|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
piter123321 |
#499837 Wysłany:
22 Sie 2011, 21:19; Temat postu: Pomoc Przy podpięciu kondensatora. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
Witam. Jak w temacie. przyszedł mi dzisiaj kondensator. podpiałem go tylko zeby sprawdzić czy sie ładuje. ale nie podpinam na stałe bo do konca nie wiem jak. moge prosic o jakies wskazówki?
[ Dodano: 22 Sie 2011 20:19 ] i czy trzeba dawać bezpiecznik przy kondensatorze? bo widziałem na zdjeciach u jednego forumowicza ze jest:)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Piechuxt |
#499892 Wysłany:
22 Sie 2011, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
I już takim podpięciem byle jakim mogłeś go nadszarpnąć
Odłączasz aku-->podłączas kable + od aku i od wzmaków na +konda--->masa z aku do konda(masa wzmaków może zostać tak jak jest, chociaż ja zrobiłem im wspólną masę tj masy wzmaków i masa z aku na - na kondzie i działa bez zakłóceń  ) na koniec podłączasz remote do konda żeby ci się włączał razem z resztą sprzętu. Bezpiecznik przy kondzie...raczej nie potrzebny
I uwaga, najważniejszy moment. Podłączas kabel masowy do aku i łączysz za pomocą żarówki do ładowania kabel plusowy do aku-gdy żarówka zgaśnie-kond jest gotowy do podłączenia nakładasz normalnie kleme i hula
Prostszy sposób-wyciągasz bezpiecznik jedną połówką z oprawki, druga strona zostaje i podłączasz kleme plus na aku. Następnie łączymy bezpiecznik z resztą kabla biegnącą do konda i tak jak wyżej-czekamy aż żarówa zgaśnie i wkładamy bezpiecznik do drugiej połówki oprawki i też hula
Mam nadzieje, że zrozumiałe 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#499895 Wysłany:
22 Sie 2011, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
czyli po 10 krotnym przeczytaniu tego co napisałes kminie to tak:D
żę od aku. idą mi 2 kable - plus i masa do kondensatora.
nastepnie z plusa kondensatora ciągne kabelek na plus wzmaka. i mase do wzmaka z karoserii. tak? od konda jeden kabelek do wzmaka tak? czy nie?
i nie rozumiem o co biega z tą żarówką jakąś...
[ Dodano: 22 Sie 2011 21:41 ] a i wzmacniacz nie mam zrobiony na remote. mam osobny włącznik. bo nie zawsze słucham przy wzm. jak to rozwiązać? ładowanie kondensatora by sie zaczynało dopiero wtedy gdy włącze obwód wzmacniacza.
[ Dodano: 22 Sie 2011 21:58 ] a jaka to ma być zarówka? moze byc taka samochodowa na 12v? jak do licznika?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#499955 Wysłany:
23 Sie 2011, 09:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
piter123321 napisał(a): i nie rozumiem o co biega z tą żarówką jakąś...
Chodzi oto , żeby nią ograniczyć prąd ładowania , bowiem rozładowany do zera kondensator podłączony pod źródło zasilania stanowi chwilowe zwarcie .
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#499978 Wysłany:
23 Sie 2011, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
piter123321 napisał(a): od konda jeden kabelek do wzmaka tak? czy nie?
No tak  A kondensator razem ze wzmakiem niech się włącza, pod samym radiem jest zbędny. A, i przyjęło się, że konda nie podłącza się dalej jak 40cm od wzmaka, żeby układ mógł jak najszybciej oddać strzał energii
I ja miałem w komplecie żarówe, ale taka 12V będzie ok tylko nie masz o jakiejś większej mocy?
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#499985 Wysłany:
23 Sie 2011, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
12 Wat bym znalazł. czy wieksza musi byc? moze byc np jakas kontrolka z licznika? czy nie? znalazłbym 12 volt na 10Wat albo 12Wat
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#499995 Wysłany:
23 Sie 2011, 13:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
_________________ minus do minusa plus do plusa a resztę na masę 
[SPRZEDAM] Osłona słupka przedniego Grande Punto (flok, CA)
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500000 Wysłany:
23 Sie 2011, 13:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a czy moze być wspólna masa wzmaka i kondka?czy musi byc raczej inna. bo czytalem ze konda podobno sie wpina równolegle do aku.
juz leci plusik dla wszystkich.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#500002 Wysłany:
23 Sie 2011, 13:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500004 Wysłany:
23 Sie 2011, 14:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#500006 Wysłany:
23 Sie 2011, 14:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Ten schemat co podałeś to to samo co ci rafal-pl napisał 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#500007 Wysłany:
23 Sie 2011, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500017 Wysłany:
23 Sie 2011, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ok zaraz sie za to zabieram. a jeszcze jedno. musze podciągac rem? ja nie mam wzmaka podpietego na rem, mam tylko poprostu włacznik. na kablu tzn na + wzmaka. moge zostawic?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#500035 Wysłany:
23 Sie 2011, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Do konda musisz dać rem, nie ważne, czy z radia, czy z tego kabla który wzbudza wzmaki z pstryczkiem. W twoim przypadku polecam tą drugą wersje 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500043 Wysłany:
23 Sie 2011, 16:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
czyli rem do pstryka tak?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#500060 Wysłany:
23 Sie 2011, 18:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
rem z konda oczywiście do tego pstryka  żeby ci się to razem ze wzmakami włączało 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500072 Wysłany:
23 Sie 2011, 19:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ok juz zrobiłem tzn prowizorka.  kondek sie naładował. zastosowałem zarówke 12v 10W.  po czym jak go odłaczyłem napiecie zaczeło spadać i wyśw sie wyłaczył. tak ma byc?. ok odpialem zarówke. właczyłem go pstrykiem sam kond. i ładnie pokazywał 12.6v. ok podpialem wzm. na dzien dobry róznica zauwazalna!:) jak mierzyłem sam aku. nie skacze napiecie jak głupie tylko utrzymuje sie stałe.
a czy jak kond działa to ma mu chodzic cały czas wyswietlacz? bo u mnie non stop mruga i sobie skacze napięcie.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
LichuniU |
#500359 Wysłany:
24 Sie 2011, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Tak ma być  na tym polega jego praca  Gdyby utrzymywał Ci podczas słuchania takie samo napięcie to oznaczało by że masz za słaby wzmacniacz i kondek w ogóle nie był ci potrzebny albo bardzo mocny alternator i jak poprzednio 
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#500368 Wysłany:
24 Sie 2011, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
U mnie gdy jest układ obciążony to kond chodzi non stop, a przy lekkim obciążeniu w ogóle się nie włącza, więc te mruganie to takie jajcarskie zdeka  A skoki napięcia przy włączonym są rzędu 0.1V przy kicku lub jakimś niskim zejściu 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500371 Wysłany:
25 Sie 2011, 09:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ok to już wiem;) ale jak mi gra na postoju to na aku prawie wcale nie skacze napięcie. tzn o 0.1 o 0.2 jak wczesniej skakało nawet do 9.5 v. czyli daje;D widać różnice.
teraz pora na filtr dolno przepustowy? potrzeba czy nie? [ Dodano: 24 Sie 2011 21:09 ]a i podpiąłem go na tej lini co był wzm. tzn od plusa aku i do karoserii mase. i nast od minusa konda do minusa wzm i od plusa do plusa wzm. i na jednym pzycisku;) alemysle jeszcze nad osobnym przyciskiem od właczania wzm. [ Dodano: 25 Sie 2011 08:50 ]
mało estetyczny schemat podpięcia kond. dobrze? czy nie? myslalem zeby jeszcze dać osobny wyłącznik wzmakowi. czy moze zostać na jednym?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#500458 Wysłany:
25 Sie 2011, 10:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Ej, czemu ja nie widze rema podłączonego do konda? Taka mała śrubka w okolicy plusa i masy konda powinna być  I ja bym to inaczej zrobił:
Bo kto to widział, żeby na kablu zasilania włącznik dawać
Zresztą, pociągnij kabel rem z radia i na nim sobie włącznik zrób...albo znajdź dowolne zasilanie 12V stałe i z niego sobie zrób rem z włącznikiem tylko proszę, żadnych pstryków na zasilaniu 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#500483 Wysłany:
25 Sie 2011, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500485 Wysłany:
25 Sie 2011, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
tak tak. tak jak mówi rafal-pl rem z plusem jest zmostkowany i włacznik na zasilaniu. a na kondzie nie widze rem. jest tylko + i minus. czyli nie ma...:\ macie jakies pomysły jak to normalnie i bezpiecznie spiąc?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#500486 Wysłany:
25 Sie 2011, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#500488 Wysłany:
25 Sie 2011, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
http://www.dvbcaraudio.co.uk/toxic-tox1 ... -2990.html
cos takiego. taki chcialem kupic uzywany. za 90 zł. ale w mojej mieścinie znalazłem. nowy. na śmierć nie pomyslalem o remote ze ma miec. [ Dodano: 25 Sie 2011 12:02 ]ale jak patrze po allegro tez nie wszystkie mają REM [ Dodano: 25 Sie 2011 13:12 ]teraz patrząc na schemat Piechuxt'a dobrze by to było zrobione. ale jak nie mam rem na kondensatorze to jak to rozwiązać? do wzmaka moge pociągnąć z radia REM i na nim włącznik było by. i wzmak był by cały czas zasilony. ale kond? juz sie zgubiłem [ Dodano: 25 Sie 2011 14:03 ]aa jak to jest. kondensator trzyma cały czas napiecie? bo kiedys go ładowałem przez zarówkę i było ok. a dzisaj patrze ma 0,4 V. to co tez go mam przez żarówke naładować? [ Dodano: 25 Sie 2011 14:41 ]a i jak go nie bede używał czesto to czy wlutować w układ zarówkę albo bezpiecznik?:)
Piechuxt Ty masz bezpiecznik. przy kondzie;p
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|