|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rafał79 |
#456740 Wysłany:
27 Mar 2011, 15:40; Temat postu: Jak uratować progi?? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
Witam pytanie jak w temacie...a mianowicie po tegorocznej zimie zauważyłem po wyciągnięciu gumowych zaślepek od progów, że w środku na ścianach zagościła się ruda. Widocznie fabryczny wosk już się zmył  ...zakupiłem 2 butelki wosku do profili zamkniętych i jedną butelkę spray czysty cynk. Mam zamiar uratować te progi ale poradźcie jak to zrobić skutecznie żeby odwlecz w czasie naprawę progów. Nie jestem pewien czy samo zapikowanie tych środków coś pomoże na dłużej czy trzeba by najpierw tę rudą czymś wywalić....jest to do zrobienia samemu??? a może warsztaty specjalizują sie w tym?poradzicie
|
|
Góra |
|
 |
|
|
autopunto |
#456766 Wysłany:
27 Mar 2011, 17:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
Sprawdzony srodek-zakleic wszystkie oywory i zalac progi olejem np po2l na kazdy(moze byc przepracowany)To jest chyba jedyna skuteczna metoda.Problem jest tylko z uszczelnieniem zeby plam nie zostawiac.
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#456770 Wysłany:
27 Mar 2011, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
przepalony olej ma dużo zanieczyszczeń i metali ciężkich i chyba nie będzie dobry to pomysł....jedynie zatuszuje na początku a później zaatakuje mocniej
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#456771 Wysłany:
27 Mar 2011, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#457046 Wysłany:
28 Mar 2011, 10:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
Jak juz zagosci rdza to juz tylko olej.Niczym tego nie wyczyscisz.Mozesz jedynie zamaskowac.Jest taki srodek chyba nazywa sie Rust Chek to jest olej do zabezpieczen antykorozyjntch.Jest tylko jeden warunek-nie moze wyplynac z progow.W innym wypadku zadziala tylko przez pewien czas.Moj krewny olejem silnikowym zabezpieczyl progi w maluchu z 1976 roku ii przetrwaly do konca eksploatacji czyli jakies 30 lat.
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#457048 Wysłany:
28 Mar 2011, 10:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#457094 Wysłany:
28 Mar 2011, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
marcin186 napisał(a): Zalać je porządnie fluidolem lub czymś podobnym i powinny dać rade.
Fluidol to dobra sprawa. Jak zapewnia producent posiada inhibitory korozji. No i służy do normalnej konserwacji profili zamkniętych. Zwykły olej szybko zniknie i nie posiada żadnych inhibitorów.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#457227 Wysłany:
28 Mar 2011, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
domin45670Czytaj uwaznie co napisalem.Widze,ze malo wiesz o olejach-to sprawdzona metoda.Najlepszy jest Rust Chek ale trudno go utrzymac w progach.To chyba jedyny preparat ktory zatrzyma korozje w kazdym etapie.Rust Chek to jest preparat do zabezpieczen antykorozyjnych ktory nie gestnieje.Jest caly czas pod postacia oleju ale jest drogi.No i jakby nie splywal ze scianek bylo by super.Reszta tylko zamaskuje problem i dziala prewencyjnie.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#457313 Wysłany:
28 Mar 2011, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
autopunto napisał(a): domin45670Czytaj uwaznie co napisalem.Widze,ze malo wiesz o olejach-to sprawdzona metoda rafał79 napisał(a): zakupiłem 2 butelki wosku do profili zamkniętych i jedną butelkę spray czysty cynk
Jak napisałem wyżej: oleje nie mają właściwości konserwujących (dla powierzchni skorodowanych), tzn. nie przylegają do powierzchni i nie są inhibitorami korozji. Jedynie co robią to do czasu ich spłukania/spłynięcia/wyschnięcia oddzielają powierzchnię na której się znajdują od dostępu wilgoci. Jednak w niczym nie przeszkadza to w postępie korozji pod filmem z oleju.
Ocynk w sprayu i w dodatku do stosowania na rdzę? Rozumiem reklamy w internecie jaki to super preparat, ale bez przesady  Ocynk ma sens tylko i wyłącznie gdy jest stosowany na czystą, nieskorodowaną powierzchnię, a najmniejszy uszczerbek warstwy ocynku przyczynia się do korozji elektrolitycznej (korozja postępuje jeszcze szybciej niż na powierzchni nieocynkowanej). Ocynk w spray'u jest daleki od "klasycznego" cynkowania. Zapewne ewentualny popyt spowodował podaż, a że preparaty tego typu są do bani, to już inna historia.
To tak gwoli ścisłości odnośnie informacji o olejach itp. przy zastosowaniach antykorozyjnych
Co do innych preparatów (mających w swoim składzie wspomniane inhibitory), to mają one sens w przypadku gdy:
- cała skorodowana powierzchnia jest odsłonięta,
- nie ma wżerów,
- brak jest innych substancji/zanieczyszczeń na rdzy.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 28 Mar 2011, 22:55, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#457321 Wysłany:
28 Mar 2011, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
olej to lipa domin45670 ma racje
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#457414 Wysłany:
29 Mar 2011, 13:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
co do tych środkół to 2 puszki spary to wosk z inhibitorami korozji no i teb\n cynk...sprawa o tyle trudna że ruda jest w progu i dostęp jest tam trudny....na chwilę obecną mam tak pomysł aby korkami do progów wprowadzić gdzie się da ten żęl anti rust ( sprawdzony i faktycznie zrzera rdzę do czystej blachy) następnie należy wypłuchąc ten żel i brud wodą - no i myślałem aby póżniej wpsikać troche tego cynku na czystą blachę i na koniecwlać ten wosk gdzie się tylko da , no chyba że olać ten cynk i kupić brunox - wlać go do atomizera i wpsikać wszedzie w progi a jak wyschnie zalaać woskiem do profili.....macie jakieś inne pomysły???
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#457419 Wysłany:
29 Mar 2011, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#457430 Wysłany:
29 Mar 2011, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
domin45670Przeciez wyraznie napisalem.Trzeba zaslepic otwory technologiczne.A to dla tego zeby film olejowy lub z rust cheka sie powtarzal w czasie jazdy.Zajzyj do wnetrza silnika tam zadne elementy nie sa malowane i nie rdzewieja.A co do cynku w sprayu to lipa.Cynkowanie nanosi sie na odtrawiona kwasem blache.Pracowalem kiedys w firmie zajmujacej sie cynkowaniem.Tam cynk w sprayu uzywany byl do poprawek po cynkowaniu ogniowym i szczeze powiem szkoda gadac.Ale podobno sa dobre farby,ktore mozna stosowac nawet w domu tyle,ze 1 w normalnyn handlu sa niedostepne 2 koszt farby pewnie przewyzszy koszt naprawy blacharskiej.Ciekawe czym odrdzewiaja i maluja potem statki?
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#457441 Wysłany:
29 Mar 2011, 15:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
z tym cynkiem być może to nie wypał....a co do farby na rdze to kupłeś specjalna jednowarstwową stalochron i powiem że jest dobra ale nie chciałbym lać farby do środka progów.....myślałem aby zaopatrzyć sie w szczotkę na drucie i wyczyścic progi w środku ze wszelakiego piachu itp a następnie dam ten żel i póżniej wosk i tyle zapewne więcej się nie da!!! a ten rust check to jest do kupienia czy tylko specjalne warsztaty sie tym zajmują?
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#457496 Wysłany:
29 Mar 2011, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
Rust Chek kupilem w warszyacie zajmujacym sie konserwacja.1L-80pln (chyba o ile pamietam)kosztowal jakies 2 lata temu.Preparat penetrujacy z inhibtorami korozji.Jak wstrzyknalem go strzykawka w miejsce babla w podwoziu pod mastyke korozja zniknela znaczy zahamowal istniejaca.Potem przykrylem to goracym biteksem i z glowy.Preparat dziala tylko trzeba go tam jakos zatrzymac inaczej zwyczajnie zcieknie.Jest w formie oleju i nigdy nie zastyga.Konserwuja nim w warsztatach tylko efeky nie jest dlugotrwaly.Trzeba ta konserwacje powtarzac.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#457798 Wysłany:
30 Mar 2011, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Na rdzę dobry jest to : Cortanin F. Nie jest drogi, jest to takie cudko, że zdzieramy rdze która już odpada, więc musimy papierkiem zeszlifować nalot, i nakładamy pędzelkiem Cortanin F. Temperatura musi być na plus najlepiej latem gdy jest te 15+ stopni. Cortanin zachodzi w reakcję z rdzą.. po związaniu kolor rdzy robi się fioletowy, rdza jest powstrzymana, robi się w tym miejscu juz sucho, i można dawać podkład, lakier, i później np. Boll (smołka). Cortaninu nie stosujcie tam gdzie nie ma rdzy! bo wtedy nie ma reakcji i on nie wyschnie nawet, musicie to oczycyścić. Takze, nie dawać go na żaden lakier czy podkład, on jest dosłownie na rdzę, chrupie ją i tworzy jednolitą powierzchnie, tak jakby na rdzy stworzył się kryształ. Próbuję potestować pierw np, na jakiejś blasie... kątowniku rdzawym i zobaczyć jak działa Cortanin F. I później jazda na autku. Starczy na rok nawet dwa bez poprawek, ale musimy dać czas - 24h i to gdy jest temperatura na plu,s by cortanin zrobił swoje. Po wyschnięciu Cortanin F i tak trzeba przetrzeć papierem, 400-800, by podkład się trzymał..i dalej już po kolei.
http://www.organika.com.pl/lang-pl-modu ... ID-22.html
http://www.organika.com.pl/lang-pl-module-Faq.html#3 [ Dodano: 30 Mar 2011 19:08 ]P.s. musimy zebrać nie związany cortanin z miejsc gdzie rdzy nie było, i tak po całości, przetrzeć papierem 400-800,, bo nie będzie się trzymał podkłąd, testowałem to, co prawda nie w punto ale  . Nadkola tym robiłem.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#457807 Wysłany:
30 Mar 2011, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Skoro i tu pojawia się kwestia korozji (temat chyba wkrótce przyłączę do bliźniaczego), to warto wspomnieć, iż Cortanin z miejsc niezardzewiałych można usunąć następnego dnia, a lakierować po 2 lub nawet 3 dniach od jego nałożenia. Niestety po 24h jest on dopiero "gumiasty".
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
autopunto |
#457998 Wysłany:
31 Mar 2011, 13:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
Wiecie co powiedzial mi lakiernik na temat produktow typu cortanin-Po wyschnieciu musze go usunac do zywej blachy.Jesli tego nie zrobie bedzie kuku poniewaz odrdzewiacze robione sa na bazie kwasu.Jak ruda  nie zezre blaszki to powoli zezre ja kwas 
|
|
Góra |
|
 |
Daniell252 |
#463693 Wysłany:
16 Kwi 2011, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dankos
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 18 Wrz 2010, Posty: 190
|
a takie pytanko, jak juz mi sie pojawil otwor  to co wtedy, ile może kosztowac u blacharza wspawanie nowego progu??... jestem zly jak cholera....  o tak.
_________________ FIAT PUNTO II 1.2 8V SX 2000R. FORD FOCUS II GHIA KOMBI, 1.8 TDCI, 2006r MITSUBISHI PAJERO I 3.0 V6 1990r. - OFF-ROAD  FIAT STILO 1.8 16V 2001r. - pakiet ABARTH. - BMW E46 2.0D 150KM - ehhh... obecnie (kazzo)
|
|
Góra |
|
 |
czif |
#809379 Wysłany:
02 Sie 2016, 10:19; Temat postu: Re: Jak uratować progi?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 02 Sie 2016, Posty: 6
|
mój kropek tez dostaje pryszczy na całej długości progów .... zaczynam mocnej trzyma portfel .... Obawiam się ,że koszt robocizny przekroczy 20% wartości samochodu co mija się z celem i kwalifukuje samochód do sprzedaży
_________________ Poland
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#809415 Wysłany:
02 Sie 2016, 17:43; Temat postu: Re: Jak uratować progi?? |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
A konserwowałeś kiedykolwiek progi? Sprawdź też, czy ta ruda faktycznie wychodzi od spodu. Być może to jedynie odpryski od kamieni i da radę jeszcze uratować próg.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|