|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
soszo |
#499813 Wysłany:
22 Sie 2011, 18:57; Temat postu: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łęczyca Rejestracja: 12 Cze 2011, Posty: 17
|
Witam. Od kwietnia br. posiadam GP Mjet 90KM. Autko ma taką przypadłość że podczas ruszania dławi się przez 1-2 sek. przy 1500obr/min aż spadną do 1300 potem rozpędza się bez zarzutu. Mam pytanie czy to jest przypadłość tego silnika (brak mocy na niskich obrotach) czy coś jest nie tak?
_________________ Było Punto I, Punto II, Grande Punto teraz jest Hyundai ix20 1.6 i Panda 1.1
|
|
Góra |
|
 |
|
|
martinezz_ |
#499825 Wysłany:
22 Sie 2011, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 31 Paź 2010, Posty: 71
|
Tzw. Turbodziura ?
_________________ “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#499855 Wysłany:
22 Sie 2011, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
Obroty nie powinny spadać, możliwe że zapiekły sie kierownice od turbo które jest VTG. Spróbuj zrobić z 50 - 100 km na autostradzie utrzymując obroty koło 2500 - 3000 obr. Powinno pomóc.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#499856 Wysłany:
22 Sie 2011, 21:26; Temat postu: Re: silnik się dławi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
soszo napisał(a): \dławi się przez 1-2 sek. przy 1500obr/min aż spadną do 1300 potem rozpędza się bez zarzutu. Mam pytanie czy to jest przypadłość tego silnika (brak mocy na niskich obrotach) czy coś jest nie tak?
Chyba dajesz za mało gazu przy ruszaniu?  W tym silniku turbina załącza się dopiero przy ok. 1900 obr/min więc poniżej szału nie ma, bo ten silnik przy 1500 obr/min, bez turbo, ma ledwo 40 KM...
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#499925 Wysłany:
23 Sie 2011, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
przyłączę się , 1.3 90 PS objawy jak kolegi , ale podczas spokojnej jazdy , np 1,5k obr na 5 biegu , przyśpieszamy i mamy szarpnięcie , nie umiem stwierdzić od czego , jakby nagły zanik mocy na ułamek sekundy , raczej T bym wykluczył , nie wiem czy wtryski nie zamulają na chwilę ... nie mogę zlogować , bo to opel i nie wiem jakim softem to kulnąć , jakieś pomysłu ? Turbo dość świeże po wymianie ... Egr raczej nie , bo nie muli przez pewien zakres obr. tylko na ułamek sekundy
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
soszo |
#500893 Wysłany:
27 Sie 2011, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łęczyca Rejestracja: 12 Cze 2011, Posty: 17
|
Przepraszam że nie odpowiadam na bieżąco ale jestem w domu tylko w weekendy.
Jak dodam więcej gazu przy ruszaniu trochę prześlizgnę na sprzęgle to problem nie występuje. Ale czy tak być powinno? Co do kierownic turbo to może i coś w tym być, choć jazda po autostradzie nie pomaga. Właśnie na autostradzie miałem taki przypadek że po jeździe z maksymalną prędkością i po zatrzymaniu się na bramkach nie mogłem ruszyć, zero mocy, dopiero jak silnik wszedł na 3000 obrotów zaczął normalnie jechać. Teraz już nie jeżdżę z max. prędkością i problem nie występuje
_________________ Było Punto I, Punto II, Grande Punto teraz jest Hyundai ix20 1.6 i Panda 1.1
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#582358 Wysłany:
20 Maj 2012, 21:39; Temat postu: Re: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
kazaa, wiesz co to było z tym przerywaniem, bo u kumpla dzieje się podobnie.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#582521 Wysłany:
21 Maj 2012, 11:12; Temat postu: Re: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
kropekGP napisał(a): kazaa, wiesz co to było z tym przerywaniem, bo u kumpla dzieje się podobnie. nie wiem, sprzedana astra, działo się sporadycznie, ale wkurzało
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#582561 Wysłany:
21 Maj 2012, 12:57; Temat postu: Re: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
moze przepływka w pewnym zakresie fałszowała??? albo zawór egr już doogrywał końca,trzeba bylo zrobic diagnostyke kompem
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#582978 Wysłany:
22 Maj 2012, 12:14; Temat postu: Re: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
fullxda napisał(a): moze przepływka w pewnym zakresie fałszowała??? albo zawór egr już doogrywał końca,trzeba bylo zrobic diagnostyke kompem w astrze to były szarpnięcia dziwne, jakby mechaniczne , na pewno nie egr bo nie mulił, może przepływka, ale nie miałem opcoma żeby zdiagnozwać
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
kropekGP |
#583038 Wysłany:
22 Maj 2012, 16:30; Temat postu: Re: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 257 Pomógł: 1
|
ok dzieki za info, pewnie niedługo wyskoczy check engin to się podłączy do kompa.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
 |
soszo |
#808404 Wysłany:
10 Lip 2016, 21:02; Temat postu: Re: Dławienie silnika Mjet 90KM |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: łęczyca Rejestracja: 12 Cze 2011, Posty: 17
|
Dawno tu nie byłem. To zero mocy po ruszaniu z pod bramek to było za wysokie cisnienie turbiny. Dziwne że nie zapalał się check, ale w końcu kiedys się zapalił. A dławienie szarpanie na niskich obrotach to przepływomierz. Dopiero wczoraj go zmieniłem. Dzięki za trafną podpowiedź.
_________________ Było Punto I, Punto II, Grande Punto teraz jest Hyundai ix20 1.6 i Panda 1.1
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|