You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 05:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #456267 Wysłany: 25 Mar 2011, 22:31; 
 Temat postu: Problem silnik zamulił w czasie jazdy i zgasł- nie odpala.
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Witam
Mam punto 1 95r 55k. Problem jest taki : w czasie jazdy auto zaczęło szarpać, mulić jakby mu mocy zabrakło, i strasznie się dusił ale jechałem tak parę km. aż całkiem osłabł i zgasł.Teraz gdy chce go odpalić to zakręci, zapali i ledwo co tyrka a jak dodaje gazu to gaśnie albo odrazu po odpaleniu bez dodawania gazu gaśnie.... wcale nie ma mocy... jakieś pomysły co może mu dolegać?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #456271 Wysłany: 25 Mar 2011, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
sprawdź ciśnienie pompy paliwa
możliwe, że w układzie coś jest nie tak (np filtr)
ale są też inne możliwości :P
o tym koledzy :E

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456273 Wysłany: 25 Mar 2011, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Filtr paliwa zmieniany miesiąc temu a co do pompy to może tak być że padła bo trochę głośniej chodzi i świszczy ale minimalnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456274 Wysłany: 25 Mar 2011, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 895
Pomógł: 3
Sprawdz Kompresje, Świece, Kable WN,

_________________
Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było
Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było
Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było
Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji)
VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było
Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd ;)
topic20899.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456306 Wysłany: 26 Mar 2011, 02:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
Wszystkie świece tudzież obie cewki na raz by nie siadły. Ja obstawiam na pompę paliwa chyba że coś nagle ją zatkało ale raczej mało prawdopodobne żeby naraz tyle syfu zassała

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456317 Wysłany: 26 Mar 2011, 09:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 895
Pomógł: 3
Pietro wszystko trzeba sprawdzic ;p

_________________
Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było
Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było
Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było
Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji)
VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było
Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd ;)
topic20899.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456351 Wysłany: 26 Mar 2011, 12:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
to się zgadza ale chyba najlepiej wg prawdopodobieństwa nastąpienia usterki.
Po co tracić czas.

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456355 Wysłany: 26 Mar 2011, 13:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
A ja pogrzebal bym w elektronice.Pewnie winna jest sonda lub sensor map.Podlacz pod tester bedziesz wiedzial.Z naszego gdybania i tak nic nie wyniknie.


Ostatnio edytowany przez autopunto 26 Mar 2011, 13:12, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #456356 Wysłany: 26 Mar 2011, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Obstawiam pompę paliwa,


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456357 Wysłany: 26 Mar 2011, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Więc tak pojechałem po pompę ale nowych nie było w okolicy a do tego sobota więc kupiłem na szrocie. Wstawiłem i bez zmian.... kable sprawdziłem jest ok . Zdjęłem przewód paliwowy w okolicy wtrysku i po przękręceniu kluczyka tryska paliwo więc z pompą jest ok. Co dalej sprawdzać ? Skoro z przewodów walą iskry to znaczy że cewki tez ok nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456363 Wysłany: 26 Mar 2011, 13:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
może wtrysk, miałeś morze rozrząd robiony niedawno?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456393 Wysłany: 26 Mar 2011, 16:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Rozrząd robiony rok temu i jakieś 25 tysięcy. Sonde odczepiłem i bez zmian.... Myślałem że katalizator zapchany ale po wykręceniu sondy dalej to samo. Auto odpala wchodzi na obroty po czym gaśnie , jak przegazowuje to tyrka i nic więcej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456418 Wysłany: 26 Mar 2011, 17:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
próbowałeś "reset" kompa?
odłączyć klemę na 20-30minut po czym podpiąć i odpalić?
Pokręcić do 5-6k obr/min i zobaczyć czy się sytuacja ustabilizuje.

Jeśli nie pompa to spróbować by trzeba podpiąć pod kompa i zobaczyć czy są błędy.
Chyba, że masz lapka z dwoma com'ami to możesz sobie sprzęcik sam kupić i zobaczyć/usunąć błędy. 100zł kosztuje.

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456488 Wysłany: 26 Mar 2011, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Więc tak cewki sprawdzone, świece też tak samo jak kable, pompa, wtryskiwacz (też lekko chodzi rozpylacz).Rest kompa też robiłem i nic. Mam jeszcze pytanie odnośnie
map sensora,można go jakoś sprawdzić bez kompa? Jeśli nic nie wykombinuje to w poniedziałek postawie go na warsztat.Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456542 Wysłany: 26 Mar 2011, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Może faktycznie katalizator zapchany, ale sprawdź czy spaliny wydostają się normalnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456595 Wysłany: 27 Mar 2011, 01:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
Jesli to stalo sie nagle.Pompa-sprawdz cisnienie przynajmiej wzrokowo(zalam reka i przytrzymaj przewod od powrotu paliwa-sprawdzisz regulator cisnienia)Map sensor(czujnik cisnienia zasysanego powietrza)nie mam takiego auta ale musi gdzies byc podlaczony do kolektora ssacego mozliwe ze rurka gumowa(mogla sie przeciac)Sensor najlepiej pozyczyc z innego auta.Czy swieci sie marchewka jak auto odpalisz?Jak gasnie prawidlowo kombinuj z cisnieniem paliwa.Jak sie swieci caly czas szukaj po kablach i czujnikach.Powodzenia!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456652 Wysłany: 27 Mar 2011, 12:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Mialem podobne objawy z tym ze tez marechwka mi sie pojawiala, albo nie chciala pojawic, jak odpalil, to bylo ok, ale jak przygazowalem to gasl, okazal sie komputer, a raczej to, ze gdzie zasilanie nie dochodzilo i stad takie jaja. Cos mi zrobili z nim i dziala ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456728 Wysłany: 27 Mar 2011, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Więc tak z katalizatorem wszystko gra w baku znowu miałem troche wody ale wszystko wyczyściłem i dalej du... Grzebałem pod maską -sprawdzałem wszystkie przewody i poszedłem odpalić i zakręcił i wszystko zaczeło chodzić . Zostawiłem włączony silnik i zaczełem spowrotem grzebać w tych kablach co grzebałem i jak dotknełem kabla od czujnika położenia walu to zgasł i znowu nie chciał zapalić. Więc sprawa się chyba wyjaśniła.Czy czujnik położenia wału może takie numery robić? i jeszcze inne pyanie czy moge wstawić do mojego kropa o pojemności 1.1 czujnik z kropa o pojemności 1,4 czy musi być od 1,1?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456757 Wysłany: 27 Mar 2011, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
To bez znaczenia od jakiego jast silnika.Ale wazny jest typ czujnika.Kostka ile ma przewodow,dlugosc czujnika.W sumie wychodzi,ze musi byc taki sam.Mozna to sprawdzic organoleptycznie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #456762 Wysłany: 27 Mar 2011, 16:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
slepy1301 sprawdz kabel od czujnika znajomemu się przetarł i lipa wystarczyło na nowo skręcić i działa do dziś

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457122 Wysłany: 28 Mar 2011, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Wymieniłem czujnik położenia wału i map sensor i jest poprawa a mianowicie auto odpala da się jechać ale bardzo powoli bo nie chce wejść na właściwe obroty. Jak dodaje gazu to się dusi jak z 1 chciałem ruszyć pod górke to wogóle nie miał mocy pompowałem pedałem to udało się go wkręcić na obroty i poszedł jak błyskawica. Jakieś pomysły co z tym dalej?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457131 Wysłany: 28 Mar 2011, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
przy zapochaniu katalizatora to on zapycha się stopniowo. Powoli traci moc a nie przez 5 minut...
możesz odłączyć wychach i zobaczyć czy odpali

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457424 Wysłany: 29 Mar 2011, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Dobra mam jeszcze trzy podejrzenia odnośnie guw... pracy mojego kropka a mianowicie : może jest uszkodzony silnik krokowy- po odpięciu przy włączonym silniku nie ma reakcji, uszkodzony czujnik temperatury- jak auto pracuje i go odłącze to wchodzi ciut na większe obroty, i trzecia sprawa przekażnik pompy paliwa? macie jakieś pomysły? mi już ręce opadają a na kompa moge jechać dopiero za tydzień...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457486 Wysłany: 29 Mar 2011, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Słuchaj a może problem z przepustnicą, przeczyśc ją


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471009 Wysłany: 06 Maj 2011, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2010,
Posty: 76
Panowie odświeżam temat.
Kropek jechał i palił bez problemu i nagle zaczął zwalniać aż w końcu zgasł. Kręcić kręci ale zaraz gaśnie. Jak zacznę pompować pedałem gazu na włączonym silniku to tylko lekko przygazowuje (a pedał przy podłodze).

I tak ogólnie nie chce odpalić.

Sprawdziłem świece - suche wszystkie zresztą wymieniane ok 1,5 roku temu.
pompa paliwa podaje paliwo - marchewa pali się normalnie, odkręciłem wężyk przy silniku i paliwo leci.
map sensor - 5 miesięcy temu wynieniany
silniczek krokowy - nowy wymieniany 5 miesięcy temu
przepustnicę trochę przeczyściłem

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły bo już coś mnie trafia ?

Zastanawia mnie jeszcze ten czujnik położenia wału, tylko że nie wiem gdzie on się znajduje ??

POMOŻECIE !!!

_________________
Gdyby nie www.fiatpunto.com.pl, wrodzony analfabetyzm motoryzacyjny by się pogłębiał.
PUNTO 1.1 55S, benzyna, 4-dżwiowy, '98, 176tyś wyśmigane.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO