|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#465885 Wysłany:
22 Kwi 2011, 20:52; Temat postu: [Punto I]; [GP] Wymiana łożyska koła. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Jak zdechło przednie to nie brałbym się za to bez prasy
Jak tylne to spoko oko git majonez
Teraz pytanie brzmi które bo trudno wysłuchać to.... Jedziemy na autostradę w nocy  rozpędzamy się do setki i jak za nami i przed nami nikogo nie ma to skręcamy od lewej do prawej strony jezdni i od prawej do lewej ostro  (takim slalomem jedziemy  )
Jak przy skręcie w lewo ustaje a w prawo nasila się to do wymiany lewe łożysko a jak na odwrót to prawe.
Ogólnie rzecz biorąc u mnie były takie dźwięki:
http://www.youtube.com/watch?v=9TS7AYxoCec
----
Łożysko z ABS: 150+zł
Łożysko bez abs: do 100zł.
Narzędzia:
klucze: 12mm;
klucz do kół
dynamometryk + nasadka 32mm.
Smar łożyskowy i miedziowy
-----
Łożysko:
1. Zdejmujemy koło.
Jak mamy ham. bębnowe to zdejmujemy bęben a jak mamy tarcze to:
- zdejmujemy zacisk;
- wyjmujemy klocki;
- odkręcamy jarzmo zacisku;
- zdejmujemy tarczę.
2. zdejmujemy osłonkę łożyska -> śrubokręt + młotek
3. Nasadka + długi klucz i odkręcamy nakrętkę, wyjmujemy podkładkę, zdejmujemy łożysko.
4. Zakładamy nowe łożysko.
można troche smaru łożyskowego wtemtegować tam bo .... malutko jest fabrycznie
5. Zakładamy podkładkę, dokręcamy nakrętkę - tak ze 200Nm
6. Czyścimy miejsce styku tarczy z piastą, tarczę dobrze czyścimy z naciskiem na dobrze  , smarujemy piastę smarem miedziowym, zakładamy tarczę.
7. Zakładamy bęben/lub tarczówki składamy w odwrotnej kolejności.
8. Cieszymy się nowym łożyskiem....

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 22 Kwi 2011, 21:37, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#465901 Wysłany:
22 Kwi 2011, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV napisał(a): Teraz pytanie brzmi które bo trudno wysłuchać to.... Jedziemy na autostradę w nocy W wypadku przedniego łożyska można spróbować prościej - podnieść auto z jednej strony, właczyć silnik, bieg i gaz, potem wrzucić luz i słuchać czy szumi. ipIV napisał(a): Jak zdechło przednie to nie brałbym się za to bez prasy
Dlaczego? Przynajmniej w mk I jest to wykonalne, tylko trzeba całą półoś odczepić co zajmuje dodatkowy czas.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#465903 Wysłany:
22 Kwi 2011, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#465904 Wysłany:
22 Kwi 2011, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): W wypadku przedniego łożyska można spróbować prościej - podnieść auto z jednej strony, właczyć silnik, bieg i gaz, potem wrzucić luz i słuchać czy szumi.
ja słyszałem tylko szum klocków dotykających tarczę  Ogólnie moje łożysko nie było jakoś masakrycznie wyniuchane, bo niektórym po odkręceniu rozpada się w rekach 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#465961 Wysłany:
22 Kwi 2011, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV napisał(a): Ogólnie moje łożysko nie było jakoś masakrycznie wyniuchane
Na pewno wraz ze zużyciem szum narasta. Z przodu chyba łatwiej to wychwycić, bo to jednak bliżej kierowcy.
A przy skręcaniu słychać różnicę w dźwięku, to fakt.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
liferelax88 |
#466226 Wysłany:
23 Kwi 2011, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg Rejestracja: 25 Sie 2010, Posty: 945 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): podnieść auto z jednej strony, właczyć silnik, bieg i gaz
Wg mnie skończyłoby się to spadkiem auta na glebę ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ Zapraszam do oglądania grafitowej strzały: Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura" oraz Peugeot 307 kombi 1.6
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#466235 Wysłany:
23 Kwi 2011, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
liferelax88: a o mechanizmie różnicowym słyszałeś?
Nic się nie stanie, dzięki mechanizmowi róznicowemu kręci się tylko to koło które jest w górze.
Trochę wstyd takich podstaw nie wiedzieć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#466353 Wysłany:
23 Kwi 2011, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Trochę wstyd takich podstaw nie wiedzieć.
STax nie bądź taką alfą i omegą.  4 lata temu to bym Ci nie powiedział ani jak to działa ani jak to jest zbudowane.
STax co to jest kąt mocy? Proszę narysować wykres wektorowy na płaszczyźnie zespolonej.  Też pytam się podstaw.
[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:38 ]
I dodatkowo proszę narysować ch-e mechaniczną silnika synchronicznego przy rozruchu asynchronicznym. Dodatkowo narysować krzywe "V".
Jakiego rzędu rezystancję należy wpiąć w obwód wzbudzenia silnika synchronicznego przy przeprowadzeniu rozruchu asynchronicznego silnika synchronicznego. Poza tym proszę podać podstawowoe techniki gaszenia łuku. Wymienić różnice pomiędzy stycznikiem a przekaźnikiem.
Dobra a na dopytkę wymienić łączniki elektryczne i ich cechy
Ewentualnie jakbyś nie znał odp na powyższe pytania to proszę podać cechy turbin:
- przeciwprężnych
- kondensacyjnych
i gdzie są stosowane i od czego zależy ich moc.
Jakiego rzędu jest ciśnienie w kondensatorze (nie eletrycznym tylko skraplaczu pary) przy chłodzeniu:
- za pomocą chłodni kominowej;
- jeziora;
- rzeki.
STax nie każdy musi się na wszystkim znać
[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:48 ]
Ewentualnie na dopytka na 3=:
Narysować obieg Hirna (zmodyfikowany obieg Clausiusa - Rankine'a) w cyklu h-s (entalpia-entropia) z przegrzewem pary wtórnej
Wymienic metody poprawy sprawnosci obiegu Hirna.
[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:48 ]
Podstawy podstaw STax....
[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:48 ]
Takie liźnięcie tematu ze tak powiem 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#466360 Wysłany:
23 Kwi 2011, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV: piłeś - nie pisz
ipIV napisał(a): 4 lata temu to bym Ci nie powiedział ani jak to działa ani jak to jest zbudowane.
Toż nie wymagam znajomości budowy, a jedynie wiedzy, że takie coś jest i co z tego wynika dla auta.
Zasada jest prosta - jeździsz samochodem - znaj podstawy jego działania.
Ty studiujesz jakiś kierunek, to znasz jego podstawy.
Ja mogę cię zapytać żebyś wymienił podstawowe założenia europejskiego liberalizmu i konserwatyzmu, wraz z przedstawicielami i też nawet nie bekniesz, bo to są podstawy jednej dziedziny a nie wiedzy ogólnej.
Jak ci się dalej będzie nudzić, to posprzątaj potem temat 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#466362 Wysłany:
23 Kwi 2011, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Zasada jest prosta - jeździsz samochodem - znaj podstawy jego działania. Pobierasz prąd z gniazdka to powinieneś znać podstawy energetyki i elektroenergetyki  STax napisał(a): podstawowe założenia europejskiego liberalizmu i konserwatyzmu Tylko JKM rlz!  Reszta to o kant tyłka roztrzasnąć  wiem wiem  Ja też sie na wszystkim nie znam, ale czy Ty się znasz na energetyce dzięki której masz ciepły kaloryfer czy prąd w gniazdku?  Bo prąd bierze się z .....yyyy...... gniazdka! "Ale elektrowni jądrowej to nie chcemy!!!"  Tego się boimy czego nie znamy tak swoją drogą  To tak wszystko z przymrużeniem oka  Ale hmmm auto z odpalonym silnikiem może spaść z podnośnika pod wpływem drgań [ Dodano: 23 Kwi 2011 23:00 ]STax napisał(a): ipIV: piłeś - nie pisz
fakt piłem  ale jeszcze ogarniam temat 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
liferelax88 |
#466371 Wysłany:
23 Kwi 2011, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg Rejestracja: 25 Sie 2010, Posty: 945 Pomógł: 2
|
Przyznaje, mój błąd, wiem jak działa mechanizm różnicowy, ale o nim nie pomyślałem ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) Tak czy inaczej, raczej bym nie zaryzykował wrzucenia biegu na aucie z 1 stroną w górze
A po postach ipIV widac, ze tez student  Pewnie energetyki + mechaniki na 2 kierunku
Ale koniec OT ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ Zapraszam do oglądania grafitowej strzały: Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura" oraz Peugeot 307 kombi 1.6
|
|
Góra |
|
 |
Garfild92 |
#466373 Wysłany:
23 Kwi 2011, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 895 Pomógł: 3
|
Zasada jest prosta - jeździsz samochodem - znaj podstawy jego działania
a jezeli samochodem jedzie kobieta ?
_________________ Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji) VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd  topic20899.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#466376 Wysłany:
23 Kwi 2011, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Garfild92 napisał(a): a jezeli samochodem jedzie kobieta ? Naukowcy twierdzą, że to ten sam gatunek co mężczyzna, więc ja bym od kobiet tego samego wymagał  liferelax88 napisał(a): Tak czy inaczej, raczej bym nie zaryzykował wrzucenia biegu na aucie z 1 stroną w górze
Ja wiem, że to może się wydawać ryzykowne, ale sam tak robiłem i widziałem w serwisie jak mi łożysko wymieniali, to też tak sprawdzali, bo metoda najprostsza i najszybsza.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#466382 Wysłany:
24 Kwi 2011, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
liferelax88 napisał(a): Wink Pewnie energetyki + mechaniki na 2 kierunku elektroenergetyki, a energetyka i mechanika to pasjonat tylko [ Dodano: 24 Kwi 2011 00:07 ]liferelax88 napisał(a): Tak czy inaczej, raczej bym nie zaryzykował wrzucenia biegu na aucie z 1 stroną w górze
raz tak spróbowałem i nic się nie stało tylko koło podniesione zaczęło się krecić
Ale był podparty cegłami, pieńkami itd. na fabrycznym lewarku bałbym się  A ze szperą to bym tego nie zrobił  To jak puścić przez przekładnik prądowy 1kA z rozwartymi zaciskami wtórnymi mając nadzieję że izolacja da radę. 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#466395 Wysłany:
24 Kwi 2011, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Koło oparte na podłożu pozostaje w spoczynku,napęd jest skierowany na uniesione koło.Wiem że podświadomie za pierwszym razem delikatna sraczka jest,ale bez obaw - nie spadnie 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#466450 Wysłany:
24 Kwi 2011, 14:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV napisał(a): A ze szperą to bym tego nie zrobił
No ze szperą jasna sprawa, że lepiej tego nie próbować, w końcu po to jest szpera, żeby się oba koła kręciły 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#631727 Wysłany:
16 Gru 2012, 19:51; Temat postu: Re: [Punto I]; [GP] Wymiana łożyska koła. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Hej, oczywiście wielkie dzięki ipIV za poradnik. A powiedzcie czy w przypadku bębnów z tyłu robi się to tak samo? Myślicie, że przy mocno zużytym łożysku (bardzo mocno dudni w czasie jazdy) moge też słyszeć dodatkowe dziwne dźwięki przy hamowaniu z tyłu? dzięki.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#632025 Wysłany:
18 Gru 2012, 21:49; Temat postu: Re: [Punto I]; [GP] Wymiana łożyska koła. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): A powiedzcie czy w przypadku bębnów z tyłu robi się to tak samo? Nawet mniej albo i więcej roboty jest  Mniej jak bęben po dobroci zejdzie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|