You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 07 Maj 2025, 07:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #526081 Wysłany: 03 Gru 2011, 15:15; 
 Temat postu: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Lukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 03 Gru 2011,
Posty: 5
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem nowym członkiem na tym forum wiec prosze zrozumieć moje bledy... Do rzeczy, mam punto 1,2 8v dzis wymienilem akumulator na bosch S4 silver 44ah poniewaz juz nie moglem saochodu odpalic... po wymianie sprawdzono mi napiecie i przy załączonym silniku wyskoczylo mi napiecie 13,96 to jest zbyt mało. Co z tym zrobić ? czy wymieniec tylko regulator napiecia w alternatorze? jesli tak to jest moze jakis schemat ?
Pozdrawiam Łukasz Ł.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #526248 Wysłany: 04 Gru 2011, 00:53; 
 Temat postu: Re: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
ŁukaszBrzeszcze napisał(a):
13,96 to jest zbyt mało
to jest ok

Prawidłowe napiecie to 13,5V - 14,4V

A jak powłączasz masę odbiorników to nawet do 13 siądzie.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #526333 Wysłany: 04 Gru 2011, 16:10; 
 Temat postu: Re: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Lukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 03 Gru 2011,
Posty: 5
ale czy na pewno? przeciez akumulator nie bedzie naladowany do fulla przy takim niskim napięciu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #526360 Wysłany: 05 Gru 2011, 02:30; 
 Temat postu: Re: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
na pewno, dla pewności możesz wymienić cały alternator na nowy i będzie to samo :E

A tak na poważnie - mieści się w dop. granicach. Jakbyś chciał wsadzić aku żelowy to faktycznie byłby niedoładowany, ale kwasowemu 14V wystarczy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #526590 Wysłany: 05 Gru 2011, 14:56; 
 Temat postu: Re: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
ŁukaszBrzeszcze napisał(a):
ale czy na pewno? przeciez akumulator nie bedzie naladowany do fulla przy takim niskim napięciu


Akumulator jest nowy naładowany maksymalnie, wiec jego prąd ładowania jest znikomy, jest mały pobór prądu przez odbiorniki w samochodzie i dlatego napięcie jest nieco niższe. Zrób test, włącz silnik, ustaw się mniej więcej na 3 tyś obrotów, zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. Potem włącz światła i na tych samych obrotach zmierz napięcie na zaciskach akumulatora. Nie powinno być ono dużo niższe niż poprzednie.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #526627 Wysłany: 05 Gru 2011, 16:58; 
 Temat postu: Re: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
PawełG napisał(a):
Akumulator jest nowy naładowany maksymalnie, wiec jego prąd ładowania jest znikomy, jest mały pobór prądu przez odbiorniki w samochodzie i dlatego napięcie jest nieco niższe
Kolego.... coś Ci się pozajączkowało ;) im niższy pobór prądu, tym wyższe napięcie (bo jest niższy spadek napięcia) :> Jak włączysz światła, to napięcie lekko przysiadzie :> Poza tym obroty mają minimalny wpływ na napięcie, tzn mają ale niewielki. Ale faktycznie żeby zobaczyć jak działa regulator napięcia trzeba pomiary robić przy stałych rpm.

Napięcie zależy od prądu wzbudzenia alternatora (który reguluje regulator napięcia tak aby przy zmiennym obciążeniu w miarę możliwości (max wartość prądu wzbudzenia) aby utrzymać okolice tych 14V, obroty mają wpływ na napięcie w bardzo niewielkim, praktycznie zerowym stopniu. Alternator to nie komutatorowa prądnica DC, tylko prądnica synchroniczna wyposazona w prostownik i reg. napiecia.

Nie ma się co spodziewać sztywno 14,4V, bo o tym decyduje jakość regulatora napięcia, nikt się nie będzie bawić w danie takiego układu, który dokona tak dokładnie pomiaru tak jak multimetr, bo koszt alternatora by poleciał mocno w górę. Jak jest ~14V jest ok i nie ma się co przejmować.

A jak włączy się wszystko co się da, to napięcie siądzie nawet do 12,5V, ze względu na to, że regulator nie może podjechać wyżej z napięciem, żeby alternatora nie przeciążyć, w tych okolicach mamy granicę w której alternator przestaje ładować a zasila tylko odbiorniki, podłączymy jeszcze większe obciążenie to zacznie się rozładowywać aku :>

Prądnica synchroniczna ma bardzo dużą zmienność napięcia przy stałym prądzie wzbudzenia w miarę obciążania...

Ogólnie mniej więcej będzie tak:

wył wszystko -> 14.0V
wł światła -> 13,7V
+ długie -> 13,4V
+ nawiew -> 13,0V
+ ogrzewanie t. szyby -> 12,5V - przy tym napięciu alternator przestaje ładować aku.
+ coś jeszcze -> 12,4V
....
....

Bez regulatora napięcia z jakimś stałym prądem wzbudzenia wyglądałoby to tak:

wył wszystko -> 15.0V
wł światła -> 13V
+ długie -> 12,5V -> tu aku przestaje sie ładować
+ nawiew -> 12,4V
+ ogrzewanie t. szyby -> 12,3V
+ coś jeszcze -> 12,2V
i napięcie będzie spadać z czasem w miarę rozładowywania się aku :>

Na potwierdzenie pomiary nie alternatora, ale samej prądnicy synchronicznej:

Iw - prąd wzbudzenia, Ug - napięcie fazowe na zaciskach, Ig - prąd twornika (obciązenia)

Załącznik:



;)

[ Dodano: 05 Gru 2011 15:56 ]

Jeszcze jedna uwaga: padniety regulator napiecia w wiekszości przypadków objawia sie zbyt wysokim napięciem, ~19V, lub całkowitym brakiem ładowania (dużo rzadziej)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #526834 Wysłany: 06 Gru 2011, 10:23; 
 Temat postu: Re: Regulator napięcia? jakas konkretna pomoc?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
ipIV Faktycznie, zgadzam się z Tobą. Pomieszało mi się z tym napięciem.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO