|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 05:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
_marcin00_ |
#481698 Wysłany:
14 Cze 2011, 07:03; Temat postu: Osłona termiczna katalizatora - jak ruszyć śruby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Szukałem podobnego tematu i chyba takiego nie ma. Ostatnio poluzowała mi się osłona termiczna katalizatora (taka blacha aluminiowa osłaniająca kolektor wydechowy i katalizator). Wiem że muszę dać większe podkładki pod śruby, tylko właśnie tu jest problem, 11-letnie śruby są kompletnie skorodowane i ich łebki już nie pozwalają na odkręcenie kluczem 10mm. Moje pytanie brzmi: czy ktoś z was już robił taki zabieg i jak to ruszyć, ciąć gumówką łebki i gwintować na nowo w kolektorze czy jest jakiś sposób żeby ruszyć te śruby mniej inwazyjnie?
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#481700 Wysłany:
14 Cze 2011, 07:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
_marcin00_ jak da rade to może uda Ci się pilnikiem dopasować na mniejszy wymiar klucz, albo przez środek naciąć piłką o próbować szczęścia śrubokrętem.
jedynie to przychodzi Mi do głowy
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#481701 Wysłany:
14 Cze 2011, 07:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#481702 Wysłany:
14 Cze 2011, 07:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jak dobrze pamiętam są krótkie
dokładnie ile mają trzeba było by je zmierzyć
za 30min idę do garażu zmieniać klocki więc podaj mi swój nr na PW to sprawdzę
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#481705 Wysłany:
14 Cze 2011, 07:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#481706 Wysłany:
14 Cze 2011, 07:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#481708 Wysłany:
14 Cze 2011, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
No jak się urwie jakaś, a na pewno tak będzie to będę gwintował tylko może być ciężko z miejscem na uchwyt gwintownika bo te śruby są blisko głowicy, ale będę próbował. Gwintowanie w sumie nie jest takie straszne  tylko trzeba mieć dobre wiertła i gwintowniki. [ Dodano: 14 Cze 2011 19:45 ]No więc o 18tej zabrałem się za odkręcanie osłony termicznej. W sumie poszło nieźle, odkręciłem 3 z 6 śrub i o 18:30 pogoda poinformowała mnie, że mój czas na dłubanie przy samochodzie minął i zaczęło lać
Udało się ruszyć 3 śruby od góry - co ciekawe te które akurat nie trzymały więc zdążyłem je wymienić na nowe i dałem podkładki o średnicy zewnętrznej 2cm więc góra trzyma już całkiem dobrze. Teraz trzeba jeszcze coś z dwiema na spodzie pod katalizatorem zrobić bo nie mogłem ich ruszyć, a nakrętki już przeszły na drugą stronę osłony i kompletnie nie trzymają. Ale najpierw musi przestać padać...
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#481828 Wysłany:
14 Cze 2011, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
tylko na gorącym silniku odkręcisz te sruby
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#481837 Wysłany:
14 Cze 2011, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#483305 Wysłany:
20 Cze 2011, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
zalej wszystkie WD na noc nie zaluj jego a na zajutrz krec je na cieplym silniki, mi tak odeszly wszyskie bez problemu...
Mimo ze oslona trzymala sie tylko na jednej, ale odkrecilem pozostale dalem duze 5cm podkladki i zakrecilem oslone ponownie 
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#483478 Wysłany:
21 Cze 2011, 06:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#483494 Wysłany:
21 Cze 2011, 09:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
_marcin00_ mi jak wykrecali ta srube pamietam ze koles mial rure z 2 metry nalozyl na klucz jeden trzymal a drugi krecil rura he he odeszlo bez problemu, potem powiedzial "kto kupuje fiaty...."
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#483497 Wysłany:
21 Cze 2011, 09:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Ta bo się przyzwyczaił do panzerów gdzie jest nalotu z 300tys i mają za sobą ze 3 komplety wahaczy, to tam wszystkie śruby elegancko systematycznie ruszane to odkręcanie idzie łatwo.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#483512 Wysłany:
21 Cze 2011, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#483513 Wysłany:
21 Cze 2011, 10:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Jak się urwie to nic, tzn jeśli mówimy o śrubie tulei albo nakrętce na sworzniu, gorzej jak urwie się ta co wchodzi w budę.
U mnie w japońcu np. jak wymieniali wahacz to chyba jedną urwali bo teraz jest inna wkręcona (u mnie w budę wchodzą 3) - dali jedną na torx'a. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#483515 Wysłany:
21 Cze 2011, 10:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#483516 Wysłany:
21 Cze 2011, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#483520 Wysłany:
22 Cze 2011, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Heh to to ja wiem tylko żeby tak zrobić to trzeba ramę zdejmować [ Dodano: 22 Cze 2011 11:42 ]No i wczoraj dalej walczyłem, ale śruba zaznaczona czerwonym kółkiem nie chce się poddać. Na gorącym silniku, wbiłem młotkiem kluczyk 9mm na śrubę i kolejny raz zaczął przeskakiwać po ściankach łba. Założone są 3 nowe śruby, duże podkładki i tak zostanie bo osłona jest zamocowana na sztywno i dzwoni. Po weekendzie na poważnie zabieram się za zawieszenie - ścieżka diagnostyczna i albo wymiana maglownicy i zbieżność, albo wymiana wahaczy i zbieżność. Zależy co wyjdzie na ścieżce.

_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|