You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 28 Maj 2025, 07:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #482389 Wysłany: 17 Cze 2011, 12:56; 
 Temat postu: Sporting vs. HGT /Pytanie Techniczne
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Lut 2011,
Posty: 76
Siemanko, mam kilka pytań natury technicznej:
1. Do budy ze sportinga bez większych modyfikacji przypasuje skrzynia + silnik z hgt ?
2. Jak bardzo różni się zawieszenie (belka, zwrotnice) ?
3. Jak bardzo różnią się te auta pod względem technicznym (pomijam pojemność..) ?

_________________
//Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika.
_____________________
www.moto.web-Fighters.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #482395 Wysłany: 17 Cze 2011, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
HGT ma inne zwrotnice, piasty, przeguby, belkę tylną (hamulce tarczowe), przednie hamulce są dużo większe.

Drugi temat w ciągu doby, w którym ktoś chce zmieniać silnik na ten z HGT, ludzie trzeba zajrzeć chociażby na allegro i policzyć sobie ile taka zabawa wyniesie i szybko się okaże że aktualny silnik jest wystarczający :E bo koszty zmiany są bliskie wartości samochodu .

Co do różnic to HGT ma jeszcze inne wahacze i inne (niższe, twardsze) zawieszenie chociaż tego akurat pewien nie jestem.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482400 Wysłany: 17 Cze 2011, 13:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Lut 2011,
Posty: 76
_marcin00_ napisał(a):
..ile taka zabawa wyniesie i szybko się okaże że aktualny silnik jest wystarczający :E bo koszty zmiany są bliskie wartości samochodu..


W pełni zdaje sobie z tego sprawę, przeczytałem kilkanaście tematów i chyba kilkaset postów na różnych forach, wiem że to droga zabawa ;)

Zbieram informacje które są mi potrzebne, auta nie chce sprzedawać i kupować HGT (choć to najrozsądniej) dlaczego ? Dla tego że nie wiem na jaki egzemplarz trafię, a przez pół polski nie chce jeździć, aby się później okazało, że coś jest jednak nie tak z autem. I generalnie plan jest taki, aby auto było unikatowe na tyle na ile się da, powiem nawet więcej, do mechaników chce tylko jeździć w ekstremalnych sprawach..

Powolutku będę kupował podzespoły, cierpliwy jestem ;) Tymczasem pisać panowie, pisać! :E

_________________
//Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika.
_____________________
www.moto.web-Fighters.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482402 Wysłany: 17 Cze 2011, 13:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No jeżeli tak to trzeba najpierw znaleźć silnik i skrzynię biegów w dobrym stanie, belka z HGT wchodzi bez żadnego modzenia zresztą kilka osób już na forum ma w 1,2 8V taką belkę. Przednie zawieszenie musisz całe wymienić bo zwrotnice są inne ze względu na inne półosie i przeguby, wahacze też są solidniejsze ale powinny pasować w miejsce starych. Jeżeli chodzi o mocowanie silnika to z pewnością będzie pasować w końcu bryłę mają taką samo HGT i sporting.

Ogólnie życzę powodzenia i dużo cierpliwości bo projekt może być ciekawy jeżeli ktoś jest zdecydowany i wie z jakimi kosztami to się wiąże.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482406 Wysłany: 17 Cze 2011, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Lut 2011,
Posty: 76
_marcin00_ napisał(a):
No jeżeli tak to trzeba najpierw znaleźć silnik i skrzynię biegów w dobrym stanie, belka z HGT wchodzi bez żadnego modzenia zresztą kilka osób już na forum ma w 1,2 8V taką belkę. Przednie zawieszenie musisz całe wymienić bo zwrotnice są inne ze względu na inne półosie i przeguby, wahacze też są solidniejsze ale powinny pasować w miejsce starych. Jeżeli chodzi o mocowanie silnika to z pewnością będzie pasować w końcu bryłę mają taką samo HGT i sporting.

Ogólnie życzę powodzenia i dużo cierpliwości bo projekt może być ciekawy jeżeli ktoś jest zdecydowany i wie z jakimi kosztami to się wiąże.


Dokładnie taki typ informacji potrzebuję! Niedługo postaram się odpalić blog na ten temat, ale to w późniejszym terminie. Zapraszam do kibicowania i czekam na dalsze info :)

_________________
//Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika.
_____________________
www.moto.web-Fighters.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482637 Wysłany: 18 Cze 2011, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 867
Pomógł: 4
_marcin00_ napisał(a):
wahacze też są solidniejsze ale powinny pasować w miejsce starych.

wahacze do hgt podchodzą od zwykłych wersji, sprawdzone przez kolegę lukaszc

_________________
Moja była HaGieTka
Image
Obecnie powożę autobusem :E Fiat Doblo Maxi 1,6 105KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482655 Wysłany: 18 Cze 2011, 11:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No tak, ale większość z tych oferowanych na allegro ma dopisane "oprócz HGT" więc dlatego napisałem, że są solidniejsze, zresztą muszą być biorąc pod uwagę moc silnika i prędkości do jakich HGT się rozpędza.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482665 Wysłany: 18 Cze 2011, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 1814
chcesz do zwykłej budy wsadzić taki silnik i zrobić bestie dla niepoznaki :D ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482667 Wysłany: 18 Cze 2011, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Lut 2011,
Posty: 76
Pogromca napisał(a):
chcesz do zwykłej budy wsadzić taki silnik i zrobić bestie dla niepoznaki :D ?


Przecież to tylko jest 1.8 :P a po drugie mam obecnie sportinga :D ..chwilowo nic nie modzonego ;)

_________________
//Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika.
_____________________
www.moto.web-Fighters.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482668 Wysłany: 18 Cze 2011, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mazowieckie
Rejestracja: 01 Paź 2008,
Posty: 1025
Pomógł: 2
Pogromca ale hgt to taka sama buda jak sporting wiec nie wiem co masz na mysli slowo (zwyklej budy)

_________________
Było HGT
topic14728.html
Obecnie
Grande Punto AirRide STANCE
Megane Coupe I PHII topic32579-25.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482762 Wysłany: 18 Cze 2011, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Silnik hgt nie jest warty tych wydatków i kombinacji, auto i tak szybkie nie bedzie.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482764 Wysłany: 18 Cze 2011, 19:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Mar 2011,
Posty: 1814
pilot napisał(a):
Pogromca ale hgt to taka sama buda jak sporting wiec nie wiem co masz na mysli slowo (zwyklej budy)


wiesz, hgt były robione tylko w kilku kolorach, jak się nie mylę, to w czarnym, żółtym, niebieskim i czerwonym (Schumacher) (a właśnie gdzie tu jest temat odnośnie tej wersji) ?

więc myślałem, że do zwykłego punciaka chce włożyć taki silnik.

a sporting ile ma koni ?




ps: u nas kiedyś jeździło fajne Cinquecento 1,3 :D to zapierd.alało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482766 Wysłany: 18 Cze 2011, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Lut 2011,
Posty: 76
Pogromca napisał(a):
a sporting ile ma koni ?


Ten między 85 a 90 8)

_________________
//Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika.
_____________________
www.moto.web-Fighters.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482772 Wysłany: 18 Cze 2011, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
ka2myk napisał(a):
Ten między 85 a 90

Czyli seryjnie 80 ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482775 Wysłany: 18 Cze 2011, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Lut 2011,
Posty: 76
2rotor napisał(a):
Silnik hgt nie jest warty tych wydatków i kombinacji, auto i tak szybkie nie bedzie.


To prawda, ale pogłębić wiedzę nie zaszkodzi. Im więcej wiem o swap'ie, tuningu i masy rzeczy z tym związany, tym bardziej żałuję że nie kupiłem kupety 2.0 20vt i by było po sprawie. Choć masz 250 kucy, za 2 miesiące będziesz chciał 350, i ta liczba stale rośnie.. a koszty wcale nie maleją..

_________________
//Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika.
_____________________
www.moto.web-Fighters.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #551263 Wysłany: 22 Lut 2012, 02:36; 
 Temat postu: Re: Sporting vs. HGT /Pytanie Techniczne
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Działoszyn
Rejestracja: 19 Lut 2012,
Posty: 54
Srebrne tez były, ja bym radził 2.0 z Fiata Coupe z Turbo :) zamiast 1.8 :) to dopiero szał :) a pewnie ta sama kwota wyjdzie :)

_________________
Obecny V=max - 190 km/h :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO