You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Maj 2025, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #473002 Wysłany: 12 Maj 2011, 12:45; 
 Temat postu: Samoregulator luzu szczęk - jak go ustawić?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Ostatnio zauważyłem, że trochę bardziej grzeje mi się lewe tylne koło, podniosłem auto i faktycznie było lekko przyblokowane. Postanowiłem zdjąć bęben i zobaczyć co tam w środku "słychać", zwłaszcza, że parę razy po postoju przy dużej wilgotności przy pierwszym hamowaniu, nawet lekkim to koło potrafiło się zablokować.

Najpierw nie mogłem zdjąć bębna... co się uszarpałem - ale w końcu zszedł. W środku masę pyłu i rdzy. Szczęki były przyrdzewiały w tarczach kotwicznych, wszystko rozruszałem tylko nie mogłem załapać o co chodzi z tym regulatorem luzu, wiedziałem że muszę go popuścić, bo inaczej nie założę bębna. Z początku nie chciał się ruszyć ale przy pomocy śrubokręta poruszałem nim w jedną i w drugą stronę i w końcu się ruszył, od spodu jest blaszka która go blokuje, ale w sumie nie ma potrzeby jej odciągania, można kręcić tą śrubą, tylko wtedy ta blaszka "cyka" - funkcji blaszki z przodu nie rozumiem. Tak czy inaczej popuściłem go o jakieś 1/2 - 2/3 obrotu i założyłem bębny. Weszły gładko (nie było rantów) i po dokręceniu wciśnięciu hamulca bęben obracał się praktycznie swobodnie, z minimalnym tarciem - dobrze to ustawiłem? Ten regulator sam się "doreguluje" w trakcie eksploatacji?

Aha - na miejsce styku piasty z bębnem nałożyłem cienką warstwę smaru miedziowego, podobnie między bębnem, a felgą - dobrze zrobiłem? Niby wiem, że w okolicy hamulców ze smarem to lepiej ostrożnie ale miałem wrażenie, że czymś to było posmarowane (musiałem wytrzeć, bo było tam masę pyłu, piachu i rdzy). Bęben z zewnątrz wyczyściłem szczotką drucianą a krawędź obstukałem śrubokrętem, żeby "odbić" warstwę rdzy - zrobiła się taka jakby skorupa, która luźno trzymała się powierzchni (kawałki odpadały i mogły wpaść do środka).


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO