No ale wtedy odlaczenie bezpiecznika powinno zalatwic sprawe jednak tak nie jest.
[ Dodano: 11 Gru 2011 16:43 ]Szukajac usterki stwierdzilem ze musze odlaczyc mozliwie wszystkie urzadzenia.
Bezpieczniki F53 oraz F1 niewiele mi mowia po za tym ile pradu przez nie przeplywa na postoju. Na schematach i opisach nic z tego nie wynika po za tym ze F1 odlacza cala skrzynka a F53 odpowiada za kilka odbiornikow, w szczegolnosci migacze i nie jest
podlaczony bezposrednio we wiazki w obwod migaczy tylko do obwodow komputra.
Postanowilem wiec sprawdzic skrzynki bezpiecznikow. Ta obok akumulatora po podwazeniu jej stwierdzilem ze wyglada w porzadku jest sucha pod spodem a przekazniki nic nie zmieniaja. Sprawdzilem tez druga skrzynke ta od kierownica, odlaczylem od niej wszystkie wtyczki z kablami.
Cztery plaskie wtyczki to wiazki przewodow, zasilajace odbiorniki i laczace sie z komputerem, piata duza wtyczka z dwoma grubymi kablami to zasilanie z bezpiecznikow maxifuse F1 i F2. Stwierdzilem ze odlaczenie 4 wtyczek nic nie zmienia odnosnie poboru pradu, dopiero wtyczka od zasilania rozlacza zwarcie. Wiec moze to byc prowizoryczne rozwiazanie problemu do czasu faktycznej naprawy.
Szkoda ze nie mam schematu fizycznego dla samej skrzynki i wiazek, ale schematy 1 oraz 2 (E1010, E5010) duzo wyjasniaja.
Zaczynam coraz bardziej podejrzewac ze przyczyna problemow jest alternator lub rozrusznik.
[ Dodano: 18 Gru 2011 18:46 ]Dzisiaj odlaczylem kable od alternatora i rozrusznika. Mialo to pozwolic na ustalenie czy to one odpowiadaja za pobor pradu na postoju oraz przy okazji na poprawe ladowania. O ile odlaczenie kabli alternatora jest mozliwe nawet od gory to rozrusznika juz nie. Czerowny gruby kabel laczacy alternator z rozrusznikiem jest przykrecony nakretkami 13mm po 2 stronach. Latwo je odkrecic uzywajac nasadowego 13mm na 1/4'' rozmiar 1/2'' na 1/4'' tez pasuje. Do rozrusznika dochodzi jeszcze drugi podobny kabel na tym samym zlaczu bezposrednio od akumulatora. O ile po stronie alternatora jest latwy dostep aby wszystko odkrecic (trzeba tylko trafic na slepo na nakretki) to po stronie rozrusznika przekadza plastikowa oslonka. Kabel sterujacy alternatora to nakretka na klucz 8mm a rozrusznika 10mm.
Po odlaczeniu tych 4 kabli stwierdzilem ze pobor pradu na postoju jest nadal okolo 0.18A.
Wiec alternator i rozrusznik sa w porzadku, nie mam ochoty ich zdejmowac.
Nakretki oraz koncowki kabli byly tylko niewiele zasniedziale jednak po oczyszczeniu ich i przykreceniu poprawilo sie napiecie ladowania teraz jest 14.08, wczesniej bylo 14.0
Niestety nie udalo mi sie zalozyc plastikowej oslony kabli na rozruszniku, popryskalem tylko wszystkie sruby WD40 ale bede musial to pozniej lepiej zebezpieczyc i byc moze uda mi sie zalozyc ten plastik.
Planuje jeszcze podlaczyc dodatkowy kabel uziemniajacy od klemy akumulatora bezposrednio do masy skrzyzni biegow bo ostatnio odkrecajac go uszkodzilem jego koncowke po stronie skrzyni.
Teraz wiem ze alternator i rozrusznik sa w porzadku bo nie pobieraja pradu na postoju, to dobrze, jednak nie rozwiazalem problemu.
Co bierze ten prad???
[ Dodano: 18 Gru 2011 19:03 ]Mysle ze teraz pozostaje zdjecie oslony kolumny i manipulacja przy komputerze jego kablach oraz skrzynce bezpiecznikow obok. Jednak niekoniecznie bedzie to latwe aby znalezc winowajce.
Odlaczalem juz wiazki od skrzynki bezpiecznikow i nic to nie dalo po za ta zasilajaca.
Czy przyczyna zwarcia jest sam komputer? Mam nadzieje ze nie.
A moze uda sie odlaczyc jeszcze jakas dodatkowa wiazke pod kolumna lub za skrzynka bezpiecznikow aby naprowadzilo to mnie na przyczyne problemu?
[ Dodano: 24 Gru 2011 17:26 ]Dzisiaj zaczalem manipulowac nieco pod kierownica. Odlaczylem wszystkie wtyczki od centralki wspomagania jednak stwierdzilem ze pobor pradu sie nie zmienia. Wiec namacalem pozostale wtyczki od skrzynki bezpiecznikow. Z przodu sa 4 wiazki plus zasilanie czyli 5 wtyczek i z tylu chyba 3 wiazki, wiec lacznie bedzie chyba 8 wtyczek. Jak juz wczesniej ustalilem odlaczenie 4 wiazek z przodu nic nie daje jesli chodzi o pobor pradu na postoju. Dopiero po odlaczeniu kolejnej z tylu spadlo do okolo 30mA.
Mialem problem z wymontowaniem calej skrzynki, po odkreceniu 3 srub i odlaczeniu wszystkiego z przodu i stwierdzilem ze jeszcze trzymaja zaczepy po bokach, jednak haczy ona o plastik i dzwignie linki do otwierania maski wiec nie bylem w stanie zepchnac jej w dol. Jednak stwierdzilem ze kable z tylu skrzynki ida w gore w kierunku tablicy rozdzielczej.
Mam pytanie co to teraz odkrecac odlaczac aby znalezc winowajce i zeby sie zbytnio nie nameczyc? Przyznam ze nie mam ochoty zdejmowac kolumny. Ale z centralka moge sie ewentualnie pobawic. Mam jeszcze drugie pytanie czy oprocz centralki wspomagania jest jeszcze jakis dodatkowy komputer czy nie? Jakie dokladnie funkcje obsluguje ta centralka wspomagania? A jakie deska rozdzielcza? Czy zna ktos moze przeznaczenie tych wszystkich wiazek od skrzynki bezpiecznikow?
[ Dodano: 25 Gru 2011 22:55 ]Ok dzisiaj duzo znalazle w sieci.
Odnosie body computer to jest on zintegrowany ze skrzynka bezpiecznikow pod kierownica.
Wiec juz zaczynam rozumiec co jest grane na schematach.
Tutaj mam rozpiske wtyczek body computera i nie tylko, pozniej postaram sie wrzucic jeszcze zdjecie.
Body computer pinout here.
Here are the functions and pinout on the Punto Mk2 body computer (petrol model)
that may be of use to others:
Body computer functions include:
Receiving control signals from switches
Activating indicators, courtesy lamps, etc.
Acquiring, converting and transmitting signals to the CAN-bus (ABS, fuel level, etc.)
Managing fault diagnosis of the connectors involved and transmitting to the CAN-bus
Control of exterior lighting via semiconductors or relays
Function checks - faults signalled to instrument panel via CAN-bus
Body Computer connector A
1 Left hand door open switch
2 Left side indicator repeater lamp
3 Right rear indicator lamp
4 Fuel level sensor (+)
5 Left tail lamp
6 Right tail lamp
7 Alarm sensor serial line
8 Left front door lock - open signal
9 Not connected
10 Autoclose serial line (may be for electric windows)
11 Right hand door open switch
12 Left rear indicator lamp
13 Right side indicator repeater lamp
14 Handbrake "on" switch
15 Fuel level sensor (-)
16 Left rear door lock - open signal
17 Right front door lock - release signal
18 K-line aggregate 3
19 Not connected
20 Not connected
21 Courtesy lamp timer control
22 Right hand brake lamp
23 Courtesy lamp supply
24 Left front door lock - release signal
25 Right front door lock - open signal
26 Left rear door lock - open signal
27 Alarm sensor supply
28 Not connected
29 Not connected
30 Not connected
31 Left rear fog lamp
32 Left hand brake lamp
33 Boot lamp supply
34 Left front door lock - locking signal
35 Right front door lock - locking signal
36 Boot open switch
37 Not connected
38 Not connected
39 Not connected
40 Not connected
Body Computer connector B (EOBD socket)
1 K-line ABS control unit
2 Not connected (standardUS)
3 K-line Air bag control unit
4 Power earth
5 Signal earth
6 CAN-bus B
7 K-line engine ECU, auto-transmission
8 K-line immobilizer
9 Preparation for aggregates 1 (dashboard)
10 Not connected (standardUS)
11 Anti-theft device (alarm)
12 Preparation for aggregates 2 (front)
13 Preparation for aggregates 3 (rear)
14 CAN-bus A
15 Not connected (L-line)
16 Supply
Body Computer connector C
1 Reversing signal for steering column switch
2 Not connected
3 Screen
4 Immobiliser CODE aerial
5 Immobiliser CODE aerial
6 ABS serial line
7 Speedometer signal from ABS
8 Front fog lamps relay R14
9 Main beam relay R2
10 INT supply for speedometer generator
11 Not connected
12 Not connected
13 Headlamp washer switch on column
14 Headlamp washer relay R17
15 Earth for speedometer generator
16 K-line for ABS
17 Speedometer signal from pulse generator
18 Brake fluid level sensor
19 Alternator +D signal
20 K-line for ECU diagnostics
21 RF aerial earth (another source states pin C3)
22 Not connected
23 Not connected
24 Bonnet open switch
25 Alarm siren serial line
26 CAN-bus A for electric steering
27 CAN-bus B for electric steering
28 Repeater for speedometer signal
29 ISO5 interface - immobiliser and ECU
30 Right front sidelight
31 RF aerial (another source states pin C1)
32 Not connected
33 Not connected
34 Alarm supply (alarm siren)
35 Preparation for aggregates 2 (K-line for diagnosis)
36 CAN-bus A from ECU
37 CAN-bus B from ECU
38 Left front indicator
39 Right front indicator
40 Left front sidelight
Body Computer connector D
3 Instrument supply (+30)
4 Dipped beam switch on column
5 CAN-bus A to instrument panel
6 CAN-bus B to instrument panel
7 Indicator switch on column (left or right?)
8 Earth, passenger dashboard
9 Earth, passenger dashboard
Body Computer connector E
12 K-line for air bag control unit
20 Front fog lamps switch
22 Radio
Body Computer connector F
29 Hazard switch lamp
30 Indicator switch on column (left or right?)
31 Instrument supply (+15)
32 Heated rear window switch
33 Main beam switch on column
34 Hazard lamps switch
35 Rear fog lamp switch
36 Instrument supply (-)
NOTE: Pin numbering suggests D, E and F share a 36 way plug/socket
Body Computer connector Y (connects directly pin for pin to plug X on passenger fusebox)
1 Central locking supply
2 Top brake lamp signal (ponit between switch and lamp)
3 Reversing signal (point between switch and lamp)
4 Not connected
5 CAN-bus B to fusebox connectors E5 (radio) and D28
6 Heated rear window relay R11
7 CAN-bus A to fusebox connectors E17 (radio) and D10
8 Dipped headlamp relay R1
9 INT supply for body computer (ignition on, before F37)
10 Door locking motors
11 Door unlocking motors
12 Light system supply from ignition switch
13 INT supply for Instrument panel connector (ignition on after F37)
14 Sunroof, electric windows relay R13
15 Heater controls and cigar lighter illumination and number plate lamps
16 Not connected
17 Services / SMBT services supply
18 Body computer supply (immob., CAN-bus, sidelight, rear fog lamp)
19 Supply for indicators, hazards, instrument panel connector (via F53)
20 Central locking earth
From left to right, the sockets across the lower edge are A, B, C
(with B being the vacant diagnostic OBD socket)
I don't have a picture for sockets D, E and F and as per my posting,
I assume they are all combined.
I expect this to be at the rear of the Body Computer but haven't probed round there
(don't want to disturb Fiat wiring without good cause!)
Socket Y is vertical on the left side of the BC but you won't see this unless
you removed the fuse panel (the corresponding plug X is on the back of the fuse panel).
[ Dodano: 25 Gru 2011 23:33 ]Here is the pinout of the fuseboxes on a Mk2 petrol:
Engine compartment fusebox connector A:
A Junction unit supply from battery (+) M6 stud
Engine compartment fusebox connector B:
1 Headlamp washer pump motor supply
2 Main loads supply (prep.)
3 Not connected
4 Left fog lamp supply
5 Right fog lamp supply
6 Headlamp washer relay feed
7 Not connected
8 Not connected
9 INT / A for services (prep.)
10 INT / A for air con
11 INT / A supply input
12 Main beam headlamps relay feed
13 Not connected
14 Automatic gearbox relay feed
15 +50 inition switch (starting)
16 Fuel pump relay
17 Automatic gearbox relay feed
18 Automatic gearbox operation supply
19 Not connected
20 INT prep. main load
21 Horn relay feed
22 Right main beam headlamp supply
23 Fog lamp relay feed
24 Main beam headlamps supply (prep.)
25 Left main beam headlamp supply
26 Passenger compartment fan relay coil earth
27 Supply for high tone of two-tone horn
28 Supply for one-tone horn or low tone of two-tone horn
29 Not connected
30 +15 / 54 ignition switch (+ key)
31 Ignition switch supply
32 Interior fan supply
Engine compartment fusebox connector C:
A Radiator fan 2nd speed supply
B Supply for single stage stat switch for rad fan
C Single speed radiator fan 1st speed supply
Engine compartment fusebox connector D:
A Electric steering controlunit supply
B ABS control unit supply
Engine compartment fusebox connector E:
A Dashboard control unit supply (basic)
B Dashboard control unit supply (optional)
Engine compartment fusebox connector F:
1 Not connected
2 Heated filter supply
3 Automatic gearbox relay coil supply T20 (prep.)
4 Air con compressor supply
5 Air con compressor relay feed
6 Heated filter relay supply
7 Supply for Lambda sensor, vapour solenoid, speedo
8 +15 / 54 supply for ECU relay coils
9 +15 / 54 ECU key sensor
10 ECU relay coil supply
11 Fuel pump - electrostop relay feed
12 Engine control system relay feed
13 Not connected
14 Not connected
15 Not connected
16 Not connected
17 Supply from automatic gearbox relay T20 (prep.)
18 Supply injectors, coils, fuel pump
19 +50 electromagnet for starter motor
20 Not connected
21 Radiator fan 2nd speed relay feed
22 Heated filter relay feed
23 ECU battery (+) supply
24 Not connected
25 Not connected
26 Not connected
27 Not connected
28 Radiator fan 1st speed mono relay feed
29 Fuel pump - electrostop relay coil supply
30 Fuel pump - electrostop supply
31 ECU main loads supply
32 ECU (power) supply
Passenger compartment fusebox connector A:
1 Left and right headlamp alignment signal
2 Left and right headlamp alignment motor supply
3 Left dipped headlamp supply
4 Automatic gearbox serial line
5 City / normal electric steering control
6 TDS oil level
7 Switch / A for relay coils
8 Reversing control signal
9 Fuel pump supply
10 Windscreen wiper / two-way pump supply
11 Switch for ABS
12 Right dipped headlamp supply
13 + lights for heating / air con system
14 Brake light switch supply
15 Brake lights control signal
16 Brake signal for ABS
17 Switch for electric steering
18 Switch for traction control
19 Reversing switch / automatic gearbox system supply
20 Left and right headlamp alignment earth
Passenger compartment fusebox connector B:
A Battery (+) for services (prep.)
B Not connected
Passenger compartment fusebox connector C:
A Battery (+) for basic dashboard control unit
B Battery (+) for optional dashboard control unit
Passenger compartment fusebox connector D:
1 Left rear electric window supply
2 Right rear electric window supply
3 Sun roof supply
4 Heated seats supply
5 Top brake lamp supply
6 Brake light signal for trailer
7 Reversing signal
8 Passenger side reversing llight operation
9 Rearscreen wiper brake
10 CAN-bus A (aggregation prep. at rear)
11 Supply from fuse F32 (prep.)
12 Power current socket
13 Subwoofer supply
14 Power current socket
15 Heated rear windscreen supply
16 Door locking control
17 Right front electric window supply (prep.)
18 Door unlocking control
19 Electric mirrors supply / light
20 Rearscreen wiper motor supply
21 Heated seats control light
22 Seat belt warning lamp (prep.)
23 Rain sensor supply (F49) and current skt signal (prep.)
24 Switch for trailer
25 Number plate lamp supply (prep.)
26 Number plate lamp supply
27 Light supply (prep.)
28 CAN-bus B (aggregation prep. at rear)
29 Not connected
30 Left front electric window supply (prep.)
31 Left and right heated mirror
32 Fuel pump supply
Passenger compartment fusebox connector E:
1 Switch / A from ignition switch
2 Parking lights control signal from ignition switch
3 Switch for radio
4 Switch for radio phone (prep.)
5 CAN-bus B for radio
6 Switch for air bag
7 Radio and radio memory supply
8 Radio / radio phone supply (prep.)
9 Supply for cigar lighter
10 Dashboard control unit power earth
11 Switch from ignition switch
12 Radio / radio phone light
13 Cigar lighter light
14 Switch / A protected by F31 (prep.)
15 TDS engine oil level
16 City /normal electric steering control
17 CAN-bus A for radio
18 Not connected
19 Right front electric window supply
20 Left front electric window supply
Passenger compartment fusebox connector F:
1 Automatic gearbox fluid level serialline
2 Switch from F37 (prep.)
3 Not connected
4 Not connected
5 Seat belt warning light for inst.panel connector (prep.)
6 Not connected
7 Not connected
8 Headlamp alighment (prep.)
9 Preparation + lights
Passenger compartment fusebox connector G:
10 Headlamp alignment earth (prep.)
11 Heated rear window control
12 Switch for control panel
13 + lights signal from column switch
14 Headlamp alignment supply in inst. panel
15 Rearscreen wiper brake
16 Light system supply
17 Rearscreen wiper supply
18 Headlamp alignment control signal
Passenger compartment fusebox connector X (connects directly pin for pin to Body computer socket Y):
1 Central locking supply
2 Top brake light signal
3 Reversing signal
4 Not connected
5 CAN-bus B to dashboard control unit
6 Heated rear window relay coil R11
7 CAN-bus A to dashboard control unit
8 Dipped headlamps relay coil R1
9 INT supply for body computer (ignition on, before F37)
10 Door locking motors
11 Door unlocking motors
12 Lights system supply from ignition switch
13 INT supply for Instrument panel connector (ignition on after F37)
14 Sunroof, electric windows relay R13
15 Heater controls and cigar lighter illumination and number plate lamps
16 Not connected
17 Services / SMBT services supply
18 Body computer supply (immob., CAN-bus, side lights, rear fog lamp)
19 Supply for indicators, hazards, instrument panel connector (via F53)
20 Central locking earth
[ Dodano: 26 Gru 2011 23:27 ]Odmontowalem dzisiaj komputer i skrzynke bezpiecznikow oraz wskazniki deski rozdzielczej. Wszystko czesciowo rozmontowalem, jednak nie chcialem na sile tego robic, bo mozna latwo uszkodzic, wszystko wygladalo raczej w porzadku.
Stwierdzilem ze deska rozdzielcza pobiera 100mA, to chyba zbyt duzo jednak dziala poprawnie. Gdy jest podlaczona to mam 180mA a odlaczona 80mA (tak samo jak odpiecie F53 wiec to logiczne, F53 odpowiada za migacze, awaryjne i deske rozdzielcza). Jednak gdy odepne ta wiazke wtyczka (niebieska) przy komputerze jest okolo 30mA albo nawet mniej, wynika to z tego ze czesc przewodow idzie jeszcze do conajmniej 1 urzadzenia, byc moze gdzies po drodze jest jakies zwarcie na kablach lub na innym urzadzeniu. Ta wiazka polaczona jest jeszcze z 2 wiazkami, wszystkie maja wtyczki z tylu komputera. Wiazka idzie w gore na wysokosc deski rozdzielczej i pozniej dalej w bok w strone radia, mysle ze gdy zdejme srodkowy panel beda jej dalsze odnogi i wtedy byc moze bede mogl przedzwonic wszystkie kable z tej niebieskiej wtyczki.
Jestem ciekaw czy deska rozdzielcza jest uszkodzona, czy wiazka ma przebicie i podlaczenie deski poprostu zwieksza prad przebicia, zakladam ze komputer jest dobry, no i jeszcze gdzie ida pozostale przewody od tej wtyczki. Jutro postaram sie sprawdzic.
[ Dodano: 26 Gru 2011 23:28 ][ Dodano: 27 Gru 2011 20:37 ]Odlaczalem dzisiaj 2 kostki od panelu przyciskow tam gdzie sa swiatla alarmowe, ogrzewanie szyby tylnej itd oraz od przelacznikow na kierownicy kolejne 2 kostki, stwierdzilem ze te przelaczniki nie robia zwarcia. Przy tej wiazce przy kierownicy zostawilem tylko zolty kabelek na gorze, chyba idzie on do poduszki.
Nie bylem jednak w stanie odlaczyc tych pokretel od wentylacji, z tylu jest tam jakas plaszka ktora to blokuje i dalem sobie spokoj.
Aby zdemontowac te przyciski ze swiatlami awaryjnymi i ogrzewaniem szyby trzeba sporo sie
nameczyc, bo konieczne jest odkrecenie calej oslony hamulca recznego.
Gorna oslona kierownicy tez jest dosc specyficznie zamocowana, po zdjeciu dolnej oslony trzeba odkrecic 2 srubki spod spodu ktore ja podtrzymuja jednak trudno je zauwazyc. Jedyne co dzisiaj naprawilem jesli mozna to tak nazwac to wyjalem taki maly plastik z wewnatrz kierownicy, jest to oslona na nakretke kierownicy ale jest zupelnie zbedna. U mnie poluznila sie i spadla i gdy sie obracalo kierownica to slychac bylo dziwne odglosy, przyznam ze bylo to dosc denerwujace.
[ Dodano: 27 Gru 2011 20:53 ]Teraz zmontowalem to wszystko z powrotem bo nie moge unieruchamiac auta na dlugo.
Mysle ze kiedys pozniej bede musial sprawdzic ta wiazke czy nie ma przebic,
niebieska wtyczka ma 17 przewodow i znam ich kolory co moze ulatwic sprawe.
Jednak nie mam jeszcze pewnosci czy znalazlem wszystkie odbiorniki z tej wiazki,
bo bez tego sprawdzanie wiazki nie ma sensu. Ponadto nie mam na 100% pewnosci
ze wszystko jest identycznie tak jak na schematach.
[ Dodano: 29 Gru 2011 13:46 ]Mysle ze skoro po odlaczeniu deski rozdzielczej pobor pradu spada z .18A do .08mA to najprawdopodobniej konieczna byla by jej wymiana, jednak do tego potrzebna jest kalibracja zegarow oraz ustawienie licznika kilometrow wiec kiepsko to widze, wolal bym sprawdzic na poczatek tak tylko na probe ile inna bierze pradu. Jednak wczesniej wolal bym sprawdzic dlaczego po odlaczeniu od komputera tej calej wiazki (z niebieska wtyczka) prad spada prawie do 0, byc moze gdzies na wiazce po drodze tkwi faktyczna usterka a sama deska rozdzielcza powoduje tylko dodatkowe przepiecia. Jednak aby wszystko chociaz tylko sprawdzic musial bym miec najlepiej schemat fizyczny calej wiazki. Ponadto zdemontowac wszystkie plastiki z wewnatrz z przodu odkrecajac przy okazji kierownice i chyba tez kolumne, po tym wszystkim odlaczyc wszystko co sie da, rozpruc oplot wiazki miec nadzieje ze to da jakis efekt. Teraz kiedy jest zima nie chce mi sie tego robic.
Sprawdzilem tylko tak na szybko to kable na wtyczce po stronie deski rozdzielczej nie maja wzajemnych zwarc, ale musial bym kiedys dokladniej wszystkie przewody sprawdzic sadze ze jesli jest w ogole zwarcie na przewodach to nie ma to zwiazku u sama centralka. A pobor pradu 80mA moze jeszcze jakies dodatkowe urzadzenie robi.
[ Dodano: 29 Gru 2011 14:01 ]Jestem ciekaw czy ta wiazka ma jakies inne polaczenia z obwodem po za ta wtyczka ale sadze ze nie, mysle ze jesli by byly to albo sa posrednio przez jakies urzadzania albo przez zwarcie. Szkoda ze schematy nigdy nie sa na 100% zgodne z rzeczywistoscia.
[ Dodano: 15 Lut 2012 16:55 ]Dzisiaj kupilem nowy multimeter Sinometer M-830B, jego podtawowa zaleta to ze wyglada dosc solidnie w przeciwienstwie do tego co mialem wczesniej. Postanowilem posprawdzac podstawowe parametry elektryczne auta. Chcialem sie dowiedziec czy sa takie same parametry jak po drobnych naprawach i konserwacji przed zima a teraz tu gdzie jestem juz sie ocieplilo wiec znowu moge grzebac przy aucie.
Napiecie na aku przepisowe 12.65V, a ostatnio ladowalem przed nowym rokiem. Prad .na postoju dalej .18A

jednak cos mnie wzielo i przytrzymalem elektrody tak z 20 sekund i spadlo do .10A tak jakby deska przestala zabierac prad, kolejne 20 sekund i spadlo znowu .010A zdziwilem sie nieco ale pomyslalem ze elektrody stracily kontakt przez jakies zabrudzenie ale nie. Wszystko juz jest w porzadku.

Nie wiem moze wczesniej bylo cos zawilgocone albo tego nie zauwazylem. Odpalam auto i napiecie ladowania 14.08 - 14.09 wiec nie sie nie zmienilo jest ok. Chodzil tak z 10 minut wylaczylem, napiecie 12.80 po chwili spadlo do 12.75 wiec wszystko jest w porzadku!!!

Auto sprawne. Jedynie co nie iest idealnie to ze lampka w begazniku nie dziala, jak stwierdzilem uszkodzenie wylacznika to odlaczylem go, ponadto odlaczone rozkodowane radio bo nie ma sensu aby bylo podlaczone jak i tak nie gra.
Mam mam nadzieje ze siek komus przydadza moje wypociny.
[ Dodano: 15 Lut 2012 18:25 ]Sprawdzilem jak wyglada stan po jezdzie. Jak sie podlacze w obwod bez rozlaczania go to mam 50mA a jak go rozlacze i podlacze to jest 180mA po chwili 80mA i pozniej juz 10mA, jednak skad te dodatkowe 40mA jesli 10mA mozemy uznac za norme?
Mysle ze 50mA to nie tragedia a jak bede zostawial auto na dluzej jak tydzien to znowu ta szara wtyczka bedzie ruszana poki co zostawiam ja tak jak ma byc i zamykam klapke.
Zobacze w miedzyczasie co sie dzieje i jesli bedzie mi spadalo napiecie na aku to znaczy ze jednak trzeba bedzie odlaczac szara wtyczke.
[ Dodano: 15 Lut 2012 18:50 ]Maksymalnie
absorbowany pràd
Akumulator
40 Ah 24 mA
44 Ah 27 mA
48 Ah 29 mA
[ Dodano: 19 Lut 2012 14:02 ]Powyzej dalem tabelke max poboru pradu na postoju odnosnie Punto we zalecen Fiata.
Odnosnie mojego akumulatora, niewielki pobor pradu spowodowal u mnie spadek napiecia z 12.60V do 12.50 w ciagu 2 dni, mysle ze pobor byl 50mA ale nie sprawdzalem, odlaczymem akumulator i do ladowania. Mysle ze jak jezdze autem glownie w weekendy na krotkich dystansach to bede odlaczal w tygodniu i podlaczal w weekend i kontrolowal napiecie. Mysle ze to dobry sposob aby ustrzec sie przed zasiarczeniem akumulatora i przedluzenie jego czasu zycia. Mam juz go 1.5 roku i jetem pewien ze spokojnie powinien wytrzymac kolejne 2.5 jesli bede o niego dbal. Mam standardowy 175x175x190mmm bezobslugowy 40Ah 340A, ale mysle ze skoro mam dobre ladowanie to 44Ah o takich samych wymiarach byl by lepszy.