You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 04 Maj 2025, 07:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #509301 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:44; 
 Temat postu: Napięcia na prostowniku.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Bry. :E

Ostatnio wszedłem w posiadanie prostownika, bardzo taniego prostownika. :E

Sprawa wygląda tak, że bez obciążenia daje on napięcie 11,35V, po podpięciu do krokodylków żarówki 20W napięcie spada do ~10V, amperomierz na prostowniku wskazuje wtedy ~1A (prostownik ma wydajność 4A).

Tak ma być czy jest zepsuty?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #509303 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
a cóż to za prostownik ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509305 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jakiś polski, oznaczenie ITP 511. :E Kosztował 20zł, ale był ciężki więc wziąłem. :E JBC 2 lata gwarancji ma dlatego pytam czy takie ma napięcie dawać czy jest uszkodzony. :E Jak uszkodzony to się wymieni na następny. :E

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509306 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ja mam jakiś stary polski, ale napięcie daje wyższe - 13-14V (a momentami więcej :E) + ma regulację amperów.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509308 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
No właśnie tak mi się wydawało, że mw. takie prostownik powinien dawać. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509310 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
No coś jest z nim nie tak, skoro akumulator w pełni naładowany powinien mieć około 12,5V. Ale może się tak dziać z bardzo prostego powodu - wstawili prostownik jednopołówkowy (zwykłą, pojedynczą diodę) i bez podłączenia pojemności, czyli akumulatora będzie niskie napięcie. Podłącz akumulator i zobacz czy napięcie się podniesie. Jeżeli nie, to pewnie układ prostowniczy padł.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Ostatnio edytowany przez _marcin00_, 04 Paź 2011, 11:00, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #509312 Wysłany: 04 Paź 2011, 10:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
znalazłem stary test prostowników http://www.youtube.com/watch?v=wGi4Q41DubY


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509313 Wysłany: 04 Paź 2011, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
_marcin00_ napisał(a):
Podłącz akumulator i zobacz czy napięcie się podniesie.

Podpiąłem żarówkę i spadło, przy podpięciu aku może być inaczej?

[ Dodano: 04 Paź 2011 11:05 ]
wojtass18 napisał(a):
znalazłem stary test prostowników http://www.youtube.com/watch?v=wGi4Q41DubY

Dzięki, oglądnę w domu. :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509319 Wysłany: 04 Paź 2011, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
buladag napisał(a):
Podpiąłem żarówkę i spadło, przy podpięciu aku może być inaczej?


Może, bo akumulator ma pojemność i zadziała tak jak kondensator (podniesie napięcie). Wystarczy podłączyć na chwilę akumulator, za niskie napięcie nie zrobi nic, a jeżeli podniesie się po podłączeniu akumulatora to zacznie płynąć prąd i amperomierz powinien zacząć coś pokazywać. Przy 11V amperomierz raczej nic nie pokaże, chyba że akumulator całkowicie rozładowany.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509321 Wysłany: 04 Paź 2011, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Spoko to jak będę miał chwilę to wytargam aku z auta i sprawdzę, dzięki. :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509337 Wysłany: 04 Paź 2011, 13:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Jeśli po podłączeniu amperomierz będzie wskazywał jakiś sensowny prąd ładowania to znaczy że jest sprawny. Jeśli nie znaczy że jest uszkodzony. Na ogół w przypadku prostownika z mostkiem graetza napięcie na zaciskach powinno być wyższe od napięcia akumulatora. Najczęściej to jakieś 14-15V.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509356 Wysłany: 04 Paź 2011, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Wytargałem z auta akumulator (jak ja uwielbiam ustawianie radia, godziny itp :P ), po przyniesieniu do domu miał 12,5V, podpiąłem prostownik i napięcie wzrosło do 13,5V, teraz po kilku minutach ładowania na podpiętym prostowniku ma 14,35V więc prostownik chyba działa.

[ Dodano: 04 Paź 2011 15:09 ]
A i zaraz po podpięciu amperomierz w prostowniku wskazał ~1,5A, teraz po kilku minutach ładowania spadło do ~0,5A a napięcie wynosi 14,42V.

[ Dodano: 04 Paź 2011 15:20 ]
Teraz 14,46V i wskazówka jest jeszcze niżej.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509427 Wysłany: 04 Paź 2011, 18:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Czyli akumulator w pełni naładowany, a prostownik tak jak mówiłem zadziałał :)

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509435 Wysłany: 04 Paź 2011, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Zastanów się co pokazuje woltomierz DC :> Wartość średnią... :>

-> pokaże wartość średnią tego: http://obrazki.elektroda.net/89_1290426486.png

po podłaczeniu aku napiecie bedzie wygladało ciut inaczej (zielony przebieg) [przedstawiony w dużym przyspieszeniu tak jakby ten aku szybko się ładował :P]

i wtedy woltomierz pokaże wartość srednią zielonego a nie niebieskiego :>

maksymalne napiecie do jakiego zostanie naładowany aku to Umax przebiegu niebieskiego. ale to czysto teoretycznie ;) bo w rzeczywistosci bedzie to ciut mniej.


Image

mam ndzieję że jasne :P

[ Dodano: 04 Paź 2011 19:12 ]
_marcin00_ napisał(a):
jak kondensator (podniesie napięcie)

nie podnosi napiecia tylko utrzymuje napięcie :> fakt w duzym uproszczeniu mozna powiedzieć ze aku zachowuje sie jak duuuuży kondensator, ale nie do końca tak jest. Kondensator rozładowany nie ma napięcia a aku rozładowany ma te 12V ;) No i kondensator nałąduje się na max po 1-2 pulsach a aku ...... nieporównywalnie później.

[ Dodano: 04 Paź 2011 19:15 ]
są też prostowniki z prostownikiem jednopołówkowym :E wtedy to woltomierz bez podłaczonego aku by pokazał 5-6V :E :E :E

zepsuty reklamacja :E :E :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509451 Wysłany: 04 Paź 2011, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Generalnie jestem zadowolony, że działa i ładuje w ogóle jak za taką kasę. :E Bo w sumie liczę, że w tym roku jeszcze aku zimę wytrzyma (poprzednią wytrzymał spoko, no ale nigdy nic nie wiadomo, w koncu to Centra), ale zawsze warto mieć w razie czego prostownik pod ręką.

BTW co w takim prostowniku może się zepsuć? Rozebrałem go to niewiele w sumie tam jest. :E Spory transformator, taki jakby z dwoma uzwojeniami, dwie diody prostownicze, amperomierz i płytka. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509462 Wysłany: 04 Paź 2011, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
i płytka

to wypasiony :E

widziałem taki co miał wszystko na pająka :E


buladag napisał(a):
z dwoma uzwojeniami

z jednego uzwojenia jeden puls z drugiego drugi ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509470 Wysłany: 05 Paź 2011, 10:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
ipIV napisał(a):
to wypasiony

Cena zobowiązuje. :E

Ciekawe czy wytrzyma choć jedno ładowanie, bo przy ~1,5A brzęczał, więc przy padniętym aku i przy 4A będzie jeszcze bardziej. :P

[ Dodano: 05 Paź 2011 10:40 ]
a co do budowy to w srodku jest jeszcze bezpiecznik rurkowy a na zewnatrz jest wystawiony zwykly damochodowy 5A

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO