You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #470062 Wysłany: 04 Maj 2011, 13:32; 
 Temat postu: Problem Turbina Fiat punto 2 1.9 JTD 2001
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Maj 2011,
Posty: 3
Witam posiadam auto fiat punto 2 1.9 JTD 2001 rok.

Problem jest następujący
1. błąd na panelu czerwony od silnika + jak byłem u mechaników/elektryków na błędy zerknąć no to pokasowane ale na drugi dzień kontrolka znowu się swieciła.
2. Każda Turbina powinna się włączać przy określonych obrotach silnika u mnie jest jakis problem ponieważ turbina włącza się przy 2 tys obrotach... ale dopiero gdy silnik Jest nagrzany DO temperatury standardowej... dzis jechalem rano 20 km od mojej miejscowosci i dopiero w połowie sie turbina włączyła.
3. Zauważyłem że rurka do turbiny doprowadzająca powietrze pod dużym cisnienie była przetarta i w 2-3 miejscach widać dziurkę w gumię co według mnie może łapać lewe powietrze.

Dziś jak podjechałem do mechanika to kazał mi po południu przyjechać na zimnym silniku zeby sprawdzil dlaczego turbina się nie włącza.
Więc pytanie

Przetarta rurka od turbiny moze miec wplyw na to ze Turbina włącza sie tylko przy nagrzanym silniku i czy w panelu wtedy pokazuje blad silnika ?

Może ktoś miał podobny problem ponieważ taki wąż 30 cm kosztuje 350zł i nie ma zadnych zamienników tylko nowe orginalne...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #470076 Wysłany: 04 Maj 2011, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Yoochith napisał(a):
3. Zauważyłem że rurka do turbiny doprowadzająca powietrze pod dużym cisnienie była przetarta i w 2-3 miejscach widać dziurkę w gumię co według mnie może łapać lewe powietrze.

A masz jakąś mocną taśmę żeby to połatać i upewnić się czy to aby na pewno ta rurka :?: Kiedyś był Power Tape.

[ Dodano: 04 Maj 2011 13:16 ]
Yoochith napisał(a):
1. błąd na panelu czerwony od silnika + jak byłem u mechaników/elektryków na błędy zerknąć no to pokasowane ale na drugi dzień kontrolka znowu się swieciła.

a jaki to był błąd :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470097 Wysłany: 04 Maj 2011, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Maj 2011,
Posty: 3
nie pamietam dokladnie ale wszystkie 3 bledy były o Ciśnienie gdzies tam ;p



czytałem i szukałem na internecie o tym czy mozna to zakleic czyms załatać niestety nic się nie da z tym zrobić szukam po necie co moze byc przyczyną i czesto spotkałem sie z stwierdzeniem "przepływomierz"

[ Dodano: 04 Maj 2011 15:34 ]
zaraz jade na zimnym silniku bo mechanik mi kazał przyjechac zeby silnik sie nie zagrzal ( bo jak juz silnik sie nagrzeje i turbina wlaczy to auto normalnie dziala wiec bledów nie pokazuje) a akurat mam 3 minuty z osiedla do mechanika do rynku to zobaczy bo chce sie przejechac bez turbiny i sprawdzic czemu się nie włącza... bez turbiny to fiat punto 19.jtd jakbym sie wzial za wyprzedzanie malucha to bym z 1km potrzebowal ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #470903 Wysłany: 06 Maj 2011, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Na 100% przeplywomierz. Mozna powiedziec ze jest to dosc czesta usterka w tych silnikach, sam tez przez dluzszy czas szukalem przyczyn az w koncu ktos madrze podpowiedzial.
Na spodzie obudowy filtra powietrza masz wiazke przewodow ktore sa podlaczone wlasnie do przeplywomierza. Masz 2 opcje:
1. Kupic nowy przeplywomierz (oryginalnie Bosch za 600zl)
2. Wypiac kabelki i jezdzic z wypieta przeplywka

Oba zabiegi dadza ci to samo - samochod zacznie normalnie przyspieszac juz od samego poczatku nawet na niedogrzanym silniku. Roznica polega na tym ze z wypietym przeplywomierzem komputer ustawia domylsne ustawienia mieszanki do silnika co jest niekorzystne przy jakiejs innej awarii i moze doprowadzic do uszkodzenia silnika. Ja jezdze juz 3 lata na wypietej i wszystko jest ok. Wybor nalezy do Ciebie.

Z turbina nic nie kombinuj - wszystko jest napewno ok i sie wlacza jak nalezy. Zrob tescik - wypnij przeplywomierz i sprawdz jak auto przyspiesza na zimnym.

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471057 Wysłany: 06 Maj 2011, 18:40; 
 Temat postu:
eee

600zł to chyba w ASO kosztuje przepływomierz BOSCHA

normalnie przepływka ta kosztuje około 300zł

http://autoparts.istore.pl/pl/przeplywo ... hesis.html

ale fakt najpierw trzeba zrobić test czyli odłaczyc przeplywke i posmigac wtedy na zimnym silniku


Góra
  
 
 
 Post #483408 Wysłany: 20 Cze 2011, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 04 Maj 2011,
Posty: 3
wymieniony przeplywomierz 360zł działa idealnie dzięki za pomoc xD


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO