|
Obecny czas: 21 Maj 2025, 07:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Insomnia |
#561395 Wysłany:
20 Mar 2012, 17:26; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nionio944912 |
#561400 Wysłany:
20 Mar 2012, 17:29; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012, Posty: 493 Pomógł: 12
|
ja wole sprawdzone firmy używać, TRW, Febi .....
_________________ W czarnej Kropie jest MOC ! około 59KM 5,5-6L - 100km topic34110.html
|
|
Góra |
|
 |
Insomnia |
#561403 Wysłany:
20 Mar 2012, 17:35; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#561406 Wysłany:
20 Mar 2012, 17:41; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Stefano napisał(a): ale jak rozciagniesz za duzo to po zalozeniu bebna one sie nie cofną Jak to nie? Przecież one dokładnie tak działają, że po założeniu bębna i wciśnięciu hamulca cofają się na tyle ile trzeba... nionio944912 napisał(a): ja za same szczęki dawałem koło 100zł Ja jak jeszcze były bębny to kupowałem szczęki Reicam. Komplet ok 80-90zł a jakość super.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Insomnia |
#561409 Wysłany:
20 Mar 2012, 17:52; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
STax napisał(a): nionio944912 napisał(a): ja za same szczęki dawałem koło 100zł Ja jak jeszcze były bębny to kupowałem szczęki Reicam. Komplet ok 80-90zł a jakość super. STax dobrze mówisz, Reicam super jest tylko ciężko dostępny. Nie wiem czym to spowodowane jest. 
_________________ Pojemność silnika nie zrobi z Ciebie zawodnika tylko dobra technika  фотографы беларуси
moje gg 5585210

mała lektura o moim kropku : http://insomnia-punti.blogspot.com/ http://fiatpunto.com.pl/topic32454.html Punti 1.2 8v
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#561525 Wysłany:
20 Mar 2012, 21:28; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Opanowane, mam nadzieje. Po rozebraniu okazało się, że te długie sprężynki zostały zmielone... Pękły, bo były założone stare... No i w efekcie długotrwałego tarcia okładziny w jednym kole zjechało, a w drugim od przegrzania rozwaliły się szczęki. Koszt: szczęki 54 zł, sprężynki 20 zł. Bolce mocujące szczęki w zestawie naprawczym były o 4 mm za długie  , zostały stare. Póki co znów hałasują, ale lekko... Mają się ponoć ułożyć... Okaże się jak to działa za tydzień, bo mam przegląd  Ostatnie pytanie: Jak wygląda i gdzie się znajduje regulator siły hamowania?
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#561561 Wysłany:
20 Mar 2012, 22:11; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Courage napisał(a): Po rozebraniu okazało się, że te długie sprężynki zostały zmielone... Pękły, bo były założone stare.. Wiek nie powinien mieć znaczenia, może przerdzewiały od wilgoci? Courage napisał(a): Ostatnie pytanie: Jak wygląda i gdzie się znajduje regulator siły hamowania? Jak wygląda to na allegro znajdziesz najprościej. Jest z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) gdzieś na początku przewodów które idą na tył, ale w wersji bez ABS nie ma żadnej regulacji.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Insomnia |
#561564 Wysłany:
20 Mar 2012, 22:21; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Stefano |
#561959 Wysłany:
21 Mar 2012, 18:25; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
Cytuj: Jak to nie? Przecież one dokładnie tak działają, że po założeniu bębna i wciśnięciu hamulca cofają się na tyle ile trzeba... no właśnie odwrotnie działają. Jak wciskasz pedał hamulca szczęki sie rozchodza i samoregulator trzyma je zeby sie nie cofnęły
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#562006 Wysłany:
21 Mar 2012, 20:32; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Stefano napisał(a): samoregulator Chyba już wiem w czym problem  Dla ciebie samoregulator to pewnie ta metalowa część między szczękami  A ja mówię o tej ruchomej części na szczęce  I jej zadaniem jest odpychanie szczęk od siebie, to fakt, ale po wciśnięciu hamulca nożnego (nie ręcznego) te ząbki przeskakują tak, żeby szczęki dopasowały się do bębna.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#562017 Wysłany:
21 Mar 2012, 20:43; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Ehh... Okaże się na przeglądzie czy dobrze hamują... Insomnia napisał(a): Courage powodzenia kolego i mniej wizyt u mechaników spowodowane ich błędem Wiesz, zawsze po wypłacie, jak wybiore sobie troche kasy ze "szparki" to się musi co z#ebać  Więc średnio raz na miesiąc coś naprawiam. Kto mi kupi Punto 2012 lub Bravo na urodziny? 
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Stefano |
#562275 Wysłany:
22 Mar 2012, 16:34; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
Cytuj: I jej zadaniem jest odpychanie szczęk od siebie, to fakt, ale po wciśnięciu hamulca nożnego (nie ręcznego) te ząbki przeskakują tak, żeby szczęki dopasowały się do bębna. no dokładnie o to samo mi chodziło  z tym że pierw zakładasz bęben a potem pompujesz nożnym zeby ząbki przeskoczyły, a nie na odwrót tak jak mowisz ze ustawiasz szczeki i wkładasz bęben na wcisk  no tak czy nie??
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#562282 Wysłany:
22 Mar 2012, 16:51; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#562363 Wysłany:
22 Mar 2012, 20:10; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
Póki co przestało po tych 2 dniach hałasować. Lewe koło jest takie letnie, ale to przy używaniu hamulców chyba normalne, prawe jeszcze się grzeje, ale już nie tak...
Dla pewnosci jeszcze poluzowałem reczny, bo prawa linka wydawała się zbyt napięta.
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#563230 Wysłany:
25 Mar 2012, 10:47; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Zapiekło mi bęben z piastą. Macie jakiś sposób na ściągnięcie go 
|
|
Góra |
|
 |
Stefano |
#563231 Wysłany:
25 Mar 2012, 10:49; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
młotek i ostukać  i na siłe wydrzec
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#563233 Wysłany:
25 Mar 2012, 10:51; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Insomnia |
#563669 Wysłany:
26 Mar 2012, 12:43; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#563848 Wysłany:
26 Mar 2012, 21:01; Temat postu: Zdejmowanie bębnów po raz n-ty! Ile można pytać o to samo? |
|
|
Do znudzenia można (i chyba trzeba) powtarzać to samo w kwestii zdejmowania bębnów w Uno/Punto, bo co chwilę pojawia się ten sam "problem" (nic tylko siąść, i się rozpłakać jak baba)... Blokują się one na piaście (korozja) oraz są trzymane przez szczęki (zawadzają o rant na wytartym bębnie). Poza tym (o ile we wnętrzu nie rozsypały się sprężyny) innych problemów za zawyczaj nie ma. 1) Kwestię szczęk i rantu rozwiązujemy poprzez cofnięcie ich (przez otwór po śrubie koła znajdujemy dźwignię samoregulatora i odginamy ją np. śrubokrętem - pod wpływem sprężyn szczęki odjadą od bębna). Samoregulatory w innych samochodach niż Punto 1 generacji, gdzie są one w postaci okrągłych zębatek na rozpieraku szczęk (zamiast płaskich zębatek na samej szczęce), zwalnia się podobnie (trzeba znaleźć zapadkę i odchylić ją, a sprawny mechanizm ściągnie szczęki do siebie, ułatwiając tym samym demontaż bębna). 2) Druga kwestia to bęben zapieczony do piasty. Poza waleniem młotkiem "na chama", najlepsza jest metoda na śruby M10x1,5 (gwint normalny), bo dokładnie po to w bębnie jest zrobiony gwint!To samo występuje na innych tego typu elementach (nie tylko w branży motoryzacyjnej) jak np. na kołach pasowych rozrządu (gwintowany otwór służący do demontażu takiej części), przynajmniej na kole wału korbowego taki otworek powinien być. Teraz są dwa sposoby: albo wkręcamy dwie śruby M10, które będą odpychać bęben od piasty (najlepiej jeśli bęben uda się obrócić na piaście, aby nie niszczyć mniejszego gwintu M8x1,25 głębiej w piaście - tego na dwie "szpilki" mocujące bęben do piasty). Tak, czy inaczej, próbować warto, przeważnie bęben zacznie schodzić bez znacznych oporów, więc gwintu w piaście nie uszkodzimy. Albo inaczej: zbijamy bęben za pomocą "ściągacza bezwładnościowego". Domowej roboty ściągacz (zbijak, wybijak), to: gwintowany pręt M10, nałożony na niego ciężarek np. do ćwiczeń (1-2 kg), na końcu odpowiednio duże podkładki (aby ciężarek nie wypadł) i nakrętka (albo dwie dla pewności). Jeden koniec pręta wkręcamy w bęben, a w drugi koniec z podkładkami i nakrętką uderzamy ciężarkiem. W ten sposób bęben jest zrywany udarowo z piasty.  Można łączyć metody. Jeden otwór naprężyć śrubą, a za drugi szarpać ściągaczem. Niech mi który jeszcze raz napisze, że "nie może" zdjąć bębna... 
|
|
Góra |
|
 |
Insomnia |
#563894 Wysłany:
26 Mar 2012, 21:32; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Regss |
#714453 Wysłany:
04 Lut 2014, 22:36; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 21 Lis 2012, Posty: 36
|
Witam. Jeśli hamulec nożny blokuje tylne koła, a ręczny nawet z podciągniętą linką nie daje rady ich zablokować to też wina samoregulatorów?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#714677 Wysłany:
06 Lut 2014, 00:24; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jest kilka powodów braku ręcznego. Do nich należy; zbyt naciągnięta linka, zbyt duża odległość szczęk od bębna [ należy podregulować ręcznie], zamarznięta linka lub skorodowana, ewentualnie może jeszcze coś innego. Jeżeli masz punto II, to nie ten dział.
|
|
Góra |
|
 |
Regss |
#714695 Wysłany:
06 Lut 2014, 07:43; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 21 Lis 2012, Posty: 36
|
Przepraszam, proszę o wydzielenie tematu.
Jeżdżę z takim ręcznym od roku kiedy kupiłem auto więc zamarznięcie odpada. Zbyt naciągnięta linka? Mam popuścić przy dźwigni? Próbowałem tylko podciągnąć bo mam zapas gwintu ale efektem było to, że mogłem zaciągać ręczny na coraz to mniej ząbków bo stwarzał coraz większy opór.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#714883 Wysłany:
07 Lut 2014, 00:29; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli zaciągasz ręczny i masz opór, a kolo nie blokuje, to prawdopodobnie jest zbyt duży luz między szczęką a bębnem. W tym przypadku ręczny rozpierak blokuje o piastę i musisz wyregulować szczęki na samoregulatorze. Co prawda nazwa samoregulator to powinno się automatycznie wyregulować, ale tak nie jest.
|
|
Góra |
|
 |
Lisu12 |
#715041 Wysłany:
07 Lut 2014, 21:27; Temat postu: Re: po wymianie bębnów i szczęk hamulec ręczny słaby |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 28 Sty 2014, Posty: 4
|
Witam Zablokowało mi się jakis czas temu tylne lewe koło, od zaciągnietego ręcznego.Dla wyjasnienia spuściłem hamulec ręczny ale się zablokował. A że była noc i na odludzi to zdecydowąłem sie jechac do domu. Jak dojechałem do domu kilkanascie km to aż koło bylo gorące. Rozebrałem okazało się ze szczeka pękła i cyliderek tez nie działał. Wymieniłem szczeki, cylinderek, pomogło koło chodziło swobodnie, niestety reczny nie jest tak mocny jak wcześniej.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|