|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 09:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
forest |
#705779 Wysłany:
16 Gru 2013, 22:34; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012, Posty: 27
|
Świece nówki, kable też, cewki też podobno sprawdzone. Oddam samochód pod porządnego kompa. Może on coś wskaże.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Maciej80 |
#705929 Wysłany:
17 Gru 2013, 21:44; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 30 Gru 2011, Posty: 49
|
Forest, skoro twierdzisz, że wszystko jest ok a nie jest ;-), to diabeł tkwi w szczegółach.
Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak) -wału korbowego -podciśnienia -temperatury powietrza -sonda lambda -lewe powietrze
Rozumiem, że na LPG i PB jest tak samo... ?
Jeśli tak, to proponuję jak sam napisałeś, podpięcie do kompa. Inaczej to szukanie igły w stogu siana.
|
|
Góra |
|
|
karol1994 |
#705963 Wysłany:
17 Gru 2013, 23:55; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Iłowo-Osada Rejestracja: 06 Gru 2013, Posty: 109 Pomógł: 1
|
Winowajcą może być też silniczek krokowy.
_________________ Najpierw był Maluch 83' Później Siena 98' a teraz jest Kropek 96' - poszedł na żyletki... http://polskajazda.pl/Profil/23127 - klik
|
|
Góra |
|
|
jackyskom |
#705983 Wysłany:
18 Gru 2013, 02:15; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Puntomaniak |
Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013, Posty: 55 Pomógł: 1
|
Maciej80 napisał(a):
Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)
Nie ma?
_________________ Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana
|
|
Góra |
|
|
Maciej80 |
#706059 Wysłany:
18 Gru 2013, 19:36; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 30 Gru 2011, Posty: 49
|
jackyskom napisał(a): Maciej80 napisał(a):
Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)
Nie ma? Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy. Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym.
|
|
Góra |
|
|
karol1994 |
#706608 Wysłany:
21 Gru 2013, 22:54; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Iłowo-Osada Rejestracja: 06 Gru 2013, Posty: 109 Pomógł: 1
|
Maciej80 napisał(a): jackyskom napisał(a): Maciej80 napisał(a):
Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)
Nie ma? Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy. Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym. Obawiam się, że masz rację. Sprawdzałem na alledrogo, i do Punto II nie ma silniczków krokowych, są jedynie używane przepustnice z w/w silniczkiem. Mojemu ojcu ostatnio w PI padł silniczek, niestety był zmuszony kupić oryginalny, bo jak się dowiedzieliśmy wszystkie rzekomo oryginalne silniczki w necie to chińszczyzna, która ma plastikowe łożyska i wytrzymuje miesiąc, góra dwa. Serwis musiał go ściągać aż z Włoch za cenę, bagatela 500zł! Po uwzględnieniu rabatu wyszło coś koło 450. Niby mówią, że ceny oryginalnych części do Fiata są niewygórowane, ale zależy o jakich częściach mówimy
_________________ Najpierw był Maluch 83' Później Siena 98' a teraz jest Kropek 96' - poszedł na żyletki... http://polskajazda.pl/Profil/23127 - klik
|
|
Góra |
|
|
krisbe |
#706687 Wysłany:
22 Gru 2013, 11:31; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013, Posty: 89
|
Panowie tak ku jasności - krokowca da się wymienić. Trochę chałturniczo ale da Jeśli chodzi o problem - ja przed sprzedażą miałem to samo, sprawdziłem: - błędy ECU - działanie Sondy - działanie MapSensora (go obstawiałem) - mapy LPG - robiłem autoadaptacje (pomagało na góra 2 dni) - świece, kable WN - czyszczenie przepustnicy i nic nie dawało efektu.. byłem w ASO (naciągacze) i nic nie wskórali.. wylądowałem u specjalisty od aut włoskich w Katowicach. Pan pojeździł autem na PB stwierdził, że jest ok, ale jakby miał się czepiać, to bardzo stary soft jest w ECU.. zapłaciłem 400zł za wgranie nowego i jak ręką odjął! potem tylko do Panów od LPG, by sprawdzili korekty długo i krótkoterminowe (przy anomaliach miałem korekty rzędu +50%), a także dostosowali mapę korekty były na poziomie 5%! i autko zaczęło działać ciekawostka - auto miało przejechane na instalacji 140 tyś z czego 60 na instalacji gazowej! i tak z dnia na dzień zaczęło mu coś nie pasować..
|
|
Góra |
|
|
jackyskom |
#708178 Wysłany:
29 Gru 2013, 23:59; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Puntomaniak |
Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013, Posty: 55 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
forest |
#715909 Wysłany:
11 Lut 2014, 21:56; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 21 Paź 2012, Posty: 27
|
Wszystkie wtyki przeczyszczone, nie pomogło.
|
|
Góra |
|
|
adam7 |
#743269 Wysłany:
13 Wrz 2014, 16:34; Temat postu: Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 15 Wrz 2012, Posty: 13
|
też mam problem z obrotami tylko gdzie znajduje się sterownik wtrysków w punto IIFL?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|