|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Yoochith |
#470062 Wysłany:
04 Maj 2011, 13:32; Temat postu: Problem Turbina Fiat punto 2 1.9 JTD 2001 |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Maj 2011, Posty: 3
|
Witam posiadam auto fiat punto 2 1.9 JTD 2001 rok.
Problem jest następujący
1. błąd na panelu czerwony od silnika + jak byłem u mechaników/elektryków na błędy zerknąć no to pokasowane ale na drugi dzień kontrolka znowu się swieciła.
2. Każda Turbina powinna się włączać przy określonych obrotach silnika u mnie jest jakis problem ponieważ turbina włącza się przy 2 tys obrotach... ale dopiero gdy silnik Jest nagrzany DO temperatury standardowej... dzis jechalem rano 20 km od mojej miejscowosci i dopiero w połowie sie turbina włączyła.
3. Zauważyłem że rurka do turbiny doprowadzająca powietrze pod dużym cisnienie była przetarta i w 2-3 miejscach widać dziurkę w gumię co według mnie może łapać lewe powietrze.
Dziś jak podjechałem do mechanika to kazał mi po południu przyjechać na zimnym silniku zeby sprawdzil dlaczego turbina się nie włącza.
Więc pytanie
Przetarta rurka od turbiny moze miec wplyw na to ze Turbina włącza sie tylko przy nagrzanym silniku i czy w panelu wtedy pokazuje blad silnika ?
Może ktoś miał podobny problem ponieważ taki wąż 30 cm kosztuje 350zł i nie ma zadnych zamienników tylko nowe orginalne...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#470076 Wysłany:
04 Maj 2011, 14:16; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Yoochith napisał(a): 3. Zauważyłem że rurka do turbiny doprowadzająca powietrze pod dużym cisnienie była przetarta i w 2-3 miejscach widać dziurkę w gumię co według mnie może łapać lewe powietrze. A masz jakąś mocną taśmę żeby to połatać i upewnić się czy to aby na pewno ta rurka  Kiedyś był Power Tape. [ Dodano: 04 Maj 2011 13:16 ]Yoochith napisał(a): 1. błąd na panelu czerwony od silnika + jak byłem u mechaników/elektryków na błędy zerknąć no to pokasowane ale na drugi dzień kontrolka znowu się swieciła.
a jaki to był błąd 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Yoochith |
#470097 Wysłany:
04 Maj 2011, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Maj 2011, Posty: 3
|
nie pamietam dokladnie ale wszystkie 3 bledy były o Ciśnienie gdzies tam ;p
czytałem i szukałem na internecie o tym czy mozna to zakleic czyms załatać niestety nic się nie da z tym zrobić szukam po necie co moze byc przyczyną i czesto spotkałem sie z stwierdzeniem "przepływomierz"
[ Dodano: 04 Maj 2011 15:34 ]
zaraz jade na zimnym silniku bo mechanik mi kazał przyjechac zeby silnik sie nie zagrzal ( bo jak juz silnik sie nagrzeje i turbina wlaczy to auto normalnie dziala wiec bledów nie pokazuje) a akurat mam 3 minuty z osiedla do mechanika do rynku to zobaczy bo chce sie przejechac bez turbiny i sprawdzic czemu się nie włącza... bez turbiny to fiat punto 19.jtd jakbym sie wzial za wyprzedzanie malucha to bym z 1km potrzebowal ;p
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#470903 Wysłany:
06 Maj 2011, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Na 100% przeplywomierz. Mozna powiedziec ze jest to dosc czesta usterka w tych silnikach, sam tez przez dluzszy czas szukalem przyczyn az w koncu ktos madrze podpowiedzial.
Na spodzie obudowy filtra powietrza masz wiazke przewodow ktore sa podlaczone wlasnie do przeplywomierza. Masz 2 opcje:
1. Kupic nowy przeplywomierz (oryginalnie Bosch za 600zl)
2. Wypiac kabelki i jezdzic z wypieta przeplywka
Oba zabiegi dadza ci to samo - samochod zacznie normalnie przyspieszac juz od samego poczatku nawet na niedogrzanym silniku. Roznica polega na tym ze z wypietym przeplywomierzem komputer ustawia domylsne ustawienia mieszanki do silnika co jest niekorzystne przy jakiejs innej awarii i moze doprowadzic do uszkodzenia silnika. Ja jezdze juz 3 lata na wypietej i wszystko jest ok. Wybor nalezy do Ciebie.
Z turbina nic nie kombinuj - wszystko jest napewno ok i sie wlacza jak nalezy. Zrob tescik - wypnij przeplywomierz i sprawdz jak auto przyspiesza na zimnym.
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#471057 Wysłany:
06 Maj 2011, 18:40; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
Yoochith |
#483408 Wysłany:
20 Cze 2011, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Maj 2011, Posty: 3
|
wymieniony przeplywomierz 360zł działa idealnie dzięki za pomoc 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|