You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #461830 Wysłany: 11 Kwi 2011, 21:19; 
 Temat postu: Szarpanie przy redukcji na 2 bieg (1.4, 77 KM)
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Kwi 2011,
Posty: 12
Witam, piszę na tym forum, ponieważ widzę, że panuje na nim spory ruch, więc może Wy mi coś doradzicie. Otóż mam problem z szarpaniem przy redukowaniu biegu do dwójki. Załóżmy dojeżdżam do skrzyżowania i przed skrętem chcę zredukować bieg na 2. I niestety zawsze pojawia się szarpnięcie przy puszczaniu sprzęgła. Czy robię to szybko, czy powoli, czy puszczam sprzęgło mając 40 km/h czy mniej zawsze ono występuje. Zresztą z tego co zauważyłem, że optymalne biegi dla tego silnika (1.4, 8v, 77 km) to: 2 przy 10 km/h, 3 przy 30, 4 przy 50 i 50 od 70. I tak też staram się redukować te biegi, z tym, że na tej nieszczęsnej 2 szarpie. Samochód jest z 2009 roku, zwykłe Grande, ale ma mały przebieg. W ASO nie stwierdzili żadnej usterki. Być może ja coś źle robię, dlatego zwracam się do Was o jakieś uwagi. Z góry dziękuję za zainteresowanie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #461838 Wysłany: 11 Kwi 2011, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3298
Ja miałem podobny problem w GP przy redukcji w okolicach biegów I / II (góra - dół). ASO nie stwierdziło nic szczególnego. Po kilku tygodniach wyszła brudna przepustnica....nie ten samochód.
Rozumiem więc, że przepustnica została sprawdzona.

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #461847 Wysłany: 11 Kwi 2011, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Kwi 2011,
Posty: 12
Dzióbel napisał(a):
Ja miałem podobny problem w GP przy redukcji w okolicach biegów I / II (góra - dół). ASO nie stwierdziło nic szczególnego. Po kilku tygodniach wyszła brudna przepustnica....nie ten samochód.
Rozumiem więc, że przepustnica została sprawdzona.


Niestety ja w temacie budowy samochodów jestem kompletna noga (zacząłem się tym interesować dopiero po zrobieniu prawa jazdy), więc sam nie jestem w stanie stwierdzić co oni sprawdzali a co nie. Opisałem dokładnie "usterkę" ale wg ASO nie ma żadnych nieprawidłowości. Tymczasem auto jak szarpało na 2 tak szarpie dalej. Przy redukcji innych biegów problemu tego nie ma. No, może czasami jedynka nie chce wskoczyć gdy samochód się toczy (nawet bardzo wolno). Natomiast kuzyn, który posiada GP 90 konne mówi, że u niego jest to samo i to normalne. Także już nie wiem co o tym myśleć...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465079 Wysłany: 20 Kwi 2011, 00:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
Mam to samo w moim Sporcie, dlatego wkurza mnie jazda po mieście, obwiniam jednak za to 6-biegową skrzynię, której jak się domyślam po wersji, Ty nie masz, więc problem może być gdzieś indziej.

Kiedyś przejechałem się GP 1.2 albo 1.4, nie pamiętam, ale nie było żadnych problemów z redukcją biegów. Mój brat miał Bravo JTD i Bravo JTD Sport, w pierwszym było OK, w drugim identyczne szarpnięcie przy redukcji z 3 na 2 jak w moim GP. Idzie oczywiście zredukować bez szarpnięcia podnosząc bardzo wolno nóżkę ze sprzęgła, ale raczej ciężko o tym pamiętać w ruchu miejskim, a i strata czasu niemała :p

Może TenTypTakMa? :/


triste napisał(a):
kuzyn, który posiada GP 90 konne mówi, że u niego jest to samo i to normalne


Czyż to nie 'mały' Sport z 6-biegową skrzynią?

_________________
08' Grande Punto 1.9JTD Sport ^_^'

Kropek VS Malina


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468267 Wysłany: 04 Maj 2011, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Kwi 2011,
Posty: 12
No właśnie, a ja poruszam się głównie po mieście i takie coś jest delikatnie mówiąc frustrujące. Jeszcze ktoś kto ze mną będzie jechał pomyśli, że jeździć nie potrafię. Faktycznie jest jak mówisz, że szarpnięcie jest mniejsze przy powolnym, bardzo powolnym puszczaniu sprzęgła, ale nierzadko na miejskich ulicach nie ma na to czasu. Hm... Podzwonię jeszcze po innych ASO i zobaczę co powiedzą. Sam na pewno nic nie zdziałam bo się na tym nie znam.

A kuzyn ma dynamica 95 konnego z 6 biegową skrzynią.

[ Dodano: 04 Maj 2011 17:39 ]
A mógłby mi ktoś posiadający taką wersję punciaka jak ja powiedzieć czy wycie przy 2500 obrotach i prędkości 30 kilometrów to normalne dla tego modelu? Bo we wszystkich autach z którymi do tej pory miałem styczność dwójka była tak do 40-50 km/h. A tutaj ledwo wyciąga 2500 i zaczyna się wycie. Z góry dzięki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470171 Wysłany: 04 Maj 2011, 18:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
triste napisał(a):
A mógłby mi ktoś posiadający taką wersję punciaka jak ja powiedzieć czy wycie przy 2500 obrotach i prędkości 30 kilometrów to normalne dla tego modelu? Bo we wszystkich autach z którymi do tej pory miałem styczność dwójka była tak do 40-50 km/h. A tutaj ledwo wyciąga 2500 i zaczyna się wycie. Z góry dzięki.


A tam od razu wycie, powyżej 3500 to dopiero ryczy,
jak nie zapomnę to dzisiaj sprawdzę poziom hałasu, ale ogólnie to pierwsze trzy biegi zapinam jak w Ducato, czyli dwójka właściwie od razu, a jak jest jakieś większe skrzyżowanie to zjeżdżam z niego na trójce i jest cicho :) A jak się zbutuje trochę, żeby zdążyć przed ciemnozielonym albo na rondzie, to wtedy ryczy :P

_________________
08' Grande Punto 1.9JTD Sport ^_^'

Kropek VS Malina


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470175 Wysłany: 04 Maj 2011, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
triste ten silnik mozna krecic do 6tys wiec nie boj sie ryczenia ;)

co do szarpania, sprobuj redukowac z miedzygazem,
miedzygaz powinienes stosowac przy redukcji przy wysokich obrotach,
np redukcja z 3 na 2, przy 70km/h ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479737 Wysłany: 05 Cze 2011, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 05 Cze 2011,
Posty: 1
czy czyszczenie przepustnicy pomaga na tą usterkę ?? jeżeli tak to czym i jak ?? może jakieś zdjęcia ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482080 Wysłany: 15 Cze 2011, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 30
triste napisał(a):
Otóż mam problem z szarpaniem przy redukowaniu biegu do dwójki. Załóżmy dojeżdżam do skrzyżowania i przed skrętem chcę zredukować bieg na 2. I niestety zawsze pojawia się szarpnięcie przy puszczaniu sprzęgła. Czy robię to szybko, czy powoli, czy puszczam sprzęgło mając 40 km/h czy mniej zawsze ono występuje.

Triste, dobrze że opisałeś ten problem, bo widzę, że wiecej osob ma szarpanie w kropku podczas redukcji z 3 na 2. W moim GP również od nowości występował ten drobny ale irytujący problem (rocznik 2009r., dosyć mały przebieg i głównie jazda miejska). Podobnie jest zarówno podczas redukcji z 3 na 2, jak i podczas zmiany do góry z 1 na 2 - choćbym nie wiem jak delikatnie operował sprzęgłem, przy różnych prędkościach obrotowych, to zawsze ta zmiana niestety nie jest płynna... Ponieważ gwarancja jest jeszcze rok, to postaram sie niedługo trochę pomolestować ASO tym problemem i mam nadzieję (pewnie złudną :roll:), że tak jak pisze Dzióbel jest to tylko kwestia przepustnicy, a nie TTTM...

_________________
Grafitowe Punto II 1,2/8V 5d. - było
Brązowy FADO GP Estiva B&M 1,4/8V 5d. - JEST


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO