|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 08:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pawi81 |
#463706 Wysłany:
16 Kwi 2011, 23:16; Temat postu: Ucieka płyn chłodniczy na postoju |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
Witam,
mam następujący problem.
Gdy jadę temperaturę trzyma elegancko - na połowie wskaźnika, ogrzewanie lux. Gdy ustanę np, w korku czy nawet na światłach - temperatura idzie w górę, włącza się wentylator i zaraz powrót do połowy podziałki. Niby wszystko byłoby okej, ale... gdy włącza się wentylator i temperatura idzie w górę, zauważyłem, że od dołu leci płyn chłodniczy (prawdopodobnie między zbiorniczkiem, gumowym wężem, a obejmą.
Nie wiem, czym to może być spowodowane - zapowietrzeniem? Nie ma obiegu płynu na biegu jałowym i ciśnienie wypycha płyn na zewnątrz? Czy może nalałem za dużo płynu plus jak wyżej?
Przejechałem dzisiaj 1100 km i podczas jazdy zero problemów, tylko problem pojawił się podczas chwilowego stania w korku.
Dodatkowo napiszę, że miałem tydzień temu taki przypadek, iż podjechałem do sklepu (po ok. 70 km jazdy), zaparkowałem, zgasiłem, wyszedłem:) Wracam -> pod spodem zielona kałuża. Ale... wentylator mam tak dziwnie podłączony, że jak wyjmuje kluczyk ze stacyjki to wentylator mi się wyłącza i nie ma intensywnego chłodzenia - można go jakoś inaczej podłączyć?
Pozdrawiam i dzięki za sugestie.
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
|
|
MOTOMYSZOR |
#463989 Wysłany:
17 Kwi 2011, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
Pamiętaj że układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, znaczy to że w czasie nagrzewania się silnika wzrasta ciśnienie w układzie. Wyższe ciśnienie= wyższa temperatura wrzenia czyli np. woda będzie wrzeć w temperaturze powyżej 100 stopni co pozawala zachować płyn chłodzący w postaci płynu a nie pary.
Jak masz nieszczelny układ to masz wycieki i płynu i ciśnienia. Niższe ciśnienie powoduje że płyn zaczyna szybciej parować i się gotować, generując ciśnienie które ucieka przez dziurę... i tak w kółko....
A na postoju jak wiadomo chłodzenie jest marne więc wtedy objawiają się problemy.
Jeśli na postoju zaczynają ci do tego puchnąć przewody od układu chłodzenia to obstawiałbym za winowajcę termostat który nie otwiera się do końca. W czasie jazdy jest ok ale na postoju nie daje rady.....
Co do wentylatora to punto ma właśnie tak że jak wyłączysz stacyjkę to odłączasz wszelkie odbiorniki prądu. Nic nie kombinuj, nie ma sensu.
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|