You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Sty 2021, 15:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 156 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #461617 Wysłany: 13 Kwi 2011, 21:01; 
 Temat postu: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14141
Pomógł: 116
Okazuje się, że tylko niektóre kable ELM 327 obsługują tak naprawdę CAN. W praktyce można się połączyć tylko z silnikiem, odczytać i skasować błędy oraz odczytać parametry pracy silnika (odometr, wyprzedzenie zapłonu, obroty, prędkość itp.).

Yani, twórca Fiat Ecu Scana podjął się rozwiązania tego problemu. Sprawa się kręci wokół chińskich kabli, których na rynku jest 99% i nie sposób stwierdzić, który jest oryginalny i w pełni działa, a który nie. Poniżej oryginalna wersja recepty yani'ego:

yani napisał(a):
Hi,

A lot of people are having problems with some chinese ELM interfaces that cannot connect to CAN network even if they support all ELM 1.3 commands properly. There was one user here who bought 5 of these cheap interfaces with no luck and finally bought an expensive one....
I also have one of these "faulty" units and decided to play with it and see what is wrong.
Well, it seems that the problem is electrical and is not very hard to fix.
The problem is actually in the CAN termination method used in these interfaces - they use one 120 Ohm resistor connected between CAN-L and CAN-H.
According to the ELM327 datasheet the proper termination is to use 100 Ohm resistor on each of the 2 lines connected to ground through a 560 pF capacitor (see the picture below).
So i just got two 100 Ohm resistors and two capacitors of 560 pF and fixed my interface as shows below. And it WORKS flawlessly now.
The procedure is very simple:
1. Get two resistors of 100 Ohm and 2 capacitors of 560 pF.
2. Remove the single terminating 120 Ohm (or whatever) resistor from the interface
3. Solder the new termination circuit. I did it directly on the OBD connector as it was easier for me. I did it in a hurry just for the so don't blame for the soldering quality on the pictures.
4. Go to your car and enjoy....

Please, someone with knowledge in the circuits to explain these better as I don't have time for more details.

PLEASE NOTE: This post is for interfaces that respond properly to all ELM commands in my "Test" which is in the Settings dialog (all commands should have response OK). If you have OK to all commands and can connect to engine, but cannot connect to anything on the CAN bus (like Body Computer, Dashboard, Service Reset) then this post may help you.

Image

Image

Image

Image

Image

Yani


W skrócie chodzi o to, że należy usunąć opornik 120 Ohm (wartość na oporniku 121 - 12 * 10^1 = 120 Ohm), który łączy piny 6 i 14. Na wielu forach znaleźć można informację, że kabel działa bez dalszych modyfikacji.
Yani zaleca aby pin 6 oraz 14 zmostkować z masą (masa to piny 4 i 5) za pomocą opornika 100 Ohm oraz kondensatora 560 pF.

Informacje zaczerpnięte z forum Fiat Ecu Scana: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... 93&start=0


Niestety mój kabel również się nie łączy z CAN'em. Stwierdziłem, że otworzę go, wylutuję opornik, o którym wspomniał yani, dokonam kolejnych modyfikacji i będzie po krzyku. Jednak życie nie było by na tyle ciekawe gdyby wszystko było takie proste i oczywiste.
Wnętrze mojego kabla wygląda tak:

Image Image

Nie trudno się zreflektować, że interesująca nas sprawa nieco się komplikuje. Na pierwszym zdjęciu widać górną część płytki, a na drugim dolną i sławny opornik opisany jako R14 (Yani i wiele osób powołuje się na takie oznaczenie na płytce). Jednak w przypadku mojego kabla jest to rozwiązanie błędne.
Całe szczęście ktoś miał podobny kabel (dalsze strony na forum FES'a http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic. ... t=40#p4656 ) i usunął opornik zaznaczony przeze mnie na pierwszym zdjęciu, jednak nie dolutowywał dodatkowych oporników i kondensatorów. Zgłębiłem więc problem chcąc się upewnić czy aby na pewno ten opornik (na płytce oznaczony jako R04) jest właściwy. 5ROCKY ma taki sam kabel jak yani, więc poprosiłem go o sprawdzenie czy faktycznie tak jak u mnie ten opornik łączy piny 6 i 14. Potwierdził :) Dla pewności jeszcze multimetrem zmierzyłem opór między pinem 6 i 14, i rezystancja się zgadzała - 120 Ohm. Zabrałem się zatem za wylutowanie tego opornika.

Image

Moje mody zakończyłem na wylutowaniu opornika. Kabel działa jak należy :)


Na sąsiednim forum dostałem pełny schemat ELM 327 jeśliby kogoś interesował:

Image

Podczas montażu zwróćcie uwagę na to czy diody macie u góry, czy na dole. Niestety większość kabli sprzedawanych na alledrogo ma je na dole. Trochę bez sensu bo po podpięciu kabla do samochodu diody są od dołu i ich nie widać. U siebie przed skręceniem po prostu odwróciłem samą wtyczkę, którą podpinamy do samochodu, dzięki temu diody mam na górze czyli tak, jak powinny być :) Wyjątek stanowi wtyczka przylutowana do płytki jak na zdjęciach od yani'ego.

Mam nadzieję, że powyższe informacje przydadzą się Wam w uzyskaniu pełnej funkcjonalności kabla ELM 327.

P.S. Nie jestem elektronikiem, więc powyższe przemyślenia są sporządzone w oparciu o zewnętrzne źródła informacji :) Dzięki również dla wojtass18 za rozkręcenie swojego kabla.



Poniżej kilka wybranych postów od Kolegów również mających ELM 327:

wojtass18 napisał(a):
obiecane fotki, w tej wersji nic nie musiałem przerabiać, jedynie brak połączenia z Poduchą


Image

Image

Image

Image

Image


W przypadku powyższego kabla nigdzie nie widać opornika 120 Ohm.

Rescuer napisał(a):
domin45670

Mam taki sam kabel jak Ty, identyczna płytka. Opornik R04 powinien wg opisu łączyć piny 6 i 14 (CAN L i H). Problem polega na tym że w złączu piny 6 i 14 nie mają przylutowanych kabelków. Jaki masz układ kabelków w swoim kablu? U mnie to wygląda tak:
1 - 9 +
2 + 10 +
3 + 11 +
4 + 12 -
5 + 13 -
6 - 14 -
7 + 15 +
8 - 16 -

+ kabelek podłączony
- pin pusty


Patrząc od strony gniazda na wtyczkę taka jest numeracja pinów z tego co się zorientowałem:



08-07-06-05-04-03-02-01
---------------------------------
16-15-14-13-12-11-10-09



Zmierz opór między tymi pinami, jak będzie 120 Ohm, to masz już 100% pewności, że to te.

Cenna uwaga dla FES'a 2.6: CAN Setup / PROXI Alignment działa jedynie po przestawieniu języka programu na angielski.

marcin186 napisał(a):
Mam głupie pytanie :E jak rozebrać ELM'a bo mój nie ma żadnych śrubek a chce zobaczyć czy faktycznie jest przerobiony :D

[ Dodano: 10 Kwi 2011 12:59 ]
Dobra już znalazłem, śrubki były pod naklejką :E

[ Dodano: 10 Kwi 2011 13:05 ]
Dobra, teraz znający się na rzeczy proszę o opinie czy jest coś z moim ELM zrobione czy zapłaciłem za nieprzerobiony :E

Image Image


5ROCKY5 napisał(a):
marcin186 napisał(a):
Dobra, teraz znający się na rzeczy proszę o opinie czy jest coś z moim ELM zrobione czy zapłaciłem za nieprzerobiony

szczęsciarz masz już bez opornika :D


Na chwilę obecną za pomocą kabla ELM 327 nie można się połączyć z ABS'em i poduszkami (dla PII przed FL). Z kolei już w PIIFL dochodzi możliwość połączenia się z ABS'em.


Pełna treść i inne sprawy związane z Fiat Ecu Scan'em znajdują się tutaj:
post460890.html#460890

[ Dodano: 13 Kwi 2011 21:01 ]
Na 1.2 8v działa. Przed chwilą sprawdzono na 1.2 16v i też działa.
Niewykluczone, że niektóre parametry silnika na wyłączonym silniku może pokazywać błędne jak np. wyprzedzenie zapłonu. Mnie pokazało -78*. Nie bawiłem się nim na włączonym silniku bo nie jest pogoda do tego :roll:

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 103 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

 
 Post #492083 Wysłany: 21 Lip 2011, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
sprawdzone również na Punto 2 1,9 JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #555117 Wysłany: 03 Mar 2012, 21:46; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Z nudów dziś zrobiłem modyfikacje mojego ELM przystosowującą go do łączenia np. z Grande Punto (can na pinach 1,9)
Potrzebny będzie nam przełącznik 2 pozycyjny 2 obwodowy (koszt 1,5 zł)
Wykonanie: odlutowujemy przewody z pinów 6, 14 (znaczymy je aby niepomylić) i lutujemy do przełącznika. Następnie z przełącznika lutujemy dodatkowe kabelki do pinów 1,9 oraz 6,14.
Myślałem nad dołożeniem jeszcze kondensatorów i rezystora do lini Can ale autor FES podaje aby niełączyć razem pinów 1,9.

Foto pokazuje miejsce montażu przełącznika


Załączniki:
Komentarz do pliku: ELM 327 z przełącznikiem


_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
Góra
 Profil  
 
 
 Post #613597 Wysłany: 19 Wrz 2012, 22:24; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Forumowicz

Imię: Dariusz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 19 Wrz 2012,
Posty: 1
Witam!
Czy dobrze rozumiem że pin 1 do 6 a pin 9 do 14 ? (rzecz jasna już po stykach przełącznika )
I czy w takiej konfiguracji ELM 327 widzi błąd poduszki powietrznej?
Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #613610 Wysłany: 19 Wrz 2012, 22:47; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4600
Pomógł: 56
nie widzi, do poduchy potrzebny vag, ELM nie sprawdzisz, nie raz pisane w tym temacie było topic20463-550.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632445 Wysłany: 21 Gru 2012, 22:21; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
Kupiłem na allego kabel elm 327 i przejściówkę typ 3 od viakena i nie łączy sie z fes. Pisze "sprawdz kabel lub port com". W zakładce test wszystko jest ok. Mój ELM nie ma płytki żadnej z powyższych (ELM 327 1.4B), co mam robić?

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632545 Wysłany: 22 Gru 2012, 00:17; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14141
Pomógł: 116
skovi napisał(a):
co mam robić?

Ja bym pisał do viakena. Z tego co pamiętam, to na ich stronie jest info aby dać im znać, że kabel ma być używany z FES'em. Jeśli dałeś znać, to spoko, jeśli nie, to i tak masz do 10 dni na zwrot towaru. Napisz do nich i opisz problem, niech oni się martwią.

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 103 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638448 Wysłany: 17 Sty 2013, 15:20; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Paź 2012,
Posty: 21
czesc.
kupiłem kabel elm 327 1.4 , czyta silnik,abs, wspomaganie,ale nie czyta klimy,serwisu i ta reszte.
kupilem przejściówke typ3 , i lipa nie moze sie połączyć..
otworzyłem ten elm i po przeczytaniu tego tematu,mam mentlik..mam usunać opornik r04 czy r14...
ponizej foto tej płytki
pozdrawiam
dodam że mam grande puntu 2006 r 1,4 77 kucy 8v

więc tak..nie czekając na odpowiedz usunołem nożem do tapet ten opornik r04 i wiecie co...smiga
nic nie dolutowywalem....

wszystko czyta,oprócz klimy.... co może byc powodem?


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #638484 Wysłany: 17 Sty 2013, 16:52; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
R04 do usunięcia i wszystko będzie grało - mam taki sam.

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638492 Wysłany: 17 Sty 2013, 17:45; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Paź 2012,
Posty: 21
a masz kontakt za pomoca tego kabla z klimą?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638573 Wysłany: 17 Sty 2013, 22:29; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
Nie

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667266 Wysłany: 14 Maj 2013, 19:26; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa
Rejestracja: 18 Kwi 2012,
Posty: 9
moim ELM-em 1.4 łączyłem się już także z Fordem Focusem, Peugeotem Boxerem.
Moje pytanie brzmi czy po wylutowaniu tego nieszczęsnego opornika nadal będzie łączył się z innymi pojazdami, w stopniu co najmniej jak przed wylutowaniem ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #686492 Wysłany: 20 Sie 2013, 15:26; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Forumowicz

Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 20 Sie 2013,
Posty: 1
A co w tym trzeba wylutować ?


Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690900 Wysłany: 15 Wrz 2013, 11:15; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14141
Pomógł: 116
mmafun, zdjęcie jest nieczytelne. Dobrze by było gdybyś też ujął drugą stronę płytki.

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 103 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692962 Wysłany: 28 Wrz 2013, 08:25; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 53
Witam. Czy w tym moim muszę coś przerabiać? Wersja 1.3a

Image
Image
Image
Image

_________________
Były:
Fiat Cinquecento 700 Young - dobry do lasu i na wertepy
Fiat Seicento 1.1 Sporting - całkiem nieźle się zbierał
Fiat Punto II 1.2 8v Sx - trochę muł ale dawał radę (skończył pomiędzy pajero a passatem)
Jest:
Fiat Punto II 1.2 16v Sporting
Alfa Romeo 147 fl 1.6 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692964 Wysłany: 28 Wrz 2013, 08:38; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14141
Pomógł: 116
swollov, a łączy się z CAN'em?

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 103 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692997 Wysłany: 28 Wrz 2013, 14:06; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 53
No właśnie nie łączy i w tym jest problem.

_________________
Były:
Fiat Cinquecento 700 Young - dobry do lasu i na wertepy
Fiat Seicento 1.1 Sporting - całkiem nieźle się zbierał
Fiat Punto II 1.2 8v Sx - trochę muł ale dawał radę (skończył pomiędzy pajero a passatem)
Jest:
Fiat Punto II 1.2 16v Sporting
Alfa Romeo 147 fl 1.6 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693004 Wysłany: 28 Wrz 2013, 14:37; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14141
Pomógł: 116
Zmierz rezystancję pomiędzy pinami, które podałem. Jeśli będzie taka, jak w pierwszym poście, to tradycyjnie bym spróbował usunąć opornik "121". Masz go na pierwszym zdjęciu. Jeśli to nie rozwiąże problemu, to umywam ręce, bo sam zaryzykowałem na innym układzie niż ma Yani :)

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 103 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693006 Wysłany: 28 Wrz 2013, 15:06; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 53
Czyli zmierzyć rezystancje pomiędzy pinami 4 i 16 i ma wynosić 120 Ohm jeśli taka będzie to wywalić opornik nr 121? Po usunięciu opornika robić przejście pomiędzy nóżkami tego opornika czy zostawić wolne miejsce? Może głupie pytanie ale wole zapytać :)

_________________
Były:
Fiat Cinquecento 700 Young - dobry do lasu i na wertepy
Fiat Seicento 1.1 Sporting - całkiem nieźle się zbierał
Fiat Punto II 1.2 8v Sx - trochę muł ale dawał radę (skończył pomiędzy pajero a passatem)
Jest:
Fiat Punto II 1.2 16v Sporting
Alfa Romeo 147 fl 1.6 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693027 Wysłany: 28 Wrz 2013, 17:37; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14141
Pomógł: 116
Nic nie rób. Tylko wylutuj opornik :)

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 103 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693158 Wysłany: 29 Wrz 2013, 11:28; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 53
domin45670, wielkie dzięki Kolego, wszystko śmiga jak ta lala. Pozdrawiam.

_________________
Były:
Fiat Cinquecento 700 Young - dobry do lasu i na wertepy
Fiat Seicento 1.1 Sporting - całkiem nieźle się zbierał
Fiat Punto II 1.2 8v Sx - trochę muł ale dawał radę (skończył pomiędzy pajero a passatem)
Jest:
Fiat Punto II 1.2 16v Sporting
Alfa Romeo 147 fl 1.6 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #714118 Wysłany: 02 Lut 2014, 23:13; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Forumowicz

Imię: MARIUSZ
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 02 Lut 2014,
Posty: 1
Poniżej przedstawiam zdjęcia z operacji "aktywacji" modułu /przed operacją dało się sprawdzić tylko ECU silnika- po pozostałe dostępne moduły/
1. Wygląd Modułu- bluetooth
Image

2. Ściągnięta górna część obudowy
Image

3. Rozebrany Moduł
Image

4. Górna część Modułu
Image

5. Dolna część Modułu z zaznaczonym miejscem po wylutowaniu opornika
Image

6. Zbliżenie miejsca operacji /wylutować R2/
Image

7. Poskładać i GOTOWY DO DZIAŁANIA z FES lub MES.

ZAINSTALOWAĆ PROGRAM /najlepiej w pełnej wersji / i do dzieła.

W przypadku pytań proszę pisać. Postaram się pomóc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720146 Wysłany: 07 Mar 2014, 18:58; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2009,
Posty: 18
Panowie, może ktoś jeszcze ma na to sposób ?
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720162 Wysłany: 07 Mar 2014, 20:20; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
maciek18 - mam ten sam moduł i nie mogę się połączyć z punto II FL 1.3. Teoretycznie też składa się z kilku płytek, można by to rozebrać. Tylko czy to jest celowe...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720168 Wysłany: 07 Mar 2014, 20:37; 
 Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Maj 2009,
Posty: 18
Też mam fl tylko 1.2 i łącze się bez problemu i przez telefon jak i komputer. Parowałeś urządzenia ? Dokładnie z 2 płytek które są ze sobą zlutowane pinami.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 156 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO