|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 22:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Ja_szczur |
#41661 Wysłany:
27 Sie 2007, 23:06; Temat postu: Wzrost obrotów jak wcisnę pedał hamulca |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Ostatnio zauważyłem że podczas postoju np. na światłach jak wcisnę pedał hamulca obroty wzrastają z 850obr. na 1000obr. Puszczę pedał i wraca do normy i jak wcisnę znowu to znowu podskakują.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BobMF |
#41684 Wysłany:
28 Sie 2007, 00:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
może masz za szerokie buty  [nie mogłem się powstrzymać  ]
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
PinguVanEx |
#41691 Wysłany:
28 Sie 2007, 01:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Cze 2007, Posty: 127
|
na start zobacz filtry i silniczek krokowy 
_________________ -----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#41694 Wysłany:
28 Sie 2007, 07:51; Temat postu: Re: Wzrost obrotów jak wcisnę pedał hamulca |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Ja_szczur napisał(a): Ostatnio zauważyłem że podczas postoju np. na światłach jak wcisnę pedał hamulca obroty wzrastają z 850obr. na 1000obr. Puszczę pedał i wraca do normy i jak wcisnę znowu to znowu podskakują.
Poprzednio miałem Renault Twingo i tam takie objawy oznaczały problem z serwem hamulca (wspomaganie hamulca) - tak okrągła puszka o średnicy ok 35cm zamocowana na przegrodzie pomiędzy komorą silnika, a kabiną.
Niestety nie wiem jak podobne objawy mają się do kropka. Sposób działania serwa ten sam więc może przyczyna też taka sama. W Twingo to było o ile się nie mylę uszkodzenie membrany serwa.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#42068 Wysłany:
29 Sie 2007, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
A czy da się to jakoś poznać że to akurat serwo? Może pedał hamulca chodzi ciężej/lżej przy wyłączonym silniku? Muszę to sprawdzić.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#42109 Wysłany:
30 Sie 2007, 07:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Ja_szczur napisał(a): A czy da się to jakoś poznać że to akurat serwo? Może pedał hamulca chodzi ciężej/lżej przy wyłączonym silniku? Muszę to sprawdzić.
Jednoznaczna diagnoza to otworzyć i zajrzeć niestety.
Podstawowy objaw to spadek skuteczności hamowania. Czasami pedał hamulca ma większy skok.
Zauważyłeś coś takiego u Ciebie?
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
Patryk80 |
#42136 Wysłany:
30 Sie 2007, 10:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
z tego co ja wiem to raczej nic dziwnego ze obroty wzrastaja . Serwo pompy hamulcowej dzaiala na podcisnienie z kolektora ssacego . Wiec stojac i wciskajac pedal hamulca zabieramy troszke powietrza z kolektora . Wzrost podcisnienia w kolektorze zostaje odebrany przez komputer ktory podaje odrobinke wiecej paliwa . Praktycznie w kazdym aucie wystepuje podobne zjawisko . Wystarczy pompowac pedalem hamulca kilka razy i obroty ida w gore .
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#42563 Wysłany:
31 Sie 2007, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Teraz mam nowy problem. Dzisiaj jadąc po mieście doświadczyłem jakiejś awarii. Na biegu jałowym obroty strasznie mi spadły i silnik ledwo pali, ale jechać się da. Tzn. da się do pewnego stopnia bo dojdzie do 3000 obrotów i dziwnie się zachowuje. Nie chce iść dalej i czuć takie szarpnięcie w momencie dokręcenia go do tych 3000 obrotów. Na początku jazdy wszystko było ok. Dopiero po jakimś czasie. Regulację gazu robiłem 2 tygodnie temu. Świece zmieniłem jakieś 2 miesiące temu. Co to może być?
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#42616 Wysłany:
01 Wrz 2007, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Patryk80 napisał(a): Praktycznie w kazdym aucie wystepuje podobne zjawisko . Wystarczy pompowac pedalem hamulca kilka razy i obroty ida w gore .
Dzisiaj przeprowadziłem test na wolnych obrotach najpierw 10-krotnie wcisnąłem energicznie pedał hamulca potem 10-krotnie wcisnąłem powoli hamulec. Wynik testu jest taki, że obroty wzrastały symbolicznie szacuję, że było to od 25 do 50 obr./min. Trudno to ocenić przy skali obrotomierza. Bardziej rosną przy powolnym wciskaniu hamulca.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#42622 Wysłany:
01 Wrz 2007, 10:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
FireAngel napisał(a): Patryk80 napisał(a): Praktycznie w kazdym aucie wystepuje podobne zjawisko . Wystarczy pompowac pedalem hamulca kilka razy i obroty ida w gore . Dzisiaj przeprowadziłem test na wolnych obrotach najpierw 10-krotnie wcisnąłem energicznie pedał hamulca potem 10-krotnie wcisnąłem powoli hamulec. Wynik testu jest taki, że obroty wzrastały symbolicznie szacuję, że było to od 25 do 50 obr./min. Trudno to ocenić przy skali obrotomierza. Bardziej rosną przy powolnym wciskaniu hamulca. No to tobie wzrosły o te 50 obr. przy wciśnięciu 10 razy pedału, a mi o 150 obrotów przy jednym wciśnięciu, [ Dodano: 01 Wrz 2007 09:51 ]Ja_szczur napisał(a): Teraz mam nowy problem. Dzisiaj jadąc po mieście doświadczyłem jakiejś awarii. Na biegu jałowym obroty strasznie mi spadły i silnik ledwo pali, ale jechać się da. Tzn. da się do pewnego stopnia bo dojdzie do 3000 obrotów i dziwnie się zachowuje. Nie chce iść dalej i czuć takie szarpnięcie w momencie dokręcenia go do tych 3000 obrotów. Na początku jazdy wszystko było ok. Dopiero po jakimś czasie. Regulację gazu robiłem 2 tygodnie temu. Świece zmieniłem jakieś 2 miesiące temu. Co to może być?
Wiem już że to wina LPG bo na benzynie wszystko jest ok.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|