You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 21:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #465885 Wysłany: 22 Kwi 2011, 20:52; 
 Temat postu: [Punto I]; [GP] Wymiana łożyska koła.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Jak zdechło przednie to nie brałbym się za to bez prasy :>

Jak tylne to spoko oko git majonez :E

Teraz pytanie brzmi które bo trudno wysłuchać to.... Jedziemy na autostradę w nocy :E :E :E rozpędzamy się do setki i jak za nami i przed nami nikogo nie ma to skręcamy od lewej do prawej strony jezdni i od prawej do lewej ostro :E (takim slalomem jedziemy :> )
Jak przy skręcie w lewo ustaje a w prawo nasila się to do wymiany lewe łożysko a jak na odwrót to prawe.

Ogólnie rzecz biorąc u mnie były takie dźwięki:

http://www.youtube.com/watch?v=9TS7AYxoCec :E

----

Łożysko z ABS: 150+zł
Łożysko bez abs: do 100zł.


Narzędzia:

klucze: 12mm;
klucz do kół :E
dynamometryk + nasadka 32mm.
Smar łożyskowy i miedziowy :>


-----

Łożysko:

Image

1. Zdejmujemy koło.

Jak mamy ham. bębnowe to zdejmujemy bęben a jak mamy tarcze to:

- zdejmujemy zacisk;
- wyjmujemy klocki;
- odkręcamy jarzmo zacisku;
- zdejmujemy tarczę.

Image
Image

2. zdejmujemy osłonkę łożyska -> śrubokręt + młotek :P

Image

3. Nasadka + długi klucz i odkręcamy nakrętkę, wyjmujemy podkładkę, zdejmujemy łożysko.

Image

4. Zakładamy nowe łożysko.

Image

można troche smaru łożyskowego wtemtegować tam bo .... malutko jest fabrycznie :>

5. Zakładamy podkładkę, dokręcamy nakrętkę - tak ze 200Nm :E

6. Czyścimy miejsce styku tarczy z piastą, tarczę dobrze czyścimy z naciskiem na dobrze :E, smarujemy piastę smarem miedziowym, zakładamy tarczę.

Image

7. Zakładamy bęben/lub tarczówki składamy w odwrotnej kolejności.

Image

8. Cieszymy się nowym łożyskiem....

Image :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 22 Kwi 2011, 21:37, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #465901 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Teraz pytanie brzmi które bo trudno wysłuchać to.... Jedziemy na autostradę w nocy

W wypadku przedniego łożyska można spróbować prościej - podnieść auto z jednej strony, właczyć silnik, bieg i gaz, potem wrzucić luz i słuchać czy szumi.

ipIV napisał(a):
Jak zdechło przednie to nie brałbym się za to bez prasy

Dlaczego? Przynajmniej w mk I jest to wykonalne, tylko trzeba całą półoś odczepić co zajmuje dodatkowy czas.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465903 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
ipIV napisał:
Jak zdechło przednie to nie brałbym się za to bez prasy

Dlaczego? Przynajmniej w mk I jest to wykonalne, tylko trzeba całą półoś odczepić co zajmuje dodatkowy czas.

jasne :E weź wyjmij to łożysko ze zwrotnicy ... skoro one jest wciśnięte ...
wyciągasz zwrotnicę,prasa i wychodzi łożysko, wkładasz drugie i gra... :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465904 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
STax napisał(a):
W wypadku przedniego łożyska można spróbować prościej - podnieść auto z jednej strony, właczyć silnik, bieg i gaz, potem wrzucić luz i słuchać czy szumi.

ja słyszałem tylko szum klocków dotykających tarczę ;) Ogólnie moje łożysko nie było jakoś masakrycznie wyniuchane, bo niektórym po odkręceniu rozpada się w rekach ;D :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465961 Wysłany: 22 Kwi 2011, 23:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Ogólnie moje łożysko nie było jakoś masakrycznie wyniuchane

Na pewno wraz ze zużyciem szum narasta. Z przodu chyba łatwiej to wychwycić, bo to jednak bliżej kierowcy.
A przy skręcaniu słychać różnicę w dźwięku, to fakt.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466226 Wysłany: 23 Kwi 2011, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg
Rejestracja: 25 Sie 2010,
Posty: 947
Pomógł: 2
STax napisał(a):
podnieść auto z jednej strony, właczyć silnik, bieg i gaz



Wg mnie skończyłoby się to spadkiem auta na glebę ;]

_________________
Zapraszam do oglądania grafitowej strzały:
Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura"
oraz Peugeot 307 kombi 1.6
:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466235 Wysłany: 23 Kwi 2011, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
liferelax88: a o mechanizmie różnicowym słyszałeś? :E
Nic się nie stanie, dzięki mechanizmowi róznicowemu kręci się tylko to koło które jest w górze.
Trochę wstyd takich podstaw nie wiedzieć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466353 Wysłany: 23 Kwi 2011, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Trochę wstyd takich podstaw nie wiedzieć.

STax nie bądź taką alfą i omegą. :E 4 lata temu to bym Ci nie powiedział ani jak to działa ani jak to jest zbudowane.

STax co to jest kąt mocy? Proszę narysować wykres wektorowy na płaszczyźnie zespolonej. :> Też pytam się podstaw.

[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:38 ]
I dodatkowo proszę narysować ch-e mechaniczną silnika synchronicznego przy rozruchu asynchronicznym. Dodatkowo narysować krzywe "V". :E

Jakiego rzędu rezystancję należy wpiąć w obwód wzbudzenia silnika synchronicznego przy przeprowadzeniu rozruchu asynchronicznego silnika synchronicznego. Poza tym proszę podać podstawowoe techniki gaszenia łuku. Wymienić różnice pomiędzy stycznikiem a przekaźnikiem.

Dobra a na dopytkę wymienić łączniki elektryczne i ich cechy :>

Ewentualnie jakbyś nie znał odp na powyższe pytania to proszę podać cechy turbin:
- przeciwprężnych
- kondensacyjnych

i gdzie są stosowane i od czego zależy ich moc.

Jakiego rzędu jest ciśnienie w kondensatorze (nie eletrycznym tylko skraplaczu pary) przy chłodzeniu:

- za pomocą chłodni kominowej;
- jeziora;
- rzeki.

:>



STax nie każdy musi się na wszystkim znać :E

[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:48 ]
Ewentualnie na dopytka na 3=:

Narysować obieg Hirna (zmodyfikowany obieg Clausiusa - Rankine'a) w cyklu h-s (entalpia-entropia) z przegrzewem pary wtórnej :>

Wymienic metody poprawy sprawnosci obiegu Hirna.

[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:48 ]
Podstawy podstaw STax.... :>

[ Dodano: 23 Kwi 2011 22:48 ]
Takie liźnięcie tematu ze tak powiem :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466360 Wysłany: 23 Kwi 2011, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV: piłeś - nie pisz ;) :E


ipIV napisał(a):
4 lata temu to bym Ci nie powiedział ani jak to działa ani jak to jest zbudowane.

Toż nie wymagam znajomości budowy, a jedynie wiedzy, że takie coś jest i co z tego wynika dla auta.

Zasada jest prosta - jeździsz samochodem - znaj podstawy jego działania.
Ty studiujesz jakiś kierunek, to znasz jego podstawy.
Ja mogę cię zapytać żebyś wymienił podstawowe założenia europejskiego liberalizmu i konserwatyzmu, wraz z przedstawicielami i też nawet nie bekniesz, bo to są podstawy jednej dziedziny a nie wiedzy ogólnej.

Jak ci się dalej będzie nudzić, to posprzątaj potem temat ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466362 Wysłany: 23 Kwi 2011, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
STax napisał(a):
Zasada jest prosta - jeździsz samochodem - znaj podstawy jego działania.

Pobierasz prąd z gniazdka to powinieneś znać podstawy energetyki i elektroenergetyki :E


STax napisał(a):
podstawowe założenia europejskiego liberalizmu i konserwatyzmu

Tylko JKM rlz! :E Reszta to o kant tyłka roztrzasnąć :E

wiem wiem :P Ja też sie na wszystkim nie znam, ale czy Ty się znasz na energetyce dzięki której masz ciepły kaloryfer czy prąd w gniazdku? ;)
Bo prąd bierze się z .....yyyy...... gniazdka!

"Ale elektrowni jądrowej to nie chcemy!!!" :E :E :E :E :E
Tego się boimy czego nie znamy tak swoją drogą :P

To tak wszystko z przymrużeniem oka ;) Ale hmmm auto z odpalonym silnikiem może spaść z podnośnika pod wpływem drgań ;)

[ Dodano: 23 Kwi 2011 23:00 ]
STax napisał(a):
ipIV: piłeś - nie pisz

fakt piłem :E ale jeszcze ogarniam temat :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466371 Wysłany: 23 Kwi 2011, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg
Rejestracja: 25 Sie 2010,
Posty: 947
Pomógł: 2
Przyznaje, mój błąd, wiem jak działa mechanizm różnicowy, ale o nim nie pomyślałem ;] Tak czy inaczej, raczej bym nie zaryzykował wrzucenia biegu na aucie z 1 stroną w górze ;]

A po postach ipIV widac, ze tez student ;) Pewnie energetyki + mechaniki na 2 kierunku ;]

Ale koniec OT ;]

_________________
Zapraszam do oglądania grafitowej strzały:
Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura"
oraz Peugeot 307 kombi 1.6
:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466373 Wysłany: 23 Kwi 2011, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 895
Pomógł: 3
Zasada jest prosta - jeździsz samochodem - znaj podstawy jego działania

a jezeli samochodem jedzie kobieta ?

_________________
Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było
Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było
Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było
Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji)
VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było
Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd ;)
topic20899.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466376 Wysłany: 23 Kwi 2011, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Garfild92 napisał(a):
a jezeli samochodem jedzie kobieta ?

Naukowcy twierdzą, że to ten sam gatunek co mężczyzna, więc ja bym od kobiet tego samego wymagał ;)

liferelax88 napisał(a):
Tak czy inaczej, raczej bym nie zaryzykował wrzucenia biegu na aucie z 1 stroną w górze

Ja wiem, że to może się wydawać ryzykowne, ale sam tak robiłem i widziałem w serwisie jak mi łożysko wymieniali, to też tak sprawdzali, bo metoda najprostsza i najszybsza.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466382 Wysłany: 24 Kwi 2011, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
liferelax88 napisał(a):
Wink Pewnie energetyki + mechaniki na 2 kierunku

elektroenergetyki, a energetyka i mechanika to pasjonat tylko :)

[ Dodano: 24 Kwi 2011 00:07 ]
liferelax88 napisał(a):
Tak czy inaczej, raczej bym nie zaryzykował wrzucenia biegu na aucie z 1 stroną w górze

raz tak spróbowałem i nic się nie stało tylko koło podniesione zaczęło się krecić ;)

Ale był podparty cegłami, pieńkami itd. na fabrycznym lewarku bałbym się :P A ze szperą to bym tego nie zrobił xD To jak puścić przez przekładnik prądowy 1kA z rozwartymi zaciskami wtórnymi mając nadzieję że izolacja da radę. :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466395 Wysłany: 24 Kwi 2011, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Paź 2010,
Posty: 613
Koło oparte na podłożu pozostaje w spoczynku,napęd jest skierowany na uniesione koło.Wiem że podświadomie za pierwszym razem delikatna sraczka jest,ale bez obaw - nie spadnie :P

_________________
Było: '95 Bertone Cabrio
'84 FSM 126p Rally & Cult
'90 FSM 126p Cabrio
'93 E36 318/320/323 Modes
'90 FSO 125p "1313"


Jest: '96 Audi A3 1.9TDI
'90 FSM 126 Bis
'87 FSM 126p Tufo
'90 FSM 126p Oslo Rally


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466450 Wysłany: 24 Kwi 2011, 14:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
A ze szperą to bym tego nie zrobił

No ze szperą jasna sprawa, że lepiej tego nie próbować, w końcu po to jest szpera, żeby się oba koła kręciły ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631727 Wysłany: 16 Gru 2012, 19:51; 
 Temat postu: Re: [Punto I]; [GP] Wymiana łożyska koła.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
Hej, oczywiście wielkie dzięki ipIV za poradnik.
A powiedzcie czy w przypadku bębnów z tyłu robi się to tak samo?
Myślicie, że przy mocno zużytym łożysku (bardzo mocno dudni w czasie jazdy) moge też słyszeć dodatkowe dziwne dźwięki przy hamowaniu z tyłu?
dzięki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632025 Wysłany: 18 Gru 2012, 21:49; 
 Temat postu: Re: [Punto I]; [GP] Wymiana łożyska koła.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
lakikwap napisał(a):
A powiedzcie czy w przypadku bębnów z tyłu robi się to tak samo?
Nawet mniej albo i więcej roboty jest :> Mniej jak bęben po dobroci zejdzie :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO