|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 02:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
brov |
#544410 Wysłany:
04 Lut 2012, 20:57; Temat postu: szalony zimny silnik + pierdołki |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 4
|
Witam. Mamy mrozy poniżej -20 i w mojej kropce wszystkie zaniedbania dają się mocno we znaki. 1. Posypał się akumulator, ale to już wymieniłem 2. Przymarzające biegi, codziennie rano musze się mocno naszarpać żeby wrzucić bieg, jak puści to potem już spoko, jednak trochę to upierdliwe. 3. Sprzęgło - po wciśnięciu sprzęgła nie odbija normalnie tylko powoli wraca do pozycji wyjściowej, dzieje się tak dopóki auto się nie nagrzeje. To jednak nie jest najgorsze. Najgorszy jest problem nr 4. 2 lata temu już opisywałem tą przypadłość na tym forum. Dla przypomnienia, silnik wchodzi na wysokie obroty przy porannym uruchomieniu. - Im niższa temperatura tym wyższe obroty. - Dzieje się to tylko przy pierwszym uruchomieniu. - -21st.C przy starcie 3500 rpm, a dokładnie kiedy odpalam silnik od razu skacze do ~3000rpm potem przez około 10s rośnie powoli do 3500 i utrzymuje się tak przez następne 30-40s, po czym spada do ~1000, gdy silnik się nagrzeje to ~900rpm. - Gdy po minucie zgaszę i uruchomię silnik ponownie (znaczy gdy obroty już się uspokoją), to wszystko zachowuje się normalnie (chodzi mi o obroty), pomimo iż wskazówka od temp. nawet nie drgnęła. - Problem ten pojawia się tylko gdy auto mocno przemarznie, co najmniej 3-4h od ostatniej jazdyna dużym mrozie. Jak już pisałem wcześniej, 2 lata temu był identyczny problem, zawiozłem do mechanika, powiedział że to wina czujnika temp. i skasował 240 zł za wymianę . Do czasu ostatnich mrozów nie było tak niskiej temperatury, aby zweryfikować czy to rzeczywiście był czujnik temp. , więc trudno powiedzieć czy ta diagnoza była trafna. Dziś przy -15 st.C wykręcałem przepustnicę, wziąłem do domu i wymyłem bardzo dokładnie w benzynie i WD40, położyłem na grzejniku aby obciekła i podeschła, po czym zamontowałem (jeszcze ciepłą) w zimnym samochodzie, odpalam i znowu to samo. Rano i gdy wracam z pracy ustawiam auto tak aby po uruchomieniu od razu ruszyć i dławić obroty jazdą, ale przy wolno odbijającym sprzęgle, skutkuje to wysokim, chwilowym podbiciem obrotów. Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Musze to ogarnąć bo czuje że przez te obroty zaraz posypie się coś jeszcze . PII 3D 1.2 8v Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Rolce |
#544544 Wysłany:
05 Lut 2012, 02:40; Temat postu: Re: szalony zimny silnik + pierdołki |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Czujnik temperatury lub przepustnica to bylo byl logiczne, jestem ciekaw czy jakis program diagnostyczny moglby cos wykazac. Moze gdzies sa przebicia i zaklocenia na instalacji przez ten mroz i wilgoc. Ja po przeczyszczeniu przepustnicy WD40 i wymianie cewek i kabli WN mialem taki efekt ze po odpaleniu tak na 3-4 sek wzrastaly obroty z pozniej juz spadaly do typowej wartosci. Myslalem ze tak ma byc ale pozniej to ustalo, jednak temperatura nie odgrywala zadnej roli.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#544548 Wysłany:
05 Lut 2012, 03:41; Temat postu: Re: szalony zimny silnik + pierdołki |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
brov napisał(a): 2. Przymarzające biegi, codziennie rano musze się mocno naszarpać żeby wrzucić bieg, jak puści to potem już spoko, jednak trochę to upierdliwe. Linki do wymiany i olej przekładniowy. Fakt chodzi ciężej, ale nie tak, żeby się trzeba było siłować brov napisał(a): 3. Sprzęgło - po wciśnięciu sprzęgła nie odbija normalnie tylko powoli wraca do pozycji wyjściowej, dzieje się tak dopóki auto się nie nagrzeje. Normalne, płyn hamulcowy gęstnieje. brov napisał(a): 2 lata temu już opisywałem tą przypadłość na tym forum. Dla przypomnienia, silnik wchodzi na wysokie obroty przy porannym uruchomieniu. Ja bym obstawiał jeszcze map sensor Przymarza i zanim odmarznie ecu widzi, że ciśnienie w kol ssącym jest zbliżone do atmosferycznego -> tak jak przy otwartej przepustnicy. Co za tym idzie pompa paliwa podnosi ciśnienie paliwa, tak aby utrzymać różnicę ciśnień kol ssący - listwa ok 3 bar. A tak masz duże podciśnienie w kolektorze i robi sie prawie 4 bar, przez co więcej paliwa się leje i obr idą w górę. Ale weryfikacja tego - tylko kabelkiem i wykres ciśnienia w kolektorze Albo na ślepo kupić używkę Ale gwarancji nie daję bez obadania sytuacji lapkiem. Jak to nie przepustnica z tps i krokowcem i nie czujnik temp to tylko map zostaje. Bo nic więcej tam nie ma... chyba że centralka świruje ale to by za każdym razem sie działo... [ Dodano: 05 Lut 2012 02:37 ]Ewentualnie weź do do domu i rano zamontuj Załącznik:
Bez tytułu.jpg [ 41.11 KiB | Obejrzany 2127 razy ]
Po wykręceniu śrubek jeszcze będzie się mocno trzymał -> jest uszczelniony oringiem więc trzeba lekko poruszać i ciągnąć.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
brov |
#544725 Wysłany:
05 Lut 2012, 16:48; Temat postu: Re: szalony zimny silnik + pierdołki |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 4
|
Wyciągłem dziada, końcówkę opłukałem w benzynie bo była tłusta, dałem na grzejnik żeby wyschło, a potem zamontowałem w zimnym aucie i znowu to samo Co ciekawe nie trzymał mocno, prawie mi wypadł jak wyciągałem śrubkę , może to mieć znaczenie w tym problemie?
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#544736 Wysłany:
05 Lut 2012, 17:07; Temat postu: Re: szalony zimny silnik + pierdołki |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
No to ja widzę jedną opcję -> kabelek i do kompa. [ Dodano: 05 Lut 2012 16:06 ]I zrobić wykres: - podciśnienia w kolektorze - czasu wtrysku - pozycji krokowca - obrotów silnika - temp silnika - pozycji przepustnicy [ Dodano: 05 Lut 2012 16:07 ]brov napisał(a): może to mieć znaczenie w tym problemie? Nie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|