You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Maj 2025, 07:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #526811 Wysłany: 07 Gru 2011, 16:14; 
 Temat postu: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Ostatnio chlodniejsze dni wiec czas najwyzszy aby istalacja elektryczna dzialala poprawnie.

Przegladnalem forum i znalazlem kilka cennych wskazowek jakie sa typowe usterki i sposoby ich usuniecia.

Naladowalem akumulator i podlaczylem, przy wlaczonym silniku podlaczylem miernik do bolcow akumulatora, pomiar na wolnych obrotach
13.25V bez obciazenia, 13.0V ze swiatlami, troche malo,
wiec podlaczylem tak na wyczucie na slepo "plus" do sruby alternatora tam gdzie jest zlacze
do kabla, a "minus" do sruby mocujacej alternator (wczesniej nieco oczyscilem ja skrobakiem) to bylo 14.0V.
Pozniej zaczalem kombinowac i podlaczac na rozne sposoby i stwierdziem ze glownym winowajca jest kabel masy.
Rozkrecilem kabel tak ze odlaczylem te ciensze, wymontowalem akumulator i
wykrecilem jego obudowe.
Kabel masy jest polaczony do skrzyni begow i do blachy nadwozia.
Przy nadwoziu nie bylo zbyt zle bo tylko zewnetrznie lepek sruby byl skorodowany pod spodem w miare w porzadku. Jednak sruba przy skrzyni byla bardzej skorodowana i wykrecenie jej jest trudniejsze. zwlaszcza ze to specjalna szpilka z nakretka wiec zaczela sie wykrecac z korpusu a kabel sie okrecal do okola. Ponadto dojscie jest trudne ale jakos udalo sie zrobic i pozniej zlozyc.
Mam teraz 14.0V na olowianych koncowkach akumulatora, czyli nie ma juz chyba znacznego spadku napiecia po drodze. Na razie moze byc.

Nie bylo by najgorzej gdyby nie to ze gdzies mam zwarcie, po odlaczeniu - klemy i pomiarze natezenia mialem okolo .18A do .2A.
Jak wyjac Maxi Fuse F1 to jest 0A, po po wlazeniu go i wyjeciu wszystkich bezpiecznikow pod deska rozdzielcza .1A
znalazlem winowajce F53 - migacze/ swiatla awaryjne ale to chyba nie wszystko.
Jak wepne sie amperomierzem w F1 albo w F53 to mam tez takie same natezenia
tzn dla F1- okolo 0.18A a dla F53 .08A.

Odlaczalem kable przednich reflektorow ale nic sie nie zmienilo.

Poradzcie co robic dalej. Jak szukac tej usterki.

Od czego zaczac i na co zwrocic uwage.

[ Dodano: 06 Gru 2011 02:58 ]

Acha, radio juz wczesniej odlaczylem tzn te 2 wtyczki zasilajace antena zostala, wiec radio odpada.

Acha oswietlenie bagaznika mi nie dziala, sprawdzalem zarowke i wtyczke to wygladalo dobrze ale sie nie swieci. Moze poprostu jest wylaczone, albo jest zepsute? Czy nie jest ono zalezne od tej lampki na suficie obok lusterka wstecznego? Musze dokladniej to sprawdzic.

Mysle ze moglbym odlaczyc zbedne urzadzenia powyjmowac troche bezpiecznikow ale wiekszosc jest konieczna.

[ Dodano: 07 Gru 2011 15:13 ]

Odlaczylem ostatnio wtyczki do przednich reflektorow, fakt ze czasami byly zaparowane ale po odlaczeniu nic snie nie zmienilo. Same wtyczki sa suche.
Dzisiaj wymontowalem tylne, tez sa w porzadku.
Sprawdzalem lampke w bagazniku, po otwarciu klapy jest na niej napiecie.
Po zamknieciu jest 50mV, dziwne ze w ogole cos jest.
Wyjalem zarowke wyglada niby jest w porzadku ale nie swieci, pewnie spalona.
Moze czujnik otwarcia klapy caly czas lekko pobiera prad?
Albo na kablu doprowadzajacym prad do zarowki jest male przebicie?

Musze dalej sprawdzac,
moze jeszcze swiatlo stopu a pozniej moze a okolicach bezpiecznikow i komputera.
Mam tylko nadzieje ze to nie wina samego CPU.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #527640 Wysłany: 08 Gru 2011, 22:20; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 625
Pomógł: 1
Może wina nie leży na końcu przewodów (tj. lampy, reflektory) tylko gdzieś "po drodze" musisz dokładnie przyjrzeć się całej instalacji ;/

_________________
FIAT PUNTO 1.1 S + LPG :E Niestety już go nie ma :(
http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html
BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI :E
JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527708 Wysłany: 09 Gru 2011, 02:04; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
dawid781 napisał(a):
Może wina nie leży na końcu przewodów (tj. lampy, reflektory) tylko gdzieś "po drodze" musisz dokładnie przyjrzeć się całej instalacji ;/

Wiem ale konce zawsze najlatwiej sprawdzic bo latwo sie podpiac.
Mysle ze musze poprostu dokladnie "przedzwonic" podejrzane przewody, ale mam slabe rozeznanie co do fizycznego polozenia kabli. Musze przede wszystkim sprawdzic czy jakis z przewodow nie ma zwarcia z innym lub z masa. Po drugie czy wszystkie odbiorniki dzialaja poprawnie, lacznie z wylacznikami zarowkami i przekaznikami.
Latwo powiedziej trudniej zrobic. :E

Schematy z sam naprawiam i instr obslugi mam nie jest to rewelacja ale zawsze cos.
Przydal by mi sie teraz dokladny opis wyprowadzen komputera, taki fizyczny a nie logiczny.

Mysle ze sobie poradze, raczej to tylko kwestia ile czasu mi to zajmie. :twisted:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #527997 Wysłany: 10 Gru 2011, 16:04; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Odłącz przewody rozrusznika i alternatora i wtedy sprawdź pobory. Mam na myśli zarówno przewody prądowe(grube) jak i sterujące (cienkie).

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528055 Wysłany: 10 Gru 2011, 18:06; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntomaniak

Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB
Rejestracja: 07 Gru 2011,
Posty: 78
Pomógł: 1
odnosnie tego co moze krasc prad to mi w kropasie swego czasu uciekal przez zwarcie zarowki w podsufitce, a innym razem w podswietleniu tablicy rejestracyjnej. jak znajdziesz co bylo grane to daj znac;-)

_________________
czarna strzala-------------------------->

pozdrawiam,
kszyh

---------------------------------------------
jest: punto II Czarna Kropka
bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528113 Wysłany: 10 Gru 2011, 21:39; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
krisek napisał(a):
odnosnie tego co moze krasc prad to mi w kropasie swego czasu uciekal przez zwarcie zarowki w podsufitce, a innym razem w podswietleniu tablicy rejestracyjnej. jak znajdziesz co bylo grane to daj znac;-)

Poki co stwierdzilem drobna usterke, bo swiatlo w bagazniku mi nie swieci. Lampka jest sprawna ale przyczyna jest uszkodzony wylacznik w zamku. Odlaczylem kabelek i niech tak na razie zostanie. Przy tej wtyczce podlaczajacej kabelek jest taka drobna petla z przewodu, przewod ma drobne uszkodzenie izolacji ale to nie jest przyczyna problemow.
Natomiast zarowka w podsufitce dziala, mysle ze skoro dobrze dziala to nie ma tam zadnego zwarcia. Widze ze chyba do tych lampek jest bezpiecznik F39, jednak wczesniej wszystko juz odlaczalem pod kierownica i nic nie pomagalo za wyjatkiem F53 tylko.
Odnosnie podswietlania tablicy rejestracyjnej to nie mam nawet pewnosci ze cos takiego w ogole mam. A to ma byc z przodu czy z tylu? Jaki to bezpiecznik I w jakim polozeniu kluczyk ma byc?
Mysle ze jak auto jest na postoju bez swiatel postojowych to te podswietlenie nie wlacza sie i tak, ale szczerze mowiac nie wiem dokladnie.

[ Dodano: 10 Gru 2011 20:04 ]

mariuz napisał(a):
Odłącz przewody rozrusznika i alternatora i wtedy sprawdź pobory. Mam na myśli zarówno przewody prądowe(grube) jak i sterujące (cienkie).

U mnie po odlaczeniu F53 zostaje tylko 80mA, myslisz ze te 80mA bierze alternator albo rozrusznik? Ok powiedzmy ze bym to odlaczyl nawet moge tak zrobic przy okazji poprawy ladowania ale jesli stwierdze ze rozrusznik mi bierze to co moge z tym fantem zrobic?

Jakie sa przyczyny ze alternator czy rozrusznik robi zwarcie na postoju?
Wilgoc, komutator, elektronika (diody itp). Regeneracja alternatora to widze ze jest tutaj na forum, nie wiem czy bym byl w stanie dostac do niego czesci zamienne w Anglii. Warto by sie pokusic o poprawe ladowania i przy okazji sprawdzic czy nie ma tam zwarcia ale trudniej by bylo z naprawa czy wymiana, nie mam pewnosci czy wymiana alternatora lub rozrusznika ma finansowy sens.

Mysle ze byc moze sa 2 przyczyny poboru pradu. Jak odlacze F53 to z okolo 190-200mA spada mi do 80. 80mA to chyba jeszcze do przyjecia? Po odlaczeniu F1 maxisuse jest 0A.
Wyjecie wszystkich bezpiecznikow ze skrzynki pod kierownica nic nie daje, dopiero maxifuse F1 rozlacza zwarcie. Do odpalenia auta moge odlaczyc F53 problem tylko ze nie ma migaczy wiec nia bardzo rozumiem jakie mial by tu znaczenie rozrusznik, alternator w zasadzie tez tu nic nie zmienia. Jednak mimo wszystko postaram sie oba sprawdzic. Mysle ze jak bym F1 odlaczyl to juz by nie odpalil.

[ Dodano: 10 Gru 2011 20:39 ]

Mam jeszcze takie drobne przemyslenia na temat tego bezpiecznika F53.
Odpowiada on za migacze i awaryjne ale tez za "wskazniki i lampki sygnalizacyjne"
mysle ze chodzi tu o pewne elementy w centralce.
Na schematach F53 to poprostu sygnal do komputera.
Jesli mial bym dokladna liste odbiornikow z F53 to moze byc mogl jakos ustalic winowajce,
pod warunkiem ze sam komputer jest sprawny.
Kolejna sprawa jaka jest roznica pomiedzy odlaczeniem wszystkich bezpiecznikow pod kierownica od odlaczenia maxifuse F1. Co jeszcze zasila F1 oprocz skrzynki bezpiecznikow?
A moze nic wiecej?


Ostatnio edytowany przez Rolce 10 Gru 2011, 22:13, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #528119 Wysłany: 10 Gru 2011, 21:41; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntomaniak

Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB
Rejestracja: 07 Gru 2011,
Posty: 78
Pomógł: 1
topic26678.html - schemat bezpiecznikow(51 to jest od tablicy rejestracyjnej).podwietlona jest tylna.kazdy ma.jest podwietlona na pewno w czasie jazdy, a czy na samym zaplonie to bym musial sprawdzic bo nie pamietam szczerze mowiac.i dobrze to sprawdzic czy masz bo niektorzy diagnosci sie czepiaja nawet o takie cos jak brak oswietlenia tej tablicy(problem jest w nocy jak jest ciemno)

_________________
czarna strzala-------------------------->

pozdrawiam,
kszyh

---------------------------------------------
jest: punto II Czarna Kropka
bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528124 Wysłany: 10 Gru 2011, 22:01; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
sprawdze to ale nie ma to wplywu na pobor pradu na postoju przy wyjetych kluczykach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528153 Wysłany: 10 Gru 2011, 23:43; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntomaniak

Imię: Kszyhu
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CB
Rejestracja: 07 Gru 2011,
Posty: 78
Pomógł: 1
jakby bylo zwarcie to chyba jednak moze pobierac prad rowniez przy wyjetych kluczykach.

_________________
czarna strzala-------------------------->

pozdrawiam,
kszyh

---------------------------------------------
jest: punto II Czarna Kropka
bylo: punto II + gaz Srebrna Kropka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528165 Wysłany: 19 Lut 2012, 15:11; 
 Temat postu: Re: co kradnie prad ? no slabo laduje MK2 1.2 8V
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
No ale wtedy odlaczenie bezpiecznika powinno zalatwic sprawe jednak tak nie jest.

[ Dodano: 11 Gru 2011 16:43 ]

Szukajac usterki stwierdzilem ze musze odlaczyc mozliwie wszystkie urzadzenia.
Bezpieczniki F53 oraz F1 niewiele mi mowia po za tym ile pradu przez nie przeplywa na postoju. Na schematach i opisach nic z tego nie wynika po za tym ze F1 odlacza cala skrzynka a F53 odpowiada za kilka odbiornikow, w szczegolnosci migacze i nie jest
podlaczony bezposrednio we wiazki w obwod migaczy tylko do obwodow komputra.
Postanowilem wiec sprawdzic skrzynki bezpiecznikow. Ta obok akumulatora po podwazeniu jej stwierdzilem ze wyglada w porzadku jest sucha pod spodem a przekazniki nic nie zmieniaja. Sprawdzilem tez druga skrzynke ta od kierownica, odlaczylem od niej wszystkie wtyczki z kablami.
Cztery plaskie wtyczki to wiazki przewodow, zasilajace odbiorniki i laczace sie z komputerem, piata duza wtyczka z dwoma grubymi kablami to zasilanie z bezpiecznikow maxifuse F1 i F2. Stwierdzilem ze odlaczenie 4 wtyczek nic nie zmienia odnosnie poboru pradu, dopiero wtyczka od zasilania rozlacza zwarcie. Wiec moze to byc prowizoryczne rozwiazanie problemu do czasu faktycznej naprawy.

Szkoda ze nie mam schematu fizycznego dla samej skrzynki i wiazek, ale schematy 1 oraz 2 (E1010, E5010) duzo wyjasniaja.

Zaczynam coraz bardziej podejrzewac ze przyczyna problemow jest alternator lub rozrusznik.

[ Dodano: 18 Gru 2011 18:46 ]

Dzisiaj odlaczylem kable od alternatora i rozrusznika. Mialo to pozwolic na ustalenie czy to one odpowiadaja za pobor pradu na postoju oraz przy okazji na poprawe ladowania. O ile odlaczenie kabli alternatora jest mozliwe nawet od gory to rozrusznika juz nie. Czerowny gruby kabel laczacy alternator z rozrusznikiem jest przykrecony nakretkami 13mm po 2 stronach. Latwo je odkrecic uzywajac nasadowego 13mm na 1/4'' rozmiar 1/2'' na 1/4'' tez pasuje. Do rozrusznika dochodzi jeszcze drugi podobny kabel na tym samym zlaczu bezposrednio od akumulatora. O ile po stronie alternatora jest latwy dostep aby wszystko odkrecic (trzeba tylko trafic na slepo na nakretki) to po stronie rozrusznika przekadza plastikowa oslonka. Kabel sterujacy alternatora to nakretka na klucz 8mm a rozrusznika 10mm.

Po odlaczeniu tych 4 kabli stwierdzilem ze pobor pradu na postoju jest nadal okolo 0.18A.
Wiec alternator i rozrusznik sa w porzadku, nie mam ochoty ich zdejmowac.

Nakretki oraz koncowki kabli byly tylko niewiele zasniedziale jednak po oczyszczeniu ich i przykreceniu poprawilo sie napiecie ladowania teraz jest 14.08, wczesniej bylo 14.0

Niestety nie udalo mi sie zalozyc plastikowej oslony kabli na rozruszniku, popryskalem tylko wszystkie sruby WD40 ale bede musial to pozniej lepiej zebezpieczyc i byc moze uda mi sie zalozyc ten plastik.

Planuje jeszcze podlaczyc dodatkowy kabel uziemniajacy od klemy akumulatora bezposrednio do masy skrzyzni biegow bo ostatnio odkrecajac go uszkodzilem jego koncowke po stronie skrzyni.

Teraz wiem ze alternator i rozrusznik sa w porzadku bo nie pobieraja pradu na postoju, to dobrze, jednak nie rozwiazalem problemu.

Co bierze ten prad???

[ Dodano: 18 Gru 2011 19:03 ]

Mysle ze teraz pozostaje zdjecie oslony kolumny i manipulacja przy komputerze jego kablach oraz skrzynce bezpiecznikow obok. Jednak niekoniecznie bedzie to latwe aby znalezc winowajce.
Odlaczalem juz wiazki od skrzynki bezpiecznikow i nic to nie dalo po za ta zasilajaca.

Czy przyczyna zwarcia jest sam komputer? Mam nadzieje ze nie.

A moze uda sie odlaczyc jeszcze jakas dodatkowa wiazke pod kolumna lub za skrzynka bezpiecznikow aby naprowadzilo to mnie na przyczyne problemu?

[ Dodano: 24 Gru 2011 17:26 ]

Dzisiaj zaczalem manipulowac nieco pod kierownica. Odlaczylem wszystkie wtyczki od centralki wspomagania jednak stwierdzilem ze pobor pradu sie nie zmienia. Wiec namacalem pozostale wtyczki od skrzynki bezpiecznikow. Z przodu sa 4 wiazki plus zasilanie czyli 5 wtyczek i z tylu chyba 3 wiazki, wiec lacznie bedzie chyba 8 wtyczek. Jak juz wczesniej ustalilem odlaczenie 4 wiazek z przodu nic nie daje jesli chodzi o pobor pradu na postoju. Dopiero po odlaczeniu kolejnej z tylu spadlo do okolo 30mA.
Mialem problem z wymontowaniem calej skrzynki, po odkreceniu 3 srub i odlaczeniu wszystkiego z przodu i stwierdzilem ze jeszcze trzymaja zaczepy po bokach, jednak haczy ona o plastik i dzwignie linki do otwierania maski wiec nie bylem w stanie zepchnac jej w dol. Jednak stwierdzilem ze kable z tylu skrzynki ida w gore w kierunku tablicy rozdzielczej.

Mam pytanie co to teraz odkrecac odlaczac aby znalezc winowajce i zeby sie zbytnio nie nameczyc? Przyznam ze nie mam ochoty zdejmowac kolumny. Ale z centralka moge sie ewentualnie pobawic. Mam jeszcze drugie pytanie czy oprocz centralki wspomagania jest jeszcze jakis dodatkowy komputer czy nie? Jakie dokladnie funkcje obsluguje ta centralka wspomagania? A jakie deska rozdzielcza? Czy zna ktos moze przeznaczenie tych wszystkich wiazek od skrzynki bezpiecznikow?

[ Dodano: 25 Gru 2011 22:55 ]

Ok dzisiaj duzo znalazle w sieci.
Odnosie body computer to jest on zintegrowany ze skrzynka bezpiecznikow pod kierownica.
Wiec juz zaczynam rozumiec co jest grane na schematach.
Tutaj mam rozpiske wtyczek body computera i nie tylko, pozniej postaram sie wrzucic jeszcze zdjecie.

Body computer pinout here.

Here are the functions and pinout on the Punto Mk2 body computer (petrol model)
that may be of use to others:

Body computer functions include:

Receiving control signals from switches
Activating indicators, courtesy lamps, etc.
Acquiring, converting and transmitting signals to the CAN-bus (ABS, fuel level, etc.)
Managing fault diagnosis of the connectors involved and transmitting to the CAN-bus
Control of exterior lighting via semiconductors or relays
Function checks - faults signalled to instrument panel via CAN-bus


Body Computer connector A

1 Left hand door open switch
2 Left side indicator repeater lamp
3 Right rear indicator lamp
4 Fuel level sensor (+)
5 Left tail lamp
6 Right tail lamp
7 Alarm sensor serial line
8 Left front door lock - open signal
9 Not connected
10 Autoclose serial line (may be for electric windows)
11 Right hand door open switch
12 Left rear indicator lamp
13 Right side indicator repeater lamp
14 Handbrake "on" switch
15 Fuel level sensor (-)
16 Left rear door lock - open signal
17 Right front door lock - release signal
18 K-line aggregate 3
19 Not connected
20 Not connected
21 Courtesy lamp timer control
22 Right hand brake lamp
23 Courtesy lamp supply
24 Left front door lock - release signal
25 Right front door lock - open signal
26 Left rear door lock - open signal
27 Alarm sensor supply
28 Not connected
29 Not connected
30 Not connected
31 Left rear fog lamp
32 Left hand brake lamp
33 Boot lamp supply
34 Left front door lock - locking signal
35 Right front door lock - locking signal
36 Boot open switch
37 Not connected
38 Not connected
39 Not connected
40 Not connected


Body Computer connector B (EOBD socket)

1 K-line ABS control unit
2 Not connected (standardUS)
3 K-line Air bag control unit
4 Power earth
5 Signal earth
6 CAN-bus B
7 K-line engine ECU, auto-transmission
8 K-line immobilizer
9 Preparation for aggregates 1 (dashboard)
10 Not connected (standardUS)
11 Anti-theft device (alarm)
12 Preparation for aggregates 2 (front)
13 Preparation for aggregates 3 (rear)
14 CAN-bus A
15 Not connected (L-line)
16 Supply


Body Computer connector C

1 Reversing signal for steering column switch
2 Not connected
3 Screen
4 Immobiliser CODE aerial
5 Immobiliser CODE aerial
6 ABS serial line
7 Speedometer signal from ABS
8 Front fog lamps relay R14
9 Main beam relay R2
10 INT supply for speedometer generator
11 Not connected
12 Not connected
13 Headlamp washer switch on column
14 Headlamp washer relay R17
15 Earth for speedometer generator
16 K-line for ABS
17 Speedometer signal from pulse generator
18 Brake fluid level sensor
19 Alternator +D signal
20 K-line for ECU diagnostics
21 RF aerial earth (another source states pin C3)
22 Not connected
23 Not connected
24 Bonnet open switch
25 Alarm siren serial line
26 CAN-bus A for electric steering
27 CAN-bus B for electric steering
28 Repeater for speedometer signal
29 ISO5 interface - immobiliser and ECU
30 Right front sidelight
31 RF aerial (another source states pin C1)
32 Not connected
33 Not connected
34 Alarm supply (alarm siren)
35 Preparation for aggregates 2 (K-line for diagnosis)
36 CAN-bus A from ECU
37 CAN-bus B from ECU
38 Left front indicator
39 Right front indicator
40 Left front sidelight


Body Computer connector D

3 Instrument supply (+30)
4 Dipped beam switch on column
5 CAN-bus A to instrument panel
6 CAN-bus B to instrument panel
7 Indicator switch on column (left or right?)
8 Earth, passenger dashboard
9 Earth, passenger dashboard


Body Computer connector E

12 K-line for air bag control unit
20 Front fog lamps switch
22 Radio

Body Computer connector F

29 Hazard switch lamp
30 Indicator switch on column (left or right?)
31 Instrument supply (+15)
32 Heated rear window switch
33 Main beam switch on column
34 Hazard lamps switch
35 Rear fog lamp switch
36 Instrument supply (-)

NOTE: Pin numbering suggests D, E and F share a 36 way plug/socket


Body Computer connector Y (connects directly pin for pin to plug X on passenger fusebox)

1 Central locking supply
2 Top brake lamp signal (ponit between switch and lamp)
3 Reversing signal (point between switch and lamp)
4 Not connected
5 CAN-bus B to fusebox connectors E5 (radio) and D28
6 Heated rear window relay R11
7 CAN-bus A to fusebox connectors E17 (radio) and D10
8 Dipped headlamp relay R1
9 INT supply for body computer (ignition on, before F37)
10 Door locking motors
11 Door unlocking motors
12 Light system supply from ignition switch
13 INT supply for Instrument panel connector (ignition on after F37)
14 Sunroof, electric windows relay R13
15 Heater controls and cigar lighter illumination and number plate lamps
16 Not connected
17 Services / SMBT services supply
18 Body computer supply (immob., CAN-bus, sidelight, rear fog lamp)
19 Supply for indicators, hazards, instrument panel connector (via F53)
20 Central locking earth


From left to right, the sockets across the lower edge are A, B, C
(with B being the vacant diagnostic OBD socket)

I don't have a picture for sockets D, E and F and as per my posting,
I assume they are all combined.
I expect this to be at the rear of the Body Computer but haven't probed round there
(don't want to disturb Fiat wiring without good cause!)
Socket Y is vertical on the left side of the BC but you won't see this unless
you removed the fuse panel (the corresponding plug X is on the back of the fuse panel).

[ Dodano: 25 Gru 2011 23:33 ]

Here is the pinout of the fuseboxes on a Mk2 petrol:

Engine compartment fusebox connector A:

A Junction unit supply from battery (+) M6 stud

Engine compartment fusebox connector B:

1 Headlamp washer pump motor supply
2 Main loads supply (prep.)
3 Not connected
4 Left fog lamp supply
5 Right fog lamp supply
6 Headlamp washer relay feed
7 Not connected
8 Not connected
9 INT / A for services (prep.)
10 INT / A for air con
11 INT / A supply input
12 Main beam headlamps relay feed
13 Not connected
14 Automatic gearbox relay feed
15 +50 inition switch (starting)
16 Fuel pump relay
17 Automatic gearbox relay feed
18 Automatic gearbox operation supply
19 Not connected
20 INT prep. main load
21 Horn relay feed
22 Right main beam headlamp supply
23 Fog lamp relay feed
24 Main beam headlamps supply (prep.)
25 Left main beam headlamp supply
26 Passenger compartment fan relay coil earth
27 Supply for high tone of two-tone horn
28 Supply for one-tone horn or low tone of two-tone horn
29 Not connected
30 +15 / 54 ignition switch (+ key)
31 Ignition switch supply
32 Interior fan supply

Engine compartment fusebox connector C:

A Radiator fan 2nd speed supply
B Supply for single stage stat switch for rad fan
C Single speed radiator fan 1st speed supply

Engine compartment fusebox connector D:

A Electric steering controlunit supply
B ABS control unit supply

Engine compartment fusebox connector E:

A Dashboard control unit supply (basic)
B Dashboard control unit supply (optional)

Engine compartment fusebox connector F:

1 Not connected
2 Heated filter supply
3 Automatic gearbox relay coil supply T20 (prep.)
4 Air con compressor supply
5 Air con compressor relay feed
6 Heated filter relay supply
7 Supply for Lambda sensor, vapour solenoid, speedo
8 +15 / 54 supply for ECU relay coils
9 +15 / 54 ECU key sensor
10 ECU relay coil supply
11 Fuel pump - electrostop relay feed
12 Engine control system relay feed
13 Not connected
14 Not connected
15 Not connected
16 Not connected
17 Supply from automatic gearbox relay T20 (prep.)
18 Supply injectors, coils, fuel pump
19 +50 electromagnet for starter motor
20 Not connected
21 Radiator fan 2nd speed relay feed
22 Heated filter relay feed
23 ECU battery (+) supply
24 Not connected
25 Not connected
26 Not connected
27 Not connected
28 Radiator fan 1st speed mono relay feed
29 Fuel pump - electrostop relay coil supply
30 Fuel pump - electrostop supply
31 ECU main loads supply
32 ECU (power) supply

Passenger compartment fusebox connector A:

1 Left and right headlamp alignment signal
2 Left and right headlamp alignment motor supply
3 Left dipped headlamp supply
4 Automatic gearbox serial line
5 City / normal electric steering control
6 TDS oil level
7 Switch / A for relay coils
8 Reversing control signal
9 Fuel pump supply
10 Windscreen wiper / two-way pump supply
11 Switch for ABS
12 Right dipped headlamp supply
13 + lights for heating / air con system
14 Brake light switch supply
15 Brake lights control signal
16 Brake signal for ABS
17 Switch for electric steering
18 Switch for traction control
19 Reversing switch / automatic gearbox system supply
20 Left and right headlamp alignment earth

Passenger compartment fusebox connector B:

A Battery (+) for services (prep.)
B Not connected

Passenger compartment fusebox connector C:

A Battery (+) for basic dashboard control unit
B Battery (+) for optional dashboard control unit

Passenger compartment fusebox connector D:

1 Left rear electric window supply
2 Right rear electric window supply
3 Sun roof supply
4 Heated seats supply
5 Top brake lamp supply
6 Brake light signal for trailer
7 Reversing signal
8 Passenger side reversing llight operation
9 Rearscreen wiper brake
10 CAN-bus A (aggregation prep. at rear)
11 Supply from fuse F32 (prep.)
12 Power current socket
13 Subwoofer supply
14 Power current socket
15 Heated rear windscreen supply
16 Door locking control
17 Right front electric window supply (prep.)
18 Door unlocking control
19 Electric mirrors supply / light
20 Rearscreen wiper motor supply
21 Heated seats control light
22 Seat belt warning lamp (prep.)
23 Rain sensor supply (F49) and current skt signal (prep.)
24 Switch for trailer
25 Number plate lamp supply (prep.)
26 Number plate lamp supply
27 Light supply (prep.)
28 CAN-bus B (aggregation prep. at rear)
29 Not connected
30 Left front electric window supply (prep.)
31 Left and right heated mirror
32 Fuel pump supply

Passenger compartment fusebox connector E:

1 Switch / A from ignition switch
2 Parking lights control signal from ignition switch
3 Switch for radio
4 Switch for radio phone (prep.)
5 CAN-bus B for radio
6 Switch for air bag
7 Radio and radio memory supply
8 Radio / radio phone supply (prep.)
9 Supply for cigar lighter
10 Dashboard control unit power earth
11 Switch from ignition switch
12 Radio / radio phone light
13 Cigar lighter light
14 Switch / A protected by F31 (prep.)
15 TDS engine oil level
16 City /normal electric steering control
17 CAN-bus A for radio
18 Not connected
19 Right front electric window supply
20 Left front electric window supply

Passenger compartment fusebox connector F:

1 Automatic gearbox fluid level serialline
2 Switch from F37 (prep.)
3 Not connected
4 Not connected
5 Seat belt warning light for inst.panel connector (prep.)
6 Not connected
7 Not connected
8 Headlamp alighment (prep.)
9 Preparation + lights

Passenger compartment fusebox connector G:

10 Headlamp alignment earth (prep.)
11 Heated rear window control
12 Switch for control panel
13 + lights signal from column switch
14 Headlamp alignment supply in inst. panel
15 Rearscreen wiper brake
16 Light system supply
17 Rearscreen wiper supply
18 Headlamp alignment control signal

Passenger compartment fusebox connector X (connects directly pin for pin to Body computer socket Y):

1 Central locking supply
2 Top brake light signal
3 Reversing signal
4 Not connected
5 CAN-bus B to dashboard control unit
6 Heated rear window relay coil R11
7 CAN-bus A to dashboard control unit
8 Dipped headlamps relay coil R1
9 INT supply for body computer (ignition on, before F37)
10 Door locking motors
11 Door unlocking motors
12 Lights system supply from ignition switch
13 INT supply for Instrument panel connector (ignition on after F37)
14 Sunroof, electric windows relay R13
15 Heater controls and cigar lighter illumination and number plate lamps
16 Not connected
17 Services / SMBT services supply
18 Body computer supply (immob., CAN-bus, side lights, rear fog lamp)
19 Supply for indicators, hazards, instrument panel connector (via F53)
20 Central locking earth

[ Dodano: 26 Gru 2011 23:27 ]

Odmontowalem dzisiaj komputer i skrzynke bezpiecznikow oraz wskazniki deski rozdzielczej. Wszystko czesciowo rozmontowalem, jednak nie chcialem na sile tego robic, bo mozna latwo uszkodzic, wszystko wygladalo raczej w porzadku.

Stwierdzilem ze deska rozdzielcza pobiera 100mA, to chyba zbyt duzo jednak dziala poprawnie. Gdy jest podlaczona to mam 180mA a odlaczona 80mA (tak samo jak odpiecie F53 wiec to logiczne, F53 odpowiada za migacze, awaryjne i deske rozdzielcza). Jednak gdy odepne ta wiazke wtyczka (niebieska) przy komputerze jest okolo 30mA albo nawet mniej, wynika to z tego ze czesc przewodow idzie jeszcze do conajmniej 1 urzadzenia, byc moze gdzies po drodze jest jakies zwarcie na kablach lub na innym urzadzeniu. Ta wiazka polaczona jest jeszcze z 2 wiazkami, wszystkie maja wtyczki z tylu komputera. Wiazka idzie w gore na wysokosc deski rozdzielczej i pozniej dalej w bok w strone radia, mysle ze gdy zdejme srodkowy panel beda jej dalsze odnogi i wtedy byc moze bede mogl przedzwonic wszystkie kable z tej niebieskiej wtyczki.

Jestem ciekaw czy deska rozdzielcza jest uszkodzona, czy wiazka ma przebicie i podlaczenie deski poprostu zwieksza prad przebicia, zakladam ze komputer jest dobry, no i jeszcze gdzie ida pozostale przewody od tej wtyczki. Jutro postaram sie sprawdzic.

[ Dodano: 26 Gru 2011 23:28 ]

[ Dodano: 27 Gru 2011 20:37 ]

Odlaczalem dzisiaj 2 kostki od panelu przyciskow tam gdzie sa swiatla alarmowe, ogrzewanie szyby tylnej itd oraz od przelacznikow na kierownicy kolejne 2 kostki, stwierdzilem ze te przelaczniki nie robia zwarcia. Przy tej wiazce przy kierownicy zostawilem tylko zolty kabelek na gorze, chyba idzie on do poduszki.
Nie bylem jednak w stanie odlaczyc tych pokretel od wentylacji, z tylu jest tam jakas plaszka ktora to blokuje i dalem sobie spokoj.
Aby zdemontowac te przyciski ze swiatlami awaryjnymi i ogrzewaniem szyby trzeba sporo sie
nameczyc, bo konieczne jest odkrecenie calej oslony hamulca recznego.
Gorna oslona kierownicy tez jest dosc specyficznie zamocowana, po zdjeciu dolnej oslony trzeba odkrecic 2 srubki spod spodu ktore ja podtrzymuja jednak trudno je zauwazyc. Jedyne co dzisiaj naprawilem jesli mozna to tak nazwac to wyjalem taki maly plastik z wewnatrz kierownicy, jest to oslona na nakretke kierownicy ale jest zupelnie zbedna. U mnie poluznila sie i spadla i gdy sie obracalo kierownica to slychac bylo dziwne odglosy, przyznam ze bylo to dosc denerwujace.

[ Dodano: 27 Gru 2011 20:53 ]

Teraz zmontowalem to wszystko z powrotem bo nie moge unieruchamiac auta na dlugo.
Mysle ze kiedys pozniej bede musial sprawdzic ta wiazke czy nie ma przebic,
niebieska wtyczka ma 17 przewodow i znam ich kolory co moze ulatwic sprawe.
Jednak nie mam jeszcze pewnosci czy znalazlem wszystkie odbiorniki z tej wiazki,
bo bez tego sprawdzanie wiazki nie ma sensu. Ponadto nie mam na 100% pewnosci
ze wszystko jest identycznie tak jak na schematach.

[ Dodano: 29 Gru 2011 13:46 ]

Mysle ze skoro po odlaczeniu deski rozdzielczej pobor pradu spada z .18A do .08mA to najprawdopodobniej konieczna byla by jej wymiana, jednak do tego potrzebna jest kalibracja zegarow oraz ustawienie licznika kilometrow wiec kiepsko to widze, wolal bym sprawdzic na poczatek tak tylko na probe ile inna bierze pradu. Jednak wczesniej wolal bym sprawdzic dlaczego po odlaczeniu od komputera tej calej wiazki (z niebieska wtyczka) prad spada prawie do 0, byc moze gdzies na wiazce po drodze tkwi faktyczna usterka a sama deska rozdzielcza powoduje tylko dodatkowe przepiecia. Jednak aby wszystko chociaz tylko sprawdzic musial bym miec najlepiej schemat fizyczny calej wiazki. Ponadto zdemontowac wszystkie plastiki z wewnatrz z przodu odkrecajac przy okazji kierownice i chyba tez kolumne, po tym wszystkim odlaczyc wszystko co sie da, rozpruc oplot wiazki miec nadzieje ze to da jakis efekt. Teraz kiedy jest zima nie chce mi sie tego robic.

Sprawdzilem tylko tak na szybko to kable na wtyczce po stronie deski rozdzielczej nie maja wzajemnych zwarc, ale musial bym kiedys dokladniej wszystkie przewody sprawdzic sadze ze jesli jest w ogole zwarcie na przewodach to nie ma to zwiazku u sama centralka. A pobor pradu 80mA moze jeszcze jakies dodatkowe urzadzenie robi.

[ Dodano: 29 Gru 2011 14:01 ]

Jestem ciekaw czy ta wiazka ma jakies inne polaczenia z obwodem po za ta wtyczka ale sadze ze nie, mysle ze jesli by byly to albo sa posrednio przez jakies urzadzania albo przez zwarcie. Szkoda ze schematy nigdy nie sa na 100% zgodne z rzeczywistoscia.

[ Dodano: 15 Lut 2012 16:55 ]

Dzisiaj kupilem nowy multimeter Sinometer M-830B, jego podtawowa zaleta to ze wyglada dosc solidnie w przeciwienstwie do tego co mialem wczesniej. Postanowilem posprawdzac podstawowe parametry elektryczne auta. Chcialem sie dowiedziec czy sa takie same parametry jak po drobnych naprawach i konserwacji przed zima a teraz tu gdzie jestem juz sie ocieplilo wiec znowu moge grzebac przy aucie.
Napiecie na aku przepisowe 12.65V, a ostatnio ladowalem przed nowym rokiem. Prad .na postoju dalej .18A :? jednak cos mnie wzielo i przytrzymalem elektrody tak z 20 sekund i spadlo do .10A tak jakby deska przestala zabierac prad, kolejne 20 sekund i spadlo znowu .010A zdziwilem sie nieco ale pomyslalem ze elektrody stracily kontakt przez jakies zabrudzenie ale nie. Wszystko juz jest w porzadku. :jupi: Nie wiem moze wczesniej bylo cos zawilgocone albo tego nie zauwazylem. Odpalam auto i napiecie ladowania 14.08 - 14.09 wiec nie sie nie zmienilo jest ok. Chodzil tak z 10 minut wylaczylem, napiecie 12.80 po chwili spadlo do 12.75 wiec wszystko jest w porzadku!!! :jupi: Auto sprawne. Jedynie co nie iest idealnie to ze lampka w begazniku nie dziala, jak stwierdzilem uszkodzenie wylacznika to odlaczylem go, ponadto odlaczone rozkodowane radio bo nie ma sensu aby bylo podlaczone jak i tak nie gra.
Mam mam nadzieje ze siek komus przydadza moje wypociny. :mrgreen:

[ Dodano: 15 Lut 2012 18:25 ]

Sprawdzilem jak wyglada stan po jezdzie. Jak sie podlacze w obwod bez rozlaczania go to mam 50mA a jak go rozlacze i podlacze to jest 180mA po chwili 80mA i pozniej juz 10mA, jednak skad te dodatkowe 40mA jesli 10mA mozemy uznac za norme?

Mysle ze 50mA to nie tragedia a jak bede zostawial auto na dluzej jak tydzien to znowu ta szara wtyczka bedzie ruszana poki co zostawiam ja tak jak ma byc i zamykam klapke.
Zobacze w miedzyczasie co sie dzieje i jesli bedzie mi spadalo napiecie na aku to znaczy ze jednak trzeba bedzie odlaczac szara wtyczke. :evil:

[ Dodano: 15 Lut 2012 18:50 ]

Maksymalnie
absorbowany pràd
Akumulator
40 Ah 24 mA
44 Ah 27 mA
48 Ah 29 mA

[ Dodano: 19 Lut 2012 14:02 ]

Powyzej dalem tabelke max poboru pradu na postoju odnosnie Punto we zalecen Fiata.

Odnosnie mojego akumulatora, niewielki pobor pradu spowodowal u mnie spadek napiecia z 12.60V do 12.50 w ciagu 2 dni, mysle ze pobor byl 50mA ale nie sprawdzalem, odlaczymem akumulator i do ladowania. Mysle ze jak jezdze autem glownie w weekendy na krotkich dystansach to bede odlaczal w tygodniu i podlaczal w weekend i kontrolowal napiecie. Mysle ze to dobry sposob aby ustrzec sie przed zasiarczeniem akumulatora i przedluzenie jego czasu zycia. Mam juz go 1.5 roku i jetem pewien ze spokojnie powinien wytrzymac kolejne 2.5 jesli bede o niego dbal. Mam standardowy 175x175x190mmm bezobslugowy 40Ah 340A, ale mysle ze skoro mam dobre ladowanie to 44Ah o takich samych wymiarach byl by lepszy.


Załączniki:
Komentarz do pliku: fusebox widok od przodu, zasilanie to szara wtyczka z 2 przewodami

Komentarz do pliku: wtyczka z wiazka do deski rozdzielczej i przelacznikow srodkowego panelu

Komentarz do pliku: body computer i fusebox widok od tylu

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO