|
Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Jedi |
#85622 Wysłany:
27 Sty 2008, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
No ja też zdecydowałem się na gaz i to świadomie zamiast diesla. Nawet przy dodatkowych kosztach oprócz instalki (miałem 4 auta z lpg) bardziej mi się to kalkuluje niż diesel.
Co do dłuższej eksploatacji - jak po pewnym czasie coś się dzieje z autem to mimo wszystko diesle są droższe w naprawach od benzyny - i to też trzeba brać pod uwagę...
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
|
|
agawinek |
#87528 Wysłany:
01 Lut 2008, 15:50; Temat postu: LPG swkwencja w GP |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 6
|
Ja mam podobny problem. Mam GP 1.4 8V i na zimnym silniku mam problem z przełączeniem się na LPG. Instalacja pokazuje juz gotowość do przełączenia się a gdy tak się stanie to samochód gaśnie. Nie potrafi się zerbrać i przy każdym dodaniu gazu dusi się a podczas hamowania gaśnie. Nie wiem co z tym zrobić. Byłem już kilka razy w serwisie i nie potrafią nic temu zaradzić. Dziwne jest to że gdy samochodzik jest nagrzany to instalacja LPG pracuje wyśmienicie Silniczek pracuje równo na LPG i na BENZYNIE. Prosze o pomoc jeżeli ktoś był w takiej sytuacji.
_________________ Punto1 1.1 8V 55 Sx 5d
Punto MkII 1.2 8V + LPG Actual 5d
Grande Punto 1.4 8V + LPG Dynamic 5d + Pakiet Comfort
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#87656 Wysłany:
01 Lut 2008, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
agawinek może masz za nisko ustawiony próg przejścia na gaz ? Bo rozumiem że to sekwencja która przy określonej temperaturze się przełącza ?
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#87665 Wysłany:
01 Lut 2008, 22:34; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Jedi to nie jest wina progu przejscia na LPG. W moim GP jest próg przejscia podniesiony i nadal wystepują małe kłopoty z przejsciem z Pb na LPG.Natomiast w zastepczym Grande z serwisu, które teraz uzytkuje ...próg przejscia jest obnizyony i samochód w sposób niezauważalny przechodzi z Pb na LPG. Sądze, że wina leży po stronie czesci mechanicznych instalacji. Jeśli nie reduktor to wtryskiwacze
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#87666 Wysłany:
01 Lut 2008, 22:35; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
Yoka
Taka właśnie jest "przyjemność" jazdy z gazem
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#87697 Wysłany:
01 Lut 2008, 23:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Jaco...taka jest przyjemnosc jazdy z GP Jest to jedyny problem z instalacja jaki miałem do tej pory. Raz się awaria może zdarzyć...innych kłopotów z gazem nie mam ..a z GP na okrągło
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#87804 Wysłany:
02 Lut 2008, 12:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
Yoka przyczyn może być wiele - zacząłem od tej najprostszej.
Na instalacjach gazowych znam się co nieco (prowadziłem biuro w jednym zakładzie montującym i się napatrzyłem) ale nie na sekwencji. Tu faktycznie jest więcej elementów mogących wpływać na pracę instalacji.
Miałem wiele aut z gazem i wiele problemów z instalacjami. Ale 90% z nich spowodowane było błędami montażystów niestety oraz nieumiejętną regulacją.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
agawinek |
#87815 Wysłany:
02 Lut 2008, 12:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 6
|
wczoraj byłem w serwisie i koleś ustawił próg przejścia na 50 stopni ale dodatkowo zmienil przejście na obrotach wzrastających a nie na opadających jak miałem do tej pory. Poprawiło sie i to znacznie i prawdopodobnie błąd leży po stronie regulacji a nie jak to YACO napisał po stronie mechanicznej. Samochodzik jeździ rewelacyjnie. A i jeszcze dałem mu do poczytania lekturke z naszego forum o niby to wymienianym programie w body kompie i stwierdził że to bzdura jakich dawno bnie czytał.
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#87820 Wysłany:
02 Lut 2008, 13:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
agawinek znaczy się wg niego to wymiana oprogramowania w kompie auta nie wpływa na pracę sekwencji ?? Ciekawa teoria...
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#87825 Wysłany:
02 Lut 2008, 13:15; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1211
|
agawinek napisał(a): YACO napisał po stronie mechanicznej.
Kogo miałeś na myśli ? Ciekawy MIX nicków zrobiłeś.
Chyba chodziło Ci o Yokę ( ja nic takiego nie napisałem )
To dobrze, że autko lepiej jeździ.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#87826 Wysłany:
02 Lut 2008, 13:15; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
|
Góra |
|
|
agawinek |
#87850 Wysłany:
02 Lut 2008, 15:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 6
|
Yokanapewno przyczyna nie leży w mechanice (reduktor,wtryskiwacze ) lecz po stronie regulacji.Rozmawiałem przez telefon teraz z tym mechanikiem w ASO i potwierdził że jeśli autko pracuje dobrze na Pb a na gazie falują mu obroty to napewno oprogramowanie jest ok i wymiana jest zbędna.
Yoka a na ile masz ustawione podgrzewanie wtryskiwaczy i na ile cykli??
Widze że jesteś znawcą tematy wieć chyba nie jeden weekend speędziłeś w warsztatach żeby dopracować tak idealnie twoja instalke i GP [ Dodano: 02 Lut 2008 14:29 ]YokaInstalacja przełącza sie po 2-3 km i ustawił zwiększona temp tylko po to że gdyby miały wystapić jakies problemy z przełączeniem to łatwiej jest przy wyższej temp. I zmieni mi na 40 stopni w poniedziałek.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#87854 Wysłany:
02 Lut 2008, 15:49; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
|
Góra |
|
|
agawinek |
#87863 Wysłany:
02 Lut 2008, 16:16; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 6
|
Yoka Gdybyś przeczytał to co ja napisałem o moim problemie to nie musiałbyś sie az tak bardzo rozpisywać. Ja też napisałem że mam a właściwie miałem problem z pierwszym przełączeniem na LPG. I nic po za tym, to po pierwsze. A po drugie zdecyduj się jaką masz temperature przełączania
Yoka temp przejścia na gaz jest około 35 st C - 40 st C i zero problemów , czy też Yoka mam ustawiony próg na 45 st C.
_________________ Punto1 1.1 8V 55 Sx 5d
Punto MkII 1.2 8V + LPG Actual 5d
Grande Punto 1.4 8V + LPG Dynamic 5d + Pakiet Comfort
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#88218 Wysłany:
03 Lut 2008, 19:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
agawinek czytaj dokłądnie posty to sie dowiesz wszystkiego kolego Miedzy innymi tego, że w opisywałem dwa różne GP na LPG którymi jeżdżę .
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
dragonet |
#93057 Wysłany:
17 Lut 2008, 20:46; Temat postu: Problemy z instalacją LPG |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 1
|
Witam wszystkich fanów Fiata GP. W listopadzie kupiłem Grande Punto 1.4 8V 77KM. Ze względu na spore przebiegi roczne swoje autko od razu zagazowałem i tu zaczynają się problemy. Przy 3500 obrotów silnik zaczyna szarpać i nierówno pracować, tak przez 3 do 5 sekund potem przełamuje się i przyspiesza normalnie. Czasami pojawia się inny problem, mianowicie zdarza się że silnik zgaśnie. Dzieje się tak niedługo po uruchomieniu silnika a tuż przed przełączeniem na LPG. Dodam że byłem już z tym problemem w ASO Oskar w O-ce i Carserwisie w W-wie pościemiali że wgrali nowe mapy, coś poprzestawiali i powinno być dobrze a nie jest. Może ktoś z was miał podobny problem?
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#97518 Wysłany:
28 Lut 2008, 09:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
Panowie mam kilka pytan odnosnei LPG w silnikach 1.4 8v 77Km (mam Albee z takim serduchem):
1. Wiadomo ze musi byc sekwencja, czy ktos z was isnatlował lubryfiaktory czy olał sprawe?
2. Jaką instalkę możecie polecić? Jeśli sie zdecyduje to chciałbym coś bezawaryjnego i nie martwić się ze mi wypala gniazda zaworowe itp....
3. Pochwalcie sie ile max kmów już zrobiliście na LPG i jakie są problemy z LPG, z czym walczyliście (czytałem o problemach w zimie Yoki itp..., coś więcej?).
4. Pytani do tych co już dłużej mają LPG, od ilu w praktyce kmów rocznie opłaca się bawić w sekwencję? Ja teraz robie 16500kmów rocznie i na razie to chyba średnio mi się opłaci ten manewr ale co roku liczba przebytych kilometrów magicznie wzrasta
5. Jeśli założe LPG to będę co rok już musiał robić przeglądy auta u diagnosty? (moje auto ma teraz 1.5 roku).
6. Ile rocznie dodatkowo kosztuje konserwacja/przeglądy auta z instalacja LPG ?
|
|
Góra |
|
|
drpsych |
#97636 Wysłany:
28 Lut 2008, 23:45; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 27 Sty 2007, Posty: 4
|
a ja mam grande z lpg silnik 1.4 i smiga na gazie jak tralalal bierze mi tak od 7 do 8 l gazu pozdro
|
|
Góra |
|
|
poziomek |
#97703 Wysłany:
29 Lut 2008, 10:04; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 69
|
drpsych napisał(a): a ja mam grande z lpg silnik 1.4 i smiga na gazie jak tralalal bierze mi tak od 7 do 8 l gazu pozdro
Jaką masz instalację dokładnie i ile już przejechałęś na LPG kilometrów?
_________________ Albea 2006 1.4 8V 77km
|
|
Góra |
|
|
Jedi |
#97711 Wysłany:
29 Lut 2008, 10:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 186
|
poziomek mam GP 1,4 8V z sekwencją Tartarini. Zrobiłem przez 2,5 miesiąca ok 6,5 tys km i mogę na razie w samych superlatywach się wypowiedzieć. Auto bardzo żwawe, nie widać różnicy na jakim paliwie jadę. Nic nie śmierdzi z wydechu. Spalanie ok 8 l gazu w mieście.
Jedynie zapalił mi się 2x check - raz pojechałem do ASO, drugi raz olałem sprawę i sam zgasł po kilku dniach.
Ja wolałem założyć w salonie, bo mam taką samą gwarancję na wszystko - i auto i gaz. Poza tym jak coś się zepsuje to nie ma odbijania piłeczki - wstawię auto i mają zrobić. A na którym stanowisku to ich problem.
Co do opłacalności - przy tym przebiegu rocznym możesz spokojnie myśleć o instalce tym bardziej że większość ludzi jak założy gaz zaczyna więcej jeździć. Więc zwróci ci się w rok - półtora. Tym bardziej że sekwencję można założyć dobrą już za 2,5 - 3 tys. poza salonami.
W ASO tylko Tartarini zakładają w cenie powyżej 4 tys.
_________________ Pozdrawiam - "Jedi"
BYŁ Wielki Kropek 1,4 8V 5D Dynamic
JEST Alfa MiTo 1,4 16V Progression
|
|
Góra |
|
|
zbyszek61 |
#98315 Wysłany:
02 Mar 2008, 14:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 6
|
Miałem podobny problem z przełączaniem się na gaz
lekarstwem okazało sie uzupełnienie płynu w chłodnicy do wyższego stanu
na zimnym niepracującym silniku
|
|
Góra |
|
|
Liper |
#98324 Wysłany:
02 Mar 2008, 15:13; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Bytów Rejestracja: 18 Gru 2006, Posty: 930
|
|
Góra |
|
|
Dzidek |
#98408 Wysłany:
02 Mar 2008, 19:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 142
|
Ja tam kropki nie zagazuje, podoba mi się mruczenie benzynowego silnika. Staruszek założył sobie do Pandy to teraz mu chodzi jak traktor i wszystko klekocze. Paliwo jak paliwo, tanie nie jest a trafić na dobrą stację LPG to chyba cud. Stary już nieraz miał problemy przez lipny gaz. Grzegorz1976 popieram Twoje zdanie, chociaż sam przekonałem się na ojca przykładzie
|
|
Góra |
|
|
piopepe |
#99535 Wysłany:
06 Mar 2008, 08:35; Temat postu: Gaz LPG w Grande Punto 1,4 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 25
|
Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników Grande Punto z silnikami benzynowymi.
Zamierzam założyć instalacje LPG do GP 1,4 8V. Wiem, że musi to być sekwencja. Jakie macie doświadczenia z LPG w GP?
- Jakiej firmy instalacje macie założoną?
- Zakładana była w ASO FIATA czy może w innym niezależnym warsztacie?
- Podobno zakładając nawet w ASO FIATA traci się gwarancie na elektronike zapłonu i wtrysków benzyny. Więc jaki jest sens zakładać w ASO FIATA jeżeli można to taniej zrobić w innym warsztacie?
- Ile w litrach spala więcej LPG niż benzyny?
- Czy odczuwa się wyraznie spadek mocy silnika zasilanego LPG?
- Na jakie problemy napotkaliście uzywając instalacji LPG?
Proszę o opinie na powyższe pytania.[/list]
|
|
Góra |
|
|
Hawel |
#99537 Wysłany:
06 Mar 2008, 08:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 158
|
Toz to czysta dyskryminacja kolegow jezdzacych na ON,dlaczego tylko pozdrowiles benzyniarzy ??? Pierwszy post i juz sobie grabisz u kolegow !!!
_________________ Punto Grande 1.3 Multijet 16v Energy 90 KM
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|