosiłbym o wymiary jeżeli ktoś takowe posiada !!!
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
 |
krakra88 |
#355712 Wysłany:
14 Kwi 2010, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
panowie jak juz uszczelniac czesci silnika to nie silikonem ale klejem do czesci mechanicznych bo silikon nie jest wskazany w takich naprawach
pozdrawiam
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
minimetr |
#356415 Wysłany:
16 Kwi 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
minimetr napisał(a): Czy wybadał ktoś z was już jakich wymiarów jest tam ten oring??
Jako że odpowiedzi nie dostałem, a dziś z braku laku zabrałem się za to dziadostwo, to odpowiem sobie sam  Otóż wymiary oringu to:
średnica 34 mm
szerokość 4 mm
.. jakby ktoś potrzebował tak na przyszłość 
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#530429 Wysłany:
19 Gru 2011, 19:30; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Mam pytanie odnośnie tego oringa. Mam PI 1.1 8v i PII FL 1.2 8v, niedawno wymieniałem ten oring w PI, a teraz musze wymienić w PII FL i okazuje sie (wg. opini sprzedającego), że w PII FL (nie wiem czy w PII też jest inny) nie jest to taki sam oring, tylko dwa razy szerszy z dwoma wybrzuszeniami (tak jakby jeden podwójny). Wszystko spoko tylko dlaczego to jest plastikowe  Jak to ma cokolwiek uszczelniać, skoro to jest twardy plastik  Dodam, że owy uszczelniacz który kupiłem jest oryginalny Fiatowski Ricambri Originali. Wymienial ktoś to już u siebie w PII albo w PII FL:?: Gdyby to było gumowe to bym zrozumiał i nie byłoby pytania, ale to jest plastikowe  Tu widać jak to wygląda: http://images.ricambio.co.uk/cache/data ... x750-w.jpg
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#530718 Wysłany:
20 Gru 2011, 14:33; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
ja się podepnę pod temat...czy jeśli jest uszczelka w zestawie to dajemy masę uszczelniającą czy nie bo tak szczerze to nie badzo chce mi się wierzyć że taka uszczelka uszczelni na 100% zważywszy na to że wiele ludzi ma problem zby dobrze uszczelnić to dziadostwo
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#530721 Wysłany:
20 Gru 2011, 14:41; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
pies86 napisał(a): czy jeśli jest uszczelka w zestawie to dajemy masę uszczelniającą czy nie bo tak szczerze to nie badzo chce mi się wierzyć że taka uszczelka uszczelni na 100% Lepiej dać, tym bardziej, że w pompie wyżłobiony jest rowek idealny, zeby tam troszkę silikonu (wysokotemperaturowy, czerwony) dać.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#530821 Wysłany:
20 Gru 2011, 20:20; Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Jeśli chodzi o pompe wody to nie da sie jej inaczej zamontować niż na silikonie, fabrycznie jest to składane na silikonie i nie ma żadnej uszczelki. W pompie jest rowek na odpowiednia ilosc silikonu i trzeba go tam umieścić, taka jest prawidołowa metoda, tylko musi to być silikon na wysokie temperatury a nie pierwszy lepszy, ja montowałem na Technicolu do 300 stopni C.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|