You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Gru 2014, 03:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 267 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #705490 Wysłany: 14 Gru 2013, 23:28; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
...czym się próbujesz połączyć?

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 

 
 Post #705556 Wysłany: 15 Gru 2013, 12:22; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Gru 2013,
Posty: 14
Mam moduł MMusb232RL na chipie FT232RL, który tworzy w komputerze wirtualny port COM. Używałem tego kiedyś do "ożywiania" routerów po problemach z aktualizacją oprogramowania. Myślałem, że się nada ale tracę już cierpliwość.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705576 Wysłany: 15 Gru 2013, 13:51; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
No, ok ale z jakiego programu próbujesz korzystać? Żeby programować przez UART ten procesor najpierw trzeba mu przesłać program komunikacyjny.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705577 Wysłany: 15 Gru 2013, 14:00; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Gru 2013,
Posty: 14
Device Programmer Desktop v 5.0


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705586 Wysłany: 15 Gru 2013, 15:01; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Ten program działa z programatorem xprog-m. Z nim jest jakiś problem, chyba musi mieć oscylator 8MHz, a na płycie jest 16MHz... poza tym nie zadziała z takim kabelkiem.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Ostatnio edytowany przez tzok, 15 Gru 2013, 15:12, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #705587 Wysłany: 15 Gru 2013, 15:02; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Gru 2013,
Posty: 14
W takim razie co polecasz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705639 Wysłany: 15 Gru 2013, 21:24; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 26 Wrz 2010,
Posty: 58
Ja bym polecał kupić wyczyszczony komp lub usunąć wpis z obecnego, ale nie ma pewności, bo może padła tylko antena i/lub centralka immo.
Osobiście ściągam immo z tych sterowników i trzeba to robić za pomocą programatora, ale przy odrobinie wprawy można to robić bez wylutowania układu.
Szkoda, że teraz masz ten problem bo niedawno poszedł mi komp do Punto 1.1 bez immo, obecnie mam od CC 1.1 w wyczyszczonym wpisem, ale jeszcze nie sprawdzony.

_________________
Wielkopolski Klub Fiata "Ekipa Wlkp" http://www.fiatwlkp.pl <-spotkania, zloty, spoty dla wszystkich fanów fiata z wlkp

Diagnostyka Fiatów od 1993 do 2008 (2piny, 3piny, Obd2) -> Info PW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705648 Wysłany: 15 Gru 2013, 21:41; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Oczywiście jeśli mi dostarczysz swoje ECU to mogę Ci to IMMO usunąć.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705769 Wysłany: 16 Gru 2013, 19:53; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Gru 2013,
Posty: 14
Dzięki Wszystkim za pomoc. Kupiłem już ECU z wyczyszczonym immo bo wkurzało mnie to kombinowanie (cena 135PLN z przesyłką więc nie jest źle). Chciałem spróbować sam i to zrobiłem ale niestety poległem :D . Komputer może będzie jutro więc autko w końcu ruszy. Mam jeszcze pytanko. Wystarczy podłączyć go (oczywiście bez centralki CODE) i jeździć czy uruchomić jakieś korekty w IAW Scan 2? Widziałem takie opcje w programie ale nie wiem kiedy się tego używa a wolę nic nie zepsuć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705781 Wysłany: 16 Gru 2013, 20:46; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Wystarczy podłączyć i jeździć (ale przed podłączeniem KONIECZNIE odłącz centralkę CODE albo odetnij przy złączu ECU przewód idący do pinu nr 7), opcji od korekt raczej nie ruszaj. Co zrobiłeś ze starym ECU?

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705782 Wysłany: 16 Gru 2013, 20:56; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Gru 2013,
Posty: 14
Na razie leży ze zdjętą pokrywą i mam nadzieję, że go nie zepsułem swoimi testami :D Zastanawiałem się nad tymi korektami bo samochód palił mi około 10 litrów w mieście i około 7 litrów na trasie. Myślałem, że dam radę za pomocą IAW Scan 2 wychwycić co jest nie tak i ewentualnie coś skorygować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705784 Wysłany: 16 Gru 2013, 20:57; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Jak chcesz (i jeśli go nie uszkodziłeś) to mogę Ci zdjąć z niego IMMO, ja sobie potestuję program, a potem Ty go sobie sprzedasz albo zostawisz na zapas.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705804 Wysłany: 16 Gru 2013, 21:59; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 26 Wrz 2010,
Posty: 58
tzok, ma rację, warto mieć w zapasie kompa, bo nigdy nie wiadomo co się przydarzy. Sam mam 1 szt. w zapasie, bo te kompy potrafiły być awaryjne.

_________________
Wielkopolski Klub Fiata "Ekipa Wlkp" http://www.fiatwlkp.pl <-spotkania, zloty, spoty dla wszystkich fanów fiata z wlkp

Diagnostyka Fiatów od 1993 do 2008 (2piny, 3piny, Obd2) -> Info PW


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705815 Wysłany: 16 Gru 2013, 22:30; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Same z siebie rzadko nie psuły, zazwyczaj wina była w uszkodzonej kostce stacyjki lub skorodowanych przewodach masowych.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706962 Wysłany: 23 Gru 2013, 18:23; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Gru 2013,
Posty: 4
Witam

Mam punto 1.1 55km, auto kupione niedawno. Na gazie pracuje w sumie ok. Instalacja ze śrubką na przewodzie gazowym. Na benzynie nie chce jechać a i wolne obroty strasznie kuleją. Mam loga z programu IAWscan2 w sumie to mam ich mnóstwo. Podczas pracy na wolnych obrotach odczyt "korekta sondy lambda" jest dość dziwny. Albo stoi na 1.00V i nic się nie zmienia (tak się dzieje jak się rozgrzeje, wtedy tez pojawia się błąd sondy lambda) albo wartość ta rośnie od 0.95v do 1.34v o kilka setnych volta na sekundę aż dochodzi do wcześniej wspomnianych 1.34v i stoi tak bez zmian do momentu jak nie dodam gazu to znów spada do minimalnej i sytuacja się powtarza(te zmiany napięcia są tylko zanim silnik się dogrzeje dobrze. Z wcześniejszych postów wyczytałem żeby zrobić reset autokalibracji dawki paliwa i pojeździć na benzynie ale nic to nie dało.

Pojawia się również błąd cewki nr 2- zwarcie do masy albo obwód otwarty. To faktycznie coś nie tak z cewką bo zamieniłem przewody zasilające i WN i pokazywało błąd cewki nr 1 czyli to na pewno do wymiany.

Kolejny błąd jaki się pojawia to czujnik MAP -zwarcie do masy, obwód otwarty, Tu nie wiem co jest grane bo nawet jak go odłączę to ciśnienie w kolektorze ssącym w parametrach w programie nadal mi pokazuje i zmienia się jak dodaję gazu więc skąd ten odczyt jest?


Nie mogę dodać pliku więc mogę wkleić LOGa w treści posta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706971 Wysłany: 23 Gru 2013, 19:27; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Instalacja ze śrubą i zapewne bez emulatora sondy nie nadaje się do tego auta i nie ma to prawa dobrze działać.

"korekta sondy lambda" to jest korekta sondy lambda (współczynnik lambda), a nie napięcie sondy i jest wielkością niemianowaną!

Jesteś pewien, że odłączasz wtyczkę od czujnika MAP? Przy braku rzeczywistego sygnału sterownik sobie symuluje wartości MAP.

Postępowanie:
- odłączyć instalację LPG i doprowadzić do pełnej sprawności na benzynie,
- przerobić instalację tak aby spełniała wymogi (min. II generacja z emulacją sondy na masę),
- włączyć i zestroić instalację LPG.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706980 Wysłany: 23 Gru 2013, 19:52; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Gru 2013,
Posty: 4
Nie wiem czy to emulator ale w komorze silnika znajduje się puszka "A.E.B. VOILA Electronic Feedback System" Dodatkowo dołożone są dwa przekaźniki, które nie mam pojęcia co robią. czy jest dostępny gdzieś schemat podłączenia tej skrzyneczki? Jeśli chodzi o MAP to wydaje mi się że dobrze, znajduje się on pod plastikową osłoną w komorze silnika przy ścianie grodziowej mniej-więcej w jej połowie. Osłonka ta przykręcana jest na dwie śrubki 6tki na śrubokręt krzyżak. Do czujnika dochodzi wężyk z kolektora i trzypinowa wtyczka. Możesz okręślić co to znaczy odłączyć instalację? Chodzi o elektrykę tak żeby przywrócić instalację elektryczną do oryginalnego stanu? Ze wskazaniem korekcji sondy lambda faktycznie zamieszałem przepraszam, nie ma tam jednostki. Niemniej jednak czy takie wskazania jak mówiłem są normalne? Pisałeś Panie Tomku gdzieś że ma oscylować około wartości 1 no u mnie się tak nie dzieje zdaje sobie sprawę z tego że uszkodzona cewka(wypadające zapłony) a więc niespalone paliwo dostaje się do wydechu i fałszuje odczyt. Wymienię cewkę i będę dalej diagnozował.

Dzięki za odpowiedź


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706993 Wysłany: 23 Gru 2013, 20:09; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
elmo0104 napisał(a):
Nie wiem czy to emulator ale w komorze silnika znajduje się puszka "A.E.B. VOILA Electronic Feedback System" Dodatkowo dołożone są dwa przekaźniki, które nie mam pojęcia co robią.
Więc od razu widać, że to jakaś druciarnia i albo wyciąć i zrobić od nowa albo w ogóle zrezygnować z LPG. Sterownik to prawdopodobnie część instalacji AEB VOILA, służył do regulacji dawki LPG przy pomocy attuatora na przewodzie z gazem, ale ktoś wstawił register, a sterownik został "na ozdobę". Przekaźniki zapewne miały coś odcinać, np. sygnał sondy lambda i wtryskiwacz. VOILA posiada też wbudowany emulator lambda (ale nie ma emulatora wtryskiwacza - były dedykowane emulatory o nazwie Pitagoras, w tym przypadku nie jest on jednak konieczny).

elmo0104 napisał(a):
Możesz okręślić co to znaczy odłączyć instalację? Chodzi o elektrykę tak żeby przywrócić instalację elektryczną do oryginalnego stanu?
Dokładnie tak, w akcie desperacji można również zdemontować mikser z dolotu i zaślepić pozostałe po nim otwory.

elmo0104 napisał(a):
Niemniej jednak czy takie wskazania jak mówiłem są normalne?
Nie są normalne, na zimnym silniku jest 1,00, bo sonda nie pracuje, gdy sterownik wejdzie w pętlę zamkniętą sprzężenia z sondy, wartość korekty od sondy powinna się wahać w okolicach 0,95 - 1,05.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #707092 Wysłany: 24 Gru 2013, 11:47; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Gru 2013,
Posty: 4
Faktycznie instalacja jest chyba wybrakowana(instalacja LPG). Ominąłem ten śmieszny przekaźnik i połączyłem na stałe przewód czarny od sensora O2, nadal dziwne wskazania pokazuje, do tego jest błąd sondy lambda. Wskazania są takie, że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wartość ta wspina się tak, jak wcześniej wspominałem od 0.99 do 1.34 po czym stoi i po chwili wskakuje wartość 1.00 i już się nie zmienia. Wtedy też status błędu zmienia się na "Aktywny". Po Świętach prawdopodobnie wymienię sondę ale z tego co wiem to korekcja po lambdzie jest wyłącznie na niskich i średnich obciążeniach(przy wysokim obciążeniu czyli przy pedale wciśniętym w podłogę ta korekcja nie jest brana pod uwagę, czy dobrze myślę?)u mnie auto na benzynie nie chce jechać również przy dużych obciążeniach.

Ciśnienie paliwa w jaki sposób mogę zmierzyć, tzn jest jakieś złącze do tego w fiacie ? W silnikach z MPI są takie szybko-złącza na listwach wtryskowych do pomiaru ciśnienia paliwa tutaj nie widziałem tego.

Po wymianie cewki błędu już nie ma i auto pracuje równiej :) tyle dobrego ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #707102 Wysłany: 24 Gru 2013, 12:30; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Sonda podczas pracy na LPG ma być odłączona od sterownika wtrysku benzyny a wejście to ma być zwierane do masy! Podczas pracy na LPG sterownik wtrysku benzyny ma widzieć awarię sondy lambda i zaświecać kontrolkę awarii układu wtryskowego na tablicy wskaźników (nie od razu, dopiero po kilku minutach jazdy na LPG).

Ciśnienie paliwa możesz zmierzyć włączając manometr z trójnikiem na wejściu paliwa do korpusu przepustnicy.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #707113 Wysłany: 28 Gru 2013, 16:52; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 23 Gru 2013,
Posty: 4
Dzięki za podpowiedź odnośnie miejsca podłączenia manometru. Co do pierwszej części Twojej wypowiedzi to zgadzam się z Tobą i wiem o co chodzi bo opisywałeś to zagadnienie w poprzednich postach ale ja mam kłopoty z pracą na Pb, na gazie pracuje ok ale na benzynie nawet ciężko go uruchomić nawet, muszę pedałem gazu machać żeby załapał. Te odczyty o których wspominałem w poprzednim poście to odczyty podczas pracy na Pb. LPG na razie odłączyłem, żeby doprowadzić do prawidłowej pracy silnika na Pb. Wszelakie błędy, które opisywałem to błędy podczas pracy na Pb.

[ Dodano: 28 Gru 2013, 16:52 ]

Udało się usunąć usterkę. Gdybyście mieli podobne objawy czyli problemy z rozruchem(trzeba naciskać pedał gazu),brak mocy na Pb i duszenie przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu oraz rosnąca korekcja lambda to przyczyną była wadliwa pompa paliwa. Prawdopodobnie ciśnienie za niskie lub wydatek za mały. Po wymianie pompy skasowałem błędy, skasowałem adaptacje i teraz czas na jazdę na Pb. Teraz pytanie : czy w miarę korzystnym rozwiązaniem w mojej sytuacji(czyli pierwszej generacji instalacja LPG, nie wiadomo czy emulacja sondy działa)będzie wyłączenie autokalibracji składu mieszanki po tygodniu jazdy na Pb żeby na LPG nie korygowało map?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #708339 Wysłany: 30 Gru 2013, 21:47; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
elmo0104 napisał(a):
czy w miarę korzystnym rozwiązaniem w mojej sytuacji(czyli pierwszej generacji instalacja LPG, nie wiadomo czy emulacja sondy działa)będzie wyłączenie autokalibracji składu mieszanki po tygodniu jazdy na Pb żeby na LPG nie korygowało map?
Tak, choć nie każdy sterownik na to pozwoli.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #722950 Wysłany: 25 Mar 2014, 23:52; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Mar 2014,
Posty: 4
Witam!

Na początku podziękuje - Tzok wspaniały program:)
A teraz przejdę do problemu. Uszkodziło mi się miejsce na klin na wale , ale że trafił mi się tanio w bardzo dobrym stanie silnik od sieny 1.2 75km MPI. Założyłem stary wtrysk od mojego silnika 1.2 60 km. Problem polega na tym, że samochód pali około 9,5 litra na 100 km oraz gaśnie czasami na światłach. Przy wrzucaniu luzu. Dzieje się tak, także na gazie.

Oto logi IAW

PARAMETRY: BIEG JAŁOWY PB

Obroty silnika: 853 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 12,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 352 hPa
Temperatura powietrza: 21 °C
Temperatura wody: 87 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 5,08 °
Napięcie akumulatora: 13,69 V
Korekta sondy lambda: 0,96
Pozycja silnika krokowego: 73 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 60
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2048
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -98
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min.): 0
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 0
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

PARAMETRY: 3000 RPM PB

Obroty silnika: 2994 RPM
Czas wtrysku: 0,80 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 28,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 304 hPa
Temperatura powietrza: 21 °C
Temperatura wody: 86 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 16,51 °
Napięcie akumulatora: 13,69 V
Korekta sondy lambda: 0,95
Pozycja silnika krokowego: 96 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 62
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2048
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -112
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min.): 0
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 0
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK


PARAMETRY: LPG JAŁOWY

Obroty silnika: 862 RPM
Czas wtrysku: 0,87 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 7,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 356 hPa
Temperatura powietrza: 23 °C
Temperatura wody: 89 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 5,08 °
Napięcie akumulatora: 13,63 V
Korekta sondy lambda: 1,07
Pozycja silnika krokowego: 55 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 27
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2048
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -114
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min.): 0
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 0
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

PARAMETRY: LPG 3000 RPM

Obroty silnika: 3019 RPM
Czas wtrysku: 1,05 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 27,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 304 hPa
Temperatura powietrza: 23 °C
Temperatura wody: 88 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 15,24 °
Napięcie akumulatora: 13,63 V
Korekta sondy lambda: 1,33
Pozycja silnika krokowego: 91 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 26
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2048
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 848 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -115
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): 0
Offset autokalibracji (obciążenie min.): 0
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 0
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723027 Wysłany: 26 Mar 2014, 17:54; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 335
Pomógł: 1
Załóż wałek rozrządu od swojego silnika albo daj osprzęt z 75'ki (warto). Poza tym masz źle wyregulowaną instalację LPG, na wysokich obrotach masz ubogą mieszankę, to bardzo niezdrowo dla silnika. Widać też że nie masz emulatora lambdy i adaptacje wtrysku benzyny Ci się rozjeżdżają.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla FIATów CC, SC, Punto, Panda i innych z silnikami FIRE 1.1 i 1.2 8V/16V SPI/MPI
Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723132 Wysłany: 27 Mar 2014, 10:46; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Mar 2014,
Posty: 4
Do gazownika podjadę na regulacje. A co do tych zmian to warto, ale w sensie mocy?? I co może być problemem przygasania przy dojeżdżaniu do świateł lub skrzyżowania?? Krokowy? Dodam, że problem był też wcześniej na starym silniku bez znaczenia czy to na gazie czy beznynie?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 267 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO