You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 28 Kwi 2025, 08:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #468584 Wysłany: 02 Maj 2011, 18:55; 
 Temat postu: wymiana krzyzakow w kolumnie kierownicy - specyficzny proble
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 29 Gru 2007,
Posty: 55
witam,

zapewne problem ten byl juz walkowany kilkakrotnie ale to co udalo mi sie znalesc to porada w stylu "wyjmij stare i wloz nowe"

zagadnienie zlokalizowane jest w kolumnie kierowniczej a konkretnie dwuch przegunach kardana, potocznie zwanymi krzyzakami, wiem ze to one sie tluka i chcialbym je wymienic

niewiem jednak jak je wybic/wyjac z obejm? prosze zauwazyc ze sa tam takie splaszczenia podobne do plomb, ktore uniemozliwiaja ich wyjecie, a potem pojawia sie problem jak wlozyc nowe? w ogole nie potrafie sobie wyobrazic jak mozna nowe tam wsunac/wcisnac/zamontowac?

obejmy krzyzaka nie da razy rozszerzyc (jednolity odlew)

ponizej zdjecia prezentujace przgub kardana

Image

Image

dzieki serdecznie za pomoc

by the way: top of the month - jak wymienic/naoliwic lozyska dmuchawy, w skrucie, popatrz od spodu deski rozdzielczej - z perspektywy nog pasarzera, zobaczysz tam dmuchawe, jest ona przykrecona trzema srubkami, odkrec je, odepnij kabel do zasilania dmuchawy, wyjmij, nastepnie zlokalizuj gumowe resory trzymajace silnik sa one przymontowane do obudowy za pomoca zatrzaskow (gumowych) obczaj, zatrzasku wepchnij delikatnie (zeby ich nie uciac - sa gumowe), wyjmij silnik (uwaga na przewody), wyczysc i naoliw, ew. wymien

[ Dodano: 02 Maj 2011 17:55 ]
serdecznie dziekuje forumowiczom za pomoc! (ironicznie)

nie bede zlosliwy i podziele sie doswiadczeniami, krzyzaki mozna wybic rozmontowujac ich trzpienie ale trzeba do tego uzyc sily najlepiej na imadle, wiec ta czesc kolumny kierowniczej nalezy wyjac (bardzo jest to upierdliwe), nowe nalezy wbic w sposob odwrotny tzn. wmontowujac ich trzpienie

btw., maglownicy nie trzeba wymieniac jak ma luzy, jest w jednym sekretnym miejscu maglownicy taka sruba (ja uzylem nasadki 17mm) ktora mozna dokrecic, maglownica chodzi wtedy ciasniej (kasuja sie na niej luzy), zeby sie do niej dostac trzeba zanurkowac pod samochod, trzeba zerknac na maglownice od tylu, przez szczeline za przednia belka, zeby ja dokrecic potrzeba kluczy nasadowych z przegubem (kardana) jak nie masz to daruj sobie, nie ma do tej sruby prostego dojscia

jak "zciasnisz" maglownice za duzo, to wtedy bedziesz mogl sfobodnie wyczuc jakie masz luzy na kolumnie kierownicy

goodluck!

_________________
hollow
1.1L, 55KM, LPG


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO