|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 13:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Pawelek_S |
#472524 Wysłany:
10 Maj 2011, 22:35; Temat postu: Jazda z dziurawą nagrzewnicą -czyżby szczelka pod głowicą ? |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 90
|
Witam .
Całkiem możliwe że skończą się moje problemy z puntkiem.Mam tylko jedno pytanie aby się upewnić .
kto śledził forum pewnie wieże miałem z nim masę problemów wyeliminowałem wszystkie niedomagania i usterki ,Dużo się poprawiła praca silnika ale dalej zostało jakby to ująć "taktowanie silnika na jałowych obr."Nierówne bicie w wydech.Czy może to być UPG?
Zaznaczam że po zakupie wymieniałem nagrzewnice ,poprzedni właściciel jezdził z dziurawą i tylko dolewał wody która uciekała pod wykładzinę .
Ja autko osuszyłem po wymianie nagrzewnicy,podniosłem dywany osuszyłem i jest ładnie .moim zdaniem (nie znam się na tyle )może to być przyczyną takiej pracy i dużego spalania .może ktoś mądrzejszy się wypowie, nie chciałbym na pusto zwalać głowicy ale jak trzeba to trzeba.
_________________ Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.
Ostatnio edytowany przez Pawelek_S, 11 Maj 2011, 16:07, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
nickoo |
#472557 Wysłany:
10 Maj 2011, 23:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Pawelek_S |
#472712 Wysłany:
11 Maj 2011, 16:16; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 90
|
A ja myślę że może mieć jeśli dziura w nagrzewnicy to mały stan płynu chłodzącego a zatem góra silnika nie ma studzenia więc teoretycznie możliwe że od wysokiej temp mogło ją wypalić np między 1i 2 cyl.bo nie było (krwioobiegu) na górze .
Cały układ zapłonowy został wyeliminowany bo zrobiłem podmianke z nówki pandy -świece kable cewki ,a nawet podstawiałem modół z punto dobrego .Panda była NÓWKA SALON i nic ,więc zostało rzeźbić w silniku .
Wiem ,ze auto śmigało z walniętą nagrzewnica i było mało wody w układzie .
Zawory ustawione ,rozrząd założony dobrze nic nie przeskoczyło sprawdzane wielokrotnie .Wtryskiwacz nawet podmieniałem bez efektów (też od punto które śmiga aż miło .Miałem dwa wozy do podmiany części i nic.Stawiam na UPG lub pękniętą głowicę.
_________________ Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#472723 Wysłany:
11 Maj 2011, 16:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#472794 Wysłany:
11 Maj 2011, 20:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
oczywiście, że masz rację. Nieprawidłowa praca nagrzewnicy związana z wyciekiem powodowała zmniejszanie się ilości płynu chłodzącego i zapowietrzanie układu. W efekcie samochód nie chłodził się efektywnie i to jak najbardziej mogło spowodować wydmuchanie uszczelki. Warto sprawdzić ciśnienia sprężania, albo po prostu wymienić profilaktycznie. UPG tylko od Fiata, albo firma Goetze/Payen. Inne opcje odrzucaj, w silnikach FIRE nie do końca dobrze zaprojektowano komory przepływu płynu chłodniczego, dlatego są one dość kapryśne względem jakości uszczelki. Lepiej raz zapłacić porządnie, zamiast za parę miesięcy znów wymieniać. I jeszcze zanim zabierzesz się za uszczelkę sprawdź czy nie masz nigdzie nieszczelności, stan chłodnicy, itp.
Narka
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
Pawelek_S |
#472809 Wysłany:
11 Maj 2011, 20:48; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 06 Mar 2011, Posty: 90
|
Ooo i właśnie też tak myślę ,tym bardziej że poprzednik jezdził z tym troche choć zdawał sobie sprawę z tego .Po prostu olał auto bo sobie volvo kupił .Mi też nie można się dziwic bo dałem mu za nie TYSIĄC zł.he he he he autko z wyglądu b,ładne tylko miało parę usterek.Wszelkie inne nieszczelności -brak.Uszczelka musi być nie wiele dziabnięta bo manometr nie wyłapuje tego ,na wszystkich cylindrach trzyma w granicach 12 b.odchyłka 0,5
_________________ Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#472833 Wysłany:
11 Maj 2011, 21:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
manometr wykaże tylko jeśli pęknie między cylindrami. Nie masz płynu chłodniczego w oleju? Albo oleju w płynie. Przyczyną twoich problemów nie musi być UPG, ale warto ją zmienić, bo skoro tak czy siak dostała w d.. trochę to kiedys moze puscic znienacka na drodze. Powodzenia
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|