You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 01:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #42047 Wysłany: 29 Sie 2007, 21:45; 
 Temat postu: punto 1.9 jtd 80 2000r mam problem z brakiem mocy silnika
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ruda śląska
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 5
mam od jakiegos czasu problem z brakiem mocy silnika. mechanicy maja rozne opinie,moze ktos mial podobny problem


Góra
 Profil  
 

 
 Post #42070 Wysłany: 29 Sie 2007, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
witam mogłbys podac wiecej szczegolow,jakies objawy,podejrzenia

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42108 Wysłany: 30 Sie 2007, 06:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ruda śląska
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 5
Witam, od jakiegos czasu brakuje mocy, silnik zachowuje sie jak zwykly diesel na turbinie, nie ma tej sily co wczesniej, wymienilem w serwisie przeplywomierz, bo wyskoczyl blad ale to nic nie dalo. turbina dziala bo ja slychac a uklad byl czyszczony. jeden mechanik mowi ze ta moga byc wtryski(koszt regeneracj okolo 1500zl) inny ze to cos z elektronika, ale nie wiadomo co bo na komputerze nic nie wychodzi i juz nie wiem co robic. przed czyszczeniem ukladu co jakis czas silnik jakby zaskakiwal i dostawal kopa a teraz juz wogole. na klimie to sie wogole nie chce sie zbierac


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42185 Wysłany: 30 Sie 2007, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
czyli jak go obciążysz klima to w ogóle nie ma mocy czyli na chłopski łeb mogą to byc wtryski byc moze za mało paliwa podaja(a turbina na pewno działa?)

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42373 Wysłany: 31 Sie 2007, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ruda śląska
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 5
Dokladnie, jak wlacze klime to wogole nie chce jechac. Turbina dziala na pewno bo byla sprawdzana. Jeden mechanik tez twierdzi ze to wtryski ale przeraza mnie koszt.Musze miec pewnosc . Jak to sprawdzic na 100% ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43096 Wysłany: 03 Wrz 2007, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 4
Ja myślę, że to będzie wina zaworu EGR. Po prostu spaliny lecą do kolektora ssącego. Czy przy przegazowaniu (pedał wciśnięty do końca) nie kopci czarnym dymem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43136 Wysłany: 04 Wrz 2007, 09:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ruda śląska
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 5
nie zauwazylem zeby byl widoczny czarny dym przy przegazowaniu ale dzis to sprzawdze i napisze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43157 Wysłany: 04 Wrz 2007, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
kazdy diesel nawet nowy z salonu jak mu depniesz do konca zakopci

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44287 Wysłany: 19 Wrz 2007, 13:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
tez miałem przygody z utrudnionym wkręcaniem się na obroty w zakresie 1800-2500 winny okazało się filtr paliwa ktory zaburzałprace i prawidlowe cisnienie wtrysku oraz jakiś błąd w ECU. Filtr wymieniony , błąd usunięty auto znowu śmiga jak złoto. Tak więc przed zrzucaniem głowicy i innymi hardcorowymi krokami polecam najpierw te proste i często skuteczne rozwiązania ;)
Pozdrawiam

[ Dodano: 19 Wrz 2007 13:46 ]
W dniu dzisiejszym wymieniłem przepływke na nową boschowską i dopiero zobaczyłem różnice :shock: Według g-techa auto przyśpiesza do 100km/h w powtarzalne 12.1 sek :) Każdemu kto ma problemy z brakiem mocy polecam najpierw zacząć od filtrów, sekcji zwłok ecu examinerem i jeżeli nic nie pomoże to zakupić przepływke.

Jazda zwnou stała się przyjemna :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46382 Wysłany: 20 Wrz 2007, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ruda śląska
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 5
Juz wszystko chodzi jak nalezy :D Przeplywomierz wymieniony na inny(dokladnie nie wiem jakiego producenta) o lepszych parametrach(620 zl). Wymieniony wczesniej jest tez sprawny ale nie jest odpowiedni do jtd i dlatego nie chodzil jak nalezy. Jazda znowu na calego. Dzieki wszystkim za rady i podpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46399 Wysłany: 20 Wrz 2007, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Kolego to chyba troszeczkę przepłaciłeś- fabryczny przepływomierz- a fabrycznie pracuje tam bosch kosztuje 328zł . Ale najważniejsze że auto działa :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46535 Wysłany: 21 Wrz 2007, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 9
to zajrzyj pod maskę i podaj, jaki producent i jakie ma oznaczenie ta przepływka, niech inni też skorzystają z tej wiedzy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46676 Wysłany: 22 Wrz 2007, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Ori przepływka to Bosch 0281 002 309


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46935 Wysłany: 23 Wrz 2007, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 9
oryginalny to wiadomo jaki, ale mi chodzi o ten "inny o lepszych parametrach"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46969 Wysłany: 23 Wrz 2007, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
tomiruda napisał(a):
Przeplywomierz wymieniony na inny(dokladnie nie wiem jakiego producenta) o lepszych parametrach(620 zl).

inny to moze być Pierburg ale skoro Bosch-ki sa montowane fabrycznie to po co kombinowac,szczególnie ze cena z kosmosu.
szymlorek napisał(a):
fabrycznie pracuje tam bosch kosztuje 328zł .
wg cennika Bosch powinien kosztować 351zł wiec dostałeś rabat ;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #50624 Wysłany: 04 Paź 2007, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 15
Witam!
Podłącze się do tematu, bo jak by nie było pasuje :)
Od kilku miesięcy jeżdżę PII jtd z 2000 roku. Po pewnym czasie zacząłem zastanawiać się, czy czasami nie brakuje mu trochę mocy, zwłaszcza powyżej 3000 obrotów, ale nie tylko. Po włączeniu klimatyzacji mulił się strasznie nawet na niskich obrotach (ja wiem, że po włączeniu klimy jest słabszy, ale to była przesada). Podejrzenia moje wzrosły, gdy spróbowałem rozpędzić się do szybkości maksymalnej - wycisnąłem z niego nie więcej niż 150, może 153 km/h. Dalej ani rusz. Po prostu powyżej 3000 nie ma mocy na wysokich biegach. Daleko do fabrycznych 170. Najbardziej odczuwalny jest gwałtowny spadek mocy podczas przyspieszania, przy wejściu na obroty, w okolicach 3000-3200/min. Na drugim, trzecim biegu odczuwa się bardzo wyraźny spadek przyspieszenia, tak jakbym odjął w tym momencie sporo gazu. Oczywiście pierwsze podejrzenie - filtry. Wymienione wszystkie, nic się nie zmieniło. Paliwo z pewnego źródła. W tym temacie przeczytałem, że winę może ponosić wadliwy przepływomierz, w związku z tym udałem się na diagnostykę przez OBD do pobliskiego ASO. Komputer nie wykazał żadnych problemów.
Przepływomierz (jest w aucie oryginalny Bosha) nie dawał mi jednak spokoju. Odłączyłem od niego kable i zrobiłem jazdę próbną. O dziwo, poprawa była wyraźna! Ładnie się wkręca na obroty, nie ma odczuwalnego spadku przyspieszenia na niższych biegach, niestety nie mam w okolicy możliwości przetestowania prędkości maksymalnej. Nawet przy włączonej klimie radzi sobie zupełnie nieźle.
W związku z tym wszystkim mam kilka pytań:
1) Czy opisywane objawy świadczą jednoznacznie o uszkodzeniu przepływomierza?
2) Jeżeli przepływomierz byłby sprawny to jakie powinny być objawy po jego odłączeniu? Spadek mocy, czy może wyłącznie większe zużycie paliwa?
3) Czy jazda z odłączonym (tymczasowo) przepływomierzem może w jakiś sposób negatywnie wpływać na silnik, czy nawet wywołać jego uszkodzenie?
Podsumowując: czy kupować nowy przepływomierz bez obaw o wyrzucenie pieniędzy w błoto?

Kończąc tą przydługą wypowiedź pozdrawiam wszystkich użytkowników forum :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #50890 Wysłany: 05 Paź 2007, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Wskazane obiawy świadczą o pewnych brakach w informacji na temat silnika który posiadasz ;) W jtd wystepującym w punto moment powyżej 3000 obrotów poprostu spada i nie ma tam juz czego szukać. :)

Myślę jednak że wiem o co Tobie chodzi mimo że wyrażone dosyć nie precyzyjnie. Auto osłabło w całym zakresie obrotów co tymbardziej pogłębiło braki powyżej 3000rmp gdzie momentu nawet w zdrowej serji nie ma za wiele ;)

Co do ASO to niestety panowie zazwyczaj niepotrafią w 100% wykożystać sprzęt jaki posiadają, nie mają na przykład pojęcia bądź nie chce im się porównać dane z danymi bazowymi podczas jazdy. Kiedy auto stoi w wielu przypadkach tymbardziej w fiacie przepływomierz nie wysyła żadnych błędów mimo uszkodzenia.
Jeżeli po jego odpięciu czujesz poprawe to znaczy że potencjalnie winny jest przepływomnierz ponieważ po jego odpięciu ecu kożysta z uśrednionych map bazowych zapisanych w pamięci.

Polecam przeczyścić egr jeżeli do końca wierzysz w to że uda się go naprawić bez inwestycji badź odrazu nabyć przepływkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #51037 Wysłany: 05 Paź 2007, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 15
Dzięki za odpowiedź :)
Zdaję sobie sprawę jak rozkłada się moment i moc tego silnika w pełnym zakresie obrotów. Dlatego też z początku to mnie zmyliło - myślałem, że ten samochód tak już ma i koniec.
Przepywkę oczywiście czyściłem, przedmuchiwałem sprężarką, niestety bez rezultatów. Dlatego planuję nabyć nową - jednak odpuszczę sobie Boscha ze względu na cenę (ponad 3 stówy), zwłaszcza, że nowy zamiennik można dostać na Allegro już za 144 złote z przesyłką (firmy Falken). Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym względzie może jeszcze doradzi mi, czy skoro nie wymieniam na oryginał, warto dołożyć 60 PLN i kupić przepływkę Magneti Marelli (widziałem na Allegro za 200)?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #51076 Wysłany: 05 Paź 2007, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 9
Kupiłem ta podróbke z Allegro i jest OK. Jeździ podobnie, jak z odpiętym przepływomierzem, jeśli chodzi o moc, ale jakoś tak "płynniej".
Co do tego "zająknięcia" w okolicach 3000rpm, to jest to wada silników JTD podobno związana z zaworem EGR. Może niedługo wezmę sie za jego czyszczenie, to dam znać, czy pomogło.

Co do jeżdżenia z odpiętym przepływomierzem, to niczym nie grozi.

Gdybym wiedział, jaka będzie różnica po zakupie, to dalej bym jeździł z odpiętą wtyczką i 160zł w kieszeni.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #51097 Wysłany: 05 Paź 2007, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Paź 2007,
Posty: 15
Hmm, a myślałeś o zaślepieniu (zatkaniu) EGR? Podobno to samo dobro dla silnika, no chyba, że jesteś wojującym ekologiem ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #51112 Wysłany: 05 Paź 2007, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
ghost2255 napisał(a):
Kupiłem ta podróbke z Allegro i jest OK. Jeździ podobnie, jak z odpiętym przepływomierzem, jeśli chodzi o moc, ale jakoś tak "płynniej".
Co do tego "zająknięcia" w okolicach 3000rpm, to jest to wada silników JTD podobno związana z zaworem EGR.

Co do jeżdżenia z odpiętym przepływomierzem, to niczym nie grozi.

Gdybym wiedział, jaka będzie różnica po zakupie, to dalej bym jeździł z odpiętą wtyczką i 160zł w kieszeni.



Na dieslu można zaoszczędzić ale nie należy go zaniedbywać


Jeżeli po odpięciu przepływki i wpięciu zamiennika nie widać większych różnic możesz sobie tylko uzmysłowić jak działa ta przepływka. :lol: Miałem okazje na dwóch silnikach jtd przekonać się jak działa odpięta przepływka a jak sprawna ori przepływka- różnica w prędkości max drostycznie różna, elastyczność +/- 40% gorzej / 0-100km/h to strata jakiś 40%-50% czasu. Na dodatek zwiększone złużycie paliwa które zreszta będzie małym zmartwieniem kiedy pojawi się problem lejących wtrysków.

Po założeniu zamiennika przepływomierza nakłaniam każdego gorąco do zweryfikowania przebiegu mocy i momentu na jakieś miarodajnej hamowni. Moge z całą stanowczością zapewnić że wynikiem będziecie conajmniej zaskoczeni :lol:

Naprawde nie oszukujcie się że coś co o połowe tańsze jest tak samo dobre- bo takie rzeczy się w przyrodzie nie zdażają ;) Temat przpływki zamiennika przerobiłem na silnikach w firmie i po raz kolejny potwierdziło się że chytry dwa razy traci ;)


Na sam koniec powróce tylko do owych magicznych 3000rpm wielokrotnie tutaj wałkowanych- w stilo a i owszem czyszczenie egru ma sens natomiast w silnikach 80 czy 85 ps możecie go na dobrą sprawe nawet zaślepić bo elektornika nie łapie błedu.
Jednak wciąż nie będzie to jakolwiek wpływało na to że powyżej 3000rpm ten silnik słabnie bo tak jest on porpostu zaprogramowany- powyżej 3000 moment leci na łeb na szyje i należy zmienić bieg aby znaleść się znowu w użytecznym zakresie obrotów ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358370 Wysłany: 21 Kwi 2010, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
podepnę się z zapytaniem,mialem dzwona auto naprawione ale...do 2400 obr jest ok,powyzej auto nie jedzie,cisnę gaz a on nic,nie kopci jest czysto,odpiąłem przepływke i .....nic,auto tak samo z podpietą jak i odpietą -brak mocy powyzej 2400 obr,komp nie wskazuje zadnego błedu ,co to?silnik 1.3 jtd

[ Dodano: 21 Kwi 2010 21:46 ]
jeszcze szczegół-czy po odpieciu kabli z przepływki powinienem zdjąć klemę w celu skasowania pamięci ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358443 Wysłany: 22 Kwi 2010, 09:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
rajtek przyczyną może być nieszczelny dolot na odcinku filtr powietrza -> turbina lub dalej turbina -> kolektor ssący. Należy to wszystko sprawdzić. Efekt po odpięciu przepływki jest natychmiastowy, nie trzeba nic kasować.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358738 Wysłany: 23 Kwi 2010, 07:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Ja jezdze juz baardzo dlugo z wypieta przeplywka i nie zauwazylem ani zmiany w mocy ani w pracy silnika ani w niczym. Panowie mercedesa z tego nie zrobimy wiec sie nie wczuwajcie;) Pozdro

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358751 Wysłany: 23 Kwi 2010, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
neiroth auto od 2400 do 3000 powinno się jeszcze dobrze zbierać, skoro tak nie jest to znaczy, że coś jest nie tak.

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO