You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Maj 2025, 07:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #475664 Wysłany: 22 Maj 2011, 16:34; 
 Temat postu: Dławi się, gaśnie po rozgrzaniu - nietypowe objawy!
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 11
Witam wszystkich kolegów, mam nietypowy problem ze swoim ‘kropkiem’ (Fiat Punto_2 1,2 8V 60KM, 2000r., 117tyś km. bez Gazu, PB). Mianowicie – po rozgrzaniu silnik zaczyna się dławić, brakuje mocy, wariują obroty i konsekwencji gaśnie – co ciekawe na zimnym działa bez problemu. Z każdym dniem objawy są coraz gorsze.
Auto ma wymienione świece, przewody, cewki. Przepustnica jest przeczyszczona i sprawna (przepustnica na linkę), silnik sprawdzony prawie pod każdym kątem (luzy zaworowe, sprężanie, ciśnienie w układzie paliwowym itp. - wszystko takie jakie powinny być)– można by rzec że wszystkie przyczyny mechaniczne takiej sytuacji zostały wykluczone. Co do czujników to także zostały wykluczone – zostały sprawdzone na pełnej diagnostyce. Wszystko jak najbardziej w porządku – komputer nie generuje żadnych błędów, żadnych problemów – tak jakby silnik był w 100% sprawny. Mimo wszystko zadzwoniłem do firmy Ko-Car specjalizującej się w naprawie komputerów z gamy Fiata by zapytać się czy jest możliwa taka usterka komputera że ten nie widzi że coś może być nie tak? Dowiedziałem się że z takim przypadkiem się nie spotkali i że jakby był problem z komputerem w aucie to był by jakiś błąd ECU albo przynajmniej ciągle pojawiające się inne symptomy.
W ten sposób jestem posiadaczem teoretycznie w pełni sprawnego auta a w praktyce niesprawnego nie nadającego się do jazdy auta… POMOCY!!! :roll:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #475671 Wysłany: 22 Maj 2011, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Podmień jeszcze czujnik położenia wału, nie sugeruj się brakiem błędu tylko pożycz od kogoś i podmień.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475884 Wysłany: 23 Maj 2011, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 11
...niestety nie znam nikogo kto też by miał punto - więc z podmianką na szybko może być problem :(

Mam pytanie - czujnik położenia wału w którym miejscu się znajduje przy silniku? Jest do niego dobre dojście?

-->w zasadzie nie jest drogi ale zastanawiam się czy kupować w ciemno czy można go jakoś sprawdzić domowymi sposobami?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475903 Wysłany: 23 Maj 2011, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Znalezione w googlach:

-
Cytuj:
Wyjąłem pompkę paliwa i na dole tam gdzie zasysa ona benzynę cała membrana była zapchana jakimiś śmieciami. Po rozebraniu pompki także w środku był syf. Wyczyściłem to wszystko i jak narazie jeździ dobrze.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475917 Wysłany: 23 Maj 2011, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Słuchaj a może sonda lambda jest padnięta, sprawdzali Tobie ją?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475925 Wysłany: 23 Maj 2011, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 11
Misiu napisał(a):
Słuchaj a może sonda lambda jest padnięta, sprawdzali Tobie ją?


Przy sprawdzaniu sondy lambda byłem osobiście i wszystko było dobrze.
teraz podejrzenie jest że jakiś czujnik pokazuje przekłamane wartości (choć według komputera działa dobrze) lub jakiś inny powód jaki teraz nie przychodzi mi do głowy...

Na dniach będę go odholowywał do kolejnego mechanika - może on coś poradzi??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475937 Wysłany: 23 Maj 2011, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
masterpepe napisał(a):
co ciekawe na zimnym działa bez problemu. Z każdym dniem objawy są coraz gorsze

a na ciepłym silniku jak byś mu dodał gazu to też gaśnie :?:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476134 Wysłany: 24 Maj 2011, 14:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 11
Bytuś napisał(a):
masterpepe napisał(a):
co ciekawe na zimnym działa bez problemu. Z każdym dniem objawy są coraz gorsze

a na ciepłym silniku jak byś mu dodał gazu to też gaśnie :?:


Własnie na ciepłym są wszystkie nieprzyjemne sytuacje z autem - na ciepłym gaśnie, falują obroty. czasem wystarczy nawet wcisnąć sprzęgło by zgasł (nie rozumiem tego kompletnie). Na zimnym śmiga ładnie. Pali i na ciepłym i na zimnym na dotyk-z tym nigdy nie było problemów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476225 Wysłany: 24 Maj 2011, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Lut 2010,
Posty: 48
Zalecam dwa testy:

- odepnij sonde lambda, jak masz dwie to odpinasz raz jedną, raz drugą, a potem obie.

- odepnij czujnik temperatury silnika.

Napisz czy jest jakaś różnica w chodzeniu silnika.

Bo jak to nie sonda albo czujnik temperatury to szczerze..... nie bardzo wiem skoro ECU wykluczyli. Bo wygląda to ewidentnie na oszustwo odczytów po nagrzaniu.

_________________
Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie

Punto II 2001
1,2 8V - golas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476280 Wysłany: 24 Maj 2011, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
MOTOMYSZOR napisał(a):
odepnij czujnik temperatury silnika.

też bym to obstawiał

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476342 Wysłany: 25 Maj 2011, 08:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
identyczne z masterpepe mam objawy tylko że u mnie trwają już od roku... pół auta już prawie wymieniłem... i nic....
teraz na dniach będę brał się za pompę paliwa


a dodam ze u mnie od czasu do czasu błąd silnika wyskakuje i za kazdym razem po skasowaniu te błędy są inne
np. miesiąc temu błąd zbyt słabej mieszanki
a teraz ostatnio błąd wypadania zapłonu

no i bądź tu mądry i pisz wiersze :(

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476356 Wysłany: 25 Maj 2011, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
maciej85

rafal-pl polecal jakiegos dobrego mechaniora gdzies w sulejowku, moze czas go odwiedzic :mysli:

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476366 Wysłany: 25 Maj 2011, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 11
pieta ...a gdzie ten mechanik się mieści dokładnie?

maciej85 - teraz już wiem że nie ja jeden przeżywam dylematy szukania usterki w kropku :(

MOTOMYSZOR i Bytuś - sprawdzę dzisiaj wasze sugestie i napisze co jak się silnik zachowywał :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476368 Wysłany: 25 Maj 2011, 10:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
pieta skoro 30 mechaniorów u mnie nie poradziło to i tamten rozłoży ręce

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476391 Wysłany: 25 Maj 2011, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
masterpepe

pytaj rafala_pl o szczegoly, gdzies w sulejowku stacjnuje.

maciej85

nie sadzkodzi sporobowac, nadzieja umiera ostatnia :( a rafal bardzo go chwali i sam swojego grandziocha tam naprawia :E

[ Dodano: 25 Maj 2011 11:11 ]
masterpepe

gdzies w sulejowku, o szczegoly pytajcie rafala-pl :D

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476440 Wysłany: 25 Maj 2011, 15:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1180
Pomógł: 9
A może coś z elektryką?

Sonda lambda pada? bądz coś się przegrzewa i wariuje. Pasowały by objawy do sondy ;/ Dławienie sie, falujące obroty itp. Jeszcze silniczek krokowy ale to już mniej prawdo podobne

/ ok ok. nie doczytałem :)

A może paliwko do pupci masz. Ja w Escorcie miałem tak że dławił sie strasznie jak dochodziło do 2 tyś obrotów, tylko i wyłącznie gdy zalałem jakiegoś syfu do baku ;/

Na pw masz nr tel.

_________________
minus do minusa plus do plusa a resztę na masę :E :E :E

[SPRZEDAM] Osłona słupka przedniego Grande Punto (flok, CA)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476796 Wysłany: 26 Maj 2011, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Lut 2008,
Posty: 11
MOTOMYSZOR napisał(a):
Zalecam dwa testy:

- odepnij sonde lambda, jak masz dwie to odpinasz raz jedną, raz drugą, a potem obie.

- odepnij czujnik temperatury silnika.

Napisz czy jest jakaś różnica w chodzeniu silnika.

Bo jak to nie sonda albo czujnik temperatury to szczerze..... nie bardzo wiem skoro ECU wykluczyli. Bo wygląda to ewidentnie na oszustwo odczytów po nagrzaniu.


Dziś skręciłem silnik i zrobiłem tak jak zaleciłeś:
(mam jedną) odpięcie sondy lambda czy czujnika temp. nic nie zmieniło... Jedyne co się stało że straciłem odczyt temp.silnika i po podłączeniu temperatura byłą troszkę wyżej. Zaobserwowałem też że auto się dosyć szybko grzało - wystarczyło ok 30 min by temp. zaczęła rosnąc prawie do czerwonego (musiałem się ratować ciepłym nawiewem) - ale to akurat dyskusja raczej na kiedy indziej...
Odpiąłem też map-sensor i przez ułamek sekundy praca wydała mi się OK (ustabilizowana) - tak jakby wszedł na defaultowe ustawienia po czym po chwili znowu to samo... Odpiąłem też czujnik położenia przepustnicy i krokowy - także żadnej różnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476825 Wysłany: 26 Maj 2011, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
A może czujnik zasysanego powietrza podaje błędne informacje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476851 Wysłany: 26 Maj 2011, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: [SRB] / [SK]
Rejestracja: 03 Paź 2009,
Posty: 801
Pomógł: 2
masterpepe objawy pasują do czujnika położenia wału :)

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

Obecne -Fiat Coupe 1.8 16v & 2.0 20V
Byłe -Punto MK II 1.2 8v 3D
Kolejne -Punto MK IIFL 1.2 8V 3D
Rodzinne -Grande Punto 1.4 8v 5D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476857 Wysłany: 26 Maj 2011, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
ja wymieniłem oba czujniki od wału i od rozrządu i też nic nie pomogło

[ Dodano: 26 Maj 2011 20:41 ]
masterpepe a zrobiłeś sprawdzenie błędów?
jakie wyskoczyły?

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477040 Wysłany: 27 Maj 2011, 17:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Lut 2010,
Posty: 48
Czyli jednak coś nie tak z mieszanką......

Resetowałeś kompa? włączasz światła postojowe, odpinasz akumulator na 2-3 godziny. podłączasz i masz zresetowany komp.

Sprawdź jak możesz jeszcze raz czujnik temperatury poprzez zbadanie miernikiem oporu na czujniku (w gnieździe na wtyczkę). Wartości pożądane to:

przy 20 C to ok. 2500 Ohm (na zimnym będzie zbliżona wartość)

przy 60 C to ok 570 Ohm

przy 80 C to ok 300 Ohm

W zależności od wartości rezystancji ECU steruje pracą silnika a także podaje napięcie na przekaźnik sterujący elektrowentylatorem chłodnicy a także kontrolką zbyt wysokiej temperatury. Po wypięciu wtyczki z czujnika po chwili powinien załączyć się wentylator pod warunkiem że sprawny jest obwód bezpieczni 30A ,przekażnik ,silnik wentylatora . Przekaźnik i bezpiecznik powinny być umiejscowione razem w komorze silnika.

_________________
Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie

Punto II 2001
1,2 8V - golas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477110 Wysłany: 27 Maj 2011, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
a od kiedy OBD2 da sie zresetować? :hahaha: i to w taki sposób
jedynie można skasować błędy

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477131 Wysłany: 27 Maj 2011, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Lut 2010,
Posty: 48
Cóż....

ECU w czasie eksploatacji ,,uczy" sie niejako..... adaptując i analizując ciągle informacje dostarczane z czujników i adaptując je do warunków.

Jeśli jakiś czujnik świruje to ECU stara się zaadoptować do tych odczytów. Powiedzmy błoto na czujniku położenia wału, brud w przepustnicy, śniedziejące styki..... sporo tego jest

Jeśli potem powiedzmy przejedziesz przez kałuże i zmyjesz brud odczyty mogą się gwałtownie zmienić.

Dlatego warto zastosować ten ,,szamański" zabieg.

I nie napisałem o resetowaniu OBD2..... wogóle co oznacza resetowanie OBD2 bo nie mam pojęcia co oznacza taki termin?

_________________
Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie

Punto II 2001
1,2 8V - golas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477145 Wysłany: 28 Maj 2011, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Przez ściągnięcie klem resetujesz komputer prosta zasada i zawsze działa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477156 Wysłany: 28 Maj 2011, 07:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
Resetowałeś kompa? włączasz światła postojowe, odpinasz akumulator na 2-3 godziny. podłączasz i masz zresetowany komp.







Z komputerami takimi jakie są w Punto II czyli z OBD nie da się zresetować ich, pozostaje tylko (najlepiej w ASO) kasowanie błędów

[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 28 Maj 2011 05:09[/i:] ][/size:]
chłopaki doczytajcie sobie dobrze na temat OBD
każdy serwisant z ASO wam powie ze takich komputerów jakie są w mk II nie ma możliwości resetowania kompa

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO