You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 22:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #458286 Wysłany: 01 Kwi 2011, 15:30; 
 Temat postu: Problemy diagnostyczne - centralka etc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 31 Mar 2011,
Posty: 7
Witam , od pewnego czasu mój wiśniowy kropek (mk2 1.2 8v 2001r) troszeczkę nie domaga, mianowicie pierwsze oznaki problemu pojawiły się około 3 tygodni temu kropek nie odpalał jak silnik był już dobrze rozgrzany.Na zimno palił od strzału.Od mniej więcej tygodnia nie chciał już wogóle palić, ale niedawno po zaopatrzeniu się w VAG-COM'a i podłączeniu go pod FES'a stwierdziłem, że jak jest podłączony kabel do gniazda diagnostycznego to pali od strzału i ładnie i równo pracuje na wszystkie cylindry.Jednak, gdy próbuje go odpalić bez kabla to trzeba piłować go dobrych kilkadziesiąt razy, aby zapalił i jak już zapali to pracuje elegancko bez szarpania. Jest jeszcze jedna sprawa z palącą się stale kontrolką wtrysku, gdy kluczyk jest w pozycji MAR, gdy uruchomię silnik kontrolka gaśnie.
Oto moje spostrzeżenia dokonane czasie diagnostyki, otóż na nieuruchomionym silniku FES nie pokazuje żadnych błędów, jedynie po parametrach można wywnioskować, iż jest coś nie tak:

Kod uniwersalny - NIE ODEBRANY
Centralka wtryskowa - NIE ZAPROGRAMOWANA
Wersja SW - 00
Rozruch sinika - NIEDOZWOLONY
Przyswojenie koła fonicznego - FAULTY


Jak silnik odpali, to parametr Przyswojenie koła fonicznego zmienia się na OK, ale pozostałe z tych parametrów, które opisałem się nie zmieniają.
Próbowałem, już resetu parametrów adaptacyjnych i nie pomaga.
Rozmawiałem ostatnio ze znajomym z ASO powiedział, żeby przeczyścić wszystkie kostki, złączki, końcówki przewodów jakie tylko uda mi się znależć pod maską i w skrzynkach bezpieczników, poruszać wszystkie kostki, sprawdzić wszystkie przekaźniki w skrzynce pod maską, zresetować kompa pokł wyciągając kostki pod tablicą rozdzielczą, na wejściu do centralki oraz przez odłączenie aku.
Wszystko to wykonałem zgodnie z zaleceniem i nic.
Na koniec rozmowy powiedział, że może być coś nie tak z czujnikiem położenia wału korbowego lub kołem fonicznym, które po kontroli wizualnej wygląda ok czyste nie widać żadnych śladów uszkodzenia czy zużycia, przykręcone na fest nie jest lużne i przede wszyskim nie było przy nim nic ostatnio grzebane.Więc stwierdził, że to może być czujnik i on jest prawdopodobną przyczyną tych wszystkich problemów i poradził by go wymienić.
Proszę kogoś, kto miał takowy problem lub ma pojęcie w tych sprawach o potwierdzenie diagnozy, bo nie chciałbym tracić kasy na czujnik, który może być ok.
Aha jeszcze jedno, pomierzona rezystancja czujnika to 1045 ohmów przy temp +20C, Świece, kableWN i cewki nowe. :cry:
Z góry serdeczne dzięki za wszelkie opinie i podpowiedzi

_________________
Mariusz


Góra
 Profil  
 

 
 Post #458289 Wysłany: 01 Kwi 2011, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
tyrkam napisał(a):
Jest jeszcze jedna sprawa z palącą się stale kontrolką wtrysku, gdy kluczyk jest w pozycji MAR, gdy uruchomię silnik kontrolka gaśnie.

Tak też ma być.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458365 Wysłany: 01 Kwi 2011, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 31 Mar 2011,
Posty: 7
Dzięki za okazane zainteresowanie, jednak w instrukcji obsługi jest napisane, że kontrolka układu wtryskowego powinna zgasnąć po paru sekundach od przekręcenia kluczyka w położenie MAR, a tak nie jest. Widocznie skoro tak ma być znaczy wszystko jest OK.

_________________
Mariusz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458479 Wysłany: 02 Kwi 2011, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Taka informacja jest na stronie 30, jednak wystarczy przejść na str. 32 aby przeczytać coś zupełnie innego ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458740 Wysłany: 04 Maj 2011, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 31 Mar 2011,
Posty: 7
Witam, no to sprawa kontrolki wyjaśniona, rzeczywiście znalazłem info w supplemencie do instrukcji obsługi.
Dzisiaj podłączyłem nowy czujnik wału korbowego i dalej mam te same problemy. Nie mogę jednak wykonać przyswojenia koła fonicznego - zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją w FES'ie tzn. naipierw reset przyswojenia koła fonicznego, start sinika i po rozgrzaniu silnika przygazowałem parę razy do odcięcia i niestety kontrolka EOBD ciągle mi pulsuje. W dalszym ciągu FES pokazuje, że centralka jest niezaprogramowana, kod uniwersalny nieodebrany, rozruch silnkia niedozwolony.
Proszę pomóżcie , może ktoś już miał taki lub podobny problem.
Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, czy parametr przyswojenie koła fonicznego przed startem silnika powinien być OK czy faulty, a dopiero w momencie startu zostaje przyswojone. Bardzo proszę o jakąś poradę lub podpowiedź.Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 06 Kwi 2011 22:59 ]
Wymieniłem centralkę na nową i nic, dalej te same problemy.
Wymontowałem body kompa - było tam tyle śniedzi, że ręce opadają, ale wyczyściłem ładnie wacikami i spiritem do glancu złożyłem spowrotem i dalej nic. Żadnej poprawy sytuacji.Jutro zrobię jeszcze raz diagnostykę interfe-m ELM 327 i zobaczymy.
Interesuje mnie kwestia sprawdzenia pamięci EEPROM z której centralka wtryskowo-zapłonowa się programuje ,jak ją sprawdzić?
Czy można to zrobić dostępnymi na rynku interfejsami?
Proszę o jakieś info w tej sprawie

[ Dodano: 04 Maj 2011 11:04 ]
Witam wszystkich i jednocześnie zamykam temat.
Sprawa rozwiązana był to problem z wiązką przewodów sterowania silnika, w okolicy kolektora ssącego była totalnie zaśniedziała a izolacja się wykruszyła.
Wymiana wiązki załatwiła sprawę. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wszystkie porady i zainteresowanie.

_________________
Mariusz


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO