|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
d00lar |
#484935 Wysłany:
26 Cze 2011, 14:33; Temat postu: obniż swoje spalane ;] |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
postanowiłem stworzyc temacik zachęcający was do dbania o swoje porwele i przy okazji o samochody
najważniejsze : JEŻELI TWÓJ KROPEK PALI WIĘCEJ NIŻ 8/9L W MIEŚCIE LUB 6.5/7.5 W TRASIE TO PALI CI ZA DUŻO!!!!! I NA 99% MOŻNA COŚ Z TYM ZROBIĆ =]
mówię oczywiście o najbardziej popularnych kropkach 1.1 i 1.2 ... te turbo itp logiczne że mogą więcej
PO DRUGIE - NIECH KAŻDY KTO TERAZ POWIEDZIAŁ - EHH TAM 1L W TĄ CZY W TĄ... ZROBI PROSTY RACHUNEK
ja przykładowo robię około 30tyś rocznie więc schodząc 1l w dół na spalaniu mogę zaoszczędzić w wypadku 300l paliwa czyli 1500zł
w wypadku gazu 750zł - i to schodząc tylko 1l na setkę.
Jak pali ci np 10 to możesz zejść pewnie i ze 2/3 litry o ile nie deptasz jakoś straszliwie - łatwo przemnożyć.
To może warto by wydać połowę tych pieniędzy na to aby paliło mniej
a drugą połowę zaoszczędzić ?(w pierwszym roku , później już całość o ile nic znów nie padnie  )
co ma wpływ na spalanie:
no po pierwsze - ciężka noga , ale wiem z doświadczenia że teraz już mój kropek 1.2 75k pali max 8,5 w wersji mega rajdowej!
ale załóżmy że nie deptamy straszliwie a pali dużo - co wymienić?
po 1: filtr powietrza! ma ogromne znaczenie przy spalaniu - groszowe sprawy 10zł?
po 2: świece - najzwyklejsze ngk w kropkach świetnie się sprawują - koszt rzędu 50zł
po 3: sonda lambda - chyba najdroższa z rzeczy mających wpływ na spalanie - zwykłą uniwersalna 4przewodowa chodzi w kropkach jak złoto - z magnetti marelli np w 120zł można się zamknąć z wymianą też niema większego problemu
po 4:dwa czujniki temperatury jeden płynu chłodniczego - jest w silniku z prawej strony wygląda tak:
http://auto-sas.pl/files/czujnik_temp_w ... 1_znak.JPG
bardzo prosto sprawdzić jego działanie - wystarczy odpiąć wtyczkę mamy 2 piny , bierzemy miernik ustawiamy go na 10k omów i mierzymy zimny silnik powinien mieć z 10 mniej więcej nagrzany około zera
jeśli nagrzany pokazuje wartości powyżej 2 np to nowy 30zł wymiana banalna wykręcamy i wkręcamy
drugi czujnik to temperatury powietrza zasysanego - trzeba zdjąć całą obudowę filtra powietrza i obok przepustnicy jest taki malutki, wtyczkę ma jak by z boku z prawej strony, wygląda tak:
http://nokautimg4.pl/p-c8-6c-c86c9466bb ... io-pan.jpg
mierzymy czy działa w analogiczny sposób - z tym że tu ciepły / zimny silnik nie ma aż takiego znaczenia bo on mierzy temp powietrza - otoczenia - więc jak na polu jest z 25stopni to powinien mieć oporność miedzy 2.5 a 5k omów
one bardzo rzadko padają ale akurat mi się trafiło, z wymianą troszkę zabawy bo trzeba wykręcić te szpile co trzymają obudowę filtra powietrza i dostać się na spód przepustnicy ale jak najbardziej do zrobienia koszt - 40zł
po 5: ewentualnie kable WN - ciężko je przetestować - jak nie traci mocy itp to małe prawdopodobieństwo ale może się zdarzyć - kable z boscha 45zł
po 6: termostat - jak puszcza od razu na duży obieg to silnik pracuje w za niskiej temperaturze i tak samo pali za dużo, aby sprawdzić wystarczy zapalić zimny i sprawdzać temperaturę dużej rurki idącej do chłodnicy od prawej strony silnika - termostatu , powinna być w miarę zimna aż silnik nie uzyska 85 stopni. cena - 35zł wymiana - spuszczamy płyn odkręcamy 2 śruby ściągamy wąż czyścimy zakładamy nowy + wąż i zalewamy płynem/odpowietrzamy, godzinka zabawy
po 7: jak już nic nie pomaga to jeszcze zostają cewki zapłonowe - słaba iskra też może powodować większe spalanie i obniżenie parametrów silnika, nowe 2 cewki - 75zł wymiana też do zrobienia samemu
podsumujmy - zakładając ze czujniki oba były padnięte: 10+50+120+30+40+45+35+75 = 405zł
w ekstremalnych przypadkach problemem mogą być jeszcze luzy na zaworach lub poprostu silnik na wykończeniu
ale zakładam że każdy zna swoje auto i wie że silnik ma w super stanie a mimo to dużo pali
podsumowując - wydając max 400zł znikają problemy z szarpaniem / odpalaniem / itp a ponadto na 90% schodzimy z literek czy dwa na spalaniu co nas bardzo cieszy
dziękuję za uwagę i proszę o przyklejenie - myślę ze warto
Ostatnio edytowany przez d00lar, 27 Cze 2011, 23:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
niesc |
#485127 Wysłany:
26 Cze 2011, 23:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 91
|
No stary, przeczytalem od deski do deski - sprawdze swoje Punto pod tym kątem i napisze co i jak - moze akurat warto  wstawiam tez post podsumowywujący z mojej strony.
Ostatnie spalanie po mieście: 12l lpg / 100 km
Z podanych wymienione niedawno było:
- świece, kable (900 km temu)
- filtr powietrza (300 km temu) / cena 25zł
- sonda (była wymieniana ale nie pamietam juz dokladnie kiedy, tez jakos nie dawno)
- oba czujniki -> to musze posprawdzać.
Aaa.. wplyw na spalanie mają jeszcze:
- rodzaj instalacji gazowej
- regulacja instalacji gazowej
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#485154 Wysłany:
27 Cze 2011, 06:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
oj tam krzycz od razu  no tam pare wykrzykników sory:P
to co do przyklejenia?;p
@niesc drogi filtr powietrza  ja cos 12 dałem ostatnio
rodzaj instalacji niekoniecznie - ktoś na forum pisał ze schodzi do 7l gazu i ma instalke 2generacji
an sekwencji można tak samo
więc największe znaczenie w tym temacie ma dobre ustawienie jej
ale ciężko ją dobrze ustawić jak coś z wyżej wymienionych własnie jest na wykończeniu 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#485155 Wysłany:
27 Cze 2011, 07:04; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
d00lar napisał(a): najważniejsze : JEŻELI TWÓJ KROPEK PALI WIĘCEJ NIŻ 8/9L W MIEŚCIE LUB 6.5/7.5 W TRASIE TO PALI CI ZA DUŻO!!!!! I NA 99% MOŻNA COŚ Z TYM ZROBIĆ =]
Nie do końca prawda...
ponad 9l w mieście jest jak najbardziej realne wystarczy dynamiczna jazda + dużo stania w korkach i spokojnie dojdzie do 10l/100km.
W trasie tak samo - wystarczy pojeździć trochę po autostradzie i to nawet z przepisową prędkością (140km/h), żeby spalić 8l/100km i więcej.
Co do reszty - ogólnie zgoda, ale np świece/kable/cewki dają sporo innych objawów niż wyższe spalanie, tak więc jeśli z autem nic innego się nie dzieje, to z tymi częściami można sobie dać spokój albo sprawdzić je na końcu.
Poza tym dochodzi kwestia egzemplarza i zużycia silnika - zadziwiające, że przeważnie auta, które dalej są w rękach pierwszego właściciela palą ciut mniej niż używane przez kilku kolejnych.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#485184 Wysłany:
27 Cze 2011, 09:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
STax napisał(a): Nie do końca prawda... ponad 9l w mieście jest jak najbardziej realne wystarczy dynamiczna jazda + dużo stania w korkach i spokojnie dojdzie do 10l/100km. W trasie tak samo - wystarczy pojeździć trochę po autostradzie i to nawet z przepisową prędkością (140km/h), żeby spalić 8l/100km i więcej.
Co do reszty - ogólnie zgoda, ale np świece/kable/cewki dają sporo innych objawów niż wyższe spalanie, tak więc jeśli z autem nic innego się nie dzieje, to z tymi częściami można sobie dać spokój albo sprawdzić je na końcu.
Poza tym dochodzi kwestia egzemplarza i zużycia silnika - zadziwiające, że przeważnie auta, które dalej są w rękach pierwszego właściciela palą ciut mniej niż używane przez kilku kolejnych. STax zgadzam się z tobą  Pamiętajmy również że na spalanie ma w pływ wiele innych czynników. Klimatyzacja, nie odpowiednie ciśnienie w kołach,dodatkowe kilogramy w aucie, uchylone szyby, odbiorniki z używające prąd to wszystko przyczynia się do większego spalania. Zapomniał kolega dodać do swojej listy termostatu  d00lar napisał(a): po 1: filtr powietrza! ma ogromne znaczenie przy spalaniu - groszowe sprawy 10zł? ja wiem jedno po wymianie filtra czuje się że auto jest bardziej żwawsze d00lar napisał(a): po 3: sonda lambda - chyba najdroższa z rzeczy mających wpływ na spalanie - zwykłą uniwersalna 4przewodowa chodzi w kropkach jak złoto - z magnetti marelli np w 120zł można się zamknąć z wymianą też niema większego problemu
z sądami uniwersalnymi różnie bywa i sporo osób ma z nimi problem, niekiedy od razu po montażu. osobiście uniwersalnych nie polecam
|
|
Góra |
|
 |
niesc |
#485241 Wysłany:
27 Cze 2011, 11:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 91
|
d00lar są różni producenci filtrów, ja akurat taki kupiłem ostatnio. Pamiętam, ze sprawdzałem u gazowników kiedys "idealne" spalanie dla tego silnika, modelu (wyposazenie mialo nawet znaczenie bo inna waga auta) i tam podawali, ze 11 litrów lpg to jest standard, pod 12 to tez nie jakies halo.
|
|
Góra |
|
 |
mshk |
#485405 Wysłany:
27 Cze 2011, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łomża Rejestracja: 22 Maj 2011, Posty: 51
|
dziwne to moja camry pali 14 lpg po miescie,a kropek 10 lpg,więc myślę że 12 litry lpg to nie jest normą jak gazownicy ci mówili
_________________ Fiat Punto 1,1+LPG 96rok , Toyota Camry 3,0 V6 97rok
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#485406 Wysłany:
27 Cze 2011, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#485499 Wysłany:
27 Cze 2011, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
faktycznie zapomniałem o termostacie - dodano =]
_________________
|
|
Góra |
|
 |
mshk |
#485515 Wysłany:
27 Cze 2011, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łomża Rejestracja: 22 Maj 2011, Posty: 51
|
STax żadna trasa nie jest sobie równa odnosnie spalania,ja sprawdziłem kilka razy miasto i wynik był taki sam 10l LPG myślę że to przyzwoity wynik,tym bardzie że robię małe odcinki. 
_________________ Fiat Punto 1,1+LPG 96rok , Toyota Camry 3,0 V6 97rok
|
|
Góra |
|
 |
niesc |
#485525 Wysłany:
27 Cze 2011, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 91
|
mshk masz silnik 1.1. Mialem CC sportinga to bral i pod 13 jak bo krecilem ile wlazlo a raz wzial nawet 14 NA TRASIE wiec z tym spalaniem to zalezy 
|
|
Góra |
|
 |
mshk |
#485585 Wysłany:
28 Cze 2011, 08:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łomża Rejestracja: 22 Maj 2011, Posty: 51
|
zgadza sie ja piszę na swoim przykładzie i swoim stylem jazdy (spokojny),dużo zależy od instalki lpg która gen i jak jest wyregulowana.Jak chce poszalec troche to wsiadam w drugie auto,bo 1,1 silniczkiem to dużo nie poszaleje:-)
_________________ Fiat Punto 1,1+LPG 96rok , Toyota Camry 3,0 V6 97rok
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#485798 Wysłany:
28 Cze 2011, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
ja powiem tak (apropo korków)
ostatnio czytaj z połtora miesiaca temu) jechałęm do kato i tir jakis sie rozsypał pod rondem z rurami itp nieważne
stałem w korku od tychów do katowic - 20km przejechanie tego odcinka zajeło mi ponad 3h
a spalanie srednie - wtedy jeszcze nie miałem gazu wyszło mi gdzieś 8.2(na tamtym baku)
wszcześniej miałem gdzies 7.7 no więc faktycznie przez korki wzrasta ale nie do 10czy 11
z butem w podłodze też nie raz jeździłęm - w wakacje do holandi w 4os ze znajomymi i full załątowani i bagaznik i torby w środku jeszcze po 160-170 prawie całą droge w niemczech to też średnie z całej trasy do holandi i spowrotem wyszło cos 8.4
tażke ja się trzymam wersji że niema czarów przy 100% sprawnym aucie nie ma prawa palić powyżej 10
|
|
Góra |
|
 |
mshk |
#485903 Wysłany:
28 Cze 2011, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łomża Rejestracja: 22 Maj 2011, Posty: 51
|
sprawne auto to podstawa do normy spalania,a czy stoimy w korkach itp to już inna bajka  co do prędkości twojej jak opisujesz to nigdy bym nie pojechał kropiem to nie auto na takie prędkości,przynajmniej ja tak myślę.
_________________ Fiat Punto 1,1+LPG 96rok , Toyota Camry 3,0 V6 97rok
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#485904 Wysłany:
28 Cze 2011, 23:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
no w polsce nie
ale w niemcach to az głupio jechać wolniej;p
mój kropas ma dopiero 82k przebiegu wtedy miał 75 więc dzielnie to znosił
185 miał vmax ale w 4os i pełny 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#485906 Wysłany:
28 Cze 2011, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
grzechu87 |
#487280 Wysłany:
03 Lip 2011, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 256
|
W jaki sposób czujniki cieczy i temperatury powietrza mogą wpłynąć na wzrost spalania?
_________________ Fiat Punto 1.2 75ELX 1995r
"Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu"
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#487286 Wysłany:
03 Lip 2011, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
grzechu87 |
#487296 Wysłany:
03 Lip 2011, 17:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 13 Lut 2011, Posty: 256
|
STax napisał(a): Czujnik temp powietrza wpływa, bo wpływa na ilość podawanego paliwa. Z tym się w zupełności zgadzam. A co z czujnikiem cieczy? Jeden włącza wentylator a drugi daje wskazania na zegar więc co on ma wspólnego ze spalaniem?
_________________ Fiat Punto 1.2 75ELX 1995r
"Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu"
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#487335 Wysłany:
03 Lip 2011, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
ten cieczy w silniku ponadto sprawdza kiedy silnik jest na tyle nagrzany żeby wyłączyć "ssanie"
przez ssanie czytaj - ponoć troche wzbogaca mieszankę
|
|
Góra |
|
 |
zimolag_adam |
#487423 Wysłany:
03 Lip 2011, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Star
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 134 Pomógł: 1
|
d00lar napisał(a): ten cieczy w silniku ponadto sprawdza kiedy silnik jest na tyle nagrzany żeby wyłączyć "ssanie" przez ssanie czytaj - ponoć troche wzbogaca mieszankę
nawet bardzo powoduje wzrost, u mnie prócz sondy ten wskaźnik przez długi czas powodował zwiększenie obrotów na biegu jałowym, po wymianie spalanie spadło (łącznie z sondą) o 4 l/100km
_________________ Punto 1, 1.2 60 STAR 97r.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#487429 Wysłany:
03 Lip 2011, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
d00lar napisał(a): ten cieczy w silniku ponadto sprawdza kiedy silnik jest na tyle nagrzany żeby wyłączyć "ssanie" przez ssanie czytaj - ponoć troche wzbogaca mieszankę
bo ten czujnik steruje mieszanką paliwowo powietrzną.
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#487466 Wysłany:
20 Lip 2011, 06:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
no więc własnie;]
ps tak żeby mi ktoś nie mówił że się nieda
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/34416
myślę że na takiej średniej już zostanę
i zaznaczam że nie jest to jazda 70:D
tak 80% trasy 20% miasta
a w trasie 100-130 - bez jakiegoś ograniczania się!
przypominam - 1.2 75kucy
wiec 1.1 musi palić mniej! [ Dodano: 20 Lip 2011 06:59 ]srednia nadal sie trzyma ponizej 8
teraz przekroczyłem 8semke ostatnio ale to tylko temu ze 2x stałem po 2 h w korku do bielska - dramat 10km na sprzęgle i jedynce
a potem sie dziwić że sprzęgło sie kończy
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/34416
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#491820 Wysłany:
20 Lip 2011, 07:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
d00lar napisał(a): przypominam - 1.2 75kucy wiec 1.1 musi palić mniej!
No właśnie nie do końca. 1.1 ma mniej mocy niż 75, więc trzeba go bardziej cisnąć żeby jechać tak samo.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#491821 Wysłany:
20 Lip 2011, 07:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
hmm zeby przyspieszać mniej wiecej tak samo szybko to musi palic więcej
ale żeby jechać z tą samą stałą prędkością to chyba juz nie?
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|