|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 02:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Rescuer |
#557030 Wysłany:
08 Mar 2012, 21:13; Temat postu: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
Od kilku dni podczas uruchamiania zimnego silnika w moim Punto pojawia się dziwny pisk jak na filmiku.  Pod koniec słychać chyba też klepanie zaworów? Co to może piszczeć? http://youtu.be/mwDKieXbk5o
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
oko21 |
#557036 Wysłany:
08 Mar 2012, 21:20; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Wygląda mi to na pasek. Podczas jazdy tez piszczy?
|
|
Góra |
|
 |
Rescuer |
#557097 Wysłany:
08 Mar 2012, 22:42; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
Pasek alternatora sprawdzałem ręką i jest naciągnięty. Ładowanie 14,3V. Piszczy tylko na zimnym silniku potem cisza, w czasie jazdy też cisza. Na wysokich obrotach też cisza. Chodzi mi po głowie pompa wody ale chyba zamały przebieg?
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#557099 Wysłany:
08 Mar 2012, 22:44; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
Rescuer napisał(a): Chodzi mi po głowie pompa wody ale chyba zamały przebieg? To w drugiej kolejności obstawiałem. U mnie piszczała, ale tylko jak ruszałem.
|
|
Góra |
|
 |
Rescuer |
#557348 Wysłany:
09 Mar 2012, 20:48; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
oko21, Dzięki za pomoc. Zrobię test. Zdjąłem pasek alternatora niech postoi do jutra i zobaczymy czy będzie pisk. Jak tak to pompa. Coprawda po zdjęciu osłon rozrządu nie widać żadnego zacieku z płynu itp. W okolicy pompy.
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#558110 Wysłany:
12 Mar 2012, 01:22; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Pasek alternatora dociągnąć  99,99999999999% 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#558237 Wysłany:
12 Mar 2012, 15:48; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Potwierdzam. Również stawiam na pasek klinowy.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#558239 Wysłany:
12 Mar 2012, 15:55; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#558262 Wysłany:
12 Mar 2012, 17:44; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
domin45670 napisał(a): Potwierdzam. Również stawiam na pasek klinowy. Tam nie ma zwykłego paska klinowego, tylko wielorowkowy. Zgadzam się z przedmówcami, że wina leży po stronie owego paska do napędu alternatora, tyle tylko, że jesli jest on dobrze naciagnięty a piszczy, to należy go wymienić na nowy, bo guma z której jest on wykonany pod wpływem wysokich temp. (gorący silnik) i niskich temp. (niedawne mrozy -20) traci swoje właściwości i potem tak właśnie piszczy, bo pasek jest już stwardniały i wyślizgany. Zbyt mocne naciągnięcie paska, dużo szybciej zużywa łozyska alternatora, więc nie ma co przesadzać, jeśli dźwięki dalej będą się wydobywały. Taki pasek to wydatek rzędu 20-30zł, więc warto go wymienić.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#558293 Wysłany:
12 Mar 2012, 20:01; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Paul123 napisał(a): Tam nie ma zwykłego paska klinowego, tylko wielorowkowy. Czyli wieloklin, który stanowi odmianę klinowego   Określenie "klinowy" jest jak najbardziej poprawne.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Maciej80 |
#558307 Wysłany:
12 Mar 2012, 20:17; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 30 Gru 2011, Posty: 49
|
Zgadzam się z przedmówcami. Warto wymienić pasek i odpowiednio naciągnąć, jeśli zbyt mocno naciągniesz stary to możesz załatwić łożysko alternatora. Taka dywagacja... w maluchu zamiast paska można było użyć pończoch swej lubej ;-). Maluch od razu wskakiwał na obroty a prądnica dawała 300A na trzech fazach ;-).
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#558313 Wysłany:
12 Mar 2012, 20:33; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Warto wymienić pasek zwłaszcza jeśli nie był on wymieniany od dłuższego czasu. Ostatnio wymieniłem swój po 9 latach (od nowości auta), był dobrze naciągnięty, ale mocno zużyty i spękany, co dawało właśnie podobne efekty dźwiękowe przy odpalaniu, czasami przy jeździe. Za pasek płaciłem 17 zł, wymieniłem sam.
|
|
Góra |
|
 |
Paul123 |
#558664 Wysłany:
13 Mar 2012, 18:58; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 94
|
Paul123 napisał(a): Tam nie ma zwykłego paska klinowego, tylko wielorowkowy. domin45670 nie napisałem, że źle napisałeś, tylko że nie jest to zwykły pasek klinowy (jak w starych samochodach) tylko wielorowkowy, i sam zauważyłeś, że jest pomiędzy nimi różnica.
_________________ Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#559089 Wysłany:
14 Mar 2012, 15:34; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Maciej80 napisał(a): Maluch od razu wskakiwał na obroty a prądnica dawała 300A na trzech fazach ;-).
Ta od razu 30kA w trójfazowej prądnicy prądu stałego  To nowinka techniczna jak komutatorowy klatkowy silnik indukcyjny prądu stałego.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#559108 Wysłany:
14 Mar 2012, 16:19; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Wracając do paska, doraźnie można koło pasowe i pasek od wewnątrz potraktować preparatem penetrującym albo kalafonią, przestanie piszczeć.
Do 1.2 8V są dwie długości paska.
Pasek klinowy jest nierozciągliwy, jeśli zaczął piszczeć i naciągnięcie pomogło, oznacza to, że oplot gdzieś puszcza i niebawem się on urwie.
Pasek Gates to koszt 18zł.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Maciej80 |
#559467 Wysłany:
15 Mar 2012, 13:18; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 30 Gru 2011, Posty: 49
|
ipIV napisał(a): Maciej80 napisał(a): Maluch od razu wskakiwał na obroty a prądnica dawała 300A na trzech fazach ;-).
Ta od razu 30kA w trójfazowej prądnicy prądu stałego  To nowinka techniczna jak komutatorowy klatkowy silnik indukcyjny prądu stałego. Delikatny offtop To jeszcze nie koniec, mój "keber" miał rozrusznik na włóczykija  , często sam odpalał kiedy wyciągałem kijaszka z bagażnika 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#560497 Wysłany:
18 Mar 2012, 01:13; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): Do 1.2 8V są dwie długości paska. dłuższy jest do wersji z klamotyzacją i jest kilka razy dłuższy. Wiec trudno się pomylić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
SeDay |
#560500 Wysłany:
18 Mar 2012, 01:17; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: EL
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Sława Rejestracja: 25 Gru 2011, Posty: 20
|
U mnie jak piszczał pasek (nowy) to wystarczyło prysnąć płynem penetrującym (w moim przypadku było to WD40) i na jakiś czas przestawało 
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#560504 Wysłany:
18 Mar 2012, 01:35; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ipIV, Jak kupowałem, to facet powiedział, że jest 2cm różnicy, wziąłem na chybił-trafił krótszy.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Rescuer |
#560749 Wysłany:
18 Mar 2012, 20:11; Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
Winny okazał się pasek alternatora. Był chyba zasłabo napięty. Po zdjęciu osłon rozrządu pompa, pasek, napinacz wizualnie w idealnym stanie.
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|