|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
piotrekb |
#459610 Wysłany:
05 Kwi 2011, 11:27; Temat postu: Sonda lambda |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Witam!
Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka check engine w aucie. Zakupiłem dzisiaj kabel (VAG KKL) w celu przeprowadzenia diagnostyki i Fiat Ecu Scan wyświetlił błąd:
O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
Po skasowaniu i ponownym odpaleniu kontrolka zgasła, ale po kolejnym odpaleniu znowu świeci. Błąd ten sam.
Z tego co rozumiem, uszkodzona jest grzałka pierwszej (to ta pod maską?) sondy lambda. Czy mam po prostu wymienić sondę czy zrobić jakieś dodatkowe testy? I jeśli czeka mnie wymiana, to jaką sondę najlepiej kupić (nie za drogą ale w miarę dobrą)?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
_marcin00_ |
#459614 Wysłany:
05 Kwi 2011, 12:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Eh ostatnio coś ludziom sondy padają w ostatnim czasie wymieniłem dwie. Wykręcasz starą i zakładasz nową - tak w skrócie to wygląda. Po wymianie podpinasz kompa i kasujesz błędy i koniec. Tylko jedna sprawa sonda jest przykręcona mocno potrzebujesz klucza 22 i rurki do przedłużenia klucza. W ramach testu możesz całkowicie odpiąć wtyczkę od podejrzanej sondy - jak kontrolka zgaśnie masz winowajcę. Jeżeli chcesz oszczędzać na częściach to odradzam, kumpel ostatnio kupował Bosch'a za 202zł, kasa dosyć duża ale wytrzyma dłużej niż tani zamiennik z Chin, który za kilka miesięcy znowu będzie trzeba wymienić. Do tego jeszcze dochodzi konieczność sztukowania kabla ze starej sondy - zamienniki nie mają wtyczki. Podobno dobre są też zamienniki NGK/NTK ale jak z trwałością jest nie wiem założyłem jedną taką sondę w tym roku - na razie działa.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|