|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
plusdesign |
#454761 Wysłany:
21 Mar 2011, 11:56; Temat postu: Mój kropek się dławi na zimnym silniku. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Witam,
Jakieś 2 tygodnie temu mój kropek zaczął się dławić na zimnym silniku. Po zapaleniu auta przy mocniejszym dodawaniu gazu samochód się dławi, sytuacja występuje zarówna na gazie jak i benzynie. Po nagrzaniu się silnika ten objaw znika ale mam wrażanie, że wtedy i tak nie ma takiej mocy jak normalnie ale to już może moje subiektywne odczucie. Olej i wszystkie filtry wymieniałem niedawno, więc nie bardzo wiem czego to może być przyczyna.
Fiat Punto 1.2 8V + LPG.
Pozdrawiam
Piotrek
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#454768 Wysłany:
21 Mar 2011, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
sprawdzić kable WN , świece, cewke
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#456391 Wysłany:
26 Mar 2011, 15:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#457018 Wysłany:
28 Mar 2011, 09:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Byłem u mechanika, wymienił mi świece bo dwie były faktycznie w fatalnym stanie, ale niewiele to zmieniło, cewki są w dobrym stanie, pozostają jeszcze kable WN i w tym tygodniu muszę do niego podjechać jeszcze z kablami i zobaczymy jaki będzie efekt. Powiem szczerze, że jeśli po wymianie tych kabli nic się nie zmieni, to już nie wiem co zrobić bo z usterką byłem już u 3 mechaników i każdy co innego robił a efekt jest żaden 
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#457027 Wysłany:
28 Mar 2011, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Stawiam na przepustnicę lub którąś sondę.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#457067 Wysłany:
28 Mar 2011, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
taki objaw to zaduszenie a raczej przyduszenie. ma miejsce gdy:
-filtr powietrza jest zapchany
-mieszanka paliwowa jest za uboga.
-świece albo przewody są do du....
Filtry zmieniłeś, świece też. Dla kompletu zmień przewody. Więc to raczej odpada.
Ponieważ dzieje się to i na gazie i na benzynie to ja obstawiam na czujnik temperatury silnika. Daje głupie odczyty i komputer daje za mało paliwa. Obstawiam tak bo do końca nie wiem jakiej generacji masz instalkę LPG, ale zakładam że nie pierwszej generacji.
Daj znać czy z odpalaniem są jakieś problemy.
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#457068 Wysłany:
28 Mar 2011, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#457076 Wysłany:
28 Mar 2011, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Czy więcej pali to jeszcze nie wiem, nie sprawdzałem, na razie, bo przy wizycie u mechanika zresetowali mi licznik (pewnie odpieli akumulator). A instalacja jest stara I albo II generacji (jak go kupiłem to już była). Sonda lambda była zmieniana jakieś 6 m-cy temu przez gazownika bo się zawieszał na obrotach, więc chyba jeszcze powinna byc dobra. Zobaczymy co będzie po wymianie kabli, ale jak to nie pomoże to już mi ręce opadną, bo dziś rano musiałem go po zapaleniu 5 minut zostawić żeby się nagrzał i dopiero wtedy dało się jechać. Problemów z zapalaniem nie ma żadnych.
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#457091 Wysłany:
28 Mar 2011, 14:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
Jeśli to stara instalacja to coraz bardziej jestem za czujnikiem temperatury.
Od strony technicznej wygląda to tak że jak dajesz gaz komputer ma odczyty że silnik jest ciepły i należny dać mniejszą dawkę paliwa, co powoduje przyduszenie. Dopiero danie więcej ,,gazu" skutkuje większą dawką paliwa i w końcu silnik załapuje i idzie. Jako że paliwa jest mniej to i moc na zimno jest mniejsza.
Na zimno sonda nie działa, musi się nagrzać żeby dawać odpowiednie odczyty.
Dlatego tak ważny jest pewność że czujnik temperatury działa poprawnie, od jego odczytów zależy czy komputer uzna że silnik ma temperaturę i mozna zacząć korzystać z tego co sonda odczytuje.
Niemniej pewność ma się dopiero jak wymiana danego elementu da rezultat.
Jak dla mnie powinieneś przynajmniej sprawdzić oporności czujnika a najlepiej go wymienić, nie jest drogi a i sama wymiana prosta.
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#457100 Wysłany:
28 Mar 2011, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#457145 Wysłany:
28 Mar 2011, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
temperatury silnika.
Czujnik masowy w kolektorze, i ten w chłodnicy nas nie interesuje.
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#457157 Wysłany:
28 Mar 2011, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#457381 Wysłany:
29 Mar 2011, 09:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Jak się silnik nagrzeje to też ten samochód nie do końca dobrze idzie, też ma takie zrywy przy dodawaniu gazu. Tak jak po naciśnięciu gazu się delikatnie dławił a potem idzie. Więc wymienię te przewody i czujnik temperatury i zobaczymy co będzie. Dam znać u mechanika jestem w czwartek, więc w piętek bedzie wiadomo.
|
|
Góra |
|
 |
oska89 |
#457580 Wysłany:
29 Mar 2011, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 334
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#458224 Wysłany:
01 Kwi 2011, 09:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Byłem u mechanika i wyczyścił mi przepustnicę, silniczek krokowy i wymienił kable WN. Teraz wygląda że jest wszystko OK, przynajmniej na razie. Zmarwił mnie natomiast tym, że wygląda na to że płyn chłodniczy dostaje się do komory silnika, bo wymieniałem też olej i jak go spuszczał to na końcu wyciekało coś jakby świecącego. Fakt że w ostatnich 3 m-cach dolałem jakieś 1,5 litra płynu.
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458226 Wysłany:
01 Kwi 2011, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
plusdesign to czeka Ciebie planowanie głowicy
a może takie dławienie jest spowodowane tym że są gdzieś jakieś luki w silniku i tam łapie lewe powietrze, bo też mam ten problem i po wymianie takich rzeczy jak świece, kable a nawet cewki nic nie pomogło.
Gdy tylko jest zimno to auto jedzie i nie ma problemów a gdy już tylko nabierze temperatury to kropek szaleje, zaczyna szarpać a nawet obroty tak spadają (podczas jazdy - np. 120 na budziku) że potrafi zgasnąć.
Powiem szczerze że żaden mechanik który zna się zna na fiacie to rozkłada ręce bo to jakiś ewenement.
Podjadę do warsztatu który ma profesjonalny sprzęt Magnetti Mareli i zrobią mi cały wykres.
Zobaczymy co można rozważać po tej wizycie.
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#458235 Wysłany:
01 Kwi 2011, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
No właśnie z tym płynem to mnie dziwi, bo w styczniu tego roku, byłem w salonie fiata (taki już byłem zdesperowany) i tam mi powiedzieli że wymienili uszczelkę pod głowicą i coś tam musieli planować głowicę czy jak to sie tam nazywa. Teraz jak byłem u mechanika to mi powiedział, że jakoś nie bardzo widać żeby ta uszczelka była wymieniona bo wszystko tak zasyfione, że mało prawdopodobne żeby od stycznia tak się zabrudziło. Więc będę do tego salonu pewnie uderzał co jest grane, bo jak wzięli kasę a nie zrobili to mnie coś trafi. Mechanik mówi ze mogli dolać do oleju silnikowego jakiegoś uszczelniacza np. tylko.
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458255 Wysłany:
01 Kwi 2011, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
a rozwiązałeś problem z tym dławieniem?
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#458258 Wysłany:
01 Kwi 2011, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Tak mi sie wydaje, bo dzisiaj ani po zapaleniu nie było problemów (silnik pracował normalnie, mimo tego że był zimny), podczas jazdy również po naciśnięciu pedału gazu nie było problemów z przyśpieszaniem (nie ma tego efektu zająknięciu po naciśnięciu tylko od razu przyśpiesza).
W weekend mam do zrobienia prawie 600km więc sprawdzę to dokładnie, czy już wszystko OK.
Wyglada na to że to była wina kabli i świec, nie wiem jaki wpływ miał też ten olej z jakimś świecącym dodatkiem.
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458260 Wysłany:
01 Kwi 2011, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
Tylko że ja wymieniłem od stycznia już 3 razy świece i kable i nic nie pomogło.
Wymienię jeszcze ten czujnik temperatury silnika i zobaczymy czy coś pomoże.
Dziś jak zadzwoniłem do ASO to za taki czujnik krzykneli 217 zł brutto
a na allegro oryginalne masz po 40 zł [ Dodano: 01 Kwi 2011 11:09 ]MOTOMYSZOR jesteś w stanie określić gdzie on się znajduje? Jakieś foto? Nie chce niczego popsuć 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#458319 Wysłany:
01 Kwi 2011, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
Pamiętajcie ludki, nie twierdzę że czujnik to lek na wszystko tylko bardzo często niedoceniany rozbójnik.... Warto być pewnym że to nie on jest winny....
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#458416 Wysłany:
03 Kwi 2011, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
a jest jakiś sposób bez wymiany na sprawdzenie tego czujnika czy jest on sprawny? [ Dodano: 03 Kwi 2011 18:37 ]dziś wymieniłem świece NGK oraz kable wysokiego napięcia Janmora i przy okazji przeczyściłem przepustnice ale objaw "zdychania" silnika nie ustąpił,
dziś na spota jechałem 48 min gdzie droga zajmuje mi jakieś 12 min...
powiedzieli mi że może to być już czas na remont silnika... 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#459903 Wysłany:
06 Kwi 2011, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
plusdesign |
#459935 Wysłany:
06 Kwi 2011, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sie 2008, Posty: 14
|
Ja miałem ten sam efekt i po wymianie świec i kabli WN, przestało się dziać, ale nie wiem na jak dłuo bo dziś rano znowu coś dziwnie silnik po zapaleniu auta chodził ale po 30 sekundach było już ok.
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#460004 Wysłany:
06 Kwi 2011, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|