|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#505457 Wysłany:
16 Wrz 2011, 18:55; Temat postu: Jaki olej do silnika go łykającego w ilościach znacznych? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cześć.
Jaki olej polecalibyście do silnika, który siedzi w solidnej japońskiej myśli technicznej, produkowanej w Wielkiej Brytanii (pamiętajcie "Fiat to grat" *  ) zwanej Nissan Almera N16 1.8, który ma 145tys km przebiegu rzeczywistego?
Auto zżera około 1l oleju na ~2500km, co dziwne nie kopci przy tym, badania spalin na SKP przeszło (a auto przetrzepane solidnie bo trafiłem na mendę, która dowaliła mi się do dziurki w plecionce wydechu do której nawet długopisu bym nie wcisnął), wycieku też nie ma. Po założeniu gazu apetyt na olej nie zmienił się (to tak w ramach obalania tych mitów o LPG).
Do tej pory zgodnie z zaleceniami producenta silnik zalewany był Shell'em 10W40. Chciałbym spróbować innego producenta, lecz zostać mimo to przy tych samych parametrach oleju.
Słyszałem dobre opinie o Valvoline Max Life (?) i o Motulu. Podobno na którymś z nich apetyt na olej zmniejsza się. Na którym? (w ShoutBox odpowiedziano mi, że na Motul).
Jaki olej będzie waszym zdaniem dobrym wyborem?
Auto stoi pod chmurką, czy to zima czy lato.
Jako iż dość często dolewam olej potestowałem różne marki i najszybciej zjadło olej Lotos'u (1l ~1500km), najdłużej olej firmy Venol (1l w około 3000km). Warunki jazdy nie zmieniały się, latam wyłącznie po mieście, sporadycznie jakaś trasa nieduża.
*z tym Fiatem to oczywiście przekorny żart. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Angry_Us3r |
#505460 Wysłany:
16 Wrz 2011, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Ja bym lał na Twoim miejscu olej tani, lecz o dobrym stosunku cena-jakość. Może General Motors z bańki "dwudziestki"? Na pewno wyjdzie niedrogo. Lałeś już GM'a?
Szczerze, to wolałbym się dowiedzieć, co powoduje taki apetyt na olej - 5 albo i 6 razy większy niż powinien być. Być może licząc ceny oleju przy przebiegach, jakie robisz to taniej i wygodniej Cię wyjdzie mały remont, hę? 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#505478 Wysłany:
16 Wrz 2011, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ja nasłuchałem się samych dobrych rzeczy o Valvoline MaxLife, mam taki w silniku Focusa 1.6 od 2000 km. Wcześniej olej mi znikał, ale to moja wina- zaraz po kupnie zalałem go syntetykiem 5w40. Ford zaleca 5w30, który jest... półsyntetykiem. Do rzeczy- u mnie Valvoline 10w40 spisuje się dobrze (po 2000 km dolałem jakieś 300 ml, ale uszczelkę pokrywy zaworów mam padniętą), ale przypuszczam, że każdy 10w40 znikałby wolniej niż pełny syntetyk. Podstawowe zalety Valvoline: mała popularność, więc podobno nie podrabiają, opakowanie 5 litrów zamiast standardowych 4 i cena- od ok. 90 zł.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#505508 Wysłany:
16 Wrz 2011, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Angry_Us3r napisał(a): wolałbym się dowiedzieć, co powoduje taki apetyt na olej "Doskonałej" jakości materiały użyte do produkcji tego samochodu.  Konkretniej to kiepskie pierścienie, podobno zamienniki jeszcze "lepsze". Angry_Us3r napisał(a): Lałeś już GM'a? Jeszcze nie.  Angry_Us3r napisał(a): Być może licząc ceny oleju przy przebiegach, jakie robisz to taniej i wygodniej Cię wyjdzie mały remont, hę?
Nie no aż tak źle nie jest.  Kupiłem do tej pory ze 4 bańki 1litr, około 15zł każda, na rok to do wytrzymania. Byle to auto jeszcze ze 3 lata wytrzymało.
No chyba, że odpukać, zacznie zostawiać za sobą chmurę dymu, to wtedy nie będę miał wyjścia.
[ Dodano: 16 Wrz 2011 22:06 ]
WLBN Dzięki za opinię. Czyli jeden głos za Valvoline.
Co do podróbek to kupuję raczej z pewnego źródła, bo kolega ma sklep z olejami.  Choc w dzisiejszych czasach to kto wie... 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#505562 Wysłany:
17 Wrz 2011, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Jedynek nie podrabiają raczej.
BTW. to jestem w szoku, że jest to Nissan robiony w UK [nie wiem dużo o japońcach]. I w szoku, że czytam aż tak NIEZADOWOLONEGO właściciela Nissana... pomyśleć, że miałem na oku taki wóz.
W Polsce od wielu lat panuje opinia, że Nissan = niezniszczalne, w sumie nie wiem, który model tak zapracował w PL na taki kult.
Ale koniec tego offtopa. 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#505575 Wysłany:
17 Wrz 2011, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Co do oleju, jak nie chcesz remontować silnika to masz w zasadzie 2 możliwości - albo jakiś mineralny, albo półsyntetyk do silników o dużych przebiegach.
Jeśli lubisz ryzyko to możesz spróbować ceramizera, podobno niektórym działa 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#505603 Wysłany:
17 Wrz 2011, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
STax napisał(a): Jeśli lubisz ryzyko to możesz spróbować ceramizera, podobno niektórym działa Nie no aż tak to nie. STax napisał(a): albo jakiś mineralny Wolałbym nie zmieniać zalecanego czyli 10W40, przynajmniej narazie przy tej wymianie. Angry_Us3r napisał(a): Jedynek nie podrabiają raczej Na dolewki to w markecie kupowałem. Angry_Us3r napisał(a): BTW. to jestem w szoku, że jest to Nissan robiony w UK [nie wiem dużo o japońcach]. I w szoku, że czytam aż tak NIEZADOWOLONEGO właściciela Nissana... pomyśleć, że miałem na oku taki wóz. Szczerbol W Polsce od wielu lat panuje opinia, że Nissan = niezniszczalne, w sumie nie wiem, który model tak zapracował w PL na taki kult. No niestety w UK. N16 fajna nie jest, rdza, niezbyt doskonałe silniki (najwiecej problemów jest podobno z k9k czyli 1.5 DCI z renault), buda miękka jak plastelina. Jeszcze jakbym kupił uzywkę od osoby X to mógłbym podejrzewać, że się naciąłem, ale auto od chrzesnego i poprostu przyszedł czas, że zaczęło sie sypać. Co do wad to: rdza wszędzie, nawet opiłki metallic'a na zderzakach powodują miejscami rude kropki, kiepsko wykonane różne elementy (np. półoś, która przerdzewiała pod tłumikiem drgań i pewnego pieknego dnia jadąc urwałem ją, co skończyło się powrotem na sznurku do domu czy spręzyny - jedna mi pękła po 140tys km przebiegu), w czasie jazdy we wnętrzu wsio skrzypi, jak wjade np. jednym kołem na krawęznik to juz w ogóle, no ale to jest skutek oszczędności typu: sa 4 miejsca na mocowania jakiegoś elementu, to wkręcali tylko na dwa.  To tyle z pamięci, ale chyba cos tam jeszcze robiłem z pozaeksploatacyjnych rzeczy. Auto ma też swoje zalety, materiały w środku pomimo 10lat na karku są przyjemne w dotyku (miękkie boczki czy elementy deski) i niezniszczone, porównując do punto bo tym wczesniej jeździłem jest dużo bardziej miękkie/komfortowe co mi odpowiada (choć do Focusa MkI to temu daleko z racji że w "japońcu" jest z tyłu belka), z wygladu nawet mi się podoba, mój ma paskudny kolor, ale za to praktyczny, np. czerwona wyglada duzo ładniej, jest prostsze niż kropka i nie ma nietypowych rozwiązań, np. wnetrze mozna rozebrać śrubokrętem samochodowym dosłownie całe. Auto jest niskie, nisko się siedzi i jest też nisko zawieszone (trzeba uważać na polskich progach zwalniających). Co do oleju to też dali popis, do silnika 1.8 włazi tylko 2,7l oleju. [ Dodano: 17 Wrz 2011 17:47 ]Angry_Us3r napisał(a): w sumie nie wiem, który model tak zapracował w PL na taki kult.
Podobno Sunny i Almera N15 silnikowo były nie do zajechania, ale z kolei tam rdza zżerała te auta bardziej niż następce czyli N16
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#505609 Wysłany:
17 Wrz 2011, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Angry_Us3r napisał(a): Jedynek nie podrabiają raczej.  BTW. to jestem w szoku, że jest to Nissan robiony w UK [nie wiem dużo o japońcach]. I w szoku, że czytam aż tak NIEZADOWOLONEGO właściciela Nissana... pomyśleć, że miałem na oku taki wóz.  W Polsce od wielu lat panuje opinia, że Nissan = niezniszczalne, w sumie nie wiem, który model tak zapracował w PL na taki kult. Ale koniec tego offtopa. 
No to przynajmniej wiesz żeby uważać na motor 1,8. Dodam, że jest to słynny motor z tego że chla olej litrami i nie jest to odosobniony przypadek. MIałem w poprzedniej pracy styczność ze słuzbowym Nissanem Almerą z motorem 1,5 16V i również pochłaniał olej w takich ilościach że rozklekotane polonezy i maluchy to przy nim mistrzowie oszczędzania oleju.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#505628 Wysłany:
17 Wrz 2011, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Nie no - uparłem się na Kropka i mam zamiar nim jeździć tak długo, aż się utleni do reszty <puka w niemalowane>, jest to miłość od pierwszego ruszenia.
Chyba mamy odpowiedź powyżej - wynika z tego, żeby lać coś i taniego i przyzwoitego, tak będzie optymalnie.
http://www.olejedosilnikow.pl/polsyntet ... 40-5l.html
Nie mówię, że ta firma to mistrzostwo świata etc, bo i tak każdy swoje chwali. Ale miałem w rodzinie Opla 8 lat, w sumie to tych Opli jest chyba z 5 - w nowych Oplach też śmigają fiatowskie konstrukcje - wszystko jeździ na "dżi emie". 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#505653 Wysłany:
18 Wrz 2011, 14:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
2rotor Bo ten 1.5 i 1.8 to praktycznie to samo wiec oba żreją. [ Dodano: 18 Wrz 2011 14:08 ]Co będzie lepsze: motul 6100 10w40 (bo rozumiem że o takim oznaczeniu będzie odpowiedni?) czy valvoline maxlife 10w40?
Różnica w cenie 2zł.
Opis na Valvoline brzmi bajerancko i niby odpowiada moim potrzebom, czyli zmniejszeniu zuzycia oleju w silniku z przebiegiem powyżej 100k km, ale czy to bajer czy prawda to ciężko wyczuć.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
LiseK9 |
#505758 Wysłany:
18 Wrz 2011, 14:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 867 Pomógł: 4
|
buladag ja właśnie używam valvoline w mojej hgt-ce, ile wleje tyle motor chleje (ok. 3l/10000km)  na początku wyciszał mi wariator, teraz odzywa się prawie za każdym razem przy odpalaniu ale tylko przez chwileczkę. Przy wymianie (a czeka mnie niedługo) może spróbuje motula 6100
_________________ Moja była HaGieTka
 Obecnie powożę autobusem Fiat Doblo Maxi 1,6 105KM
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#505805 Wysłany:
18 Wrz 2011, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Zastanów się czy nie warto spróbować Xado,to dość nagłośniony w naszym kraju specyfik,i jeśli podpisują sie pod nim m.in "Automobilista" to znaczy że nie jest to tylko marketingowa ściema  A co do zuzycia róznych marek olejów,to nie powinno być różnicy jeśli wszystkie mają te same parametry.Poza tym jeśli nie masz zamiaru remontować silnika to bez sensu jest lanie drogiego oleju który i tak pójdzie przez tłumik  Moim zdaniem złotym środkiem byłby Elf,który ma fajną relację ceny do jakości.
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#505808 Wysłany:
18 Wrz 2011, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Anzel napisał(a): Zastanów się czy nie warto spróbować Xado,
kolejny cudowny środek po ceramizerach 
Ostatnio edytowany przez wojtass18 18 Wrz 2011, 19:49, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
michu0802 |
#505816 Wysłany:
18 Wrz 2011, 18:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
Ja w sowim kropasie od dawien dawna leje Lotos Mineralny  i jego będę polecał
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#505857 Wysłany:
18 Wrz 2011, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Wojtass18,polecam zapoznać się z wykresami pomiarów sprężania w zabytkowym MG wykonanym w warsztacie w Jabłonnej po zastosowaniu Xado -tam chyba nikt nie robił sobie żartów  Co do oleju,to mój 126p połyka Lotos i to w całkiem rozsądnych ilościach,może to faktycznie jest wyjście?
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#505862 Wysłany:
18 Wrz 2011, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Anzel ceramizery też miały testy, sorry, tyle tego badziewia że nawet jak by to miało działać to i tak nie uwierzę 
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#505866 Wysłany:
18 Wrz 2011, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Widzę lekką sprzeczność  Nic nie zastąpi porzadnego remontu silnika,ale mając doświadczenia z naszymi rodakami wiem,że łatwiej jest zamaskować wadę i sprzedać auto niż je naprawiać...Buladag,jeśli planujesz jeszcze pomęczyć się z Nissanem,moze warto zapodać mu komplet lepszych pierscieni?
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#505875 Wysłany:
18 Wrz 2011, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Anzel napisał(a): Buladag,jeśli planujesz jeszcze pomęczyć się z Nissanem,moze warto zapodać mu komplet lepszych pierscieni? Nie no na pewno nie mam zamiaru wciskac komuś lipy, mam zamiar jeździć tym autem jeszcze z 3 lata jak wcześniej wspomniałem. Co do remontu to zamienniki są podobno jeszcze gorsze niż oryginał (pojawiają się głosy o powtórnym zjadaniu oleju nawet po 40tys km od remontu na pierścieniach nie z ASO  ), no i koszt; z tysiaka pewnie bym musiał wyłożyć, zakładając, że rozrząd nadawałby się do ponownego założenia po 145tys km. [ Dodano: 18 Wrz 2011 21:26 ]LiseK9 Czyli valvoline zjada, więc ja może też sprawdzę motula. [ Dodano: 18 Wrz 2011 21:36 ]LiseK9 napisał(a): ile wleje tyle motor chleje (ok. 3l/10000km) Czyli mw. jak u mnie.  Angry_Us3r napisał(a): Lałeś już GM'a? Cena zachęcająca 51zł/5l  Motul/Valvo ~85zł/5l 2rotor napisał(a): MIałem w poprzedniej pracy styczność ze słuzbowym Nissanem Almerą z motorem 1,5 16V
To to dopiero jest muł jak to auto ~1300kg waży. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#505910 Wysłany:
18 Wrz 2011, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Na temat Valvoline peany na forach piszą. Ja mam doświadczenie z tym olejem w moim autku, które na szrot jeszcze się nie nadaje:) Dwóch kumpli też tego używa- w dieslach dla odmiany, ale to też maniacy. Valvoline MaxLife to po prostu dobry olej w dobrej cenie. Aha- i ta bańka 5 litrowa jest mocnym argumentem, jak autko potrzebuje 4,25l na wymianę. W Twoim przypadku pomóc nie musi- Nissan słynie z silnika 1.8 i apetytu na olej. Jeśli do wymiany pierścieni Ci się nie spieszy (co rozumiem), to spróbuj po prostu z mineralnym 15w40. Jeśli dobrze pamiętam to silnik w Almerze 1.8 ma coś około 115 kucyków, więc wyżyłowany nie jest, dobrej marki minerał zaszkodzić nie powinien.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#505919 Wysłany:
18 Wrz 2011, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
WLBN napisał(a): Nissan słynie z silnika 1.8 i apetytu na olej. Jeśli do wymiany pierścieni Ci się nie spieszy (co rozumiem), to spróbuj po prostu z mineralnym 15w40. Jeśli dobrze pamiętam to silnik w Almerze 1.8 ma coś około 115 kucyków, więc wyżyłowany nie jest, dobrej marki minerał zaszkodzić nie powinien
Jak w tym roku nic nie da zastosowanie np. motula, to przemyślę przesiadkę na inny olej.
Do 1.8 wchodzi 2,7l oleju, ale kupię i tak bańkę 5l.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#505921 Wysłany:
18 Wrz 2011, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
2,7 lita oleju w silniku to też pomysł dobry- mały ubytek i możesz silnik zatrzeć. Sprawdzać musisz przed każdą jazdą chyba.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#505924 Wysłany:
18 Wrz 2011, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cytuj: 2,7 lita oleju w silniku to też pomysł dobry- mały ubytek i możesz silnik zatrzeć. Sprawdzać musisz przed każdą jazdą chyba
No prawie przed każdą. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 18 Wrz 2011, 23:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#505925 Wysłany:
18 Wrz 2011, 23:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
Mobil1 5w50 i po kłoppcie
Jak nie da rady to zmień auto...
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#506205 Wysłany:
20 Wrz 2011, 10:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Padło na Motul'a 6100 10W40, zobaczymy jak będzie. Za bańkę 5l i filtr mam zapłacić 99,5zł  Dziś jadę odebrać.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#506229 Wysłany:
20 Wrz 2011, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
buladag, tak na pocieszenie (:E) napiszę Ci, że mój Kropek pomiędzy wymianami (niecałe 20000 km) nie spalił oleju ani grama. Przebieg przekroczył niedawno 104000 km, leję mu syntetycznego Castrola Magnatec 5W40. Jakbym miał auto palące tyle oleju co Twoje, ani chwili nie wahałbym się przed sprzedażą. Nie trzeba było zmieniać Kropa na Nissana 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|