You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 07 Maj 2025, 05:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #481698 Wysłany: 14 Cze 2011, 07:03; 
 Temat postu: Osłona termiczna katalizatora - jak ruszyć śruby
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Szukałem podobnego tematu i chyba takiego nie ma. Ostatnio poluzowała mi się osłona termiczna katalizatora (taka blacha aluminiowa osłaniająca kolektor wydechowy i katalizator). Wiem że muszę dać większe podkładki pod śruby, tylko właśnie tu jest problem, 11-letnie śruby są kompletnie skorodowane i ich łebki już nie pozwalają na odkręcenie kluczem 10mm. Moje pytanie brzmi: czy ktoś z was już robił taki zabieg i jak to ruszyć, ciąć gumówką łebki i gwintować na nowo w kolektorze czy jest jakiś sposób żeby ruszyć te śruby mniej inwazyjnie?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 

 
 Post #481700 Wysłany: 14 Cze 2011, 07:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
_marcin00_ jak da rade to może uda Ci się pilnikiem dopasować na mniejszy wymiar klucz, albo przez środek naciąć piłką o próbować szczęścia śrubokrętem.
jedynie to przychodzi Mi do głowy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481701 Wysłany: 14 Cze 2011, 07:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
A to dobre będę próbował, jak nie da rady to jedynie cięcie łebków, rozwiercanie i gwintowanie. Ciekawe tylko jak głęboko tam można wiercić bo nie chciałbym zepsuć kolektora i katalizatora. Jakie długie tam mogą być te śruby?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481702 Wysłany: 14 Cze 2011, 07:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jak dobrze pamiętam są krótkie
dokładnie ile mają trzeba było by je zmierzyć
za 30min idę do garażu zmieniać klocki więc podaj mi swój nr na PW to sprawdzę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481705 Wysłany: 14 Cze 2011, 07:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No to dziś popołudniu kupuję 6szt śrub 6mm o długości 10mm lub 15mm, podkładki o dużej średnicy zewnętrznej (nie wiem jakie będą mieli) i będę działał.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481706 Wysłany: 14 Cze 2011, 07:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
ja próbowałem je kiedyś odkręcić to łeb śruby się urwał, reszty nie ruszałem.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481708 Wysłany: 14 Cze 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No jak się urwie jakaś, a na pewno tak będzie to będę gwintował tylko może być ciężko z miejscem na uchwyt gwintownika bo te śruby są blisko głowicy, ale będę próbował. Gwintowanie w sumie nie jest takie straszne :wink: tylko trzeba mieć dobre wiertła i gwintowniki.

[ Dodano: 14 Cze 2011 19:45 ]
No więc o 18tej zabrałem się za odkręcanie osłony termicznej. W sumie poszło nieźle, odkręciłem 3 z 6 śrub i o 18:30 pogoda poinformowała mnie, że mój czas na dłubanie przy samochodzie minął i zaczęło lać :x

Udało się ruszyć 3 śruby od góry - co ciekawe te które akurat nie trzymały więc zdążyłem je wymienić na nowe i dałem podkładki o średnicy zewnętrznej 2cm więc góra trzyma już całkiem dobrze. Teraz trzeba jeszcze coś z dwiema na spodzie pod katalizatorem zrobić bo nie mogłem ich ruszyć, a nakrętki już przeszły na drugą stronę osłony i kompletnie nie trzymają. Ale najpierw musi przestać padać...

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481828 Wysłany: 14 Cze 2011, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
tylko na gorącym silniku odkręcisz te sruby


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481837 Wysłany: 14 Cze 2011, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No to dopiero jutro jak z pracy wrócę będę próbował ruszyć pozostałe o ile nie będzie padać. Fakt że nie pomyślałem żeby na ciepło spróbować, ale jutro nadrobię zaległości. Na razie osłona i tak już się trzyma dużo lepiej i po odpaleniu nie hałasowała.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483305 Wysłany: 20 Cze 2011, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
zalej wszystkie WD na noc nie zaluj jego a na zajutrz krec je na cieplym silniki, mi tak odeszly wszyskie bez problemu...
Mimo ze oslona trzymala sie tylko na jednej, ale odkrecilem pozostale dalem duze 5cm podkladki i zakrecilem oslone ponownie :)

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483478 Wysłany: 21 Cze 2011, 06:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No będę próbował tylko po drodze zacząłem naprawiać przednie zawieszenie i na razie nie mogę odkręcić lewego wahacza. Śruba która przechodzi przez tuleję i ramę pomocniczą jest tak zapieczona że wykręca się o jakieś 4-5 obrotów i zatrzymuje.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483494 Wysłany: 21 Cze 2011, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
_marcin00_ mi jak wykrecali ta srube pamietam ze koles mial rure z 2 metry nalozyl na klucz jeden trzymal a drugi krecil rura he he odeszlo bez problemu, potem powiedzial "kto kupuje fiaty...."

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483497 Wysłany: 21 Cze 2011, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Ta bo się przyzwyczaił do panzerów gdzie jest nalotu z 300tys i mają za sobą ze 3 komplety wahaczy, to tam wszystkie śruby elegancko systematycznie ruszane to odkręcanie idzie łatwo.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483512 Wysłany: 21 Cze 2011, 10:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No u mnie wszystko jeszcze oryginał (pomijając lewą zwrotnicę), końcówki drążków wymieniłem na Delphi tylko dlatego bo gumowa osłona lewej była rozcięta, teraz mam wahacze na tapecie i chyba podjadę do jakiegoś speca niech odkręca żebym tego nie widział bo mnie aż skręca jak pomyślę sobie co będzie jak się ta śruba urwie.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Ostatnio edytowany przez _marcin00_, 21 Cze 2011, 13:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #483513 Wysłany: 21 Cze 2011, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jak się urwie to nic, tzn jeśli mówimy o śrubie tulei albo nakrętce na sworzniu, gorzej jak urwie się ta co wchodzi w budę.

U mnie w japońcu np. jak wymieniali wahacz to chyba jedną urwali bo teraz jest inna wkręcona (u mnie w budę wchodzą 3) - dali jedną na torx'a. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483515 Wysłany: 21 Cze 2011, 10:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No właśnie mówię o tej co idzie w budę, bo ta co ma nakrętkę to idzie leciutko niestety.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483516 Wysłany: 21 Cze 2011, 10:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
No w najgorszym wypadku wiertarka, gwintownik i gotowe. ;)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483520 Wysłany: 22 Cze 2011, 11:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Heh to to ja wiem tylko żeby tak zrobić to trzeba ramę zdejmować :?

[ Dodano: 22 Cze 2011 11:42 ]
No i wczoraj dalej walczyłem, ale śruba zaznaczona czerwonym kółkiem nie chce się poddać. Na gorącym silniku, wbiłem młotkiem kluczyk 9mm na śrubę i kolejny raz zaczął przeskakiwać po ściankach łba. Założone są 3 nowe śruby, duże podkładki i tak zostanie bo osłona jest zamocowana na sztywno i dzwoni. Po weekendzie na poważnie zabieram się za zawieszenie - ścieżka diagnostyczna i albo wymiana maglownicy i zbieżność, albo wymiana wahaczy i zbieżność. Zależy co wyjdzie na ścieżce.

Image

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO