|
Obecny czas: 28 Maj 2025, 07:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ka2myk |
#482389 Wysłany:
17 Cze 2011, 12:56; Temat postu: Sporting vs. HGT /Pytanie Techniczne |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 76
|
Siemanko, mam kilka pytań natury technicznej:
1. Do budy ze sportinga bez większych modyfikacji przypasuje skrzynia + silnik z hgt ?
2. Jak bardzo różni się zawieszenie (belka, zwrotnice) ?
3. Jak bardzo różnią się te auta pod względem technicznym (pomijam pojemność..) ?
_________________ //Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika. _____________________ www.moto.web-Fighters.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
_marcin00_ |
#482395 Wysłany:
17 Cze 2011, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
HGT ma inne zwrotnice, piasty, przeguby, belkę tylną (hamulce tarczowe), przednie hamulce są dużo większe.
Drugi temat w ciągu doby, w którym ktoś chce zmieniać silnik na ten z HGT, ludzie trzeba zajrzeć chociażby na allegro i policzyć sobie ile taka zabawa wyniesie i szybko się okaże że aktualny silnik jest wystarczający  bo koszty zmiany są bliskie wartości samochodu .
Co do różnic to HGT ma jeszcze inne wahacze i inne (niższe, twardsze) zawieszenie chociaż tego akurat pewien nie jestem.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
ka2myk |
#482400 Wysłany:
17 Cze 2011, 13:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 76
|
_marcin00_ napisał(a): ..ile taka zabawa wyniesie i szybko się okaże że aktualny silnik jest wystarczający  bo koszty zmiany są bliskie wartości samochodu..
W pełni zdaje sobie z tego sprawę, przeczytałem kilkanaście tematów i chyba kilkaset postów na różnych forach, wiem że to droga zabawa
Zbieram informacje które są mi potrzebne, auta nie chce sprzedawać i kupować HGT (choć to najrozsądniej) dlaczego ? Dla tego że nie wiem na jaki egzemplarz trafię, a przez pół polski nie chce jeździć, aby się później okazało, że coś jest jednak nie tak z autem. I generalnie plan jest taki, aby auto było unikatowe na tyle na ile się da, powiem nawet więcej, do mechaników chce tylko jeździć w ekstremalnych sprawach..
Powolutku będę kupował podzespoły, cierpliwy jestem  Tymczasem pisać panowie, pisać! 
_________________ //Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika. _____________________ www.moto.web-Fighters.pl
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#482402 Wysłany:
17 Cze 2011, 13:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
No jeżeli tak to trzeba najpierw znaleźć silnik i skrzynię biegów w dobrym stanie, belka z HGT wchodzi bez żadnego modzenia zresztą kilka osób już na forum ma w 1,2 8V taką belkę. Przednie zawieszenie musisz całe wymienić bo zwrotnice są inne ze względu na inne półosie i przeguby, wahacze też są solidniejsze ale powinny pasować w miejsce starych. Jeżeli chodzi o mocowanie silnika to z pewnością będzie pasować w końcu bryłę mają taką samo HGT i sporting.
Ogólnie życzę powodzenia i dużo cierpliwości bo projekt może być ciekawy jeżeli ktoś jest zdecydowany i wie z jakimi kosztami to się wiąże.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
ka2myk |
#482406 Wysłany:
17 Cze 2011, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 76
|
_marcin00_ napisał(a): No jeżeli tak to trzeba najpierw znaleźć silnik i skrzynię biegów w dobrym stanie, belka z HGT wchodzi bez żadnego modzenia zresztą kilka osób już na forum ma w 1,2 8V taką belkę. Przednie zawieszenie musisz całe wymienić bo zwrotnice są inne ze względu na inne półosie i przeguby, wahacze też są solidniejsze ale powinny pasować w miejsce starych. Jeżeli chodzi o mocowanie silnika to z pewnością będzie pasować w końcu bryłę mają taką samo HGT i sporting.
Ogólnie życzę powodzenia i dużo cierpliwości bo projekt może być ciekawy jeżeli ktoś jest zdecydowany i wie z jakimi kosztami to się wiąże.
Dokładnie taki typ informacji potrzebuję! Niedługo postaram się odpalić blog na ten temat, ale to w późniejszym terminie. Zapraszam do kibicowania i czekam na dalsze info 
_________________ //Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika. _____________________ www.moto.web-Fighters.pl
|
|
Góra |
|
 |
LiseK9 |
#482637 Wysłany:
18 Cze 2011, 10:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 867 Pomógł: 4
|
_marcin00_ napisał(a): wahacze też są solidniejsze ale powinny pasować w miejsce starych.
wahacze do hgt podchodzą od zwykłych wersji, sprawdzone przez kolegę lukaszc
_________________ Moja była HaGieTka
 Obecnie powożę autobusem Fiat Doblo Maxi 1,6 105KM
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#482655 Wysłany:
18 Cze 2011, 11:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
Pogromca |
#482665 Wysłany:
18 Cze 2011, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 1814
|
chcesz do zwykłej budy wsadzić taki silnik i zrobić bestie dla niepoznaki  ?
|
|
Góra |
|
 |
ka2myk |
#482667 Wysłany:
18 Cze 2011, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 76
|
Pogromca napisał(a): chcesz do zwykłej budy wsadzić taki silnik i zrobić bestie dla niepoznaki  ?
Przecież to tylko jest 1.8  a po drugie mam obecnie sportinga  ..chwilowo nic nie modzonego 
_________________ //Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika. _____________________ www.moto.web-Fighters.pl
|
|
Góra |
|
 |
pilot |
#482668 Wysłany:
18 Cze 2011, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mazowieckie Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 1025 Pomógł: 2
|
Pogromca ale hgt to taka sama buda jak sporting wiec nie wiem co masz na mysli slowo (zwyklej budy)
_________________ Było HGT topic14728.html Obecnie Grande Punto AirRide STANCE Megane Coupe I PHII topic32579-25.html
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#482762 Wysłany:
18 Cze 2011, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Silnik hgt nie jest warty tych wydatków i kombinacji, auto i tak szybkie nie bedzie.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Pogromca |
#482764 Wysłany:
18 Cze 2011, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Mar 2011, Posty: 1814
|
pilot napisał(a): Pogromca ale hgt to taka sama buda jak sporting wiec nie wiem co masz na mysli slowo (zwyklej budy)
wiesz, hgt były robione tylko w kilku kolorach, jak się nie mylę, to w czarnym, żółtym, niebieskim i czerwonym (Schumacher) (a właśnie gdzie tu jest temat odnośnie tej wersji) ?
więc myślałem, że do zwykłego punciaka chce włożyć taki silnik.
a sporting ile ma koni ?
ps: u nas kiedyś jeździło fajne Cinquecento 1,3  to zapierd.alało.
|
|
Góra |
|
 |
ka2myk |
#482766 Wysłany:
18 Cze 2011, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 76
|
Pogromca napisał(a): a sporting ile ma koni ?
Ten między 85 a 90 
_________________ //Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika. _____________________ www.moto.web-Fighters.pl
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#482772 Wysłany:
18 Cze 2011, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
ka2myk |
#482775 Wysłany:
18 Cze 2011, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 76
|
2rotor napisał(a): Silnik hgt nie jest warty tych wydatków i kombinacji, auto i tak szybkie nie bedzie.
To prawda, ale pogłębić wiedzę nie zaszkodzi. Im więcej wiem o swap'ie, tuningu i masy rzeczy z tym związany, tym bardziej żałuję że nie kupiłem kupety 2.0 20vt i by było po sprawie. Choć masz 250 kucy, za 2 miesiące będziesz chciał 350, i ta liczba stale rośnie.. a koszty wcale nie maleją..
_________________ //Nie maszyna, a technika. Czyni z Ciebie zawodnika. _____________________ www.moto.web-Fighters.pl
|
|
Góra |
|
 |
Kemot007PL |
#551263 Wysłany:
22 Lut 2012, 02:36; Temat postu: Re: Sporting vs. HGT /Pytanie Techniczne |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Działoszyn Rejestracja: 19 Lut 2012, Posty: 54
|
Srebrne tez były, ja bym radził 2.0 z Fiata Coupe z Turbo  zamiast 1.8  to dopiero szał  a pewnie ta sama kwota wyjdzie 
_________________ Obecny V=max - 190 km/h
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|