You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 05 Maj 2024, 07:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #494105 Wysłany: 29 Lip 2011, 21:09; 
 Temat postu: Regeneracja Parownika (Reduktora) LPG Lovato RG 92
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
Na samym początku jesli zabieramy sie za jakiekolwiek prace związane z LPG. zakręcamy zawór na butli, odpalamy auto i czekamy aż samochod wypali pozostały w przewodach lpg. jesli samochod zgaśnie to możemy zabrać się do pracy:)

nalezy odkręcic 3 rurki dochodzące do reduktora( jedna doprowadza gaz do silnika natomiast dwie pozostałe są odpowiedzialne za obieg płynu chłodniczego), oraz jeden miedziany wężyk który doprowadza gaz.

musimy uważać zeby sie nie wylał płyn z chłodnicy. oczywiscie cos zawsze niestety sie wyleje ale zeby wszystkiego sie nie pozbyć wężyki albo zwiążmy albo podnieśmy poprostu.

Reduktor posiada dwie strony. jedna odpowiedzialna jest za obieg płynu ogrzewającego cały parownik natomiast druga za doprowadzanie lpg z butli a nastepnie do silnika.

od której części zaczniemy to obojętne.

ja zacząłem od części wody - tzn od części odpowiedzialnej za obieg płynu ogrzewającego reduktor:
Image
odkręcamy wszystkie śrubki kluczem imbusowym. zdejmujemy dekielek. i pojawia się:
Image
gumowa membrana. ze sprężyną która ją dociska. zdejmujemy spręzynke:
Image
następnie powoli zdejmujemy gumową membranę. robimy to przez uniesienie i przesunięcie w stronę większego otworu na uchwycie.

po zdjęciu ukaze sie nam wnętrze parownika:)
jesli jest woda z chłodnicy nalezy ją wylać.

Image
tak wygląda wnętrze parownika tzn strony jak to nazwałem wody.
bierzemy szmatkę benzyne ekstrakcyjna i wszystko każdy kanalik powoli czyścimy . ja odkręcałem jeszcze uchwyt membrany (ten na środku) i go czyściłem. nie zapomnijmy wyczyścic kanałów doprowadzających płyn do chłodnicy.

nalezy odkręcić rurki te kolanka- przez ktore wlewa sie płyn i wymienić małe uszczeleczki które są w zestawie naprawczym. ja nie wymieniałem bo stare uznałem za dobre;)

po porządnym!! wyczyszczeniu i wyschnięciu zakładamy membranę oczywiśćie gumową w ten sam sposób jak ją zdejmowaliśmy. założyc spręzynę i skręcić dokładnie.

jedną stronę juz mamy z głowy:)


pozostała strona odpowiedzialna za sam gaz.
Image

odkręcamy kluczem imbusowym dekielek. zdejmujemy go. i ukazuje sie nam membrana;)

Image

nalezy ją powoli zdjąć tzn odkleić bo znając życie bedzie przyklejona bądź zapieczona. zdejmujemy podobnie jak gumową.;) poprzez uniesienie i przesunięcie w strone wiekszego otworu uchwytu.

moja membrana po zjęciu wyglądała tak:
Image

cała zaolejona nie mam pojęcia czemu.
a reduktor po zdjęciu membrany:
Image

czyścimy go w ten sam sposób jak czyściliśmy poprzednią strone.tzn szmatka benzyna i dokładnie wszystko czyscimy kazdy kanalik.oraz rurke doprowadzającą lpg. ja zdejmowałem środkowy uchwycik membrany i równiez go czyściłem oraz odkręcałem śrubę regulacji - plastikowa przymocowany jest do niej uchwyt na ktorym zamocowana jest membrana.
po wyczyszczeniu wymieniamy uszczeleczki w śrubie regulacyjnej. w rurce doprowadzającej gaz. oraz malutki koreczek znajdujący sie na uchwycie membrany. (odpowiedzialny za zmniejszanie dawki gazu podczas kręcenia śrubą.

po wymianie zakręcamy wszystko tak jak odkręcilismy.zakładamy membranę, i zakręcamy dekielek. sprawdzamy czy dokręcone są śruby i mozemy mocować reduktor w samochodzie.:)



mam nadzieje ze manual sie przyda.przerpaszam za małą ilość zdjęć nie robiłem zdjęć szczegółowo ale opisałem mam nadzieje szczegółowo. mam w domu drugi reduktor rozłozony do czyszczenia jak bede składał kiedyś to dokleje tutaj fotki. :D

jeśli komuś manual sie przyda prosze o plusiki :)

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #494829 Wysłany: 02 Sie 2011, 13:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Niezła robota :) Na pewno się przyda.

Czy mógłbyś znaleźć w sobie jeszcze chętkę na czyszczenie krokowca i filtra gazowego w instalacji Lovato? :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494896 Wysłany: 02 Sie 2011, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
Martinezio napewno:) krokowiec moge poprostu pokazać;) jak i co odkręcić;) natomiast filterek gazowy jak bede zmieniał to porobie fotki. ostatnio co chwile ogarniam ta instalacje u siebie bo to to niedomaga to tamto a gaziarze mowia ze stare auto to tak ma być. łaske robią :E

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494907 Wysłany: 02 Sie 2011, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Globetrotter
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 11 Sie 2010,
Posty: 1391
Pomógł: 1
No prosze, to jest rzecz ktora ja chyba tez musze zrobic, ale.. Pojawia sie pytanie takie, nie chcialem zmienic membrany? Ja obawiam sie ze moja moze byc zbyt sponiewierana zeby ja spowrotem montowac, wiec musial bym montowac nowa, ale gdzie taka kupic? W zwyklym sklepiej z czesciami samochodowymi.. To zbyt proste..

Krokowca czysci sie bardzo latwo, 2 srobki sie odkreca i sie ma go w garsci.
Zas jesli chodzi o filtr gazu to najlepiej zrobic to podczas zabawy z parownikiem. Filtr bynajmniej ten moj w Levato ma srobe skrecana od dolu, wykreca sie ją, trzeba uwazac zeby malej sprezynki ze srodka nie zgubic, wyciaga sie filt, ywmienia i skreca z powrotem.

_________________
ImageImage Click 2 Check!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494927 Wysłany: 02 Sie 2011, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
ale nie zapominajmy o zakreceniu gazu na butli i wypaleniu pozostałości w przewodach to podstawa.

a Darencki membrany jedynie sklep internetowy. wpisz w wyszukiwarke model reduktora i znajdzie Ci zestaw naprawczy:)
gumową membrane w ostateczności byś zamontował starą ale tą drugą do gazu raczej nie w moim przypadku była sklejona z reduktorem i jak ja zdejmowałem to pourywałem uszczelki:)

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494948 Wysłany: 02 Sie 2011, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Globetrotter
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 11 Sie 2010,
Posty: 1391
Pomógł: 1
yhy, no dobra to bedziemy kombinowac

_________________
ImageImage Click 2 Check!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #494977 Wysłany: 02 Sie 2011, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
piter123321 napisał(a):
cała zaolejona nie mam pojęcia czemu.

a reduktor po zdjęciu membrany:

piter123321

W gazie w fazie płynnej zawsze znajduje się znikoma ilość oleju. Gaz przechodząc w fazę lotną zostawia go po tej stronie reduktora. By się go pozbyć należy okresowo odkręcać plastikową śrubkę zaznaczoną na zdjęciu. Wystarczy na wyłączonym silniku, nie trzeba zakręcać butli. Czesto to pomaga przy nieregularnej pracy silnika, nie trzeba lecieć od razu do gaziarza :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495022 Wysłany: 03 Sie 2011, 08:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
woncki dzieki za sugestie;) mogłem dopisać ale nie wiedziałem:) hehe;)

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495069 Wysłany: 03 Sie 2011, 12:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
O, dobrze wiedzieć :) Muszę u siebie coś podziałać, bo mi obroty gubi na gazie, zwłaszcza jak się zagrzeje. Jak dobrze zgubi, to nawet zgaśnie :/ Tyle, że na razie nie mam kiedy się za to zabrać, bo roboty w chacie tyle, że nie wiadomo w co najpierw ręce włożyć :/ A kasy na gaziarza ni mo :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #495076 Wysłany: 03 Sie 2011, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
Martinezio a kable świece i cewki sprawne? przy gazie to podstawa.:) mogą mu poprostu zapłony wypadać skoro mówisz ze "gubi":)

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #507219 Wysłany: 25 Wrz 2011, 09:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Fajny, przydatny manual Piter :wink: Po zimie też się zabiorę za swój reduktor LPG :D

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO